• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwrot ws. buspasów w Gdańsku. Na Grunwaldzkiej dłuższy, na Błędniku zawieszony

Maciej Korolczuk
17 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (273)
Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej. Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej.

Jeszcze w te wakacje na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać nowy buspas. Urzędnicy chcą go wyznaczyć na odcinku od AbrahamaMapka do Wojska PolskiegoMapka w kierunku centrum Gdańska. Dość niespodziewanie zapadła decyzja, by wydłużyć go aż do Galerii BałtyckiejMapka. Ma to nastąpić przed początkiem nowego roku szkolnego. Dodatkowo urzędnicy wycofali się z wyznaczenia buspasa na BłędnikuMapka. Decyzja nie spodobała się kierowcom GAiT, którzy napisali w tej sprawie pismo do władz Gdańska.



Buspasów w Trójmieście jest:

Marcowa decyzja o wyznaczeniu na al. Grunwaldzkiej buspasa dla pojazdów komunikacji miejskiej wzbudziła skrajne emocje.

Z jednej strony ucieszyli się pasażerowie i kierowcy autobusów, bo wydzielony pas znacznie skróci czas przejazdu autobusów w kierunku Galerii Bałtyckiej.

Z drugiej - zabranie jednego pasa mocno krytykowali kierowcy, zwracając uwagę, że zwężenie alei z trzech do dwóch pasów doprowadzi do większych korków.

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Zgodnie z zapowiedziami urzędników nowy buspas, po którym będą poruszać się autobusy linii 122 i 199, ma powstać jeszcze w trakcie wakacji.

Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości. Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości.

Buspas będzie dłuższy



Teraz, dość niespodziewanie, zapadła decyzja, by buspas wydłużyć o 600 m aż do Galerii Bałtyckiej, co oznacza, że będzie on miał ponad 1,5 km długości.

- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami jeszcze w te wakacje zostanie zrealizowany buspas w relacji od Abrahama do Wojska Polskiego. Dodatkowo po wykonaniu remontu przejazdu tramwajowego w okolicach Galerii Bałtyckiej oraz wykonaniu prac wynikających z umowy szesnastkowej w sierpniu buspas zostanie wydłużony od Wojska Polskiego do Galerii Bałtyckiej - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki. Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki.

Błędnik musi poczekać



Jednocześnie urzędnicy podjęli decyzję o wstrzymaniu się z wyznaczeniem 400-metrowego buspasa na Błędniku, co zapowiadaliśmy na początku roku.

Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku

Urzędnicy chcieli w ten sposób przyspieszyć ruch autobusów w kierunku dworca Gdańsk Główny. Na zmianach miały też skorzystać taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów). Ich ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.

Teraz okazuje się, że buspasa jednak nie będzie, mimo że w okolicy pojawiły się niedawno znaki informujące o planowanych zmianach w organizacji ruchu.

- Po przeanalizowaniu rozkładów komunikacji miejskiej, która przejeżdża w rejonie Błędnika, nie stwierdzono opóźnień, dlatego decyzja na temat wprowadzenia buspasa na Błędniku została wstrzymana. Znaki, które się pojawiły, były jedynie znakami informującymi o zmianach organizacji ruchu, nie mówiły natomiast o pojawieniu się buspasa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.

GAiT interweniuje u Borawskiego



W sprawie buspasa na Błędniku interweniowali niedawno związkowcy ze spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Ich zdaniem pas - zarówno na Grunwaldzkiej, jak i Błędniku - powinien powstać.

- O decyzji miasta dowiedzieliśmy się od osób trzecich. W żaden sposób nie zostało to nam zakomunikowane - mówi Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Jako załoga i związkowcy jesteśmy za tym, by buspas na Błędniku powstał. Zapewni to szybszy przejazd autobusów, zmniejszy opóźnienia i poprawi bezpieczeństwo, co przyniesie korzyść naszym pasażerom. W związku z tą decyzją skierowaliśmy pismo do wiceprezydenta Piotra Borawskiego, by miasto jednak zmieniło decyzję i buspas we wcześniej uzgodnionej lokalizacji jednak powstał.

Miejsca

Opinie (273) 2 zablokowane

  • zamiast budować nowe, poszerzać istniejące, wymieniać nawierzchnię to w Gdańsku sie dostawia na dziurawe drogi

    progi zwlaniające, przejścia dla pieszych a teraz buspasy

    • 6 1

  • Gdańszczanie podziękują. (2)

    Jak Gdynianie. Kierowcą jest jest znaczna czesc wyborcow, a tam się będzie robil armagedon, jeszcze bardziej zawalone będą uliczki strzyży i Oliwy, a do niedawna drożna Chłopska i Rzeczpospolitej będzie stala jak wczoraj po ulewie, od Zabianki (w praktyce Ergo Areny) do d. Słowackiego. Uciążliwości dnia codziennego w końcu przeważą sentyment do sp. prez. Adamowicza, tak chetnie wykorzyst. w wyborach. Będzie jak w Gdyni. Tego poza Gdańskiem Gdynią jeszcze nie grali- sztuczne korkowanie miasta! Tam jest na tyle szeroki pas miedzy jezdniami i chodniki, ze buspas daloby sie wkomponowac bez zawezania pasa. A w normalnym miescie na odcinku jak WP-GB autobusy jezdzilyby po torowisku, zwłasza że są to tylko dwie linie, z czego jedna jeżdżąca rzadko! Karetki jezdzace tu czesto miedzy szpitalami tez mialyby latwiej.

    • 9 3

    • minusa dostałes za to ze jestes naiwny bo mieszkancy juz pPOdziekowali w wyborach tego rocznych ze zgadzaja sie na wszystko

      wiec oczym ty człowieku piszesz nastepne wybory do gdańska dopiero za 5 lat!% lat stracone i pewnie kolejne tez
      A to dlatego ze fanatycy beszroumni zawsze zagłosuja za POkowcami a ci co niegłosuja wscale tez maja wszystko gdzies

      • 1 0

    • Wyborcy starej panny

      Nie jezdza autami

      • 0 0

  • Pokłosie porażki remontu Bażyńskiego....przez którą autobusy muszą teraz tam nadrabiać kilka km

    • 3 0

  • Buspas na Grunwaldzkiej

    Ile autobusów 122 przejedzie tym buspasem przez godzinę? Według rozkładu jeden!

    • 5 0

  • Walka z kierowcami zgodnie z polityką klimatyczną (5)

    Władze miast Gdańska konsekwentnie realizują politykę tzw Zielonego ŁADU , założenia ideologii nawiedzonych ekologów,
    " pojazd z silnikiem spalinowym to wróg" , temu służą blokady dróg/ na razie w Warszawie/ , temu służą zwężenia dróg, budowanie przejść naziemnych,, ograniczenia prędkości, likwidacja parkingów, strefa czystego transportu na razie w Warszawie , Krakowie, ale u nas też prawdopodobnie wprowadza, jednokierunkowe ulice, strefy tempo 30 buspasy itp.
    Przecież na przedmiotowym odcinku Grunwaldzkiej jest bardzo mało linii autobusowych ,kursujących z małą częstotliwością, obok jest linia SKM ,linia tramwajowa, więc w jakim celu jest wprowadzany buspas? Ciśnie się oczywista odpowiedź- aby utrudnić życie kierowcom, aby generować korki.
    Mieszkańcy Gdańska kompletnie nie mają prawa głosu w takich kwestiach , władze Gdańska bez żadnych konsultacji z mieszkańcami przeprowadzają co chcą , zakrawa to na totalną pychę, butę arogancję urzędników nota bene , którzy powinni być dla nas a nie my dla nich.
    Proponuję zbierani podpisów , protest na razie pisemny przeciwko temu planowi utworzenia .buspasa

    • 11 1

    • Naiwniaku pisałem ze tak bedzie od lat i pisałem tez przed wyborami i na spotkaniach zmieszkancami Powskie wladze to

      Gdansk ma by c tak jak w warszawce ulice tylko dla bogatych eletryków a reszta do najgorszej tramwajowej komunikacji w Polsce..Podpisy mozesz pozbierac i odrazu wywalic do kosza chyba ze chesz by oni sami to zrobili.

      • 4 1

    • Burzą się głównie ci przyspawani do auta

      Na pewno to nie zmieni nawyków

      • 1 4

    • i słusznie. zarazy należy się pozbyć z miast (1)

      kierowcy to tylko smród hałas poniszczona zieleń/chodniki paraliż i wypadki

      • 1 4

      • no popatrz

        u mnie największy hałas powodują tramwaje i autobusy pędzące na zajezdnię, zlikwidować!

        • 2 0

    • Mi się ta polityka podoba

      Nie chcę aby kierowcy z okolicznych wioch jeździli swoimi zdezelowanymi szrotami i truli mieszkańców Gdańska.

      • 0 2

  • Buspasy sa potrzebnei mozna to zrobic bez odbierania pasów kierowcom wystarczy zlikwidować szkodliwe torowiska tramwajowe i

    i zastapic je buspasami

    • 3 4

  • Czyżby to pierwsza i**otyczna decyzja Józefa Bąka na stanowisku dyrektorskim?

    Aż dziw bierze, że Gdańsk mający tradycje w strajkach i działaniach antysystemowych jeszcze nie pokazał środkowego palca obecnej ekipie festyniarzy i nierobów?!
    Co jeszcze muszą spie*rzyć i na jaką skalę, żeby się ludzie wreszcie obudzili i wyszli na ulice?!

    • 6 1

  • czy wy jesteście normalni?

    122 jeździ raz na godzinę, 199 może ze trzy razy. Jaki ma sens blokowanie ruchu i tworzenie wielokilometrowego korka dla tak znikomego ruchu autobusów?! Nie pomnę, że od Wojska Polskiego do Galerii 99% ludzi jedzie wybiera tramwaj a nie autobus.
    Jakie autobusy jeżdżą po Błędniku? Bo jestem tam codziennie i widuje tylko autobusy skręcające z Wałów Piastowskich na Wały Jagiellońskie (i tam jest buspas). Po Błędniku nie jeździ NIC.

    • 9 1

  • Buspas dla 4 autobusów na godzinę

    A wystarczy zwiększyć częstotliwość kursowania linii tramwajowych. Tramwaje mają swoje tory i w korkach nie stoją. Autobusy i buspasy wzdłuż linii tramwajowych to jest dopiero i**otyzm.

    • 5 0

  • Dla dwóch autobusów super decyzja haha

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane