• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwrot ws. buspasów w Gdańsku. Na Grunwaldzkiej dłuższy, na Błędniku zawieszony

Maciej Korolczuk
17 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (198)
Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej. Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej.

Jeszcze w te wakacje na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać nowy buspas. Urzędnicy chcą go wyznaczyć na odcinku od AbrahamaMapka do Wojska PolskiegoMapka w kierunku centrum Gdańska. Dość niespodziewanie zapadła decyzja, by wydłużyć go aż do Galerii BałtyckiejMapka. Ma to nastąpić przed początkiem nowego roku szkolnego. Dodatkowo urzędnicy wycofali się z wyznaczenia buspasa na BłędnikuMapka. Decyzja nie spodobała się kierowcom GAiT, którzy napisali w tej sprawie pismo do władz Gdańska.



Buspasów w Trójmieście jest:

Marcowa decyzja o wyznaczeniu na al. Grunwaldzkiej buspasa dla pojazdów komunikacji miejskiej wzbudziła skrajne emocje.

Z jednej strony ucieszyli się pasażerowie i kierowcy autobusów, bo wydzielony pas znacznie skróci czas przejazdu autobusów w kierunku Galerii Bałtyckiej.

Z drugiej - zabranie jednego pasa mocno krytykowali kierowcy, zwracając uwagę, że zwężenie alei z trzech do dwóch pasów doprowadzi do większych korków.

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Zgodnie z zapowiedziami urzędników nowy buspas, po którym będą poruszać się autobusy linii 122 i 199, ma powstać jeszcze w trakcie wakacji.

Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości. Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości.

Buspas będzie dłuższy



Teraz, dość niespodziewanie, zapadła decyzja, by buspas wydłużyć o 600 m aż do Galerii Bałtyckiej, co oznacza, że będzie on miał ponad 1,5 km długości.

- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami jeszcze w te wakacje zostanie zrealizowany buspas w relacji od Abrahama do Wojska Polskiego. Dodatkowo po wykonaniu remontu przejazdu tramwajowego w okolicach Galerii Bałtyckiej oraz wykonaniu prac wynikających z umowy szesnastkowej w sierpniu buspas zostanie wydłużony od Wojska Polskiego do Galerii Bałtyckiej - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki. Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki.

Błędnik musi poczekać



Jednocześnie urzędnicy podjęli decyzję o wstrzymaniu się z wyznaczeniem 400-metrowego buspasa na Błędniku, co zapowiadaliśmy na początku roku.

Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku

Urzędnicy chcieli w ten sposób przyspieszyć ruch autobusów w kierunku dworca Gdańsk Główny. Na zmianach miały też skorzystać taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów). Ich ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.

Teraz okazuje się, że buspasa jednak nie będzie, mimo że w okolicy pojawiły się niedawno znaki informujące o planowanych zmianach w organizacji ruchu.

- Po przeanalizowaniu rozkładów komunikacji miejskiej, która przejeżdża w rejonie Błędnika, nie stwierdzono opóźnień, dlatego decyzja na temat wprowadzenia buspasa na Błędniku została wstrzymana. Znaki, które się pojawiły, były jedynie znakami informującymi o zmianach organizacji ruchu, nie mówiły natomiast o pojawieniu się buspasa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.

GAiT interweniuje u Borawskiego



W sprawie buspasa na Błędniku interweniowali niedawno związkowcy ze spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Ich zdaniem pas - zarówno na Grunwaldzkiej, jak i Błędniku - powinien powstać.

- O decyzji miasta dowiedzieliśmy się od osób trzecich. W żaden sposób nie zostało to nam zakomunikowane - mówi Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Jako załoga i związkowcy jesteśmy za tym, by buspas na Błędniku powstał. Zapewni to szybszy przejazd autobusów, zmniejszy opóźnienia i poprawi bezpieczeństwo, co przyniesie korzyść naszym pasażerom. W związku z tą decyzją skierowaliśmy pismo do wiceprezydenta Piotra Borawskiego, by miasto jednak zmieniło decyzję i buspas we wcześniej uzgodnionej lokalizacji jednak powstał.

Miejsca

Opinie (198) 2 zablokowane

  • Dyrektor Michał Tusk już działa? (9)

    Strasznie szykanują kierowców.
    Ile i jakie autobusy jeżdżą Grunwaldzka?

    • 42 19

    • (5)

      Nawet nie wiesz w którym urzędzie pracuje. Zapytaj się ex pracujących w Enerdze, dalmorze, tvp radnych pis

      • 12 9

      • Dokładnie wiem. (4)

        Nawet wiem jaka oszałamiająco szybką karierę zrobił w 3 miesiące.
        Jak wielu pracowników ma w zespole?
        Kto przed Nim był na tym stanowisku?;)

        • 5 5

        • (3)

          Na pewno więcej wie i komunikacji jest w tym specjalista niż Skiba o polowach dalekomorskich.

          • 4 5

          • Potwierdzam- jest specjalistą (1)

            Ale żeby zaraz dyrektorem?

            • 0 1

            • A ja potwierdzam ze niej est specjalista

              • 0 0

          • na lotnisku tez był specjalista Pokemon ale gdyby był z nadania pisu krzyczał bys co innego bo rozumu wlasnego nie posiadasz

            • 0 0

    • Ztm (1)

      122 co godzinę
      199 co 20 minut
      249 co 40 minut

      • 8 1

      • Przecież 249 nawet nie skorzysta z tego buspasa bo woli robić zawijasy przez Abrahama i VII dwór

        • 9 0

    • To ze gdańsk ma najgorsza komunikacje w polsce to własnie zasługa tego karierowicza co dostaje stanowiska znadania Politycnzego

      • 1 3

  • (3)

    To nic nie da,a jakie wnioski w sprawie zalań?Jeszcze więcej betonu?

    • 22 13

    • (1)

      Przy każdym takim wpisie obowiązkowo powinno być zdjęcie okolicy nieruchomości autora. Zobaczymy ile betonu wylał

      • 9 0

      • ten akurat mieszka w domku na Osowej

        ale reszta z jego ekipy to budowane w szemranym stylu kamienice

        • 0 0

    • chętnie przeczytałbym waszej spółdzielni hejterskiej opinię , jak zaradzić zalaniom jak sa takie opady?

      • 0 0

  • Tragiczny włodarz miasta. (1)

    Tragedia dla Gdańska

    • 50 14

    • musi być buspas bo przez szykanę na Bażyńskiego busy teraz poginają Grunwaldzką :)

      i oczywiście wielkie inwestycje typu pędzel + farba, słupkoza, barierkoza, szykany, zwężki i inne meandry Motławy. A tymczasem coraz więcej osób korzysta z aut bo muszą - korki coraz większe a komunikacja coraz gorsza i w miarę jak 100% autobusów będzie elektrycznych ilość kursów spadnie jeszcze o 2/3.

      • 3 3

  • A autobusy PKS i gmin ościennych? (2)

    Buspas na błędniku jest potrzebny... Codziennie widzę jak kierowca autobusu PKS leci do końca lewym i przepycha się na buspas przy samych światłach, blokując na cały cykl zielonego wszystkich...

    Taksówkarze też kombinują... Uważam że tam akurat przez lewoskret z trzeciego pasa, buspas dużo by nie zmienił.... Poza wycięciem cwaniaków...

    • 12 9

    • (1)

      Pks, jak nazwa wskazuje powinny zatrzymywać się przy dworcu pks:) i tylko tam, a nie zajmować miejsce autobusom miejskim

      • 9 3

      • No ale jakoś muszą z centrum wyjechać...

        Zresztą są też autobusy gminy wiejskiej Pruszcz Gdański

        • 2 0

  • Czemu nie ma buspasa między galerią bałtycką a jaśkową doliną (3)

    Tam dużo więcej autobusów jeździ

    • 22 9

    • (2)

      Bo masz tramwaj który nie stoi w korku

      • 7 6

      • autobusy tam też jeżdżą

        • 4 2

      • bo trawaj dzbanie sam korkuje miasta jest najwieszym szkodnikiem wmiescie zabiera najwiecej miejsca

        • 1 9

  • Jestem za buspasami, ale ile autobusów jeździ na tym odcinku Grunwaldzkiej? (16)

    Mam nadzieję, że za tym pójdzie zagęszczenie rozkładu jazdy.

    • 123 15

    • No nie wiem, czy tak zagęszczą

      Aczkolwiek też popieram inicjatywę.

      • 2 3

    • (3)

      Dwie linie: 199 i 122. Ok. 5 kursów w ciągu godziny.

      Dla porównania odcinek
      ul. Trakt św. Wojciecha, na którym jest ok. 25 autobusów w ciągu godziny + szereg regionalnych do Tczewa i Pruszcza nie posiada Bus Pasa.
      ul. Łostowicka, na którym jest ok. 20 autobusów plus ogrom taksówek, także nie posiada buspasa
      ul. Słowackiego na odcinku od al. Grunwaldzkiej do ul. Potokowej, także nie posiada buspasa pomimo wielu autobusów.

