- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.
- Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
- Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
- Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
- Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.
- Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.
Droga Czerwona: więcej informacji
Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wizualizacja Portu Zewnętrznego.
Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.
Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.
Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji
Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.
Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.
Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.
Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:
- wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
- wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
- uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.
Miejsca
Opinie (128) 9 zablokowanych
-
2024-01-24 13:06
2,6 mln hahahahahah
- 0 0
-
2024-01-24 14:12
Za szczurka nie powstanie
Temat omawiany od 35 lat, jeśli nie zmienimy władzy nie powstanie, to oczywiste, tak jak nie powstała żadna duża inwestycja, konieczne jest odsuniecie szczurka i jego kliki. Będą tylko plany i wizualizacje, głównie przed wyborami
- 3 0
-
2024-01-24 14:17
Udać to się może co najwyżej sprzedaż (1)
deweloperowi działkę. Lotnisko rozliczone? Ktoś poniósł konsekwencje tego, że wciąż płacimy odsetki od długu?
- 2 0
-
2024-01-25 16:21
Yhym
Ty napewno płacisz te odsetki już to widzę.zawsze najwięcej płaczą ci co nic nie robią.
- 0 0
-
2024-01-25 08:30
Marchewka wyborcza
Kolejne wybory,kilejna bajka :-)
20 lat słyszę tę samą bajeczkę...
Ludzie, nie dajcie się kolejny raz wysterować:-)- 2 0
-
2024-01-25 09:18
Port zewnetrzny
Jak niemcy i reżim tuska pozwoli to będzie port zewnetrzny
- 2 0
-
2024-01-25 15:27
Dla
Droga dla firm i foremek a dla ludzi to przy okazji coś się zrobi.Gdyby nie rozbudowa portu to nic by tu nie było.
- 0 0
-
2024-01-25 18:36
Wybory ida
Takie cuda co 4 lata droga czerwona za chwile kolejka na pogorze i kosakowo cuda wianki obiecuja a w Gdyni coraz gorzej dziura na dziurze walącą się estakada w urzędzie miasta dalej covid od 5 lat tylko pudrowanie i malowanie to nasza władza potrafi
- 2 0
-
2024-01-26 09:50
Szczurze triki
Wybory niebawem i jak zwykle zaczyna się łgarstwo UM. Nagle pojawiają się bajeczki o zrealizowaniu wszystkiego czego nie zrobił od 20 lat swoich nędznych (nie) rządów pan szczur, czy jak on naprawdę się nazywa. Błazny z UM.
- 1 0
-
2024-02-04 19:21
Nie dla portu zewnętrznego. Oszpeci całą Gdynię.
Wytsraczy isc na plaze w Stogach i zobaczyc jak szpetny jest terminal zewnetrzny w Gdańsku. Niech buduja port w Elblągu a Gdyni juz wystarczy.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.