- 1 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (122 opinie)
- 2 Zakaz kąpieli utrzymany do piątku (104 opinie)
- 3 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (315 opinii)
- 4 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (219 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (33 opinie)
- 6 Michał Tusk zastępcą dyrektora w urzędzie (849 opinii)
Zwrot ws. buspasów w Gdańsku. Na Grunwaldzkiej dłuższy, na Błędniku zawieszony
Jeszcze w te wakacje na al. Grunwaldzkiej ma powstać nowy buspas. Urzędnicy chcą go wyznaczyć na odcinku od Abrahama
do Wojska Polskiego
w kierunku centrum Gdańska. Dość niespodziewanie zapadła decyzja, by wydłużyć go aż do Galerii Bałtyckiej
. Ma to nastąpić przed początkiem nowego roku szkolnego. Dodatkowo urzędnicy wycofali się z wyznaczenia buspasa na Błędniku
. Decyzja nie spodobała się kierowcom GAiT, którzy napisali w tej sprawie pismo do władz Gdańska.
Z jednej strony ucieszyli się pasażerowie i kierowcy autobusów, bo wydzielony pas znacznie skróci czas przejazdu autobusów w kierunku Galerii Bałtyckiej.
Z drugiej - zabranie jednego pasa mocno krytykowali kierowcy, zwracając uwagę, że zwężenie alei z trzech do dwóch pasów doprowadzi do większych korków.
![Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3672/150x100/3672755__c_139_17_869_609__kr.webp)
Zgodnie z zapowiedziami urzędników nowy buspas, po którym będą poruszać się autobusy linii 122 i 199, ma powstać jeszcze w trakcie wakacji.
Buspas będzie dłuższy
Teraz, dość niespodziewanie, zapadła decyzja, by buspas wydłużyć o 600 m aż do Galerii Bałtyckiej, co oznacza, że będzie on miał ponad 1,5 km długości.
- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami jeszcze w te wakacje zostanie zrealizowany buspas w relacji od Abrahama do Wojska Polskiego. Dodatkowo po wykonaniu remontu przejazdu tramwajowego w okolicach Galerii Bałtyckiej oraz wykonaniu prac wynikających z umowy szesnastkowej w sierpniu buspas zostanie wydłużony od Wojska Polskiego do Galerii Bałtyckiej - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Błędnik musi poczekać
Jednocześnie urzędnicy podjęli decyzję o wstrzymaniu się z wyznaczeniem 400-metrowego buspasa na Błędniku, co zapowiadaliśmy na początku roku.
![Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3663/150x100/3663313__c_0_155_4032_2822__kr.webp)
Urzędnicy chcieli w ten sposób przyspieszyć ruch autobusów w kierunku dworca Gdańsk Główny. Na zmianach miały też skorzystać taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów). Ich ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.
Teraz okazuje się, że buspasa jednak nie będzie, mimo że w okolicy pojawiły się niedawno znaki informujące o planowanych zmianach w organizacji ruchu.
- Po przeanalizowaniu rozkładów komunikacji miejskiej, która przejeżdża w rejonie Błędnika, nie stwierdzono opóźnień, dlatego decyzja na temat wprowadzenia buspasa na Błędniku została wstrzymana. Znaki, które się pojawiły, były jedynie znakami informującymi o zmianach organizacji ruchu, nie mówiły natomiast o pojawieniu się buspasa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.
GAiT interweniuje u Borawskiego
W sprawie buspasa na Błędniku interweniowali niedawno związkowcy ze spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Ich zdaniem pas - zarówno na Grunwaldzkiej, jak i Błędniku - powinien powstać.
- O decyzji miasta dowiedzieliśmy się od osób trzecich. W żaden sposób nie zostało to nam zakomunikowane - mówi Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Jako załoga i związkowcy jesteśmy za tym, by buspas na Błędniku powstał. Zapewni to szybszy przejazd autobusów, zmniejszy opóźnienia i poprawi bezpieczeństwo, co przyniesie korzyść naszym pasażerom. W związku z tą decyzją skierowaliśmy pismo do wiceprezydenta Piotra Borawskiego, by miasto jednak zmieniło decyzję i buspas we wcześniej uzgodnionej lokalizacji jednak powstał.
Miejsca
Opinie (273) 2 zablokowane
-
5 godz.
zamiast budować nowe, poszerzać istniejące, wymieniać nawierzchnię to w Gdańsku sie dostawia na dziurawe drogi
progi zwlaniające, przejścia dla pieszych a teraz buspasy
- 6 1
-
5 godz.
Gdańszczanie podziękują. (2)
Jak Gdynianie. Kierowcą jest jest znaczna czesc wyborcow, a tam się będzie robil armagedon, jeszcze bardziej zawalone będą uliczki strzyży i Oliwy, a do niedawna drożna Chłopska i Rzeczpospolitej będzie stala jak wczoraj po ulewie, od Zabianki (w praktyce Ergo Areny) do d. Słowackiego. Uciążliwości dnia codziennego w końcu przeważą sentyment do sp. prez. Adamowicza, tak chetnie wykorzyst. w wyborach. Będzie jak w Gdyni. Tego poza Gdańskiem Gdynią jeszcze nie grali- sztuczne korkowanie miasta! Tam jest na tyle szeroki pas miedzy jezdniami i chodniki, ze buspas daloby sie wkomponowac bez zawezania pasa. A w normalnym miescie na odcinku jak WP-GB autobusy jezdzilyby po torowisku, zwłasza że są to tylko dwie linie, z czego jedna jeżdżąca rzadko! Karetki jezdzace tu czesto miedzy szpitalami tez mialyby latwiej.
- 9 3
-
5 godz.
minusa dostałes za to ze jestes naiwny bo mieszkancy juz pPOdziekowali w wyborach tego rocznych ze zgadzaja sie na wszystko
wiec oczym ty człowieku piszesz nastepne wybory do gdańska dopiero za 5 lat!% lat stracone i pewnie kolejne tez
A to dlatego ze fanatycy beszroumni zawsze zagłosuja za POkowcami a ci co niegłosuja wscale tez maja wszystko gdzies- 1 0
-
26 min
Wyborcy starej panny
Nie jezdza autami
- 0 0
-
5 godz.
Pokłosie porażki remontu Bażyńskiego....przez którą autobusy muszą teraz tam nadrabiać kilka km
- 3 0
-
5 godz.
Buspas na Grunwaldzkiej
Ile autobusów 122 przejedzie tym buspasem przez godzinę? Według rozkładu jeden!
- 5 0
-
5 godz.
Walka z kierowcami zgodnie z polityką klimatyczną (5)
Władze miast Gdańska konsekwentnie realizują politykę tzw Zielonego ŁADU , założenia ideologii nawiedzonych ekologów,
" pojazd z silnikiem spalinowym to wróg" , temu służą blokady dróg/ na razie w Warszawie/ , temu służą zwężenia dróg, budowanie przejść naziemnych,, ograniczenia prędkości, likwidacja parkingów, strefa czystego transportu na razie w Warszawie , Krakowie, ale u nas też prawdopodobnie wprowadza, jednokierunkowe ulice, strefy tempo 30 buspasy itp.
Przecież na przedmiotowym odcinku Grunwaldzkiej jest bardzo mało linii autobusowych ,kursujących z małą częstotliwością, obok jest linia SKM ,linia tramwajowa, więc w jakim celu jest wprowadzany buspas? Ciśnie się oczywista odpowiedź- aby utrudnić życie kierowcom, aby generować korki.
Mieszkańcy Gdańska kompletnie nie mają prawa głosu w takich kwestiach , władze Gdańska bez żadnych konsultacji z mieszkańcami przeprowadzają co chcą , zakrawa to na totalną pychę, butę arogancję urzędników nota bene , którzy powinni być dla nas a nie my dla nich.
Proponuję zbierani podpisów , protest na razie pisemny przeciwko temu planowi utworzenia .buspasa- 11 1
-
4 godz.
Naiwniaku pisałem ze tak bedzie od lat i pisałem tez przed wyborami i na spotkaniach zmieszkancami Powskie wladze to
Gdansk ma by c tak jak w warszawce ulice tylko dla bogatych eletryków a reszta do najgorszej tramwajowej komunikacji w Polsce..Podpisy mozesz pozbierac i odrazu wywalic do kosza chyba ze chesz by oni sami to zrobili.
- 4 1
-
4 godz.
Burzą się głównie ci przyspawani do auta
Na pewno to nie zmieni nawyków
- 1 4
-
4 godz.
i słusznie. zarazy należy się pozbyć z miast (1)
kierowcy to tylko smród hałas poniszczona zieleń/chodniki paraliż i wypadki
- 1 4
-
3 godz.
no popatrz
u mnie największy hałas powodują tramwaje i autobusy pędzące na zajezdnię, zlikwidować!
- 2 0
-
3 godz.
Mi się ta polityka podoba
Nie chcę aby kierowcy z okolicznych wioch jeździli swoimi zdezelowanymi szrotami i truli mieszkańców Gdańska.
- 0 2
-
4 godz.
Buspasy sa potrzebnei mozna to zrobic bez odbierania pasów kierowcom wystarczy zlikwidować szkodliwe torowiska tramwajowe i
i zastapic je buspasami
- 3 4
-
4 godz.
Czyżby to pierwsza i**otyczna decyzja Józefa Bąka na stanowisku dyrektorskim?
Aż dziw bierze, że Gdańsk mający tradycje w strajkach i działaniach antysystemowych jeszcze nie pokazał środkowego palca obecnej ekipie festyniarzy i nierobów?!
Co jeszcze muszą spie*rzyć i na jaką skalę, żeby się ludzie wreszcie obudzili i wyszli na ulice?!- 6 1
-
4 godz.
czy wy jesteście normalni?
122 jeździ raz na godzinę, 199 może ze trzy razy. Jaki ma sens blokowanie ruchu i tworzenie wielokilometrowego korka dla tak znikomego ruchu autobusów?! Nie pomnę, że od Wojska Polskiego do Galerii 99% ludzi jedzie wybiera tramwaj a nie autobus.
Jakie autobusy jeżdżą po Błędniku? Bo jestem tam codziennie i widuje tylko autobusy skręcające z Wałów Piastowskich na Wały Jagiellońskie (i tam jest buspas). Po Błędniku nie jeździ NIC.- 9 1
-
4 godz.
Buspas dla 4 autobusów na godzinę
A wystarczy zwiększyć częstotliwość kursowania linii tramwajowych. Tramwaje mają swoje tory i w korkach nie stoją. Autobusy i buspasy wzdłuż linii tramwajowych to jest dopiero i**otyzm.
- 5 0
-
4 godz.
Dla dwóch autobusów super decyzja haha
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.