      Osobiście jestem zwolenikiem ograniczania ruchu na kierowców w terenach wysoko zurbanizowanych na poczet poprawy komunikacji miejskiej. I tu jest słowo klucz "Poprawy komunikacji miejskiej" W Gdańsku tylko się wyznacza na odcinkach gdzie one nie mają sensu i nie nastęuje poprawa komunikacji miejskiej.

      • 39 0

      • To dlatego, że na Grunwaldzkiej jest wiecej pasów... Na Trakcie, szczególnie dalej od centrum trudno wkomponować buspas.

        • 6 2

      • (1)

        199 jeździ w szczycie co 10 minut, praktycznie zawsze pełny.

        • 4 3

        • Nie kłam

          Jeździ max 3 razy na godzinę

          • 0 0

    • buspas dla dwóch autobusów i gruzińskich kierowców z lampkami taxi na dachu? (6)

      czy to nie lekka przesada żeby robić takie ukłony i przywileje dla tak niewielkiej liczby beneficjentów kosztem reszty kierowców?

      • 19 8

      • Te dwa autobusy wiozą więcej pasażerów, niż osobówki, więc pomysł jak najbardziej dobry. (3)

        • 7 13

        • Piękna bajka ale tylko bajka (2)

          Z tą częstotliwością kursów autobusowych to w ciągu 3 minut przejżdża tyle osobówek, że suma ich pasażerów i kierowców znacznie przekracza pojemnosć autobusu.

          • 2 3

          • A zatem należy zbudować buspas żeby tą częstotliwość podnieść. (1)

            Kierowcom i tak nie zrobi różnicy czy stoją w krótszym i szerszym korku, czy dłuższym i węższym. Czas przejazdu ten sam.

            • 0 0

            • Tylko problem jest tego rodzaju, że nikt tej częstotliwości nie zwiększy. Będzie jeździło tyle samo autobusów.

              • 0 0

      • Antyszczur (1)

        Warto zwrócić uwagę na ankietę, która jest albo d**ilna, albo tendencyjnie lewacka. Ja obstawiam to drugie.
        Rozsądna odpowiedź brzmi bowiem: buspasów może przybywać, ale nie kosztem istniejących pasów dla ruchu ogólnego, czyli nie farbą jak za pana WSz słusznie odsuniętego od koryta, ale inwestycjami.

        Oczywiście dodawanie buspasa na odcinku, na którym mamy 5 kursów autobusów na godzinę jest typowym oszołomstwem lewackim, co akurat w przypadku pani Dulskiej jakoś nie dziwi.

        • 12 5

        • Kup sobie przejazd prywatną drogą na wolnym rynku, jak nie chcesz być lewactwem :)

          • 0 0

    • Oczywiście że nie bo nie ma pieniędzy (1)

      Taki buspas sie wydzieli i będzie kolejny dowód jak to miasto pięknie promuje komunikacje miejską. A że pojedzie tam coś dwa razy na godzine to inna sprawa

      • 3 0

      • dokladnie, chodzi o wrazenie,, ze sie staramy i patrzymy w poprawna strone

        • 1 0

    • Tam jest też skm i tramwaj więc ten buspas kompletnie nie ma sensu.

      • 0 1

    • Absurd

      Cztery, całe cztery na godzinę! 122 jeden kurs, 199 trzy kursy. To ile osób się zmieści w tych czterech autobusach?

      • 0 0

  • Buspas (9)

    Byłby do przyjęcia jedynie wtedy, gdyby powstała nowa Abrahama wpinająca się w rejonach potokowej w Żołnierzy Wyklętych. Nie wiem kto wpadł na pomysł wydłużenia buspasa, ale jestem ciekaw jak oni chcą to ogarnąć, skoro 158,199 i 258 odrazu od Wojska Polskiego przecinają 3 pasy aby dostać się na lewoskręt przy GB. Pytanie który pas od Wojska Polskiego do Galerii Bałtyckiej ma być buspasem???

    • 49 7

    • Dokładnie tak jak piszesz. (8)

      Od Wojska Polskiego Bus Pas będzie dla jednego autobusu dla 122

      • 11 1

      • (6)

        Przecież te bydlaki robią to specjalnie by jeszcze większe korki spowodować

        • 12 4

        • Sami dajecie sobie z tym świetnie radę

          • 4 6

        • I bardzo dobrze (4)

          Wy sobie stojcie

          • 2 5

          • (3)

            Jeżdże na lpg i za paliwo wychodzi mi mniej niż za bilet miesięczny na ztm. Daj mi jeden sensowny powód, dla którego mam się przesiąść na komunikację. Wole postać w korku ale w komforcie, niż potem wypisywać tu swoje żale o 40 stopniach w autobusie:)

            • 7 1

            • No to stój w korku i nie marudź że wszyscy mają się zrzucać na poszerzanie dróg i budowę parkingów (2)

              • 4 4

              • jesteś mądry inaczej? (1)

                daj przykład jednej drogi poszerzonej przez władzę, chociaż jednej xD

                • 0 1

              • Choćby Łódzka albo Słowackiego

                • 0 0

      • czyli warto

        straż, karetki, taksówki też skorzystają

        • 1 5

  • A co z obiecanym bus pasem na Trakcie sw. Wojciecha? (7)

    Czy to prawda że obecnie nowa radna Agnieszka Bartkow a wówczas przewodnicząca redy dzielnicy Orunia była przeciwna pojawienia buspasom na Trakcie sw Wojciecha? Podobno kierowcy zgłaszali też do "Męczybuły" ale on jak zwykle umywał rączki. A co na to ZTM w Gdańsku?

    • 14 9

    • Nie będzie

      Właśnie z powodów jakie wymieniłeś oraz dlatego, że pojedyncze auta nie będą mogły sobie zjechać na pasach do skrętu. A szkoda, że nie będzie

      • 3 1

    • Orunia (1)

      Propozycja buspasa na Oruni dolnej został odrzucony przez Radę Dzielnicy Orunia Uchwałą. Buspas proponowany przez Radę Dzielnicy Orunia został przez GZDiZ zawieszony w "próżni". Widać tu brak wiedzy i rzetelnych informacji, pisanie bzdur nie pomaga w osiągnięciu celu.

      • 0 2

      • Czyli dobrze napisał

        Zrobiono to w zeszłym roku, więc wiadomo kto zablokował

        • 3 0

    • odp. A co z obiecanym buspasem na Trakcie św.Wojciecha (2)

      Naucz się pisać i wypowiadać. Zakasaj rękawy i do pracy a nie tylko jęzorem mielisz.
      Pokaż nam wszystkim jak się załatwia sprawy załatw i trunfuj a nie zwalasz na innych i rozliczasz ich .
      Sensacje,które galu anonimie wypisujesz są nie rzetelne może poświęć się dla sprawy i kandyduj do Rady Dzielnicy Orunia teraz masz szansę się wybić .Wybory do Rady Dzielnicy tuź tuż i pokarz jak będziesz działał dla społeczeństwa i miasta.

      • 0 2

      • Ale po co ma iść do rady, która wszystko blokuje?

        Włącznie z podjętą próbą blokowania autobusu 289?

        • 2 0

      • no z takim podejsciem na pewno kogos zachecisz

        - nie da sie - i tyle umiesz powiedziec

        • 1 0

    • Przecież masz SKM

      • 0 2

  • usmiechnieci mieszkancy (7)

    brawo dobra zmiana, juz teraz sa korki na grunwaldzkiej przed galeria baltycka, do skretu w weekendy ciagnie sie sznur aut na 200m na lewym pasie, wylaczcie pas prawy i bedzie co weekend paraliz komunikacyjny na pol gdanska - ale nie martwcie sie kierowcy, stojac w korku emitujecie wiecej szkodliwych substancji to wam sct za chwile ustaniowia i polowa aut zniknie z ulic..... bedzie dobrze, cieszmy sie i radujmy

    • 49 12

    • (3)

      Wy będziecie stać jak zwykle a autobus przejedzie

      • 8 11

      • Przy tej ilosci patrolu

        Ten bus pas nie bedzie spelnial swojej roli, przyklad masz w centrum Gdanska.

        • 7 1

      • Nie bój nie bój utknie przy GB

        • 3 0

      • najpierw musi do tego buspasa dojechać

        • 1 0

    • Budować, bo... (2)

      200m korka to ok 30 samochodów i ok 40 osób w środku.
      Nadal mniej niż w jednym autobusie, więc buspas przyniesie więcej korzyści.

      • 2 3

      • pod warunkiem że faktycznie jeździłyby tam autobusy

        a jeżdżą 2-3 na godzinę

        • 2 0

      • tylko, że samochody jadą ciągle

        a autobus jeden na kilkanaście minut, w nocy ani jeden

        • 1 1

  • Autobus średnio raz na 20 min (1)

    To raczej będzie taxi pas

    • 78 2

    • Kierowca

      Jak można wyrobić sobie tabliczkę taxi na dach?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane