• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmodernizowane pociągi wyjadą na trasę z Trójmiasta na Warmię i Kujawy

Maciej Naskręt
28 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Zmodernizowany skład serii EN57 z budżetu samorządu województwa i UE dla Przewozów Regionalnych.
  • Pulpit sterowniczy maszynisty w nowym składzie pociągu serii EN57.
  • Informacja pasażerska wewnątrz składu Serii EN57.
  • Informacja pasażerska na zewnątrz składu EN57.
  • Drzwi wejściowe do zmodernizowanego składu EN57.
  • Skład EN57 przy peronie na stacji Malbork.
  • Pociągi EN57 są wyposażone w kontakty, do któych można podłączyć m.in. laptopa i ładowarkę.
  • Otwarte pudło w składzie EN57.
  • Niezmienione zostają w składach skromny stolik i kosz na śmieci.
  • Przycisk otwierający drzwi w zmodernizowanym pociągu.
  • Rampa dla osób niepełnosprawnych.
  • Przestronna toaleta w nowym składzie.
  • Widok z przedziału dla maszynisty na trasę.

Urząd marszałkowski pochwalił się pierwszym z czterech zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 dla Przewozów Regionalnych. Składy pojadą na trasach z Trójmiasta do Olsztyna, Elbląga i Bydgoszczy. Przebudowa w fabryce Newag pochłonęła ok. 30 mln zł.



Czym zazwyczaj podróżujesz z Trójmiasta do okolicznych miast na Pomorzu?

Zaprezentowano pierwszy z czterech zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Przewozów Regionalnych, które będą poruszać się na dwóch trasach międzywojewódzkich: Gdynia-Elbląg-Olsztyn oraz Gdynia-Bydgoszcz.

- Przeprowadzenie modernizacji pozwoli na poprawę bezpieczeństwa i warunków podróżowania pasażerów, poprawę warunków pracy maszynisty, obniżenie zużycia energii elektrycznej oraz obniżenie awaryjności pojazdu - głównie w okresie zimowym - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego.

Nowy skład jest dostosowany przede wszystkim do obsługi osób niepełnosprawnych - wmontowano m.in. rampę najazdową dla osób na wózkach inwalidzkich, a także przestrzenne toalety, do których z łatwością wjadą niepełnosprawni.

Podróż uprzyjemni także system informacji audio-wizualnej - tablice kierunkowe LED na zewnątrz i LCD wewnątrz pojazdu z bieżącą informacją o trasie i lokalizacji pociągu. Co ważne, przestrzeń pasażerska w pociągu jest otwarta, a zamontowane w przedziałach pasażerskich i służbowych nowe wysokie siedzenia ergonomiczne z podłokietnikami posiadają odporność na uszkodzenie. Pasażerowie mają otwierać drzwi po wciśnięciu przycisku.

Co ciekawe, kabina maszynisty zyskała sygnalizację zamkniętych drzwi automatycznych w pojeździe ze wskazaniem na sygnalizatorze, które drzwi są otwarte. Ponadto praca maszynisty ma być mniej uciążliwa dzięki zastosowaniu nowych foteli za pulpitem sterowniczym.

W odnowionych składach, nie zabraknie systemu klimatyzacji, co na tak długich trasach staje się powoli w naszym kraju standardem. Będą przy każdym siedzeniu też kontakty, co umożliwi dłuższe korzystanie z laptopów, a także podładowanie urządzeń przenośnych.

Wszystkie cztery pociągi mają wyjechać na pomorskie torowiska 14 grudnia, gdy wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów PKP. Warto zwrócić uwagę, że o ok. 13 minut skróci się czas podróży m.in. z Malborka do Gdańska i będzie wynosił nie 50, jak dotychczas, a zaledwie 37 minut. Dodajmy, że podróż samochodem na tym odcinku (Gdańsk - Nowy Dwór Gdański - Malbork) wynosi dziś 45 minut.

Modernizacja czterech ezt-ów realizowana jest w ramach projektu pn. "Zakup i modernizacja kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym, do obsługi połączeń międzyregionalnych na obszarze co najmniej dwóch województw", dofinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Projekt obejmuje zakup i modernizację 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zakupy taboru (8 sztuk objętych projektem) zostały zrealizowane w latach 2010-2012, z czego 4 zostały już zmodernizowane w latach 2011-2012. Wartość całkowita projektu to 70,15 mln zł, kwota dofinansowania to 40,44 mln zł. Przeprowadzona modernizacja w nowosądeckiej firmie Newag ostatnich czterech pojazdów z projektu to koszt ok. 30 mln zł.

Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 to popularne pojazdy kolejowe używane już w województwie pomorskim przez PKP SKM w Trójmieście i przez Przewozy Regionalne do obsługi połączeń SKM (nr 250 i do Słupska) oraz połączeń PR, np. do Elbląga, Olsztyna i Bydgoszczy. Pojazdy będą obsługiwały połączenia z Gdyni do Elbląga, Olsztyna i Bydgoszczy.

Miejsca

Opinie (190) 3 zablokowane

  • A bagażowy przedział będzie ? (4)

    Bo jak tato dadzą worek płodów rolnych a mama dwie torby weków to trzeba jakoś to przewieść.

    • 16 8

    • (2)

      idź napchaj się w zdrowym macu
      i nie rozpaczaj bo weków ani płodów rolnych na oczy nie widziałeś

      • 3 1

      • Przynajmiej butów przed drzwiami nie zostawiaj cebulaku.

        • 2 2

      • i po co błaznowi odpowiadasz?

        nie wiesz, że trollów się nie karmi?

        • 0 0

    • "Przewieźć".

      "Przewieść" to możesz za postronek krowę z zagrody na pastwisko w poprzek drogi gruntowej, wieśku...

      • 3 0

  • Dobrze ze gniazdka będą, będzie można wiatraczki podłączyć do ochlody.

    • 8 0

  • EN57 wiecznie żywe (1)

    a 37 minut z Malborka? To ile on jedzie z Tczewa - 30 minut? Wychodzi na to, że szybciej dojechać do Gdańska z Tczewa niż np. z Ujeściska!

    • 9 3

    • Obawiam się, że te 37 minut to Pendolino, a nie regionalny.

      Redaktor niezbyt uważnie przeczytał rozkład jazdy.

      • 2 0

  • Dobre dla słoików.

    Jakby ich tu brakowało.

    • 4 11

  • Reanimacja trupa (1)

    Głośno jak w starym kiblu, liczne awarie. Jak w kraju trzeciego świata, brak klimatyzacji, wi-fi. Prędkość rozkładowa na szlaku 160 km/h, a kibel z nowym makijażem będzie się bujał max. 120 km/h. Porażka.

    • 13 7

    • Do 120 to on się nie zdąży rozpędzić.

      • 2 1

  • stacja Gdańsk Orunia :)

    Jak widać na Oruni jest zrobione to zdjęcie :) ORUNIA GÓRĄ!!!

    • 2 2

  • Reanimacja trupa.

    • 7 2

  • Klimatyzacja jest w kabinie maszynisty

    Klimatyzacja jest w kabinie maszynisty :)

    • 3 0

  • DO POznania lepsze skłądy i szybka tras kolejowa aż się prosi gonić zachód. Podobnie z trasą drogową potrzebna EXpresówka! (1)

    • 4 5

    • We wrześniu rozpisano przetargi na S5 od A1 do Bydzi,a z POZ już jest do Gniezna

      • 2 0

  • O ja, czysty sr*CZ!

    Trzeba to uwiecznić, bo to ostatnie takie zdjęcie.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane