• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwrot ws. buspasów w Gdańsku. Na Grunwaldzkiej dłuższy, na Błędniku zawieszony

Maciej Korolczuk
17 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (254)
Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej. Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej.

Jeszcze w te wakacje na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać nowy buspas. Urzędnicy chcą go wyznaczyć na odcinku od AbrahamaMapka do Wojska PolskiegoMapka w kierunku centrum Gdańska. Dość niespodziewanie zapadła decyzja, by wydłużyć go aż do Galerii BałtyckiejMapka. Ma to nastąpić przed początkiem nowego roku szkolnego. Dodatkowo urzędnicy wycofali się z wyznaczenia buspasa na BłędnikuMapka. Decyzja nie spodobała się kierowcom GAiT, którzy napisali w tej sprawie pismo do władz Gdańska.



Buspasów w Trójmieście jest:

Marcowa decyzja o wyznaczeniu na al. Grunwaldzkiej buspasa dla pojazdów komunikacji miejskiej wzbudziła skrajne emocje.

Z jednej strony ucieszyli się pasażerowie i kierowcy autobusów, bo wydzielony pas znacznie skróci czas przejazdu autobusów w kierunku Galerii Bałtyckiej.

Z drugiej - zabranie jednego pasa mocno krytykowali kierowcy, zwracając uwagę, że zwężenie alei z trzech do dwóch pasów doprowadzi do większych korków.

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Zgodnie z zapowiedziami urzędników nowy buspas, po którym będą poruszać się autobusy linii 122 i 199, ma powstać jeszcze w trakcie wakacji.

Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości. Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości.

Buspas będzie dłuższy



Teraz, dość niespodziewanie, zapadła decyzja, by buspas wydłużyć o 600 m aż do Galerii Bałtyckiej, co oznacza, że będzie on miał ponad 1,5 km długości.

- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami jeszcze w te wakacje zostanie zrealizowany buspas w relacji od Abrahama do Wojska Polskiego. Dodatkowo po wykonaniu remontu przejazdu tramwajowego w okolicach Galerii Bałtyckiej oraz wykonaniu prac wynikających z umowy szesnastkowej w sierpniu buspas zostanie wydłużony od Wojska Polskiego do Galerii Bałtyckiej - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki. Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki.

Błędnik musi poczekać



Jednocześnie urzędnicy podjęli decyzję o wstrzymaniu się z wyznaczeniem 400-metrowego buspasa na Błędniku, co zapowiadaliśmy na początku roku.

Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku

Urzędnicy chcieli w ten sposób przyspieszyć ruch autobusów w kierunku dworca Gdańsk Główny. Na zmianach miały też skorzystać taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów). Ich ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.

Teraz okazuje się, że buspasa jednak nie będzie, mimo że w okolicy pojawiły się niedawno znaki informujące o planowanych zmianach w organizacji ruchu.

- Po przeanalizowaniu rozkładów komunikacji miejskiej, która przejeżdża w rejonie Błędnika, nie stwierdzono opóźnień, dlatego decyzja na temat wprowadzenia buspasa na Błędniku została wstrzymana. Znaki, które się pojawiły, były jedynie znakami informującymi o zmianach organizacji ruchu, nie mówiły natomiast o pojawieniu się buspasa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.

GAiT interweniuje u Borawskiego



W sprawie buspasa na Błędniku interweniowali niedawno związkowcy ze spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Ich zdaniem pas - zarówno na Grunwaldzkiej, jak i Błędniku - powinien powstać.

- O decyzji miasta dowiedzieliśmy się od osób trzecich. W żaden sposób nie zostało to nam zakomunikowane - mówi Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Jako załoga i związkowcy jesteśmy za tym, by buspas na Błędniku powstał. Zapewni to szybszy przejazd autobusów, zmniejszy opóźnienia i poprawi bezpieczeństwo, co przyniesie korzyść naszym pasażerom. W związku z tą decyzją skierowaliśmy pismo do wiceprezydenta Piotra Borawskiego, by miasto jednak zmieniło decyzję i buspas we wcześniej uzgodnionej lokalizacji jednak powstał.

