• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamiast kładki nad obwodnicą w Osowej ma powstać tunel

Maciej Korolczuk
23 maja 2024, godz. 16:30 
Opinie (203)
Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego. Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego.

Nie kładka nad obwodnicą, a tunel pieszo-rowerowy pod jezdnią ma połączyć dzielnicę z centrum handlowym w OsowejMapka. Miasto wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad zmieniło pierwotne plany ze względu na wysokie koszty budowy kładki. Podobny obiekt powstał dekadę temu pod Trasą SucharskiegoMapka.



Jak połączyć Osowę z centrum handlowym i dalej z Oliwą?

Przypomnijmy:


Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą



Teraz jednak koncepcja zmieniła się. Między Osową a centrum handlowym zamiast kładki miałby pojawić się tunel pieszo-rowerowy, o czym władze Gdańska poinformowały podczas wtorkowego spotkania z mieszkańcami dzielnicy.

- Pojawił się pomysł, który dzisiaj szczegółowo badamy. To inicjatywa GDDKiA, by przejście było pod obwodnicą, w formie tunelu. Byłoby to przejście rowerowe i piesze. Przygotowujemy koncepcję dla takiej inwestycji, i w tym kierunku chcemy iść. Wątek związany z proponowaną kładką był bardzo trudny także technicznie, a co za tym idzie - na pewno bardzo kosztowny. Widać, że otworzyło się nowe podejście do tego tematu - mówiła podczas spotkania prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.

Potrzebna szczegółowa koncepcja



O szczegóły dopytaliśmy biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk, w ramach umowy 16-tkowej, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni powierzył inwestorowi prywatnemu wykonanie projektu budowlanego kładki nad obwodnicą.

Następnie GDDKiA wydała warunki techniczne dla projektu, na podstawie których została przeprowadzona analiza.

Wykazała ona, że realizacja inwestycji w tej formie byłaby niezwykle skomplikowana. W związku z tym, projektanci przeanalizowali również możliwość wykonania tunelu pod Obwodnicą Trójmiasta.

- Ze strony GDDKiA jest zielone światło na dalsze procedowanie tego projektu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie przekreśla możliwości wykonania przejścia w takiej formie. Teraz projektanci mają przygotować bardziej szczegółową koncepcję tunelu, na bazie której można byłoby prowadzić dalsze prace - dodaje Sieliwończyk.

Jeden tunel pod trasą przelotową już jest



Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Trójmieście jest obiekt, jaki w 2013 roku został otwarty pod Trasą SucharskiegoMapka. Inwestorem była wówczas spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a projektantem spółka Europrojekt Gdańsk.

Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową. Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową.

Miejsca

Opinie (203) 9 zablokowanych

  • Tunel i poprawa węzła

    Niech zrobią tunel i przebudują węzeł tak aby była tam ścieżka rowerowa i chodnik

    • 0 0

  • usunąć światła do ch osowa i poszerzyć wiadukt o ścieżkę rowerowej, i poprowadzić ją wzdłuż spacerowej. Następnie tunel dla rowerzystów i autobusu który będzie jechał Kościerską do Oliwy

    • 0 0

  • Cena na priv

    Ciekawy czy żeby ratować upadające centrum,cena przebije warszawską kładkę?

    • 0 0

  • Ciekawe dlaczego znak drogowy

    ...w tym projekcie jest krzywy?

    • 0 0

  • Przecież to jest kompletna bzdura i ewidentny sabotaż. Ludzie to nie są szczury, żeby ich zmuszać do chodzenia pod ziemią i w tym miejscu powinna zostać przede wszystkim przebudowana obwodnica, żeby oddać ten obszar ludziom, najlepiej poprzez uspokojenie ruchu i stworzenie przejścia naziemnego, co, jak już pokazano w centrum, da się zrobić i ma znakomity wpływ na tkankę miejską

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane