- 1 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (101 opinii)
- 2 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (303 opinie)
- 3 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (186 opinii)
- 4 Pożar hali. Rozbiórka, by dotrzeć do ognia (52 opinie)
- 5 Michał Tusk zastępcą dyrektora w urzędzie (816 opinii)
- 6 Buspas na Grunwaldzkiej będzie dłuższy (246 opinii)
Zwrot ws. buspasów w Gdańsku. Na Grunwaldzkiej dłuższy, na Błędniku zawieszony
Jeszcze w te wakacje na al. Grunwaldzkiej ma powstać nowy buspas. Urzędnicy chcą go wyznaczyć na odcinku od Abrahama
do Wojska Polskiego
w kierunku centrum Gdańska. Dość niespodziewanie zapadła decyzja, by wydłużyć go aż do Galerii Bałtyckiej
. Ma to nastąpić przed początkiem nowego roku szkolnego. Dodatkowo urzędnicy wycofali się z wyznaczenia buspasa na Błędniku
. Decyzja nie spodobała się kierowcom GAiT, którzy napisali w tej sprawie pismo do władz Gdańska.
Z jednej strony ucieszyli się pasażerowie i kierowcy autobusów, bo wydzielony pas znacznie skróci czas przejazdu autobusów w kierunku Galerii Bałtyckiej.
Z drugiej - zabranie jednego pasa mocno krytykowali kierowcy, zwracając uwagę, że zwężenie alei z trzech do dwóch pasów doprowadzi do większych korków.
![Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3672/150x100/3672755__c_139_17_869_609__kr.webp)
Zgodnie z zapowiedziami urzędników nowy buspas, po którym będą poruszać się autobusy linii 122 i 199, ma powstać jeszcze w trakcie wakacji.
Buspas będzie dłuższy
Teraz, dość niespodziewanie, zapadła decyzja, by buspas wydłużyć o 600 m aż do Galerii Bałtyckiej, co oznacza, że będzie on miał ponad 1,5 km długości.
- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami jeszcze w te wakacje zostanie zrealizowany buspas w relacji od Abrahama do Wojska Polskiego. Dodatkowo po wykonaniu remontu przejazdu tramwajowego w okolicach Galerii Bałtyckiej oraz wykonaniu prac wynikających z umowy szesnastkowej w sierpniu buspas zostanie wydłużony od Wojska Polskiego do Galerii Bałtyckiej - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Błędnik musi poczekać
Jednocześnie urzędnicy podjęli decyzję o wstrzymaniu się z wyznaczeniem 400-metrowego buspasa na Błędniku, co zapowiadaliśmy na początku roku.
![Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3663/150x100/3663313__c_0_155_4032_2822__kr.webp)
Urzędnicy chcieli w ten sposób przyspieszyć ruch autobusów w kierunku dworca Gdańsk Główny. Na zmianach miały też skorzystać taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów). Ich ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.
Teraz okazuje się, że buspasa jednak nie będzie, mimo że w okolicy pojawiły się niedawno znaki informujące o planowanych zmianach w organizacji ruchu.
- Po przeanalizowaniu rozkładów komunikacji miejskiej, która przejeżdża w rejonie Błędnika, nie stwierdzono opóźnień, dlatego decyzja na temat wprowadzenia buspasa na Błędniku została wstrzymana. Znaki, które się pojawiły, były jedynie znakami informującymi o zmianach organizacji ruchu, nie mówiły natomiast o pojawieniu się buspasa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.
GAiT interweniuje u Borawskiego
W sprawie buspasa na Błędniku interweniowali niedawno związkowcy ze spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Ich zdaniem pas - zarówno na Grunwaldzkiej, jak i Błędniku - powinien powstać.
- O decyzji miasta dowiedzieliśmy się od osób trzecich. W żaden sposób nie zostało to nam zakomunikowane - mówi Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Jako załoga i związkowcy jesteśmy za tym, by buspas na Błędniku powstał. Zapewni to szybszy przejazd autobusów, zmniejszy opóźnienia i poprawi bezpieczeństwo, co przyniesie korzyść naszym pasażerom. W związku z tą decyzją skierowaliśmy pismo do wiceprezydenta Piotra Borawskiego, by miasto jednak zmieniło decyzję i buspas we wcześniej uzgodnionej lokalizacji jednak powstał.
Miejsca
Opinie (246) 2 zablokowane
-
4 godz.
Tworzenie jeszcze większych korków ciąg dalszy... (1)
Wybudujcie dodatkowo bus pasy a nie zabierajcie istniejące których ciągle brakuje. Infrastruktura drogowa jest obecnie z lat '70 i tu rodzi się pytanie dlaczego nie buduje się w miastach dodatkowych dróg?
- 5 3
-
4 godz.
w latach 70 były 2 pasy teraz po jednym
jest postęp. A wybudować to oni mogą co najwyżej rydwan dla kolegi.
- 3 0
-
4 godz.
(2)
Po co taka gra w chowanego. Niech księżna zwyczajnie zakaże ruchu prywatnym samochodem po całym Gdańsku i będzie wreszcie usatysfakcjonowana. Czy naprawdę tam w ratuszu pracują tak durne osoby że nie rozumieją że ludzie nie przesiądą się do zbiorkomu bo im się tak nakazuje? Nie wsiądą bo zbiorkom to żadna alternatywa. Droga, wiecznie psującą się i smierdzaca. Poprawcie jakość, komfort przejazdów oraz wyznaczcie siatkę połączeń tak by nie trzeba było robić miliona przesiadek chcąc dostać się z jednego krańca na drugi to wtedy możecie zacząć myśleć jak ludzi przekonać do zbiorkomu.
- 11 4
-
4 godz.
Przecież nikt ci nie każe się przesiadać. (1)
Wolisz stać w korkach w swym aucie to stój. Nikt ci nie broni.
- 3 3
-
4 godz.
No właśnie powoli bronią
- 3 0
-
4 godz.
to jeszcze tiropas stworzyć i resztę przesadzić na rowery i hulajnogi, czy po grunwaldzkiej musi jechać autobus, można innymi ulicami tylko trzeba pomyśleć a to jest trudne w naszej rzeczywistości
- 3 0
-
4 godz.
Odnośnie buspasow
Czemu podczas budowy traktu Św. Wojciecha nie zrobiono dodatkowego pasa na buspas w kierunku Gdańska? Korki potrafią być rano od zrembu
- 5 0
-
4 godz.
Na co komu bus pas na odcinku na którym jest skm i tramwaj (Abrahama - Galeria Bałtycka). Dwa dwóch lini autobusowych. 122 jeździ raz na godzinę, 199 jeździ 3 razy na godzinę. Przepraszam bardzo to dla kogo jest ten bus pas? Dla taksówek? Bo na pewno nie dla autobusów, dla tych 4 przejazdów. Rozumiem. Gdańsk Główny ale tutaj. Już teraz ten odcinek jest jednym z wąskich gardeł Gdańska, buroec tego nie ułatwiają. Bus pas sparaliżuje Grunwaldzką.
- 15 0
-
4 godz.
Zamknąć pas
Na głównej arterii miasta dla dwóch linii autobusowych to trzeba mieć ułańską wyobraźnię. Potem zdziwieni, że kierowcy jeżdżą pod buspasami. Nic dziwnego skoro stoją w korku, a obok i tak nic nie pojedzie.
- 10 1
-
4 godz.
Przecież jest tam wydzielone torowisko (1)
Jaki problem je przebudować, aby mogły nim śmigać (z rzadka) autobusy?
Rozumiem... koszty.
Ale:
1. Nikt z UM nie liczy się z kosztami korków.
2. Nie trzeba robić tego od razu. Mozna przy okazji remontu torowiska.- 7 2
-
3 godz.
Właśnie liczą się z kosztami korków i po to robią buspasy, żeby normalni ludzie w waszych korkach stać nie musieli.
- 0 3
-
4 godz.
Buspas w godzinach szczytu (5)
Podoba mi się ta decyzja, bo żeby przejechać motocyklem z Oliwy na Wrzeszcz to szybciej jest przez aleję Rzeczpospolitej. Pasy na Grunwaldzkiej są zbyt wąskie, żeby przemknąć między autami.
Natomiast w miastach bardziej rozwiniętych pod znakiem buspasu znajduje się tabliczka, że obowiązuje w określonych godzinach. Myślę, że warto wziąć to pod uwagę.- 64 15
-
1 godz.
Chyba nie masz na myśli Gdyni?
bardziej rozwiniętej
- 0 0
-
1 godz.
Powinien obowiązywać tylko w nocy
Albo wcale.
- 1 2
-
30 min
Bo chcesz łamać przepisy ! nie wolno nigdzie przemykać między autami !!! (1)
Masz motor to jedź tak jak wszyscy w kolejce a nie cudujesz nielegalnie a później się dziwisz że są wypadki a sami motocykliści je powodują swoimi nielegalnymi zachowaniami ! jak jazda na wprost z pasa do skrętu w lewo lub w prawo pchanie się między auta wyprzedzanie gdzie się da nawet na ciągłej linii i wiele innych !
- 0 0
-
4 min
tylko że "przemykanie" pomiędzy samochodami jest legalne, a twoim obowiązkiem jest jechać przy prawej krawędzi. Ciekawe, czy przestrzegasz tego przepisu? Wątpię. Motocykl ma tę zaletę, że może się przecisnąć, a ty stoisz w korku. Ale gdy pada deszcz, to ty będziesz suchy, a motocyklista mokry. Coś za coś. Gdyby motocykliści chcieliby postać w korku, to by sobie pojechali samochodem.
- 0 0
-
7 min
do Wrzeszcza
do Wrzeszcza :)
zachęcamy przyjezdnych do podtrzymywania tradycji językowych w Gdańsku.
ps
buspar w godzinach szczytu to dobry pomysł.
pozdrawiam- 0 0
-
4 godz.
kupuje tesle i bede blokowal te 2 autobusy
- 3 1
-
4 godz.
Większe korki więcej spalin (29)
Korek jest zawsze od wiaduktu PKM teraz będzie zaczynać się wcześniej i będzie dłuższy, dzięki temu zostanie wyemitowane więcej spalin. Hurra ekologia po Gdańsku.
- 131 39
-
3 godz.
Zapraszam (7)
Jeśli autobusem będzie szybciej to zapraszamy do wysiadania z samochodu
- 4 11
-
3 godz.
(3)
Za to będzie ciaśniej, głośniej i cholera i tak dłużej, bo autobusów jest za mało, żeby obsłużyć ludzi których tak bardzo chcecie tam wcisnąć... No i jak masz bezpośrednio to jeszcze luz. Jak z przesiadka to i tak nic nie zyskasz bo to co buspas da to czekanie na inny autobus zabierze (bo to nawet 20 minut)
- 10 4
-
2 godz.
Jak autobus będzie jechał zamiast stać w korku, to będzie mógł kursować częściej bez dodatkowej floty ani kierowców.
- 4 1
-
1 godz.
A dróg jest za mało żeby obsłużyć ludzi w samochodach. (1)
Jakoś jednak nie jest to dla Ciebie argumentem za zmianą środka transportu, tylko żądasz ich rozbudowy :)
- 0 2
-
1 godz.
Nie, chce wpier lepsza komunikację w całym Gdańsku, a nie tylko na linii Wrzeszcz główny, bo tam jest SKM i tramwaj. Jak poprawimy coś co działa dobrze, to magicznie nie poprawi się dojazd z tych dzielnic które mają mało linii i na okrętkę. Ale fajnie tak udawać, że buspas coś rozwiąże
- 0 0
-
2 godz.
Samochodem jadę dalej niż z Abrahama do Galerii Bałtyckiej (2)
a jeśli bym jechał tylko na tym odcinku to bym wybrał tramwaj.
Dlatego kluczowe pytanie: po co buspas jak tam jest tramwaj?- 14 2
-
2 godz.
(1)
Faktycznie, zamiast buspasa lepsze byłyby tory do Oliwy wzdłuż Grunwaldzkiej. Ale jakoś na złość ich nie ma.
- 2 0
-
1 godz.
Są, nazywają się SKM lub idą po równoległej Wita Stwosza.
- 2 1
-
3 godz.
mniej spalin (3)
bo autobus wreszcie będzie jechał, a nie stał w korku. Ci co chcą stać dalej bedą stali w minimalnie dłuższej kolejce
- 15 16
-
3 godz.
Skoncz z demagogią "ci co chcą stać". Działasz na zasadzie, że kłamstwo powtórzone 100 razy stanie się prawdą. (1)
- 8 9
-
2 godz.
Skoro nie dość, że jeżdżą samochodem kiedy to nie ma sensu, ale jeszcze próbują do tego zmusić wszystkich innych, to chyba chcą stać.
- 6 3
-
2 godz.
Przecież inwestujemy w autobusy elektryczne a one stojąc w korku nie emitują spalin
- 3 4
-
2 godz.
I bardzo dobrze. Rzecz jest w tym, żebyś na swoje zadu.ia pod Gdańskiem nie jeździł samochodem (9)
tylko komunikacją zbiorową.
Alternatywnie możesz zamieszkać w Gdańsku a nie w Baninie.- 9 20
-
2 godz.
I tak z auta nie zrezygnuję (1)
- 10 4
-
51 min
dobrze!
pokaż im!
- 1 0
-
2 godz.
Komunikacja to jezdzi sie do szkoly a zarabia sie po to aby misc samochod. Komunikacja jest niewydajna wolna i (3)
Niekomfortowa . Wczoraj z wrzeszcza do Gdańska pojechałem tramwajem i następnym razem pojade moim 2 tonowym suwem i tyle w temacie
- 8 7
-
1 godz.
"zarabia sie po to aby misc samochod" (2)
według wioskowych.
- 2 5
-
55 min
Tak zarabia sie po to aby zbudowac 200 m 2 , dom z duzym ogrodem, i miec 1 SUV a i drugi mniejszy usportowiony samochod (1)
Ty jesteś skazany na kawalerkę w bloku i hulajnogę na minuty :-))))))
- 3 1
-
20 min
Heheszki xD
- 0 0
-
2 godz.
A Ty jeździsz samochodem miedzy wrzeszczem a głównym? To jest dopiero logika! (1)
- 0 1
-
52 min
No jezdze samochodem kiedy chce i gdzie chce , to takie dziwne???
- 2 1
-
1 godz.
Odezwał się wielki władca 40 metrów z aneksem :) i korek samochodowy pod oknem. Co Ci przeszkadza, że ktoś mieszka pod miastem, żeby mieć większa przestrzeń mieszkalną i ogródek? A ci co mieszkają w na Oruni, Chełmie, czy w Brzeźnie nie robią korków?
- 3 2
-
2 godz.
Logika w Gdańsku kuleje (2)
- 12 2
-
1 godz.
Polecam dane o emisji spalin samolotu startującego na lotnisku, ile i jak to ma się do samochodów. (1)
Odpowiedz na to pytanie , pozwoli w sposób rzeczowy i merytoryczny, zabierać głos.
- 2 1
-
48 min
szczegolnie Zielonych Europoslow wozacych swoje 4 litery do Brukseli samolotami, bo wyzsze kasty nie beda lezdzily pociagiem
ani robiły telekonferencji z obrad PE lub głosowania
- 2 0
-
41 min
Korek na grunwaldziej przyczyny (1)
Są dwa powody dla występowania gigantycznych korków na tym odcinku: 1. lewoskręt przy galerii bałtyckiej oraz 2. prawoskręt w słowackiego (żołnierzy wyklętych). Ad.1 jeśli by umożliwić do jazd na Zaspę na wysokości wojska polskiego przy klubie żak, korek by zdecydowanie zmalał. Ad.2 Niestety ten problem jest nierozwiązywalny w tym momencie bo żołnierzy wyklętych nie ma przepustowości aby pomieścić tyle samochodów oraz brak miejsca na budowę prawoskrętu. Co do bus pasa to z punktu widzenia miasta takie rozwiązanie zawsze jest na "plus" dla komunikacji, jednak lewoskręt (zawracanie) na wysokości wiaduktu PKM w godzinach szczytu jest w tej chwili bardzo problematyczne. Nie wyobrażam sobie co będzie gdy grunwaldzka zostanie zwężona do dwóch pasów....
- 2 0
-
21 min
Przyczyną korków są auta
- 1 0
-
21 min
Korek tworzą się przed dużą liczbę aut (1)
Wysiądź z auta, będzie mniejszy korek
- 0 1
-
1 min
Jasne
Najlepiej przesiąść się na komunikację miejska, która I tak jest zaorana tramwaje mają mniejszy komfort bo zamiat kupić wozy z większą ilością miejsc siedzących to kupują bydłowozy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.