• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamiast kładki nad obwodnicą w Osowej ma powstać tunel

Maciej Korolczuk
23 maja 2024, godz. 16:30 
Opinie (203)
Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego. Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego.

Nie kładka nad obwodnicą, a tunel pieszo-rowerowy pod jezdnią ma połączyć dzielnicę z centrum handlowym w OsowejMapka. Miasto wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad zmieniło pierwotne plany ze względu na wysokie koszty budowy kładki. Podobny obiekt powstał dekadę temu pod Trasą SucharskiegoMapka.



Jak połączyć Osowę z centrum handlowym i dalej z Oliwą?

Przypomnijmy:


Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą



Teraz jednak koncepcja zmieniła się. Między Osową a centrum handlowym zamiast kładki miałby pojawić się tunel pieszo-rowerowy, o czym władze Gdańska poinformowały podczas wtorkowego spotkania z mieszkańcami dzielnicy.

- Pojawił się pomysł, który dzisiaj szczegółowo badamy. To inicjatywa GDDKiA, by przejście było pod obwodnicą, w formie tunelu. Byłoby to przejście rowerowe i piesze. Przygotowujemy koncepcję dla takiej inwestycji, i w tym kierunku chcemy iść. Wątek związany z proponowaną kładką był bardzo trudny także technicznie, a co za tym idzie - na pewno bardzo kosztowny. Widać, że otworzyło się nowe podejście do tego tematu - mówiła podczas spotkania prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.

Potrzebna szczegółowa koncepcja



O szczegóły dopytaliśmy biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk, w ramach umowy 16-tkowej, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni powierzył inwestorowi prywatnemu wykonanie projektu budowlanego kładki nad obwodnicą.

Następnie GDDKiA wydała warunki techniczne dla projektu, na podstawie których została przeprowadzona analiza.

Wykazała ona, że realizacja inwestycji w tej formie byłaby niezwykle skomplikowana. W związku z tym, projektanci przeanalizowali również możliwość wykonania tunelu pod Obwodnicą Trójmiasta.

- Ze strony GDDKiA jest zielone światło na dalsze procedowanie tego projektu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie przekreśla możliwości wykonania przejścia w takiej formie. Teraz projektanci mają przygotować bardziej szczegółową koncepcję tunelu, na bazie której można byłoby prowadzić dalsze prace - dodaje Sieliwończyk.

Jeden tunel pod trasą przelotową już jest



Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Trójmieście jest obiekt, jaki w 2013 roku został otwarty pod Trasą SucharskiegoMapka. Inwestorem była wówczas spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a projektantem spółka Europrojekt Gdańsk.

Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową. Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową.

Miejsca

Opinie (203) 9 zablokowanych

  • i pewnie tunel nie będzie uwzględniał 3 pasa na obwodnicy :D (2)

    • 14 1

    • Przeciez trzeci pas nigdy nie powstanie (1)

      • 1 1

      • Już nowe ekrany od Owczarni to Matarni stoją, więc nie ma szans na poszerzenie przez kilkadziesiąt lat.

        Mam nadzieję, że po oddaniu obwodnicy metropolitalnej zostanie przynajmniej ograniczony ruch ciężarówek

        • 0 0

  • my chcemy kładkę

    Wawa ma więc my tez chcemy. tunel ? nein

    • 3 2

  • No chyba kogoś powaliło

    Ludzie mają chodzić i jeździć rowerem rurą w ziemi?
    Na pewno będzie przyjemnie i bezpiecznie.
    Dla kilku złotych oszczędności zrobią coś co będzie komunikacyjnym koszmarkiem na dekady!

    • 14 11

  • (4)

    Bardziej by się przydała w końcu jakaś sensowna ścieżka rowerowa wzdłuż Spacerowej.

    • 18 5

    • Przydała by się ale na pewno nie bardziej i bezpieczny sposób przedostania się przez węzeł drogowy.

      • 3 0

    • (2)

      Zapłacisz za to? Bo znowu byście chcieli udogodnienia za darmo.
      Z podatków powiadasz? Niestety jest was tak mało, że nawet po 100 latach płacenia podatków nie uzbiera się wystarczająca kwota.

      • 5 8

      • wyliczenia poprosze

        • 2 4

      • Nie zgadzam się

        Jak nie ma infrastruktury to nie ma ruchu. Jak pojawią się bezpieczne ścieżki, przejścia to nagle ruch się pojawia. Przykład to np ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej. Jeździłem jeszcze (niezgodnie z przepisami) chodnikiem. Rzadko mnie ktoś mijał. A teraz?

        • 2 3

  • Ja bym tam zrobił przejście naziemne.

    Takie są teraz trendy w całej Europie

    • 9 10

  • Beda w tunelu napady (1)

    ....

    • 15 8

    • Chyba śmiechu

      • 3 4

  • (12)

    ja bym z ciekawości dowiedział się co to za warunki, że postawić lekką kładkę nad 4 pasami jest trudno a tunel będzie łatwo.

    Kładkę postawisz i stoi, tunel trzeba oświetlić, odwodnić. Na Karczemkach jest kładka przez 10 pasów.

    • 201 15

    • Tak kładkę postawisz i stoi... (8)

      nie generuje żadnych kosztów takich jak np. serwisowanie wind, odśnieżanie czy konsekwencja konstrukcji po kilku latach.

      • 16 28

      • (7)

        Jakich niby wind?

        • 24 8

        • (6)

          A inwalidzi to na tę kładkę mieliby się teleportować? Czy zwyczajnie nie uznajesz ich za wartych uwagi, niech sobie sami radzą?

          • 20 14

          • Może podjazdem?

            • 18 1

          • A jak się dostają koło Auchan?

            • 12 5

          • jak to jak ??? (1)

            nie musisz daleko jechać by zobaczyć "takie cudo". Gdynia Redłowo kładka nad drogą różową" i jednocześnie nad torami kolejowymi na wysokości Redłowskiej i przystanku PKM Gdynia Stadion. Z jednej strony "spirala ślimak dla pieszych i rowerów a z drugiej łagodny zjazd. Jeżeli w Gdyni , w której remonty wykonuje się za pomocą wiadra farby "się dało" to Gdańsk albo GDDKiA sobie nie poradzą ??

            • 15 1

            • Na karczemkach nie ma żadnych wind

              • 3 0

          • A czemu mieliby się teleportować

            zamiast po prostu wjechać podjazdem? Sugerujesz że inwalidzi mają jeździć wózkami po obwodnicy, żeby w ogóle potrzebować skądś wjeżdżać na kładkę?

            • 6 8

          • rozumiem ze do tunelu sobie wjada bez problemu... to jaki tam bedzie spadek ze nie bedzie problemu z podjazdami

            • 9 1

    • różnica terenu a resztę sobie poczytaj

      • 6 20

    • Bo w PL musi być drogo, żeby na jednej robocie zarobić na lata.

      • 8 0

    • Dziękuję za ten komentarz. Podpisuję się obiema rękoma.

      • 3 0

  • Postawia kładkę a chwilę później właściciel centrum nahdlowego je zburzy u postawi tam osiedle? (1)

    • 14 2

    • Dokładnie. Ten bardach tam umiera

      • 4 0

  • Czym prędzej wprowadzić opłaty za korzystanie z dróg ekspresowych. (2)

    • 1 11

    • (1)

      Proponuję wprowadzić opłaty za korzystanie z internetu przez członków lobby rowerowego.

      • 5 0

      • Taka opłata już jest

        nazywa się abonament za dostęp do internetu.

        Podobny abonament należy wprowadzić na drogi ekspresowe i autostrady, powiedzmy 100zł miesięcznie.

        • 0 1

  • Dla mnie lepsza byłaby kładka

    Kładkę można zabudować tak, żeby nie było można nic zrzucić ani skoczyć. Jak będzie tunel to czuje, że ludzie będą się skarżyć. A to tunel zalało, a to doszło do pobicia, a to walają się puszki i butelki, a to jest niebezpiecznie. Dodam, że jest duże prawdopodobieństwo, że będzie trzeba zamykać pasy na obwodnicy.

    • 25 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane