• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Patryk Szczerba
23 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (128)
Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym.

Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.




Czy planowane inwestycje zostaną zrealizowane do końca tej dekady

Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden



Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:

  • węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  • węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.

  • Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 1 - wariant 2.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.

Droga Czerwona: więcej informacji Droga Czerwona: więcej informacji

Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?



To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego.


Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.



Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji

Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie



Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.



Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.

Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca



- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.

Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:

  • wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
  • wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
  • uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Robimy zakłady? Wg mnie być może skończą całą drogę ok. 2035 roku

    • 13 1

  • Po co to budować? Tusk już dogadał, w przyszłym roku wojna z ruskiem, wszystko zburzą.

    • 8 8

  • Inwestycje drogowe

    Ok. Załóżmy, że to rozwiąże kilka problemów ale i tak cały ruch na pewno zwiększony trafi na starą obwodnicę, która już dziś nie daje rady. Ona również wymaga przemyslanej przebudowy i to pilnie!

    • 27 1

  • Opinia wyróżniona

    Niezrozumiałe (5)

    Nie potrafię zrozumieć tego, że ta droga jeszcze nie powstała. Porty przynoszę zyski, miejsca pracy, więc tego typu inwestycje jak Droga Czerwona powinny być realizowane.

    • 102 1

    • portu w Gdyni mialo nie byc

      Dewele usilowali przejac tereny po Naucie a na zabudowe "miedzytorza" miedzy Polska i Jana z Kolna byla zawiazana spolka celowa PKP z jedna z gdynskich firm. Rok 2015 pokrzyzowal szyki, ale swoi wrocili.

      • 12 8

    • Zbliżają się wybory, studium projektów i makiet czas zacząć!

      • 4 0

    • Polska

      Bo to kolejna marchewka wyborcza

      • 2 0

    • Dlatego że Gdynią rządzi wróg Polski, który nienawidzi Polaków i służy interesom państwa niemieckiego!

      • 1 1

    • To proste

      Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego tak długo i z opóźnieniami budowano autostradę A1 i modernizowano S3. trasy korytarza transportowego północ-południe. Odpowiedz sobie na pytanie czy korzystały na tym porty w Stralsundzie, Rostocku? Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego obecnie w krajowych mediach pojawiają się wypowiedzi "ekspertów" że, budowa terminala w Świnoujściu nie ma sensu. Czasem warto przeczytać co pisze małymi literami pod tekstem, bo ci "fachowcy" okazują się być doradcami, albo pracownikami zarządu portu w Hamburgu. To są tak wielkie interesy, i tak wielkie pieniądze, że oczywiste jest że, pewne rzeczy są hamowane i opóźniane przez lobbies biorące za to konkretne pieniądze.

      • 2 0

  • buduje sie "drobny" odcinek trasy s19, zaledwie 5km

    Za czego 3km tunelu i kilometr estakady nawet 40m wysokiej. Ma sie budowac 5 lat, kosztowac 2 miliardy zlotych.

    3 km to cale przedluzenie obwodnicy na druga strone terenow kolejowych.

    Ten odcinek "czerwonej" rowniez wyceniono na 2 miliardy. Porownujac kosztorysy, caly moglby byc w tunelu a w Gdyni bierze sie pod uwage otwarte wykopy. Kto inny liczyl kosztorys?

    Na projektowanie pierwszego etapu "czerwonej" przyjeto 6 lat!!! A projektuje sie ja od poczatku 21 wieku. Nie mylic z planowaniem...

    • 12 2

  • Pełowiec (1)

    Rozumiem że pan niemiecki wyraził zgodę.

    • 15 12

    • pisowski pustak

      • 6 4

  • Obietnice i nic więcej (2)

    OPAT zapowiadane od dawna Droga czerwona. Takich mamy tu w Gdyni 'watażków" u władzy, chociaż to zbyt szumnie powiedziane. Inwestowanie w jakieś bezsensowne rzeczy delfinki itp. Likwidacja parkingów w centrum.

    • 70 11

    • Dla mnie bezsensowna była inwestycja w porodówkę, na której się urodziłeś (1)

      Lepiej było zamiast tego jakąś drogę pierdyknąć

      • 7 12

      • Sądząc tylko po wpisie, w czasie budowy tej drogi, walec przygniótł ci główkę do gleby.

        • 4 1

  • Lobby developerów, milusińskich wiadomo kogo, nie powoli na żadne porty zewnętrzne. Gdynia dla hulajnóg

    • 10 3

  • Ale po co projekt ? O ile dobrze pamiętam mamy już gotowy projekt. (2)

    Niech mnie ktoś sprostuje, jeśli jestem w błędzie.

    • 61 11

    • Prostuję: Gdynia opracowała jedynie koncepcję, która potwierdziła techniczną wykonalność w przestawionym przebiegu. (1)

      Projekt musi zamówić GDDKiA.

      • 16 0

      • Nie mądrzyj się, bo nie każdy "nieogar" ma wiedzę na ten temat.

        Wiedzą za to, że Gdynia już wielokrotnie zlecała i wydawała kasę na zaprojektowanie nigdy niezrealizowanych inwestycji. Cały szereg projektów dróg, węzłów, lodowisk, pływalni, hal, parków, zieleni itd. wylądował w przechowalni, a być może w śmietniku,

        • 3 0

  • Zależy kto będzie rządził (1)

    Inwestycje zostaną wykonane, jeżeli w Polsce nie będą rządzili zdrajcy i niemiecka agentura

    • 17 11

    • arschloch

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane