• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii. Nowa umowa albo 1000 zł za MWh

Robert Kiewlicz
9 maja 2024, godz. 08:00 
Opinie (163)
aktualizacja: godz. 16:24 (9 maja 2024)
Uważaj na telefoniczne oferty. Uważaj na telefoniczne oferty.

- Telefon dzwonił wielokrotnie. Kiedy odebrałem, pani przedstawiła się, że dzwoni w imieniu Energi Obrót i zarzuciła mnie mnóstwem informacji, a na koniec stwierdziła, że jeśli nie podpiszę nowej umowy na dostawy energii, to już niedługo mogę zapłacić nawet 1000 zł za MWh - informuje pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl. Nowe przepisy wprowadzające zmiany w cenach prądu uruchomiły falę telefonicznych kampanii. Nie zawsze uczciwych.



Trzeci raz szukają prezesa Energi. Znów nikogo nie wybrano Trzeci raz szukają prezesa Energi. Znów nikogo nie wybrano

AKTUALIZACJA, godz 16.24: - Rozmowa została zweryfikowana. Nie jest ona zgodna ze wszystkimi standardami, których przestrzegać mają obowiązek przedstawiciele telefonicznej obsługi klienta Energi Obrotu - poinformowało biuro prasowe spółki. -Z pracownikiem, który kontaktował się z klientem, została przeprowadzona rozmowa korygująca. Spółka jeszcze raz przeszkoli pracowników obsługi odnośnie wymaganych standardów telefonicznego kontaktu z klientem.

Czy zawierasz umowy przez telefon?

- Telefoniczna oferta nowej umowy na prąd bardzo mnie zaskoczyła, bo czytałem na temat planów zamrożenia cen energii. Nigdzie nie trafiłem na kwotę tysiąca złotych. Na moje pytania: czy ta wysoka kwota dotyczy gospodarstw domowych i co z ceną maksymalną, która ma wynosić 500 zł za MWh pani nie umiała odpowiedzieć. Musiała skonsultować się z kierownictwem. Kiedy do mnie wróciła, była już chyba bardzo zirytowana. Powiedziała: "Niech pan sobie zostanie z tymi megawatami" i rzuciła słuchawką.


Uwaga na bardzo atrakcyjne oferty



W mediach wielokrotnie pojawiają się ostrzeżenia przed oszustami, którzy proponują obniżenie rachunków za energię elektryczną. Poszkodowani orientują się dopiero wtedy, gdy otrzymują do zapłaty faktury za usługi, których nie zamawiali. W tym przypadku, jak ustaliło Trojmiasto.pl, numer telefonu, z którego dzwoniono do pana Marcina, należał do Energi. Co na to spółka?



Zawsze możesz odstąpić od umowy



- Przedstawiciele obsługi klienta Energi Obrotu mogą kontaktować się z klientem telefonicznie. Podczas kontaktu przedstawiciele mają obowiązek przestrzegać standardów obsługi klienta w zakresie sprzedaży telefonicznej - usłyszeliśmy w biurze prasowym Energi. - W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do tożsamości dzwoniącej osoby, można zweryfikować jej dane, kontaktując się z infolinią Energi Obrotu: tel. 555 555 555 lub poprzez chat na stronie energa.pl. Istnieje też możliwość wysłania zgłoszenia z zapytaniem w tej sprawie na platformie Energa24.pl. Warto zaznaczyć, że wszystkie rozmowy są nagrywane i można zwrócić się do spółki z wnioskiem o odtworzenie takiej rozmowy. W przypadku sprzedaży telefonicznej klient najpierw otrzymuje dokumenty, aby mógł się z nimi zapoznać. Ma także 14 dni na odstąpienie od umowy. Spółka zachęca też do wizyt w stacjonarnych punktach obsługi klienta, gdzie można uzyskać wszelkie niezbędne informacje, a także m.in. zawrzeć umowę.


- Nie rozumiem, jak można straszyć ludzi tak wysokimi podwyżkami tylko po to, aby podpisali nowe umowy. Tym bardziej że nie każdy zna się na tych przepisach. Poważnie zastanowię się nad złożeniem oficjalnej skargi - dodaje pan Marcin.

Maksymalne ceny energii i bon energetyczny w 2024 r.



Zgodnie projektem ustawy o czasowym ograniczeniu cen za energię elektryczną, gaz ziemny i ciepło systemowe oraz o bonie energetycznym cena maksymalna prądu w drugiej połowie 2024 r. ma wynieść 500 zł za MWh dla gospodarstw domowych oraz 693 zł za MWh dla jednostek samorządu, podmiotów użyteczności publicznej oraz dla małych i średnich przedsiębiorców. Z możliwości rozliczenia po cenie maksymalnej wyłączeni zostali jednak ci odbiorcy prądu, którzy zawarli umowy na sprzedaż tej energii elektrycznej z ceną dynamiczną.

Miejsca

Opinie (163) 4 zablokowane

  • Czy Urząd Ochrony konsumentów może spojrzeć na praktyki tego operatora. Wielokrotnie się zdarzyło że kłamią. Popełniają pomyłki (przynoszą nie tę ofertę co trzeba/prosiłem). W twarz twierdzą że nie mają ofert bez opłat handlowych.

    Ciekawostka - jak prosiłem o podpisanie oświadczenia że ja XXXX poinformowałam Pana YYY że nie ma oferty to już przypominały sobie.

    Urząd Ochrony konsumentów powinien przypomnieć firmą że za błędne informacje mogą ich spotkać kary i poprosić karę w wysokości 100% rocznych przychodów za rok 2023 (podkreślam - przychodów, nie zysków).

    • 4 0

  • Nigdy przez telefon!

    Oferty przesłane na maila albo na papierze.

    • 3 0

  • Nowi nominaci POwscy i nowe, wyśrubowane standardy (1)

    • 1 0

    • taaa... tyle ze to PiS doprowadzil do tych cen

      • 0 1

  • Czyżby tej pani z Energii coś się przypadkiem wymsknęło ? (1)

    z ta ekipą Koalicji 13 grudnia wszystko jest możliwe.

    • 1 1

    • Opozycja 13 Grudnia im. jarozbawa co spal doprowadzila do takich cen

      podwyzki ponad 100%

      • 0 2

  • Przepraszamy was Paljaki że przez nas maciu wysokie ceny za prad i paliwo. Slava Ukrainu

    • 1 0

  • No i bardzo dobrze

    Przynajmniej ktoś się dorobi na głupocie wyborców jedynie słusznej partii, powinni dzwonić jeźdźcze z zielonym ladem

    • 0 0

  • Zadowolony klient (1)

    Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii tutaj na ten temat, osobiście zawsze odbieram i rozmawiam z Energa i korzystam z propozycji jakie dla mnie przygotowują, bo mi się po prostu opłaca!
    Moim zdaniem irytacja wywodzi się stąd, że większość ludzi od razu zakłada taki kontakt za oszustwo albo "znowu chcą coś wcisnąć",
    Pani z którą rozmawiałam ostatnio była bardzo miła, uprzejma i wszystko jasno i klarownie mi wytłumaczyła, polecam po prostu porozmawiać po ludzku!

    • 1 1

    • Serio?

      Lubisz płacić stawkę 1,25 zł / kWh gdzie obecnie jest to 0,41 plus opłatę handlową 40 zł co miesiąc?
      To wolny kraj. Nikt ci nie może zabronić.

      • 0 0

  • Trzeba być czujnym

    bo wszędzie oszuści wydzwaniają i naciągają

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane