• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamiast kładki nad obwodnicą w Osowej ma powstać tunel

Maciej Korolczuk
23 maja 2024, godz. 16:30 
Opinie (203)
Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego. Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego.

Nie kładka nad obwodnicą, a tunel pieszo-rowerowy pod jezdnią ma połączyć dzielnicę z centrum handlowym w OsowejMapka. Miasto wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad zmieniło pierwotne plany ze względu na wysokie koszty budowy kładki. Podobny obiekt powstał dekadę temu pod Trasą SucharskiegoMapka.



Jak połączyć Osowę z centrum handlowym i dalej z Oliwą?

Przypomnijmy:


Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą



Teraz jednak koncepcja zmieniła się. Między Osową a centrum handlowym zamiast kładki miałby pojawić się tunel pieszo-rowerowy, o czym władze Gdańska poinformowały podczas wtorkowego spotkania z mieszkańcami dzielnicy.

- Pojawił się pomysł, który dzisiaj szczegółowo badamy. To inicjatywa GDDKiA, by przejście było pod obwodnicą, w formie tunelu. Byłoby to przejście rowerowe i piesze. Przygotowujemy koncepcję dla takiej inwestycji, i w tym kierunku chcemy iść. Wątek związany z proponowaną kładką był bardzo trudny także technicznie, a co za tym idzie - na pewno bardzo kosztowny. Widać, że otworzyło się nowe podejście do tego tematu - mówiła podczas spotkania prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.

Potrzebna szczegółowa koncepcja



O szczegóły dopytaliśmy biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk, w ramach umowy 16-tkowej, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni powierzył inwestorowi prywatnemu wykonanie projektu budowlanego kładki nad obwodnicą.

Następnie GDDKiA wydała warunki techniczne dla projektu, na podstawie których została przeprowadzona analiza.

Wykazała ona, że realizacja inwestycji w tej formie byłaby niezwykle skomplikowana. W związku z tym, projektanci przeanalizowali również możliwość wykonania tunelu pod Obwodnicą Trójmiasta.

- Ze strony GDDKiA jest zielone światło na dalsze procedowanie tego projektu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie przekreśla możliwości wykonania przejścia w takiej formie. Teraz projektanci mają przygotować bardziej szczegółową koncepcję tunelu, na bazie której można byłoby prowadzić dalsze prace - dodaje Sieliwończyk.

Jeden tunel pod trasą przelotową już jest



Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Trójmieście jest obiekt, jaki w 2013 roku został otwarty pod Trasą SucharskiegoMapka. Inwestorem była wówczas spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a projektantem spółka Europrojekt Gdańsk.

Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową. Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową.

Miejsca

Opinie (203) 9 zablokowanych

  • Spokojnie, mieszkańcy znowu oprotestują to.

    Tak jak poprzednią kładkę.

    • 4 4

  • Teraz się zaczną protesty Osowian

    Tak jak 20 lat temu gdy deweloper chciał im ufundować kładkę do centrum handlowego. Bali się, że im menele wtargną do Osowy.

    • 6 6

  • (10)

    Jak będzie tunel to na pewno za chwilę wybudują przy nim przejście naziemne. Taka Gdańska tradycja

    • 218 24

    • (6)

      Tylko po co cokolwiek budować do najmniej uczęszczanego ch w 3mieście? Szkoda pieniędzy.

      • 9 17

      • ha ha ha w Osowie mieszka ok 20 tyś ludzi - najmniej uczęszczane CH. Ty w Kowalach masz Galerię Kowale i tam sobie siedz i wdych (3)

        Czy w tej twojej Galerii można obejrzeć jakąś wystawę albo kupić obraz ??

        • 5 9

        • (1)

          Pomyliłeś miejscowości, kolo. Dzielnica Gdańska nazywa się Osowa. Osów, o którym piszesz, to dzielnica Szczecina.

          • 8 3

          • Dobrze napisał

            • 0 4

        • Znowu jesteś w malignie?

          • 2 2

      • Żeby ratować to podupadające (1)

        Pseudo centrum. Nawet MC dobald się nie utrzymał. Idzie słabo francuskim okupantom, no to trzeba jeszcze za pieniądze skolonizowanych zwiększyć frekwencję. Przypominam tylko, że żabojady miały od razu z centrum handlu wybudować kładkę nad S6 z dzielnicą Osowa, ale wymigali się dorzucając do remontu ul Spacerowej, tak wyszło i na to zgodził się tzw św Paweł gdański. Przejście na drugą stronę jest potrzebne bardzo bo dzielnica jest odcięta od lasu i miasta, a ruch elektromobilny, rowerowy zwiększa się i potrzebuje połączenia.

        • 4 4

        • Auchan to tylko najemca

          Nie wiem jak sytuacja wygląda aktualnie, ale jeszcze kilka lat temu właścicielem całego obiektu był fundusz inwestycyjny z Australii. Tak więc z tymi "okupantami" może być różnie

          • 0 0

    • z sygnalizacją świetlną przez S6

      • 16 1

    • Hehe

      I jeszcze tramwaj tam puszczą

      • 14 2

    • TO na zasadzie że nie może być tunelu bez przejścia naziemnego jak uważaja włodarze !!!!!!!

      • 5 2

  • Uuu tunel. A polowa drog na tej dzielnicy to polamana, zapadniete plyty. Jechalem dzis autobusem 179 go myslalem, ze sie na pol zlamie

    • 4 0

  • Tunel w takim miejscu? (1)

    Nikt tam nie będzie chodził po zmroku, bo będą się bali.

    • 11 1

    • Dziki się tam zalęgną i nietoperze

      • 2 0

  • tunel tańszy niż kładka, grubo....

    • 11 0

  • na wysokości drogi matarnianej by się przydał tunel.

    • 0 0

  • Najważniejsze, żeby powstał kolejny projekt. Zero realizacji tych licznych projektów.

    • 1 0

  • Mieszkańcy rezerwatu (1)

    I tak to osowiaki oprotestują. Tak jak kilkanaście lat temu oprotestowali kładkę, a teraz protestują, że nie ma kładki.

    • 6 4

    • Oprotestują bo z tunelu wieje

      • 1 0

  • Zróbcie przejście dla pieszych ze światłami! xD

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane