• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamiast kładki nad obwodnicą w Osowej ma powstać tunel

Maciej Korolczuk
23 maja 2024, godz. 16:30 
Opinie (203)
Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego. Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego.

Nie kładka nad obwodnicą, a tunel pieszo-rowerowy pod jezdnią ma połączyć dzielnicę z centrum handlowym w OsowejMapka. Miasto wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad zmieniło pierwotne plany ze względu na wysokie koszty budowy kładki. Podobny obiekt powstał dekadę temu pod Trasą SucharskiegoMapka.



Jak połączyć Osowę z centrum handlowym i dalej z Oliwą?

Przypomnijmy:


Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą



Teraz jednak koncepcja zmieniła się. Między Osową a centrum handlowym zamiast kładki miałby pojawić się tunel pieszo-rowerowy, o czym władze Gdańska poinformowały podczas wtorkowego spotkania z mieszkańcami dzielnicy.

- Pojawił się pomysł, który dzisiaj szczegółowo badamy. To inicjatywa GDDKiA, by przejście było pod obwodnicą, w formie tunelu. Byłoby to przejście rowerowe i piesze. Przygotowujemy koncepcję dla takiej inwestycji, i w tym kierunku chcemy iść. Wątek związany z proponowaną kładką był bardzo trudny także technicznie, a co za tym idzie - na pewno bardzo kosztowny. Widać, że otworzyło się nowe podejście do tego tematu - mówiła podczas spotkania prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.

Potrzebna szczegółowa koncepcja



O szczegóły dopytaliśmy biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk, w ramach umowy 16-tkowej, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni powierzył inwestorowi prywatnemu wykonanie projektu budowlanego kładki nad obwodnicą.

Następnie GDDKiA wydała warunki techniczne dla projektu, na podstawie których została przeprowadzona analiza.

Wykazała ona, że realizacja inwestycji w tej formie byłaby niezwykle skomplikowana. W związku z tym, projektanci przeanalizowali również możliwość wykonania tunelu pod Obwodnicą Trójmiasta.

- Ze strony GDDKiA jest zielone światło na dalsze procedowanie tego projektu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie przekreśla możliwości wykonania przejścia w takiej formie. Teraz projektanci mają przygotować bardziej szczegółową koncepcję tunelu, na bazie której można byłoby prowadzić dalsze prace - dodaje Sieliwończyk.

Jeden tunel pod trasą przelotową już jest



Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Trójmieście jest obiekt, jaki w 2013 roku został otwarty pod Trasą SucharskiegoMapka. Inwestorem była wówczas spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a projektantem spółka Europrojekt Gdańsk.

Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową. Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową.

Miejsca

Opinie (203) 9 zablokowanych

  • Bo wybudowaniu OMT zlikwidować obwodnicę.

    Ruch po jednej jezdni z ograniczeniem do 50 km/h. Na drugiej droga rowerowa. A wzdłuż wybudować pierzeje.

    • 2 1

  • Bo to będzie tunel na miarę koalicji 13 grudnia. (2)

    Koalicja 13 grudnia będzie rozliczona za wszystkie zło co w przeszłości robili i co teraz wyprawiają Polsce i Polakom.
    Ludzie mówią że to Kupa Oszustów.

    • 5 2

    • kuku

      ludzię mówią też, że kaczyński to tępak, morawiecki to oszust, a ziobro to oszust. i co z tego wynika?

      • 1 0

    • BRAWO.

      • 0 0

  • ale po co? (1)

    Osowianie nie chcieli takiego połączenia podczas poprzedniego remontu węzła. Nie chcieli też połączenia tego węzła z Trasą Lęborską. Po co ich na siłę uszczęśliwiać? Nie chcieli kiedyś, to pewnie nie chcą i teraz.

    • 2 4

    • Ciężko się czyta takie głupoty.

      • 2 0

  • Oby z monitoringiem

    ten tunel wybudowali

    • 0 0

  • Wpierw tunel potem kładka jak to w Gdańsku a na końcu przejście.Aco nie wolno.

    • 0 0

  • Po 20 latach zmiana koncepcji

    Wspaniale, tunel w 2071'roku na świętego nigdy

    • 3 0

  • Ten tunel buduja juz od 1997 roku......

    Wladze Gdanska sa kompetentne .......

    • 4 0

  • Jaś nie doczeka?

    Zmiana koncepcji i jej opracowanie, poszukiwanie finansowania, projektowanie, postepowanie na wybór wykonawcy, realizacja i opóźnienie w realizacji. Czyli za 5 lat najszybciej, jeśli nie powstanie w międzyczasie inna koncepcja a komuś będzie zależało na realizacji tunelu i będzie przy tym sprawczy.
    Czy wiecie, że 2,5 km nowej drogi z chodnikami, łączącej hale magazynowe R7 w Barniewicach z Owczarnią, powstanie w kilka miesięcy? Budowę rozpoczęto w lutym (tego roku), trwają już prace końcowe. Tak dla porównania, jak działa zmotywowany biznes a jak urzędnicy.

    • 1 0

  • No to jak tunel to znowu będą korki na obwodnicy (1)

    No bo jak wyobrażacie sobie budować tunel bez ingerencji w górę? Fajnie będzie... Może do tego czasu będzie wybudowana OMT

    • 0 2

    • Niedawno był robiony całkiem duży przewiert pod obwodnicą na Szadółkach

      o średnicy 1,8 m i długości 110 m . Bez specjalnych utrudnień w czasie prac, więc chyba nie musi być długotrwałych korków.
      Inna sprawa, że nie do końca to wyszło bo droga się lekko zapadła.

      • 1 0

  • A może przejście naziemne

    Uspokoimy ruch

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane