• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwrot ws. buspasów w Gdańsku. Na Grunwaldzkiej dłuższy, na Błędniku zawieszony

Maciej Korolczuk
17 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (273)
Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej. Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej.

Jeszcze w te wakacje na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać nowy buspas. Urzędnicy chcą go wyznaczyć na odcinku od AbrahamaMapka do Wojska PolskiegoMapka w kierunku centrum Gdańska. Dość niespodziewanie zapadła decyzja, by wydłużyć go aż do Galerii BałtyckiejMapka. Ma to nastąpić przed początkiem nowego roku szkolnego. Dodatkowo urzędnicy wycofali się z wyznaczenia buspasa na BłędnikuMapka. Decyzja nie spodobała się kierowcom GAiT, którzy napisali w tej sprawie pismo do władz Gdańska.



Buspasów w Trójmieście jest:

Marcowa decyzja o wyznaczeniu na al. Grunwaldzkiej buspasa dla pojazdów komunikacji miejskiej wzbudziła skrajne emocje.

Z jednej strony ucieszyli się pasażerowie i kierowcy autobusów, bo wydzielony pas znacznie skróci czas przejazdu autobusów w kierunku Galerii Bałtyckiej.

Z drugiej - zabranie jednego pasa mocno krytykowali kierowcy, zwracając uwagę, że zwężenie alei z trzech do dwóch pasów doprowadzi do większych korków.

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Zgodnie z zapowiedziami urzędników nowy buspas, po którym będą poruszać się autobusy linii 122 i 199, ma powstać jeszcze w trakcie wakacji.

Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości. Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości.

Buspas będzie dłuższy



Teraz, dość niespodziewanie, zapadła decyzja, by buspas wydłużyć o 600 m aż do Galerii Bałtyckiej, co oznacza, że będzie on miał ponad 1,5 km długości.

- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami jeszcze w te wakacje zostanie zrealizowany buspas w relacji od Abrahama do Wojska Polskiego. Dodatkowo po wykonaniu remontu przejazdu tramwajowego w okolicach Galerii Bałtyckiej oraz wykonaniu prac wynikających z umowy szesnastkowej w sierpniu buspas zostanie wydłużony od Wojska Polskiego do Galerii Bałtyckiej - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki. Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki.

Błędnik musi poczekać



Jednocześnie urzędnicy podjęli decyzję o wstrzymaniu się z wyznaczeniem 400-metrowego buspasa na Błędniku, co zapowiadaliśmy na początku roku.

Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku

Urzędnicy chcieli w ten sposób przyspieszyć ruch autobusów w kierunku dworca Gdańsk Główny. Na zmianach miały też skorzystać taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów). Ich ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.

Teraz okazuje się, że buspasa jednak nie będzie, mimo że w okolicy pojawiły się niedawno znaki informujące o planowanych zmianach w organizacji ruchu.

- Po przeanalizowaniu rozkładów komunikacji miejskiej, która przejeżdża w rejonie Błędnika, nie stwierdzono opóźnień, dlatego decyzja na temat wprowadzenia buspasa na Błędniku została wstrzymana. Znaki, które się pojawiły, były jedynie znakami informującymi o zmianach organizacji ruchu, nie mówiły natomiast o pojawieniu się buspasa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.

GAiT interweniuje u Borawskiego



W sprawie buspasa na Błędniku interweniowali niedawno związkowcy ze spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Ich zdaniem pas - zarówno na Grunwaldzkiej, jak i Błędniku - powinien powstać.

- O decyzji miasta dowiedzieliśmy się od osób trzecich. W żaden sposób nie zostało to nam zakomunikowane - mówi Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Jako załoga i związkowcy jesteśmy za tym, by buspas na Błędniku powstał. Zapewni to szybszy przejazd autobusów, zmniejszy opóźnienia i poprawi bezpieczeństwo, co przyniesie korzyść naszym pasażerom. W związku z tą decyzją skierowaliśmy pismo do wiceprezydenta Piotra Borawskiego, by miasto jednak zmieniło decyzję i buspas we wcześniej uzgodnionej lokalizacji jednak powstał.

Miejsca

Opinie (273) 2 zablokowane

  • Co to do wuja jest ten "błędnik"? (1)

    Skąd ta nazwa i gdzie to się niby znajduje?

    • 1 3

    • Google zamknęli?

      • 1 0

  • Borawski powinien poddać się do dymisji. Widać brak logiki w tym rozwiązaniu. Buspas dla linii kursującej co 20 minut z której korzysta kilkadziesiąt osób to skandal

    • 5 0

  • (1)

    Nie dość że już Chrzanowskiego i Reymonta stoją, to ograniczcie jeszcze przepustowość Grunwaldzkiej niech jeszcze bardziej się okoliczne drogi korkują. W ciągu grunwaldzkiej jest SKM. I kawałek dalej tramwaj. Nie zapomnijcie jeszcze gdzieś dowalić 3 przejść, z których prawie nikt nie będzie korzystał jak z wyjazdu z garnizonu przy Starym Maneżu. Widać ukończone studia nie wystarczą żeby potrafić planować przepływ ruchu drogowego.

    • 5 0

    • przecież to są ludzie wykształceni

      co najwyżej przez bojówki komunistyczne

      • 1 0

  • Czy buspasy , są zgodne z obowiązującą Konstytucją RP? faworyzowanie jednych a utrudnianie poruszania się innych.

    Wszyscy jesteśmy równi wobec prawa, jeżdżąc swoim samochodem kupuję paliwo , płace za warsztat naprawy, daję pracę innym , kupuję paliwo , faworyzowanie jednych jest Be,Be.

    • 3 2

  • i bardzo dobrze

    wszędzie bus pasy . 30 lat to za mało by zmądrzeć. Kolejne 4 lata na trwanie w tym samym bez wizji rozwoju.

    • 1 1

  • No to korki jeszcze większe gwarantowane

    • 2 0

  • Buspas to korkowanie miasta

    • 4 0

  • Buspas dla dwóch linii?

    Na tak długim odcinku jeżdżą tylko dwie linie autobusów, dla których są świetne alternatywy. Większość pasażerów transportu miejskiego korzysta tu z SKM (Przymorze - Wrzeszcz) lub tramwaju (Bażyńskiego - GB), które z natury pomijają korki. Myślę, że przez wprowadzenie buspasu liczba kierowców stojących w korku będzie większa niż liczba pasażerów przejeżdżająca tamtędy autobusami.

    • 4 1

  • Buspas dla 2 linii autobusowych jeżdżących co pół godziny, super! Polepszy to sytuację komunikacyjną w mieście! Korki były, teraz to będzie nieprzejezdna część miasta. Brawo za logiczne projektowanie...

    • 2 0

  • Nie słuchają mieszkańców, bedzie się działo, nastepne wybory zrobia z tym porzadek

    nic wiecej do dodania poza maskra

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane