- 1 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (122 opinie)
- 2 Zakaz kąpieli utrzymany do piątku (104 opinie)
- 3 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (315 opinii)
- 4 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (219 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (32 opinie)
- 6 Michał Tusk zastępcą dyrektora w urzędzie (849 opinii)
Zwrot ws. buspasów w Gdańsku. Na Grunwaldzkiej dłuższy, na Błędniku zawieszony
Jeszcze w te wakacje na al. Grunwaldzkiej ma powstać nowy buspas. Urzędnicy chcą go wyznaczyć na odcinku od Abrahama do Wojska Polskiego w kierunku centrum Gdańska. Dość niespodziewanie zapadła decyzja, by wydłużyć go aż do Galerii Bałtyckiej. Ma to nastąpić przed początkiem nowego roku szkolnego. Dodatkowo urzędnicy wycofali się z wyznaczenia buspasa na Błędniku. Decyzja nie spodobała się kierowcom GAiT, którzy napisali w tej sprawie pismo do władz Gdańska.
Z jednej strony ucieszyli się pasażerowie i kierowcy autobusów, bo wydzielony pas znacznie skróci czas przejazdu autobusów w kierunku Galerii Bałtyckiej.
Z drugiej - zabranie jednego pasa mocno krytykowali kierowcy, zwracając uwagę, że zwężenie alei z trzech do dwóch pasów doprowadzi do większych korków.
Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej
Zgodnie z zapowiedziami urzędników nowy buspas, po którym będą poruszać się autobusy linii 122 i 199, ma powstać jeszcze w trakcie wakacji.
Buspas będzie dłuższy
Teraz, dość niespodziewanie, zapadła decyzja, by buspas wydłużyć o 600 m aż do Galerii Bałtyckiej, co oznacza, że będzie on miał ponad 1,5 km długości.
- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami jeszcze w te wakacje zostanie zrealizowany buspas w relacji od Abrahama do Wojska Polskiego. Dodatkowo po wykonaniu remontu przejazdu tramwajowego w okolicach Galerii Bałtyckiej oraz wykonaniu prac wynikających z umowy szesnastkowej w sierpniu buspas zostanie wydłużony od Wojska Polskiego do Galerii Bałtyckiej - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Błędnik musi poczekać
Jednocześnie urzędnicy podjęli decyzję o wstrzymaniu się z wyznaczeniem 400-metrowego buspasa na Błędniku, co zapowiadaliśmy na początku roku.
Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku
Urzędnicy chcieli w ten sposób przyspieszyć ruch autobusów w kierunku dworca Gdańsk Główny. Na zmianach miały też skorzystać taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów). Ich ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.
Teraz okazuje się, że buspasa jednak nie będzie, mimo że w okolicy pojawiły się niedawno znaki informujące o planowanych zmianach w organizacji ruchu.
- Po przeanalizowaniu rozkładów komunikacji miejskiej, która przejeżdża w rejonie Błędnika, nie stwierdzono opóźnień, dlatego decyzja na temat wprowadzenia buspasa na Błędniku została wstrzymana. Znaki, które się pojawiły, były jedynie znakami informującymi o zmianach organizacji ruchu, nie mówiły natomiast o pojawieniu się buspasa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.
GAiT interweniuje u Borawskiego
W sprawie buspasa na Błędniku interweniowali niedawno związkowcy ze spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Ich zdaniem pas - zarówno na Grunwaldzkiej, jak i Błędniku - powinien powstać.
- O decyzji miasta dowiedzieliśmy się od osób trzecich. W żaden sposób nie zostało to nam zakomunikowane - mówi Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Jako załoga i związkowcy jesteśmy za tym, by buspas na Błędniku powstał. Zapewni to szybszy przejazd autobusów, zmniejszy opóźnienia i poprawi bezpieczeństwo, co przyniesie korzyść naszym pasażerom. W związku z tą decyzją skierowaliśmy pismo do wiceprezydenta Piotra Borawskiego, by miasto jednak zmieniło decyzję i buspas we wcześniej uzgodnionej lokalizacji jednak powstał.
Miejsca
Opinie (273) 2 zablokowane
-
3 godz.
Co to do wuja jest ten "błędnik"? (1)
Skąd ta nazwa i gdzie to się niby znajduje?
- 1 3
-
2 godz.
Google zamknęli?
- 1 0
-
3 godz.
Borawski powinien poddać się do dymisji. Widać brak logiki w tym rozwiązaniu. Buspas dla linii kursującej co 20 minut z której korzysta kilkadziesiąt osób to skandal
- 5 0
-
3 godz.
(1)
Nie dość że już Chrzanowskiego i Reymonta stoją, to ograniczcie jeszcze przepustowość Grunwaldzkiej niech jeszcze bardziej się okoliczne drogi korkują. W ciągu grunwaldzkiej jest SKM. I kawałek dalej tramwaj. Nie zapomnijcie jeszcze gdzieś dowalić 3 przejść, z których prawie nikt nie będzie korzystał jak z wyjazdu z garnizonu przy Starym Maneżu. Widać ukończone studia nie wystarczą żeby potrafić planować przepływ ruchu drogowego.
- 5 0
-
3 godz.
przecież to są ludzie wykształceni
co najwyżej przez bojówki komunistyczne
- 1 0
-
3 godz.
Czy buspasy , są zgodne z obowiązującą Konstytucją RP? faworyzowanie jednych a utrudnianie poruszania się innych.
Wszyscy jesteśmy równi wobec prawa, jeżdżąc swoim samochodem kupuję paliwo , płace za warsztat naprawy, daję pracę innym , kupuję paliwo , faworyzowanie jednych jest Be,Be.
- 3 2
-
3 godz.
i bardzo dobrze
wszędzie bus pasy . 30 lat to za mało by zmądrzeć. Kolejne 4 lata na trwanie w tym samym bez wizji rozwoju.
- 1 1
-
2 godz.
No to korki jeszcze większe gwarantowane
- 2 0
-
2 godz.
Buspas to korkowanie miasta
- 4 0
-
2 godz.
Buspas dla dwóch linii?
Na tak długim odcinku jeżdżą tylko dwie linie autobusów, dla których są świetne alternatywy. Większość pasażerów transportu miejskiego korzysta tu z SKM (Przymorze - Wrzeszcz) lub tramwaju (Bażyńskiego - GB), które z natury pomijają korki. Myślę, że przez wprowadzenie buspasu liczba kierowców stojących w korku będzie większa niż liczba pasażerów przejeżdżająca tamtędy autobusami.
- 4 1
-
2 godz.
Buspas dla 2 linii autobusowych jeżdżących co pół godziny, super! Polepszy to sytuację komunikacyjną w mieście! Korki były, teraz to będzie nieprzejezdna część miasta. Brawo za logiczne projektowanie...
- 2 0
-
2 godz.
Nie słuchają mieszkańców, bedzie się działo, nastepne wybory zrobia z tym porzadek
nic wiecej do dodania poza maskra
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.