- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (104 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Zobacz pierwszą zmodernizowaną SKM-kę. W Trójmieście pojawi się w sierpniu
Gotowy jest pierwszy zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny dla SKM Trójmiasto. Dotarliśmy do zdjęć składu, który wyruszy na trójmiejskie tory w przyszłym miesiącu, czyli 10 miesięcy później niż planowano.
- Skład obecnie znajduje się w Instytucie Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu, gdzie wykonywane są badania homologacyjne, niezbędne do uzyskania świadectwa dopuszczenia do ruchu. Pojazd będzie wykonywał jazdy testowe na kilku liniach w pobliżu Poznania - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
W trakcie badań przeprowadzone zostaną pomiary parametrów takich jak skrajni taboru, sprawności hamowania, rozkładu mas w pojeździe, oddziaływania na urządzenia sterowania ruchem kolejowym, kompatybilności elektromagnetycznej, a także badanie emitowanego hałasu.
W ramach modernizacji zmieniono wystrój wnętrza wagonu, w tym siedzenia i laminaty, wymieniono drzwi, instalacje w toaletach i klimatyzację. Zamontowano nowy pulpit maszynisty i system napędowy. Zmodernizowana jednostka została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (skorzystają z niej, jeśli uda im się pokonać przestrzeń między kolejką a peronami SKM).
Nowy tabor pojawi się w Trójmieście już w sierpniu. Kiedy jednak takich odnowionych składów będzie więcej? Na to pytanie niestety trudno odpowiedzieć.
Jednak firma z Górnego Śląska popadła w tarapaty finansowe - złożono wniosek o jej upadłość układową w sądzie. W wyniku trwających całą wiosnę rozmów władz SKM z przedstawicielami TS Opole ustalono, że ci ostatni zmodernizują tylko sześć składów.
Co z pozostałymi pojazdami szynowymi? PKP SKM ogłosiła w czerwcu przetarg na wykonanie modernizacji 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 z prawem opcji rozszerzenia modernizacji do 21 składów, gdyby TS Opole nie zmodernizował zmniejszonej liczby kolejek.
Oferty cenowe w tym przetargu poznamy najszybciej 2 sierpnia 2013 r. SKM chce, by potencjalny wykonawca przebudował składy w terminie nie dłuższym niż 13 miesięcy.
Przypomnijmy, że cały zmodernizowany tabor miał być gotowy dla podróżnych 10 lipca 2013 r. Natomiast pierwszy odnowiony skład miał wyruszyć na trójmiejskie tory w styczniu, ale żaden z nich do Trójmiasta jeszcze nie dotarł.
Miejsca
Opinie (250) 3 zablokowane
-
2013-07-17 16:58
JUHU
Coraz lepiej moze niedługo tak je zmodernizuja ze nie będą sie spóźniać :)
- 0 0
-
2013-07-17 18:13
Będą ja puszczać od święta, ja tą już teraz nie nową skm gdy były dopiero po roku na nią trafiłam a przez 3lata jeżdzę skm ..
- 0 0
-
2013-07-17 18:14
W Radio się ogłaszają, że teraz skm będą jeżdzić co 10minut serdecznie zapraszają :)
- 0 0
-
2013-07-17 19:02
yyy
no erekcji to tu nie będzie. Może chociaż jakimś matem to okleić ? A'la karbon ;)
- 0 0
-
2013-07-17 19:45
Marnotrastwo miejsca
Po co tyle przestrzeni dla siedzących? To marnotrastwo miejsca. Czemu tak mało miejsc siedzących, to przeciez nie metro gdzie mknie się conajwyżej kilkanaście minut a godzinę.
- 0 0
-
2013-07-17 20:10
Ale żal.... lepsza jechalem w Berlinie w '93. Jednak jestesmy 100 lat za murzynami.
Wszystko musimy miec stare i 'zmodernizowane'.
Tak jak Dortmundy z 1979 przerobione na 'nowki' z 2008
Nam caly czas blizej do wschodu niz zachodu.- 2 0
-
2013-07-17 20:49
Po co w skmkach półki na bagaz
Jeździłbym
- 0 0
-
2013-07-17 21:58
To ma być "zmodernizowany" skład ??????
Luuuuudzie, 11 lat temu byłem u przyjaciół w Świnoujściu. Postanowiliśmy zrobić sobie wypad na niemiecką stronę do Herringsdorfu. Po stronie polskiej totalny syf, smród, brud i nędza, a po niemieckiej czysto, schludnie, droga równiutka, a na peronie czekała na nas ichnia SKM-ka (UBB). Szok! Prawdziwy XXI wiek! Luksusowe wagony, z klimą, monitorami... Torowisko równe jak stół, kolejka dosłownie płynęła po torach. Niemcy zaproponowali, że odbudują dalszy ciąg tej linii po naszej stronie, chcieli to wspólnie sfinansować i dzielić się zyskami. Ale my nie, bo "nie będzie Niemiec pluł nam w twarz". Efekt: syf pozostał do dziś. A najśmieszniejsze jest to, że ta kolejka byłaby tańsza od tego "zmodernizowanego" złomu. Szlag człowieka trafia...
- 2 0
-
2013-07-17 22:06
Sprostowanie
Nie sprawdziłem, a jednak zrobili przedłużenie tej kolejki do Świnoujścia. Przynajmniej tyle, chociaż w planach byłą cała turystyczna pętla...
- 1 0
-
2013-07-17 23:52
czy te zmodernizowane (1)
SKM-ki będą dobrze łączyć się z peronami, czy dalej trzeba będzie skakać na peron przy wysiadaniu?
- 1 0
-
2013-07-18 15:25
dalej loty
bo w słupsku peron za niski,
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.