- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (260 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (164 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (106 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Zamiast kładki nad obwodnicą w Osowej ma powstać tunel
Nie kładka nad obwodnicą, a tunel pieszo-rowerowy pod jezdnią ma połączyć dzielnicę z centrum handlowym w Osowej. Miasto wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad zmieniło pierwotne plany ze względu na wysokie koszty budowy kładki. Podobny obiekt powstał dekadę temu pod Trasą Sucharskiego.
- Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą
- Potrzebna szczegółowa koncepcja
- Jeden tunel pod trasą przelotową już jest
Przypomnijmy:
- Pomysł na budowę kładki nad obwodnicą, która ułatwiłaby poruszanie się pieszych i rowerzystów nad trasą szybkiego ruchu pojawił się pod koniec 2021 roku.
- Wówczas ruszyła zbiórka podpisów pod petycją do ministra infrastruktury o budowę kładki.
- Mieszkańcom, wspieranym przez radnych miasta udało się zebrać 2 tys. podpisów.
- Rok później w działania włączyło się też miasto - oferując sfinansowanie przygotowania dokumentacji projektowej.
- Zielone światło dali też drogowcy z GDDKiA, którzy na co dzień zarządzają obwodnicą, nad którą miałaby przebiegać kładka.
Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą
Teraz jednak koncepcja zmieniła się. Między Osową a centrum handlowym zamiast kładki miałby pojawić się tunel pieszo-rowerowy, o czym władze Gdańska poinformowały podczas wtorkowego spotkania z mieszkańcami dzielnicy.
- Pojawił się pomysł, który dzisiaj szczegółowo badamy. To inicjatywa GDDKiA, by przejście było pod obwodnicą, w formie tunelu. Byłoby to przejście rowerowe i piesze. Przygotowujemy koncepcję dla takiej inwestycji, i w tym kierunku chcemy iść. Wątek związany z proponowaną kładką był bardzo trudny także technicznie, a co za tym idzie - na pewno bardzo kosztowny. Widać, że otworzyło się nowe podejście do tego tematu - mówiła podczas spotkania prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.
Potrzebna szczegółowa koncepcja
O szczegóły dopytaliśmy biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk, w ramach umowy 16-tkowej, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni powierzył inwestorowi prywatnemu wykonanie projektu budowlanego kładki nad obwodnicą.
Następnie GDDKiA wydała warunki techniczne dla projektu, na podstawie których została przeprowadzona analiza.
Wykazała ona, że realizacja inwestycji w tej formie byłaby niezwykle skomplikowana. W związku z tym, projektanci przeanalizowali również możliwość wykonania tunelu pod Obwodnicą Trójmiasta.
- Ze strony GDDKiA jest zielone światło na dalsze procedowanie tego projektu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie przekreśla możliwości wykonania przejścia w takiej formie. Teraz projektanci mają przygotować bardziej szczegółową koncepcję tunelu, na bazie której można byłoby prowadzić dalsze prace - dodaje Sieliwończyk.
Jeden tunel pod trasą przelotową już jest
Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Trójmieście jest obiekt, jaki w 2013 roku został otwarty pod Trasą Sucharskiego. Inwestorem była wówczas spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a projektantem spółka Europrojekt Gdańsk.
Miejsca
Opinie (203) 9 zablokowanych
-
2024-05-23 17:11
Są bardziej potrzebne inwestycje w gdansku (1)
Niż kładka na wieś osowską
- 10 13
-
2024-05-24 01:56
szanowny miastowy
Chciałbym ci ignorancie uświadomić, że Osowiacy również płacą podatki w Gdańsku i mają prawo wymagać inwestowania w swoją dzielnicę.
- 4 1
-
2024-05-23 17:11
Lat temu 70 (8)
brygada ciesielska wybudowałaby taką kładkę w 4 tygodnie, a kładka by przetrwała przynajmniej 50 lat. W USA nawet Amtraki jeżdżą po drewnianych mostach. No ale my wolimy tunele. A może to ma byc również improwizowany schron? Tak czy inaczej budowa potrwa przynajmniej 3-4 lata znająć nasze "realia" a w tym czasie na obwodnicy będzie .....
- 87 24
-
2024-05-23 17:38
(5)
Można się schronić przed deszczem, gradem, wichurą. Nikt z tunelu nie skoczy i swoim samolubnym czynem nie zablokuje ruchu.
Dziwnym trafem, jak są fatalne warunki pogodowe to wszyscy czekają na tramwaj w tunelu.
Trzeba na każdym kroku przypominać, że mamy 4 pory roku w Polsce.- 13 5
-
2024-05-23 19:15
(3)
Kilka lat temu lokalny hipermarket chciał z własnej kieszeni zbudować w Osowej kładkę nad obwodnicą. Ale lokalni mieszkańcy się nie zgodzili, bo obcy ludzie by im pod oknami chodzili. Wówczas ich życie zamieniłoby się w nieustającą męczarnię.
- 9 3
-
2024-05-23 19:45
To kłamstwo jest powielane od lat ! (2)
Prawda jest taka, ze hipermarket Geant otrzymując zgodę miasta na budowę obiektu został zobowiązany (i to zobowiązanie było w umowie) do wybudowania kladki. Wiele lat hipermarket wił się, unikał i kluczył, by nie budować kładki, że względu na koszty, oczywiscie. Pomocna rękę podał Geant'owi prezydent Adamowicz i spółka. Zrobiono w okolicy obwodnicy pseudosondaż, z którego wynikało, ze mieszkańcy absolutnie nie chcą tej kladki. Wypowiedziało sie niewielu mieszkańców z kilku uliczek sąsiadujacych z obwodnicą. Reszta mieszkańców, których kompletnie nikt nie pytał o zdanie, o swoim proteście, dowiedziała się z mediów :))))) Za odstapienie od zapisów umowy, Geant wpłacił do budżetu miasta jakieś drobne pieniądze i odetchnął z ulgą i wdziecznością.
- 13 2
-
2024-05-24 07:35
Jakaż kreatywna próba ugięcia rzeczywistości (1)
Nie "wiele lat", tylko w okolicy budowy i otwarcia, a sprawa była nagłaśniana wielokrotnie - jako mieszkaniec Zaspy wtedy śledziłem to na bieżąco, więc bzdur nie opowiadaj. Mieszkańcy się sprzeciwili, bo "nie". A wypłata do miasta dotyczyła rezygnacji z budowy wielopoziomowego węzła drogowego w miejscu, gdzie na Spacerowej są teraz światła - tu wspaniały ówczesny prezydent zgodził się na odstąpienie od tego warunku za symboliczną kwotę na rzecz miasta, a tajemnicą poliszynela jest, że dla prywatnej osoby podobna kwota już symboliczną nie była ;)
- 3 2
-
2024-05-24 07:51
" a tajemnicą poliszynela jest, że dla prywatnej osoby podobna kwota już symboliczną nie była ;)"
Czyli wpadała "zniżka" na mieszkanko?
- 1 0
-
2024-05-23 19:36
Ok ale tak na mój chłopski rozum to chyba taniej i szybciej wybudować kładkę ( częściowo z prefabrykatów bo przecież po niej ni
ja już na pewno nie doczekam ani kładki ani tym bardziej tunelu - znam polskie realia
- 4 2
-
2024-05-23 19:21
Powolny Gdańsk
W tunelu można dołożyć vspowalniacze i zwężenie, bo rowery tylko elektryczne, zwykły rower to szkodliwe emisje
- 5 3
-
2024-05-23 20:42
Znając realia
To w 2071 roku(:
- 5 1
-
2024-05-23 17:12
Czy oby policzyli ile kosztuje utrzymanie takiego drugiego tunelu? (1)
To nie tylko oświetlenie ale też wszelkie zalania czy też ciagle remonty.
Zresztą jak zaczną kopać to koszty wzrosna i nie skonczą.
Kładka to sprawa przewidywalna, dużo prostsza w budowie i eksploatacji.
A poza tym kladka jest przyjemniejsza i bezpieczniejsza aniżeli taki długi tunel- 11 3
-
2024-05-23 19:19
Tunel nie ograniczy skrajni
- 1 2
-
2024-05-23 17:20
Przejście naziemne tylko
- 3 6
-
2024-05-23 17:26
Żadnych tuneli
Ludzie to nie krety nie lubią albo się boją tuneli i będą przebiegać przez jezdnię
- 8 8
-
2024-05-23 17:27
Paranoja (1)
Mieszkam w Osowej ponad 30 lat i żadna kładka nie jest i nigdy nie była mi potrzebna. Znowu zbędny wydatek z moich podatków.
- 10 22
-
2024-05-24 07:06
Ja też mieszkam
I potrzebuję bezpiecznego przejścia nad/pod obwodową. Do dyspozycji mamy dwa najbliższe: w Matarni a drugi na Kacku. O tym na owczarni nie wspomnę bo z dziećmi bezpiecznie nie jest.
- 6 0
-
2024-05-23 17:30
Krzywe znaki
Przy okazji na zdjęciu widać inną domenę Polskiego budownictwa krzywę znaki, latarnie.
- 6 0
-
2024-05-23 17:36
a potem się zrobi przejście naziemne jak to w zwyczaju Gdańska
- 6 0
-
2024-05-23 17:36
Żadnych kładek czy tuneli (1)
Jesteśmy w Gdańsku! Przejście naziemne a 1 pas na autobusy i rowerzystów!
- 12 1
-
2024-05-24 13:56
Nareszcie głos rozsądku
Po jednym pasie w każdą stronę, a drugi pas zamienić na drogę rowerową/narciarską
- 0 0
-
2024-05-23 17:47
Tunel
Projekt rok 2080, tunel 2240!!
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.