- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Znowu opóźnienie ws. budowy trasy tramwajowej Nowa Politechniczna
Od niemal dwóch lat urzędnicy Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie nie są w stanie rozpatrzyć odwołania od decyzji zezwalającej na budowę linii tramwajowej przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego we Wrzeszczu. Dyrektor GDOŚ właśnie po raz kolejny przełożył termin wydania decyzji, tym razem na 14 stycznia 2022 roku. Tymczasem od pół roku trwa projektowanie przebiegu linii Nowej Politechnicznej, które ma się zakończyć pod koniec 2022 roku.
Nowa Politechniczna - lata problemów:
- Najpierw musiała odczekać kilka lat, zanim w 2014 r. miasto wpisało Nową Politechniczną na listę priorytetów.
- Potem nie udało się doprowadzić do końca procesu projektowego, który rozpoczął się w 2015 r., ale po 5 latach umowa z wykonawcą została rozwiązana.
- 2 kwietnia 2021 r. miasto wyłoniło nowego wykonawcę projektu - konsorcjum firm BPBK i Ingeo, ale musiało dołożyć aż 3,3 mln zł do budżetu, jaki zamierzało przeznaczyć na ten cel. Ostatecznie opracowanie projektu i nadzór autorski kosztować będzie 4,88 mln zł. Prace nad dokumentacją i niezbędnymi pozwoleniami potrwają do końca 2022 r.
- W międzyczasie pomysł włączenia trasy w al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego
spotkał się z dużym sprzeciwem mieszkańców.
Czytaj też:
Tramwaj na Bohaterów Getta. Jak pogodzić miasto i mieszkańców
Etapy budowy Nowej Politechnicznej będą znane za rok
I to właśnie ta sprawa wciąż nie została rozwiązana. Od pozytywnej decyzji, wydanej w grudniu 2019 r. przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku, mieszkańcy Wrzeszcza złożyli odwołanie, które trafiło do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Ten jednak już kilkukrotnie przełożył termin rozstrzygnięcia tej sprawy.
Teraz GDOŚ poinformowała, że postępowanie odwoławcze przeciągnie się do 14 stycznia 2022 r. Wciąż zatem nie wiadomo, czy linia tramwajowa faktycznie przebiegać będzie przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
Ten spór sprawia, że rozważane jest etapowanie budowy Nowej Politechnicznej. W specyfikacji do przetargu na projekt czytamy, że wykonawca musi opracować propozycje etapowania inwestycji do 30 listopada 2022 r.
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
- budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
Opinie (200) 3 zablokowane
-
2021-10-08 16:15
Ta linia nie powinna powstać. zdecydowanie bardziej tramwaj jest potrzebny przy uck.
- 9 3
-
2021-10-08 16:24
Wszystko było cacy (1)
Dopóki do gry nie wszedł największy rak polskich miast czyli aktywiści miejscy. Przez całe dekady linia tramwajowa miała iść w śladzie Do Studzienki, ale potem okazałoby się, że bzidkie blachosmrody mogłyby mieć od tego minimalnie lepiej, a ponieważ miasto słucha głównie pachosmrodziarzy, więc wnet wyszło, że jednak wszystko lipa i absolutnie najlepsza trasa tramwajowa to będzie slalom zakończony ujściem przez cienką jak d*pa węża Bohaterów Getta.
- 18 7
-
2021-10-09 09:57
Ulał żółcią
Ziejesz jadem i nienawiscią. Niech zgadne - "obcisłogaciowy" rowerzysta?
- 0 0
-
2021-10-08 16:33
(5)
Trasa powinna iść przez ul. Do studzienki i dalej Miszewskiego z nowym szerokim wiaduktem kolejowym jak PKM w Niedzwiedniku. Powinny być jeszcze estakady przyspieszające w wielu miejscach, tramwaje powinny zawsze mieć natychmiast zielone przy zbliżaniu się do skrzyżowań
- 45 26
-
2021-10-08 16:53
i teleportację...
:p
- 6 3
-
2021-10-08 17:41
Idąc po do studzienki nie włączy się w grunwaldzka a to absurdalne. Stąd bohaterów getta, i tak tram powinien mieć priorytet
- 2 8
-
2021-10-08 21:05
mowisz do rzeczy
ale takich jak ty jest 1-2%.
- 3 1
-
2021-10-09 00:58
Miszewskiego zwężana
A ul. Miszewskiego właśnie jest zwężana ! !! na wniosek jednej oso_y.
- 2 0
-
2021-10-09 22:27
Zweżanie Miszewskiego
A ul. Miszewskiego akurat poddawana jest zwęzaniu do jednego pasa ruchu w danym kierunku. Wg wniosku jednej osoby.
- 0 0
-
2021-10-08 16:36
Tunel dla pieszych
Tej rzeczy to już w ogóle nie rozumiem! Po co? Dlaczego???
Abstrahując czy w ogóle później budowa drogi Nowej-politechnicznej ma sens- 10 0
-
2021-10-08 16:42
Tylko buspass - i tylko obok Akademii Medycznej
Tramwaj to przeżytek, buspass i niskoemisyjny autobus jest tańszy w budowie i eksploatacji a dodatkowo daje możliwość przejazdu karetkom. Tramwaj, w szczególności na BGW to sen chorych ludzi z BRG - Biura Rozwalania Grzelak
- 14 2
-
2021-10-08 16:57
Tunel widzę na Wilenskiej. Czy to znaczy, ze nie mają
w planach wymiany tamtejszego asfaltu, co to chyba potop szwedzki pamieta ? W tym miescie to mozliwe.
- 7 1
-
2021-10-08 17:44
i bardzo dobrze
oby na święty Nigdy...
- 4 1
-
2021-10-08 18:13
Obecnie komunikacja miejska z moreny to jest jakaś masakra
Autobusy z moreny jeżdżą rzadko a tramwaj z kolei zapewnia pokaźnej długości wycieczkę do wrzeszcza/oliwy.
Podróż zajmuje ponad godzinę (tyle czasu to skm-ką można za gdynię dojechać.
2 razy dziennie takim tramwajem to 2h wyjęte z życia spędzone w zatłoczonym tramwaju.
I dziwią się że ludzie wybierają samochód....- 6 1
-
2021-10-08 18:24
Chory projekt oby nigdy nie został zrealizowany
Sprawna sieć busów załatwiłaby sprawę. Za duża różnica poziuomów i zwyczjanie za gęsta zabudowa by tu wcisnąć tramwaj. W i tak obłożoną nitkę we Wrzeszczu.
- 14 2
-
2021-10-08 20:06
Jak
W Warszawie rozpatrują to nigdy nie rozpatrzą to Krawaciarzy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.