• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamiast kładki nad obwodnicą w Osowej ma powstać tunel

Maciej Korolczuk
23 maja 2024, godz. 16:30 
Opinie (203)
Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego. Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Gdańsku jest obiekt oddany w 2013 r. powstały pod Trasą Sucharskiego.

Nie kładka nad obwodnicą, a tunel pieszo-rowerowy pod jezdnią ma połączyć dzielnicę z centrum handlowym w OsowejMapka. Miasto wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad zmieniło pierwotne plany ze względu na wysokie koszty budowy kładki. Podobny obiekt powstał dekadę temu pod Trasą SucharskiegoMapka.



Jak połączyć Osowę z centrum handlowym i dalej z Oliwą?

Przypomnijmy:


Osowa: możliwy tunel zamiast planowanej kładki nad obwodnicą



Teraz jednak koncepcja zmieniła się. Między Osową a centrum handlowym zamiast kładki miałby pojawić się tunel pieszo-rowerowy, o czym władze Gdańska poinformowały podczas wtorkowego spotkania z mieszkańcami dzielnicy.

- Pojawił się pomysł, który dzisiaj szczegółowo badamy. To inicjatywa GDDKiA, by przejście było pod obwodnicą, w formie tunelu. Byłoby to przejście rowerowe i piesze. Przygotowujemy koncepcję dla takiej inwestycji, i w tym kierunku chcemy iść. Wątek związany z proponowaną kładką był bardzo trudny także technicznie, a co za tym idzie - na pewno bardzo kosztowny. Widać, że otworzyło się nowe podejście do tego tematu - mówiła podczas spotkania prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.

Potrzebna szczegółowa koncepcja



O szczegóły dopytaliśmy biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk, w ramach umowy 16-tkowej, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni powierzył inwestorowi prywatnemu wykonanie projektu budowlanego kładki nad obwodnicą.

Następnie GDDKiA wydała warunki techniczne dla projektu, na podstawie których została przeprowadzona analiza.

Wykazała ona, że realizacja inwestycji w tej formie byłaby niezwykle skomplikowana. W związku z tym, projektanci przeanalizowali również możliwość wykonania tunelu pod Obwodnicą Trójmiasta.

- Ze strony GDDKiA jest zielone światło na dalsze procedowanie tego projektu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie przekreśla możliwości wykonania przejścia w takiej formie. Teraz projektanci mają przygotować bardziej szczegółową koncepcję tunelu, na bazie której można byłoby prowadzić dalsze prace - dodaje Sieliwończyk.

Jeden tunel pod trasą przelotową już jest



Przykładem tunelu pieszo-rowerowego przebiegającego pod ruchliwą trasą w Trójmieście jest obiekt, jaki w 2013 roku został otwarty pod Trasą SucharskiegoMapka. Inwestorem była wówczas spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a projektantem spółka Europrojekt Gdańsk.

Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową. Tunel pod Trasą Sucharskiego dodatkowo przebiega pod czynną linią kolejową.

Miejsca

Opinie (203) 9 zablokowanych

  • Plus łódź podwodna

    • 3 0

  • Nie wierzę...

    Kładka droższa od kopania tunelu ???

    • 0 0

  • Powiadali ojciec, matka, ze najlepsza zawsze kladka. Taka byla ichna gadka.

    • 0 0

  • Najlepiej jednak było by odwrotnie -- kierowczyki w tunel, ludzie na powietrze. (1)

    za budowę i utrzymanie infry dla kierowczyków płacą keirowcyzki. Np. w winietach.

    • 1 4

    • Niech każdy płaci za siebie czyli rowerzyści powinni być obłożeni podatkiem na budowę i utrzymanie drog rowerowych

      • 0 0

  • A nie lepiej przejście naziemne ze światłami tak jak wszędzie teraz lubicie robić.

    • 1 1

  • jeszcze przywrócenie braku przejść dla pieszych (12)

    Przy akademii muzycznej,Chmielnej, Bramie Wyżynnej i całkowita rezygnacja z pomysłu przejścia przy Dworcu. Ciekawe czy są analizy pokazujące jak wpłynęło to na spowolnienia i korki w mieście

    • 33 23

    • (3)

      Nie wplyneło przy Locie przejscie naziemne na poruszanie sie pojazdem. To akurat przejscie dla pieszych nie jest zadnym utrudnieniem korki jak są tak były.

      • 11 6

      • Są dużo większe. (2)

        • 5 5

        • Nie są

          Mijasz się z prawdą lub celowo kłamiesz bo jeździsz samochodem nawet do sąsiada naprzeciw

          • 4 1

        • zmniejsz dizla to będziesz miał mniejsze korki.

          • 1 1

    • Miasto dla wszystkich mieszkańców (1)

      Ja nie rozumiem kierowców, chociaż sam nim jestem. Może kiedyś zwrócicie uwagę, że w mieście znajdują się także piesi, rowerzyści, rolkarze, osoby młode, starsze, rodzice z dziećmi... infrastruktura nie może być przygotowana tylko dla zmotoryzowanych! A może by podejść do tego radykalnie i ograniczyć samochodozę w centrum, stawiając na komunikację miejską?

      • 10 6

      • Bo mieszkają w Bojanie, Baninie czy Cedrach

        i pieszo poruszają się tylko po własnej zagrodzie oraz tam gdzie d*psko puszką podstawią (ale nie dalej niż w promieniu 50m od auta, dalej to może ich zabić), więc miastotwórcza tkanka miejska to dla nich abstrakcja i zło konieczne, generalnie dramat.

        • 11 5

    • "przywrócenie braku"...

      Styl pisania na tym samym poziomie co sensowność komentarza.

      • 6 5

    • (3)

      Ludzie z daleka czują pismo nosem, że tam korki być muszą więc wolą jechać inną trasą. To doprowadziło do tego że niektórych dzielnic wogóle nie odwiedzasz, takie wykluczenie, i doprowadzi do omijania Gdańska jako całości.

      • 7 1

      • Na tym właśnie polega wprowadzanie polityki ograniczonego ruchu drogowego (2)

        • 5 4

        • Czyli chodzi o wyludnienie miasta. (1)

          • 5 5

          • jakoś ilośc ludzi rośnie. Oby systemtycznie też z,mnijszała sie liczba trujących i niebzpiecznych kierowczyków.

            ejmen

            • 4 4

    • wy kierowczyki jesteście bardzo spowolnieni.

      bardzo.

      • 5 8

  • Po co nowa kladka i tunel?

    Jest juz polaczenie z drugą stroną- przy zjezdzie na Owczarnie, dlaczego miasto przy okazji wydania zezwolenia na inwestycje Majaland nie postawilo warunku rozbudowy podbliskiego węzla z poszerzeniem wiaduktu, dodaniem sciezki Rowerowej itp. ?Osowa rozbudowuje sie właśnie w tamtym kierunku.

    • 0 2

  • Ostatni remont Spacerowej jakieś 20 lat temu zaprzepaścił rozwój. Wtedy był czas na jej poszerzenie (5)

    A została tylko wyremontowana nawierzchnia i brak zmian. Oczywiście nikt nie jest za to odpowiedzialny.

    • 40 6

    • odpowiedzialny za twoje niespełnione fanaberie?

      • 4 2

    • i gdzie te poszerzenie

      miało by się kończyć a gdzie zaczynać? Korki jak by były tak są.
      A wystarczy podprostować zaket przy leśniczówce i przebudować( zlikwidować) wyjazd bezposredno z CH Osowa a zrobić go tak jak przy ikeii i korkó by nie było. Do tego świadomość komunikacji mijeskiej i odstępy między autami

      • 4 5

    • przeciez ich nazwiska są znane

      • 3 0

    • Miszkańcy wtedy oprotestowali rozbudowę bo nie chcieli Trasy Kaszubskiej (1)

      NO a teraz jest co jest

      • 3 1

      • Nie. Mieszkancy pisali petycje do Adamowicza, by poszerzyc Spacerowa

        To Adamowicz nie zgodził się

        • 1 3

  • slabe to, kladka lepsza, tunel drogi i niebezpieczny

    • 1 0

  • Jakie to są koszta?

    Wystarczyło kładkę doczepić do mostu,szybko i tanio a dojście do mostu małymi kładkami ale polactwo wie najlepiej na świecie i trafnie wybiera.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane