- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (439 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (145 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Zmodernizowane pociągi wyjadą na trasę z Trójmiasta na Warmię i Kujawy
Urząd marszałkowski pochwalił się pierwszym z czterech zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 dla Przewozów Regionalnych. Składy pojadą na trasach z Trójmiasta do Olsztyna, Elbląga i Bydgoszczy. Przebudowa w fabryce Newag pochłonęła ok. 30 mln zł.
- Przeprowadzenie modernizacji pozwoli na poprawę bezpieczeństwa i warunków podróżowania pasażerów, poprawę warunków pracy maszynisty, obniżenie zużycia energii elektrycznej oraz obniżenie awaryjności pojazdu - głównie w okresie zimowym - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego.
Nowy skład jest dostosowany przede wszystkim do obsługi osób niepełnosprawnych - wmontowano m.in. rampę najazdową dla osób na wózkach inwalidzkich, a także przestrzenne toalety, do których z łatwością wjadą niepełnosprawni.
Podróż uprzyjemni także system informacji audio-wizualnej - tablice kierunkowe LED na zewnątrz i LCD wewnątrz pojazdu z bieżącą informacją o trasie i lokalizacji pociągu. Co ważne, przestrzeń pasażerska w pociągu jest otwarta, a zamontowane w przedziałach pasażerskich i służbowych nowe wysokie siedzenia ergonomiczne z podłokietnikami posiadają odporność na uszkodzenie. Pasażerowie mają otwierać drzwi po wciśnięciu przycisku.
Co ciekawe, kabina maszynisty zyskała sygnalizację zamkniętych drzwi automatycznych w pojeździe ze wskazaniem na sygnalizatorze, które drzwi są otwarte. Ponadto praca maszynisty ma być mniej uciążliwa dzięki zastosowaniu nowych foteli za pulpitem sterowniczym.
W odnowionych składach, nie zabraknie systemu klimatyzacji, co na tak długich trasach staje się powoli w naszym kraju standardem. Będą przy każdym siedzeniu też kontakty, co umożliwi dłuższe korzystanie z laptopów, a także podładowanie urządzeń przenośnych.
Wszystkie cztery pociągi mają wyjechać na pomorskie torowiska 14 grudnia, gdy wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów PKP. Warto zwrócić uwagę, że o ok. 13 minut skróci się czas podróży m.in. z Malborka do Gdańska i będzie wynosił nie 50, jak dotychczas, a zaledwie 37 minut. Dodajmy, że podróż samochodem na tym odcinku (Gdańsk - Nowy Dwór Gdański - Malbork) wynosi dziś 45 minut.
Modernizacja czterech ezt-ów realizowana jest w ramach projektu pn. "Zakup i modernizacja kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym, do obsługi połączeń międzyregionalnych na obszarze co najmniej dwóch województw", dofinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Projekt obejmuje zakup i modernizację 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zakupy taboru (8 sztuk objętych projektem) zostały zrealizowane w latach 2010-2012, z czego 4 zostały już zmodernizowane w latach 2011-2012. Wartość całkowita projektu to 70,15 mln zł, kwota dofinansowania to 40,44 mln zł. Przeprowadzona modernizacja w nowosądeckiej firmie Newag ostatnich czterech pojazdów z projektu to koszt ok. 30 mln zł.
Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 to popularne pojazdy kolejowe używane już w województwie pomorskim przez PKP SKM w Trójmieście i przez Przewozy Regionalne do obsługi połączeń SKM (nr 250 i do Słupska) oraz połączeń PR, np. do Elbląga, Olsztyna i Bydgoszczy. Pojazdy będą obsługiwały połączenia z Gdyni do Elbląga, Olsztyna i Bydgoszczy.
Miejsca
Opinie (190) 3 zablokowane
-
2014-11-28 08:10
na Kujawy, do Włocławka niech zabiorą keczupa Jaworskiego i niech nie wraca
- 4 5
-
2014-11-28 08:12
Ważne, że nowe. Ważne, że alternatywa dla blachosmrodu. Czekamy na jeszcze!
- 7 0
-
2014-11-28 08:23
Ładne toalety :-)
Fajne nowoczesne. Nie narzekajcie, fajnie że coś "na plus" się dzieje, na kolei, i ogółem.
- 4 4
-
2014-11-28 08:29
Zapomiano napisać o predkości (2)
Dodam, że została podniesiona ze 110 km/h do ...
- 4 0
-
2014-11-28 12:10
Nie podniesiono
bo nie wymienili silników....ot tak po taniości
- 1 0
-
2014-11-28 12:18
Podobno prędkość została obniżona do 80 km/h, gdyż na niektórych fragmentach magistrali kolejowej Straż Miejska stawia fotoradary i wypisuje mandaty.
- 1 2
-
2014-11-28 08:45
niepełnosprawni
cytat:
"Nowy skład jest dostosowany przede wszystkim do obsługi osób niepełnosprawnych"
a zdrowi pasażerowie?- 9 1
-
2014-11-28 08:48
M
A jest przedział rowerowy żeby spokojnie wypić i zajarać?
- 6 3
-
2014-11-28 09:03
Jest rok 2153 - w Trójmieście rusza kolejny program modernizacji EN57 i EN71. Włodarze województwa, a także cimw SKM, doszli do wniosku, że czas nieco polepszyć komfort jazdy, a konstrukcja jest lubiana przez pasażerów (szczególnie za dziurę przy wejściu), więc nie ma sensu kupować nowych jednostek.
- 9 2
-
2014-11-28 09:15
z jednej strony to dobrze ze się je remontuje zawsze to lepiej jeździć czymś czystym estetycznym i może bardziej ergonomicznym
ale pytanie kiedy te stare EN57 wyczerpią swój potencjał modernizacyjny...?
ile jeszcze będziemy nimi jeździć?20 lat? 50? 100?
następnie przewozy regionalne powinny zdecydować się w końcu na jakieś malowanie bo ich tabor niedługo będzie we wszystkich kolorach tęczy a pasażerowie zarówno ich jak i SKM będą zachodzić w głowę czy wsiąść czy nie...
wiem że z perspektywy urzędniczego stołka to nie problem ale z tej perspektywy w ogóle nie ma problemów
no i ostatnia kwestia to właściwie pytanie jak Nevag wykonał ten remont
bo nasze odnowione przez PESĘ skmki są bardzo awaryjne
wydaje się z perspektywy pasażera że mają jakieś poważne problemy z zasilaniem- 6 0
-
2014-11-28 09:28
na złom a nie remontować ten skansen techniki
- 2 2
-
2014-11-28 09:36
Jak zwykle pudrowanie syfa zamiast wymiany na nowe
Pięknie K...wa Pięknie......
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.