Miejsca

Opinie (254) 2 zablokowane

  • Ktoś w.tym urzedzie

    Upadł na głowę. Z wielkich korków zrobią się 2 razy dłuższe. Za to powinno się iść siedziec

    • 22 4

  • Przy okazji skrzyżowanie przy g. Bałtyckiej

    Skrzyżowanie koło Galerii Bałtyckiej w stronę lotniska od Zaspy
    Wszystkie autobusy w tym miejscu przecinające skrzyżowanie muszą łamać i naginać przepisy. Może zrobicie dodatkowy pas.
    Nadejdzie ten piękny dzień np 13 wrzesień, że będziemy to skrzyżowanie pokonywać zgodnie z przepisami.
    Kierowcy osobówek jadących od strony Zaspy w godzinach szczytu.....szukujcie pampersy a pasażerowie będą mieli dzień pieszego pasażera.

    13 Wrzesień.

    • 2 1

  • samochodziarze jak namiętnie glosują przeciwko buspas-om (1)

    ciekawe zjawisko :)

    • 10 20

    • Protestują przeciwko poj..bizmowi chorych umysłowo baranów z urzędu miasta w Gdańsku

      • 13 4

  • Ciezko bedzie przeczytac dzisiaj o glupszym pomysle.

    • 22 2

  • Pusty buspas? (4)

    Po co buspas na odcinku gdzie jeżdżą 2 tylko linie, w tym jedna jakoś raz czy dwa na godzinę. Niech zrobią buspas tam gdzie jest faktycznie duży ruch autobusów albo zwiększą częstotliwość. Dziwna decyzja.

    • 61 1

    • Dla mojego elektryka (1)

      Nie chce mi się w korku stać

      • 3 0

      • Zanim zrobią to już nie będziesz mógł jeździć

        • 1 0

    • Muszą pokazać że coś robią

      • 0 0

    • Generalnie powinno być tak że wszędzie są buspasy. Ale jeden warunek: darmowa komunikacja

      Wtedy ma to sens

      • 2 1

  • Kontrpas

    Kontrpas by wystarczył i to w pewnych godzinach.
    Najłatwiej namalować krechę i niech poddani się sami martwią.

    • 5 4

  • Na Błędniku zawieszony???? (1)

    Bez sensu. Przecież to był kluczowy odcinek!
    Nie rozumiem kompletnie.

    • 4 9

    • jeździ tamtędy aż linia 131

      Demon częstotliwości - raz na 40 minut! Średnio 3 autobusy na dwie godziny, bo w godzinnym takcie ciężko ująć.

      • 4 1

  • (2)

    Wybudować METRO, a nie bus pasy. To nic nie daje, tylko bardziej korkuje miasto.
    Każde cywilizowane miasto ma metro. Mamy XXI wiek.

    • 9 4

    • Jak dasz na to kilka miliardów peelenów, to zbudujemy.

      • 2 1

    • Po co tam metro jak jest już skm?

      • 2 0

  • Wydłużenie Bus pasa na Grunwaldzkiej... (1)

    to szykanowanie kierowców, a nie realna pomoc komunikacji miejskiej.

    • 23 4

    • Podpisuję się obiema rękami.
      Trzeba było iść na wybory a teraz 3 miasta i 3 baby.
      Zobaczysz zaraz w całym 3mieście będzie tempo 30.
      Oby do następnych wyborów.

      • 8 3

  • Buspas powinien być dłuższy - do CH Manhattan (2)

    To właśnie tam, na prawoskręcie autobusy (127) potrafią stać po 5-10 min.

    • 6 9

    • na prawoskręcie bo Jaśkowa zablokowana... (1)

      przecież zatoczka autobusowa jest dla frajerów, cały rządek aut za przystankiem na jezdni to jest to! A to że wylewa się na Grunwaldzką to wina braku buspasa na Grunwaldzkiej, a nie tamowania ruchu na przystankach w jezdni...

      No powiem że logika typowego lewactwa, niczym ekolożka mówiąca jak brudzimy, a sama lata po świecie samolotem i ma zawsze nowe ciuszki :)

      • 3 2

      • Nie przejmuj się

        Indywidualne Konta Węglowe zlikwidują wszelkie patologie
        A zgodnie z Fit for 90 to już po 2030 :))

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane