- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (261 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (165 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (107 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Zamiast kładki nad obwodnicą w Osowej ma powstać tunel
Nie kładka nad obwodnicą, a tunel pieszo-rowerowy pod jezdnią ma połączyć dzielnicę z centrum handlowym w Osowej. Miasto wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad zmieniło pierwotne plany ze względu na wysokie koszty budowy kładki. Podobny obiekt powstał dekadę temu pod Trasą Sucharskiego
.
- Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą
- Potrzebna szczegółowa koncepcja
- Jeden tunel pod trasą przelotową już jest
Przypomnijmy:
- Pomysł na budowę kładki nad obwodnicą, która ułatwiłaby poruszanie się pieszych i rowerzystów nad trasą szybkiego ruchu pojawił się pod koniec 2021 roku.
- Wówczas ruszyła zbiórka podpisów pod petycją do ministra infrastruktury o budowę kładki.
- Mieszkańcom, wspieranym przez radnych miasta udało się zebrać 2 tys. podpisów.
- Rok później w działania włączyło się też miasto - oferując sfinansowanie przygotowania dokumentacji projektowej.
- Zielone światło dali też drogowcy z GDDKiA, którzy na co dzień zarządzają obwodnicą, nad którą miałaby przebiegać kładka.
Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą
Teraz jednak koncepcja zmieniła się. Między Osową a centrum handlowym zamiast kładki miałby pojawić się tunel pieszo-rowerowy, o czym władze Gdańska poinformowały podczas wtorkowego spotkania z mieszkańcami dzielnicy.
- Pojawił się pomysł, który dzisiaj szczegółowo badamy. To inicjatywa GDDKiA, by przejście było pod obwodnicą, w formie tunelu. Byłoby to przejście rowerowe i piesze. Przygotowujemy koncepcję dla takiej inwestycji, i w tym kierunku chcemy iść. Wątek związany z proponowaną kładką był bardzo trudny także technicznie, a co za tym idzie - na pewno bardzo kosztowny. Widać, że otworzyło się nowe podejście do tego tematu - mówiła podczas spotkania prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.
Potrzebna szczegółowa koncepcja
O szczegóły dopytaliśmy biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk, w ramach umowy 16-tkowej, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni powierzył inwestorowi prywatnemu wykonanie projektu budowlanego kładki nad obwodnicą.
Następnie GDDKiA wydała warunki techniczne dla projektu, na podstawie których została przeprowadzona analiza.
Wykazała ona, że realizacja inwestycji w tej formie byłaby niezwykle skomplikowana. W związku z tym, projektanci przeanalizowali również możliwość wykonania tunelu pod Obwodnicą Trójmiasta.
- Ze strony GDDKiA jest zielone światło na dalsze procedowanie tego projektu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie przekreśla możliwości wykonania przejścia w takiej formie. Teraz projektanci mają przygotować bardziej szczegółową koncepcję tunelu, na bazie której można byłoby prowadzić dalsze prace - dodaje Sieliwończyk.
Jeden tunel pod trasą przelotową już jest
Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Trójmieście jest obiekt, jaki w 2013 roku został otwarty pod Trasą Sucharskiego
Miejsca
Opinie (203) 9 zablokowanych
-
2024-05-24 23:39
Tunel i poprawa węzła
Niech zrobią tunel i przebudują węzeł tak aby była tam ścieżka rowerowa i chodnik
- 0 0
-
2024-05-25 00:29
usunąć światła do ch osowa i poszerzyć wiadukt o ścieżkę rowerowej, i poprowadzić ją wzdłuż spacerowej. Następnie tunel dla rowerzystów i autobusu który będzie jechał Kościerską do Oliwy
- 0 0
-
2024-05-25 07:58
Cena na priv
Ciekawy czy żeby ratować upadające centrum,cena przebije warszawską kładkę?
- 0 0
-
2024-05-25 23:33
Ciekawe dlaczego znak drogowy
...w tym projekcie jest krzywy?
- 0 0
-
2024-05-27 16:17
Przecież to jest kompletna bzdura i ewidentny sabotaż. Ludzie to nie są szczury, żeby ich zmuszać do chodzenia pod ziemią i w tym miejscu powinna zostać przede wszystkim przebudowana obwodnica, żeby oddać ten obszar ludziom, najlepiej poprzez uspokojenie ruchu i stworzenie przejścia naziemnego, co, jak już pokazano w centrum, da się zrobić i ma znakomity wpływ na tkankę miejską
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.