• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwrot ws. buspasów w Gdańsku. Na Grunwaldzkiej dłuższy, na Błędniku zawieszony

Maciej Korolczuk
17 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (272)
Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej. Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej.

Jeszcze w te wakacje na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać nowy buspas. Urzędnicy chcą go wyznaczyć na odcinku od AbrahamaMapka do Wojska PolskiegoMapka w kierunku centrum Gdańska. Dość niespodziewanie zapadła decyzja, by wydłużyć go aż do Galerii BałtyckiejMapka. Ma to nastąpić przed początkiem nowego roku szkolnego. Dodatkowo urzędnicy wycofali się z wyznaczenia buspasa na BłędnikuMapka. Decyzja nie spodobała się kierowcom GAiT, którzy napisali w tej sprawie pismo do władz Gdańska.



Buspasów w Trójmieście jest:

Marcowa decyzja o wyznaczeniu na al. Grunwaldzkiej buspasa dla pojazdów komunikacji miejskiej wzbudziła skrajne emocje.

Z jednej strony ucieszyli się pasażerowie i kierowcy autobusów, bo wydzielony pas znacznie skróci czas przejazdu autobusów w kierunku Galerii Bałtyckiej.

Z drugiej - zabranie jednego pasa mocno krytykowali kierowcy, zwracając uwagę, że zwężenie alei z trzech do dwóch pasów doprowadzi do większych korków.

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Zgodnie z zapowiedziami urzędników nowy buspas, po którym będą poruszać się autobusy linii 122 i 199, ma powstać jeszcze w trakcie wakacji.

Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości. Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości.

Buspas będzie dłuższy



Teraz, dość niespodziewanie, zapadła decyzja, by buspas wydłużyć o 600 m aż do Galerii Bałtyckiej, co oznacza, że będzie on miał ponad 1,5 km długości.

- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami jeszcze w te wakacje zostanie zrealizowany buspas w relacji od Abrahama do Wojska Polskiego. Dodatkowo po wykonaniu remontu przejazdu tramwajowego w okolicach Galerii Bałtyckiej oraz wykonaniu prac wynikających z umowy szesnastkowej w sierpniu buspas zostanie wydłużony od Wojska Polskiego do Galerii Bałtyckiej - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki. Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki.

Błędnik musi poczekać



Jednocześnie urzędnicy podjęli decyzję o wstrzymaniu się z wyznaczeniem 400-metrowego buspasa na Błędniku, co zapowiadaliśmy na początku roku.

Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku

Urzędnicy chcieli w ten sposób przyspieszyć ruch autobusów w kierunku dworca Gdańsk Główny. Na zmianach miały też skorzystać taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów). Ich ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.

Teraz okazuje się, że buspasa jednak nie będzie, mimo że w okolicy pojawiły się niedawno znaki informujące o planowanych zmianach w organizacji ruchu.

- Po przeanalizowaniu rozkładów komunikacji miejskiej, która przejeżdża w rejonie Błędnika, nie stwierdzono opóźnień, dlatego decyzja na temat wprowadzenia buspasa na Błędniku została wstrzymana. Znaki, które się pojawiły, były jedynie znakami informującymi o zmianach organizacji ruchu, nie mówiły natomiast o pojawieniu się buspasa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.

GAiT interweniuje u Borawskiego



W sprawie buspasa na Błędniku interweniowali niedawno związkowcy ze spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Ich zdaniem pas - zarówno na Grunwaldzkiej, jak i Błędniku - powinien powstać.

- O decyzji miasta dowiedzieliśmy się od osób trzecich. W żaden sposób nie zostało to nam zakomunikowane - mówi Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Jako załoga i związkowcy jesteśmy za tym, by buspas na Błędniku powstał. Zapewni to szybszy przejazd autobusów, zmniejszy opóźnienia i poprawi bezpieczeństwo, co przyniesie korzyść naszym pasażerom. W związku z tą decyzją skierowaliśmy pismo do wiceprezydenta Piotra Borawskiego, by miasto jednak zmieniło decyzję i buspas we wcześniej uzgodnionej lokalizacji jednak powstał.

Miejsca

Opinie (272) 2 zablokowane

  • Dlaczego zamiast buspasa nie puścic tam tramwaju środkiem aż do pętli w oliwie? (1)

    Byłaby alternatywa i realniejsza droga dojazdu

    • 7 4

    • Bo na tej trasie już jest tramwaj i skm.

      • 0 1

  • (1)

    bus pasy są ale "zaradni " i tak nimi jeżdżą bo nikt tego nie kontroluje, a wystarczyłaby kamera i operator

    • 5 2

    • w tyłku sobie

      kamerę zamontuj, będzie ci jak w raju

      • 0 0

  • buspas na którym przejadą 3 autobusy na godzinę . masakra. grunwaldzka bedzie stała od sopotu

    brawo wy którzy na tą ekipę niezmiennie głosujecie

    • 13 1

  • Ile tam tych autobusów jeździ, żeby buspas robić i korkować główną arterię miasta?!

    Prędzej prawoskręt w Kołobrzeską by należało udrożnić bo tam jest zawsze sajgon.
    Może dorobić kolejny pas lub dopuścić skręt z dwóch pasów Grunwaldzkiej?
    Tylko jeszcze kawałek dalej na Kołobrzeskiej by trzeba pas do Lewoskrętu w Słupską dodać, bo też się regularnie korkuje.
    Ale to już zapewne nie za tej prezydętki, bo ona tylko psuć potrafi i uprzykrzać życie kierowcom.

    • 7 1

  • Buspasy zawsze na plus (2)

    Tylko czemu kosztem obecnego już i tak zakorkowanego ruchu? to nic nie zmieni, ponieważ powstają one w totalnie bezsensownych miejscach, które nie są nawet przez linie autobusowe mocno eksploatowane. Mało tego przy większości z nich jest tramwaj..., a tam gdzie tramwajów nie ma buspasów też nie :D

    Gdańska logika w pigułce.

    • 4 2

    • miejsca są bardzo sensowne (1)

      problem, jest taki że sensem dla władzy jak jak największy paraliż komunikacyjny, to celowe działania

      • 0 0

      • 4 autobusy na godzinę vs tramwaje co 7 minut

        Ja nie widzę tu sensu

        • 0 0

  • Chore wladze Gdanska. Ale lewaki sie ciesza

    Ze lewackie odklejenie od rzeczywistosci postepuje szybko i zgodnie z planem!

    • 6 1

  • Już przy 3 pasach są tam ogromne korki. Teraz będą większe

    Bez sensu.

    • 8 1

  • I tak nikt nie pilnuje tego kto korzysta z bus pasów. (4)

    Widać w centrum miasta, że kierowcy tego nie przestrzegają. Czemu nie jest pobierany monitoring z autobusów, żeby wystawiać mandaty? Był taki pomysł, ale komuś się nie spodobał.

    • 49 14

    • dokladnie tez mnie to zastanawia (1)

      to sa pieniadze, ktore leza na ulicy - komus to musi bardzo przeszkadzac

      • 4 4

      • jak fotoradary

        • 2 0

    • No powinni zacząć wreszcie karać autobusiarzy za jazdę po BUS pasach ! (1)

      Czy oni płacą większy podatek niż każdy kierowca indywidualny ?

      • 0 1

      • W końcu 249 będzie mógł robić szybciej pętle wokół uniwersytetu ; )

        • 1 0

  • Farba pomoże na wszystko. Wiadomo,że zamykanie przejść podziemnych, likwidacja estakad czy

    zgody na budowę wielkiej galerii handlowej nie ma wpływu dla płynność ruchu.

    • 4 0

  • A jak bedzie wyglądał prawoskret w Slowackiego

    Auta będą staly i blokowały środkowy pas?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane