• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamiast kładki nad obwodnicą w Osowej ma powstać tunel

Maciej Korolczuk
23 maja 2024, godz. 16:30 
Opinie (203)
Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego. Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego.

Nie kładka nad obwodnicą, a tunel pieszo-rowerowy pod jezdnią ma połączyć dzielnicę z centrum handlowym w OsowejMapka. Miasto wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad zmieniło pierwotne plany ze względu na wysokie koszty budowy kładki. Podobny obiekt powstał dekadę temu pod Trasą SucharskiegoMapka.



Jak połączyć Osowę z centrum handlowym i dalej z Oliwą?

Przypomnijmy:


Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą



Teraz jednak koncepcja zmieniła się. Między Osową a centrum handlowym zamiast kładki miałby pojawić się tunel pieszo-rowerowy, o czym władze Gdańska poinformowały podczas wtorkowego spotkania z mieszkańcami dzielnicy.

- Pojawił się pomysł, który dzisiaj szczegółowo badamy. To inicjatywa GDDKiA, by przejście było pod obwodnicą, w formie tunelu. Byłoby to przejście rowerowe i piesze. Przygotowujemy koncepcję dla takiej inwestycji, i w tym kierunku chcemy iść. Wątek związany z proponowaną kładką był bardzo trudny także technicznie, a co za tym idzie - na pewno bardzo kosztowny. Widać, że otworzyło się nowe podejście do tego tematu - mówiła podczas spotkania prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.

Potrzebna szczegółowa koncepcja



O szczegóły dopytaliśmy biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk, w ramach umowy 16-tkowej, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni powierzył inwestorowi prywatnemu wykonanie projektu budowlanego kładki nad obwodnicą.

Następnie GDDKiA wydała warunki techniczne dla projektu, na podstawie których została przeprowadzona analiza.

Wykazała ona, że realizacja inwestycji w tej formie byłaby niezwykle skomplikowana. W związku z tym, projektanci przeanalizowali również możliwość wykonania tunelu pod Obwodnicą Trójmiasta.

- Ze strony GDDKiA jest zielone światło na dalsze procedowanie tego projektu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie przekreśla możliwości wykonania przejścia w takiej formie. Teraz projektanci mają przygotować bardziej szczegółową koncepcję tunelu, na bazie której można byłoby prowadzić dalsze prace - dodaje Sieliwończyk.

Jeden tunel pod trasą przelotową już jest



Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Trójmieście jest obiekt, jaki w 2013 roku został otwarty pod Trasą SucharskiegoMapka. Inwestorem była wówczas spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a projektantem spółka Europrojekt Gdańsk.

Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową. Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową.

Miejsca

Opinie (203) 9 zablokowanych

  • Dulkiewicz jest prezydentem od 5 lat i nic w sprawie przejazdu rowerowego nad/pod obwodnica nie zrobiła - teraz zleci zrobienie planu planów, za miliony zlotych, z których tradycyjnie również nic nie będzie.

    • 4 1

  • A może przejście dla pieszych

    Taki pomysł na wzór tego, co robi się w Gdańsku.

    • 2 1

  • A i tak Tusk powie, że jego eksperci powiedzieli, że

    Lepiej kupić gotowy tunel z Niemiec...

    • 5 2

  • tunel (2)

    Budowa tunelu będzie w wykopie otwartym czy może przeciskiem? Na otwarty musi zgodzić się GDDKiA bo obwodnica musi być wtedy zamknięta (ktoś sobie to wyobraża?). A przecisk to ogromne pieniądze, bo jaki przekrój by musiał być do wykonania. I kto ma za to płacić? Miasto, GDDKiA czy wspólnie? A tunel jaką będzie miał długość, bo zależy to od miejsca, ale na oko od 100 do 200 m. Życzę powodzenia.

    • 2 0

    • Ale to propozycja generalnych właśnie (1)

      • 1 0

      • Propozycja nie oznacza finansowania

        • 1 0

  • (1)

    "Wykazała ona, że realizacja inwestycji w tej formie byłaby niezwykle skomplikowana"

    Ja p.... To nie jest technologia kosmiczna tylko kładka jakich pełno, weźcie się nie kompromitujcie tylko zbudujcie tą kładkę, a może być i tunel.

    Jak można przez 30 lat rozwoju dzielnicy nie zrobić nic dla pieszych ???? W dzielnicy gdzie mieszka 1/10 - 1/15 ludności Gdańska.

    I nie ona nie ułatwi, ona *umożliwi* przejście pieszych. Bo Przejścia Tam Nie Ma Żadnego !!!! Miasto nic nie zrobiło 30 lat!!!

    • 5 0

    • Jeśli Osowa to 1/10 ludności Gdańska, to znaczy że gdański liczy 160 000 mieszkańców? :)

      • 0 0

  • Tylko zebra że światłami

    Zgodnie z koncepcją Pani Dulkiewicz z uspokojenia ruchu w mieście.
    Pora wziąć się za obowodnice :))))

    • 4 0

  • A nie taniej wyczarterować helikopter? (1)

    Przecież chętnych do przejazdu rowerem przez obwodnicę lub przejścia ją pieszo, takich, którzy nie mają innej możliwości czyli samochodu lub autobusu, można policzyć na palcach. Są to zwykli złośliwcy I maruderzy, którzy kupili mieszkanie tanio a teraz mają żądania 15 minutowej dzielnicy .

    • 2 3

    • A może katapultować?

      myśle że moznaby zrobić taką katapultę precyzyjną że by mieszkańca przerzucala pod konkretną klatkę blokową

      • 0 0

  • Bedzie kolorowo

    Za chwile wpadna pseudo Grafficiarze i pomaluja bzdurnymi tekstami po swojemu.Potem podtopienia,pobite lampy,ciemnosci egipskie i tyle z tunelu! Znowu ktos cos wymyslil i za pol roku bedzie Reportarz o "tunelu strachu". Serdecznie wspolczuje

    • 6 0

  • Katapulta będzie jeszcze tańsza!

    • 2 0

  • Kolejny tynel, Gdańsk znów chce zepchnąć pieszych do podziemia. Zróbcie normalne przejście

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane