• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Patryk Szczerba
23 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (128)
Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym.

Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.




Czy planowane inwestycje zostaną zrealizowane do końca tej dekady

Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden



Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:

  • węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  • węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.

  • Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 1 - wariant 2.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.

Droga Czerwona: więcej informacji Droga Czerwona: więcej informacji

Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?



To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego.


Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.



Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji

Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie



Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.



Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.

Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca



- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.

Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:

  • wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
  • wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
  • uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Przestańcie już z tą przedwyborczą propagandą ! Powstanie tak sam jak Obwodnica Witomina ! Nigdy za rządów Szczurka !!!

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Inwestycja (2)

    Minimum dwa lata opóźnienia będzie na bank jak nie więcej.
    Została wybrana najtańsza firma gdzie po roku będą biegali z aneksem że koszty niestety będą większe i tym sposobem dojdzie do opóźnienia oddania inwestycji.
    Wszędzie i zawsze w pl wygląda to podobnie,a po roku i tak będą remonty drogi bo gdzie jak gdzie ale w PL to my dróg robić nie potrafimy

    • 29 3

    • główne zadanie, "droga czerwona", ma być projektowana 6 lat

      I wcale nie jest powiedziane, że zostanie to zrobione w całości.
      Więc mają czas...

      Na dodatek, średnio rozgarnięty inżynier po jednym rzucie oka rozpozna brak konsekwencji w planowaniu "czerwonej".
      Skutkuje to jej zakończeniem na placu Gombrowicza i pominięciem ostatniego kilometra estakad nad torowiskami w okolicach Chrzanowskiego. Przestało się też mówić o "nowej Węglowej"...

      To pokazuje, jak rzetelnie podchodzi się do tego przedsięwzięcia... :\
      Jedyne co się posuwa, to linia zabudowy mieszkaniowej w otoczeniu portu...

      • 1 0

    • tak to wygląda, kiedy rządzi PO i Szczurek

      • 0 0

  • coś ta mapka nieaktualna, trasa S6 nie prowadzi już do Chyloni (odkąd jest trasa Kaszubska), tylko na ul.Morskiej kończy się droga S7.

    • 2 0

  • Panie Prezydencie Szczurek

    Panie Prezydencie Szczurek. Może czas na nową obietnicę wyborczą, bo w tą powtarzaną od chyba 20 lat już nikt nie wierzy. My mieszkańcy Gdyni oczekujemy nowej kiełbasy wyborczej. Ta już nam się przejadła.

    • 3 0

  • ankieta. ale do końca której dekady ?

    • 0 0

  • fanem PIS u nie jestem ale coś się wtedy działo pozytywnego w rozwoju portu,teraz znowu hamulec.

    PO sprzedało tereny postoczniowe,pozamykało inwestycje w gdyni i szczecinie.Kowalski z pilotem,papierosem i piwem w ręku systematycznie ogląda fakty tvn i podziwia jak to się wszystko pięknie dzieje w tej polsce.

    • 7 1

  • PO co port w Gdyni jak jest w Hamburgu.

    • 2 1

  • (2)

    Przyszli mieszkańcy nowo budowanego osiedla przy ul.Kcyńskiej będą mieli "piękny" widok i hałas ciężarówek jadących do portu !!

    • 2 0

    • już mają obwodnicę

      "czerwona" niewiele zmieni.

      • 1 0

    • Pomyliły

      Ci się drogi tam gdzie ma być nowe osiedle już jest obwoodnica

      • 0 0

  • SCEPtyk

    Gdynia miało być miastem portowym , czyli z portami i stoczniami, jachtowym zapleczem, jak na razie widzę grabież terenów z nabrzeżami pod budowę "apartamentów" dla burżui.

    • 6 0

  • Ubawiony

    2 lata ?? Ha ha hłe hłe. 3 lata remontują 1000 m ul Chwarznieńskiej na Witominie . Dobre sobie he.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane