• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamiast kładki nad obwodnicą w Osowej ma powstać tunel

Maciej Korolczuk
23 maja 2024, godz. 16:30 
Opinie (203)
Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego. Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego.

Nie kładka nad obwodnicą, a tunel pieszo-rowerowy pod jezdnią ma połączyć dzielnicę z centrum handlowym w OsowejMapka. Miasto wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad zmieniło pierwotne plany ze względu na wysokie koszty budowy kładki. Podobny obiekt powstał dekadę temu pod Trasą SucharskiegoMapka.



Jak połączyć Osowę z centrum handlowym i dalej z Oliwą?

Przypomnijmy:


Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą



Teraz jednak koncepcja zmieniła się. Między Osową a centrum handlowym zamiast kładki miałby pojawić się tunel pieszo-rowerowy, o czym władze Gdańska poinformowały podczas wtorkowego spotkania z mieszkańcami dzielnicy.

- Pojawił się pomysł, który dzisiaj szczegółowo badamy. To inicjatywa GDDKiA, by przejście było pod obwodnicą, w formie tunelu. Byłoby to przejście rowerowe i piesze. Przygotowujemy koncepcję dla takiej inwestycji, i w tym kierunku chcemy iść. Wątek związany z proponowaną kładką był bardzo trudny także technicznie, a co za tym idzie - na pewno bardzo kosztowny. Widać, że otworzyło się nowe podejście do tego tematu - mówiła podczas spotkania prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.

Potrzebna szczegółowa koncepcja



O szczegóły dopytaliśmy biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk, w ramach umowy 16-tkowej, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni powierzył inwestorowi prywatnemu wykonanie projektu budowlanego kładki nad obwodnicą.

Następnie GDDKiA wydała warunki techniczne dla projektu, na podstawie których została przeprowadzona analiza.

Wykazała ona, że realizacja inwestycji w tej formie byłaby niezwykle skomplikowana. W związku z tym, projektanci przeanalizowali również możliwość wykonania tunelu pod Obwodnicą Trójmiasta.

- Ze strony GDDKiA jest zielone światło na dalsze procedowanie tego projektu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie przekreśla możliwości wykonania przejścia w takiej formie. Teraz projektanci mają przygotować bardziej szczegółową koncepcję tunelu, na bazie której można byłoby prowadzić dalsze prace - dodaje Sieliwończyk.

Jeden tunel pod trasą przelotową już jest



Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Trójmieście jest obiekt, jaki w 2013 roku został otwarty pod Trasą SucharskiegoMapka. Inwestorem była wówczas spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a projektantem spółka Europrojekt Gdańsk.

Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową. Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową.

Miejsca

Opinie (203) 9 zablokowanych

  • Są bardziej potrzebne inwestycje w gdansku (1)

    Niż kładka na wieś osowską

    • 10 13

    • szanowny miastowy

      Chciałbym ci ignorancie uświadomić, że Osowiacy również płacą podatki w Gdańsku i mają prawo wymagać inwestowania w swoją dzielnicę.

      • 4 1

  • Lat temu 70 (8)

    brygada ciesielska wybudowałaby taką kładkę w 4 tygodnie, a kładka by przetrwała przynajmniej 50 lat. W USA nawet Amtraki jeżdżą po drewnianych mostach. No ale my wolimy tunele. A może to ma byc również improwizowany schron? Tak czy inaczej budowa potrwa przynajmniej 3-4 lata znająć nasze "realia" a w tym czasie na obwodnicy będzie .....

    • 87 24

    • (5)

      Można się schronić przed deszczem, gradem, wichurą. Nikt z tunelu nie skoczy i swoim samolubnym czynem nie zablokuje ruchu.
      Dziwnym trafem, jak są fatalne warunki pogodowe to wszyscy czekają na tramwaj w tunelu.
      Trzeba na każdym kroku przypominać, że mamy 4 pory roku w Polsce.

      • 13 5

      • (3)

        Kilka lat temu lokalny hipermarket chciał z własnej kieszeni zbudować w Osowej kładkę nad obwodnicą. Ale lokalni mieszkańcy się nie zgodzili, bo obcy ludzie by im pod oknami chodzili. Wówczas ich życie zamieniłoby się w nieustającą męczarnię.

        • 9 3

        • To kłamstwo jest powielane od lat ! (2)

          Prawda jest taka, ze hipermarket Geant otrzymując zgodę miasta na budowę obiektu został zobowiązany (i to zobowiązanie było w umowie) do wybudowania kladki. Wiele lat hipermarket wił się, unikał i kluczył, by nie budować kładki, że względu na koszty, oczywiscie. Pomocna rękę podał Geant'owi prezydent Adamowicz i spółka. Zrobiono w okolicy obwodnicy pseudosondaż, z którego wynikało, ze mieszkańcy absolutnie nie chcą tej kladki. Wypowiedziało sie niewielu mieszkańców z kilku uliczek sąsiadujacych z obwodnicą. Reszta mieszkańców, których kompletnie nikt nie pytał o zdanie, o swoim proteście, dowiedziała się z mediów :))))) Za odstapienie od zapisów umowy, Geant wpłacił do budżetu miasta jakieś drobne pieniądze i odetchnął z ulgą i wdziecznością.

          • 13 2

          • Jakaż kreatywna próba ugięcia rzeczywistości (1)

            Nie "wiele lat", tylko w okolicy budowy i otwarcia, a sprawa była nagłaśniana wielokrotnie - jako mieszkaniec Zaspy wtedy śledziłem to na bieżąco, więc bzdur nie opowiadaj. Mieszkańcy się sprzeciwili, bo "nie". A wypłata do miasta dotyczyła rezygnacji z budowy wielopoziomowego węzła drogowego w miejscu, gdzie na Spacerowej są teraz światła - tu wspaniały ówczesny prezydent zgodził się na odstąpienie od tego warunku za symboliczną kwotę na rzecz miasta, a tajemnicą poliszynela jest, że dla prywatnej osoby podobna kwota już symboliczną nie była ;)

            • 3 2

            • " a tajemnicą poliszynela jest, że dla prywatnej osoby podobna kwota już symboliczną nie była ;)"

              Czyli wpadała "zniżka" na mieszkanko?

              • 1 0

      • Ok ale tak na mój chłopski rozum to chyba taniej i szybciej wybudować kładkę ( częściowo z prefabrykatów bo przecież po niej ni

        ja już na pewno nie doczekam ani kładki ani tym bardziej tunelu - znam polskie realia

        • 4 2

    • Powolny Gdańsk

      W tunelu można dołożyć vspowalniacze i zwężenie, bo rowery tylko elektryczne, zwykły rower to szkodliwe emisje

      • 5 3

    • Znając realia

      To w 2071 roku(:

      • 5 1

  • Czy oby policzyli ile kosztuje utrzymanie takiego drugiego tunelu? (1)

    To nie tylko oświetlenie ale też wszelkie zalania czy też ciagle remonty.
    Zresztą jak zaczną kopać to koszty wzrosna i nie skonczą.
    Kładka to sprawa przewidywalna, dużo prostsza w budowie i eksploatacji.
    A poza tym kladka jest przyjemniejsza i bezpieczniejsza aniżeli taki długi tunel

    • 11 3

    • Tunel nie ograniczy skrajni

      • 1 2

  • Przejście naziemne tylko

    • 3 6

  • Żadnych tuneli

    Ludzie to nie krety nie lubią albo się boją tuneli i będą przebiegać przez jezdnię

    • 8 8

  • Paranoja (1)

    Mieszkam w Osowej ponad 30 lat i żadna kładka nie jest i nigdy nie była mi potrzebna. Znowu zbędny wydatek z moich podatków.

    • 10 22

    • Ja też mieszkam

      I potrzebuję bezpiecznego przejścia nad/pod obwodową. Do dyspozycji mamy dwa najbliższe: w Matarni a drugi na Kacku. O tym na owczarni nie wspomnę bo z dziećmi bezpiecznie nie jest.

      • 6 0

  • Krzywe znaki

    Przy okazji na zdjęciu widać inną domenę Polskiego budownictwa krzywę znaki, latarnie.

    • 6 0

  • a potem się zrobi przejście naziemne jak to w zwyczaju Gdańska

    • 6 0

  • Żadnych kładek czy tuneli (1)

    Jesteśmy w Gdańsku! Przejście naziemne a 1 pas na autobusy i rowerzystów!

    • 12 1

    • Nareszcie głos rozsądku

      Po jednym pasie w każdą stronę, a drugi pas zamienić na drogę rowerową/narciarską

      • 0 0

  • Tunel

    Projekt rok 2080, tunel 2240!!

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane