• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwrot ws. buspasów w Gdańsku. Na Grunwaldzkiej dłuższy, na Błędniku zawieszony

Maciej Korolczuk
17 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (253)
Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej. Buspas na Grunwaldzkiej ma powstać jeszcze w wakacje, a przed nowym rokiem szkolnym ma sięgać od Abrahama do Galerii Bałtyckiej.

Jeszcze w te wakacje na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać nowy buspas. Urzędnicy chcą go wyznaczyć na odcinku od AbrahamaMapka do Wojska PolskiegoMapka w kierunku centrum Gdańska. Dość niespodziewanie zapadła decyzja, by wydłużyć go aż do Galerii BałtyckiejMapka. Ma to nastąpić przed początkiem nowego roku szkolnego. Dodatkowo urzędnicy wycofali się z wyznaczenia buspasa na BłędnikuMapka. Decyzja nie spodobała się kierowcom GAiT, którzy napisali w tej sprawie pismo do władz Gdańska.



Buspasów w Trójmieście jest:

Marcowa decyzja o wyznaczeniu na al. Grunwaldzkiej buspasa dla pojazdów komunikacji miejskiej wzbudziła skrajne emocje.

Z jednej strony ucieszyli się pasażerowie i kierowcy autobusów, bo wydzielony pas znacznie skróci czas przejazdu autobusów w kierunku Galerii Bałtyckiej.

Z drugiej - zabranie jednego pasa mocno krytykowali kierowcy, zwracając uwagę, że zwężenie alei z trzech do dwóch pasów doprowadzi do większych korków.

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Zgodnie z zapowiedziami urzędników nowy buspas, po którym będą poruszać się autobusy linii 122 i 199, ma powstać jeszcze w trakcie wakacji.

Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości. Nowy buspas będzie miał ok. 1,5 km długości.

Buspas będzie dłuższy



Teraz, dość niespodziewanie, zapadła decyzja, by buspas wydłużyć o 600 m aż do Galerii Bałtyckiej, co oznacza, że będzie on miał ponad 1,5 km długości.

- Zgodnie z wcześniejszymi informacjami jeszcze w te wakacje zostanie zrealizowany buspas w relacji od Abrahama do Wojska Polskiego. Dodatkowo po wykonaniu remontu przejazdu tramwajowego w okolicach Galerii Bałtyckiej oraz wykonaniu prac wynikających z umowy szesnastkowej w sierpniu buspas zostanie wydłużony od Wojska Polskiego do Galerii Bałtyckiej - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki. Buspas na Błędniku na razie trafił do urzędniczej zamrażarki.

Błędnik musi poczekać



Jednocześnie urzędnicy podjęli decyzję o wstrzymaniu się z wyznaczeniem 400-metrowego buspasa na Błędniku, co zapowiadaliśmy na początku roku.

Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku Buspas przy dworcu będzie dłuższy o 400 m i zacznie się na Błędniku

Urzędnicy chcieli w ten sposób przyspieszyć ruch autobusów w kierunku dworca Gdańsk Główny. Na zmianach miały też skorzystać taksówki, służby miejskie, motocykle i właściciele motorowerów (skuterów). Ich ruch dopuszczony jest na wszystkich buspasach w Gdańsku.

Teraz okazuje się, że buspasa jednak nie będzie, mimo że w okolicy pojawiły się niedawno znaki informujące o planowanych zmianach w organizacji ruchu.

- Po przeanalizowaniu rozkładów komunikacji miejskiej, która przejeżdża w rejonie Błędnika, nie stwierdzono opóźnień, dlatego decyzja na temat wprowadzenia buspasa na Błędniku została wstrzymana. Znaki, które się pojawiły, były jedynie znakami informującymi o zmianach organizacji ruchu, nie mówiły natomiast o pojawieniu się buspasa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.

GAiT interweniuje u Borawskiego



W sprawie buspasa na Błędniku interweniowali niedawno związkowcy ze spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Ich zdaniem pas - zarówno na Grunwaldzkiej, jak i Błędniku - powinien powstać.

- O decyzji miasta dowiedzieliśmy się od osób trzecich. W żaden sposób nie zostało to nam zakomunikowane - mówi Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Jako załoga i związkowcy jesteśmy za tym, by buspas na Błędniku powstał. Zapewni to szybszy przejazd autobusów, zmniejszy opóźnienia i poprawi bezpieczeństwo, co przyniesie korzyść naszym pasażerom. W związku z tą decyzją skierowaliśmy pismo do wiceprezydenta Piotra Borawskiego, by miasto jednak zmieniło decyzję i buspas we wcześniej uzgodnionej lokalizacji jednak powstał.

Miejsca

Opinie (253) 2 zablokowane

  • Powodzenia dla korpoludków z mordoru (2)

    To sobie postoicie teraz ale fajnie bylo głosować co?

    • 3 2

    • bedą mieli buspas, tramwaj, skm..... no lepiej byc już nie może (1)

      • 0 2

      • ta

        bo każdy mieszka przy Grunwaldzkiej i ma potrzebę poruszania się tylko wzdłuż niej

        • 1 0

  • Szaleństwo dla 4 kursów na godzinę. (1)

    199 maks 3 kursy na kodzinę,
    122 rzadziej niż raz na godzinę.
    Dla tych kilku kursów ma być bus pas przez całą dobę i generować korek?
    Dodam jeszcze, że gdyby nie zawalili przebudowy Bażyńskiego, 199 w ogóle by tam nie jechał!

    • 2 1

    • 3 kursy na godzinę i zarazem co 10 minut. Aha

      • 0 0

  • Ktoś upadł na głowę

    Buspas dla dwóch linii autobusowych, które w dodatku mają bardzo mało kursów,na głównej arterii miasta,ludzie co tu się dzieję.

    • 2 1

  • Równolegle biegnie SKM i tramwaje to po co jeszcze buspas?

    • 2 0

  • Brawo

    Większe korki, więcej smrodu i hałasu. Ale spoko, grunt, żeby PRa sobie robić.

    • 1 1

  • a kiedy przebudowa...

    Grunwaldzka/Wojska Polskiego/Braci Lewoniewskich na normalne skrzyżowanie?

    Kiedy możliwość wyjazdu z Szymanowskiego w stronę Sopotu? Tu deweloper musi dołożyć kasę, zatem: kiedy?

    • 0 1

  • Antyludzka polityka miasta

    Wszędzie tylko przejścia dla pieszych i buspasy. Jak normalny człowik ma jeździć po mieście?

    • 1 1

  • Brawo bardzo dobra decyzja (1)

    Kolejny krok to tanie lub darmowe przejazdy komunikacją miejską dla posiadaczy karty mieszkańca. To byłaby rewolucja w transporcie. W kolejnym kroku opłaty dla kierowców spoza Gdańska.

    • 0 2

    • Nie ma czegoś takiego jak darmowa komunikacja publiczna. Na komuniację miejską składamy się wszyscy z naszych podatków. Darmowa komunikacja oznacza że zabraknie pieniędzy na coś innego, np. na szkoły, np. na odśnieżanie itd.

      • 1 0

  • Jak najszybciej trzeba wprowadzic

    zakaz wjazdu do miasta dla diesli.

    • 0 1

  • Celowe działanie z trzech pasów pozostanie jeden, totalny korek

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane