- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.
- Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
- Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
- Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
- Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.
- Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.
![Droga Czerwona: więcej informacji](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3628/150x100/3628005__c_233_189_2522_1766__kr.webp)
Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wizualizacja Portu Zewnętrznego.
Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.
Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.
![Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3500/150x100/3500551__kr.webp)
Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.
Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.
Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.
Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:
- wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
- wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
- uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.
Miejsca
Opinie (128) 9 zablokowanych
-
2024-01-24 00:13
Tylko trzymajcie szmatę daleko o tej inwestycji bo zrobi jeden pas i jeden bus-pas. Czyli zakorkowanie totalne.
- 5 1
-
2024-01-24 00:28
Port Zewnętrzny (1)
Mam pewne pytania, zastrzeżenia.
Czy Port zewnętrzny zniszczy widok z plaży gdyńskiej, może skwer i cała okolica rekreacyjno-turystyczna będzie wyglądać jak część portu?
Co za widok, uczucie integracji z portem !?
Hotele z widokiem na kontenery i suwnice super!
Czy miasto i mieszkańcy powinni dostawać dożywotnie 2-3 procent z zysków Portu zewnętrznego na inwestycje w dzielnicach Gdyni, procentowo od ich mieszkańców?
Czy możemy zapewnić czystość wód i plaż przy takiej ilości statków?
Kierowcy, przewoźnicy przy takiej ilości będą jedynymi turystami może otworzyć ponownie lokale gastronomiczne na skwerku
z parkingami TIR.?
Rozumiem o tym że to przyniesie korzyści finansowe, polskie okno na świat!
Ale Gdynia musi mieć jakiś charakter jako miasto!!!
Mieszkańcy i hotelarnia musi mieć dostęp do rozrywki, gastronomi i morza, parkingów, rekreacji itd.
Może było by lepiej przenieść promy z ul. Polskiej na Waszyngtona-stara Stocznia Nauta, Dalmor-niech turyści staną się częścią Gdyni i wydają walutę w centrum a nie w Gdańsku. Bo przy pływając do naszego miasta widzą węgiel, dźwigi, i będą jeszcze kontenery!
Też bym nie wyszedł do miasta i szukał centrum rekreacji, w którym nie ma juz nic?
Jak już przenieść ie Port zewnętrzny na ul. Polską od muzeum integracji w głąb?
Lub na północ np:Lotnisko, plaża Babie Doły - torpedownia niech tam będzie koniec drogi czerwonej!? Szkoda naszego
Centrum i spadku jakim nam po zostawiły pokolenia!!!
Co wy na to?
Pozdrawiam serdecznie
mieszkaniec Gdyni.- 1 9
-
2024-01-24 08:49
przenies "centrum" do Orlowa.
To miasto wpycha sie na tereny portowe.
Rozrywki mam ochote miec w dzielnicach a nie w potiomkinowskiej wiosce pod tytulem "centrum" budowanej dla chciwego biznesu gastro i taniej "turystyki". Oba te zjawiska ruguja z tego terenu mieszkancow i miejskie zycie, tworzac pusta "strefe smierci", zapelniona tlumem gawiedzi. Jej jedyna rola jest zostawienie kasy na niewybredme i tanie rozrywki. W tym Gdynia konkuruje z Sopotem i Wladyslawowem.
Po to mam tracic dwie godziny zycia na dojazd do "centrum"??!
"Centrum" mozesz tez przeniesc na Kepe Oksywska, niezaprzeczalnym walorem jest wysokosc. Mieszkania z takim widokiem sprzedadza sie za niebotyczne ceny. Bo dla portu tam klif jest duza przeszkoda.- 3 0
-
2024-01-24 01:14
Za 2,6 mln zł?
Mniej niż roczne pensje gwiazdorów TVP?
- 3 1
-
2024-01-24 05:50
Naprawdę sądzicie, że ta droga powstanie? Przecież to śmieszne miasto woli całymi latami sponsorować milionami złotych piłkarską patologię niż inwestować.
- 8 1
-
2024-01-24 07:02
Teraz wszyscy budują na zasadzie zaprojektuj i zbuduj a tu jak zwykle 2 lata i miliony zł na kolejny projekt... (1)
- 4 0
-
2024-01-24 08:38
na "czerwona" przeznaczono 6 lat...
Wiec zdaza...
- 0 0
-
2024-01-24 07:30
No i proszę , można ? (8)
i to za 2,6 mln złotych razem z estakadą , przypomnę że estakada dla rowerów nad torami na Obłużu którą nikt nie jeździ kosztowała 7 mln zł , powtórzę 7000000 zł
- 16 25
-
2024-01-24 08:06
Czytaj ze zrozumieniem 2.6mln to cena za sam projekt
- 24 0
-
2024-01-24 08:09
Projekt
Tylko że tutaj zamówiony jest sam projekt a nie wykonanie tej drogi, do tego jeszcze daleka droga i koszty do końca nie znane.
- 12 0
-
2024-01-24 08:36
Rowerzysta
Ja w sumie jedze 2x do roku XD
- 0 1
-
2024-01-24 09:17
Wyjazd z terminala węglowego jest przez przejazd kolejowy ul.Chrzanowskiego który jest często zablokowany składami kolejowymi więc przejazd będzie blokował całą drogę czerwoną trzeba wykonać objazd tirów przez port wewnątrz na ul Polska
- 0 0
-
2024-01-24 09:17
Wielokrotnie jezdzilem
Oczywiście rowerem a nie samochodem.
- 1 2
-
2024-01-24 09:19
Ale jesteś naiwny ! Powstanie ? Prędzej Polak wyląduje na Marsie .
- 0 1
-
2024-01-24 10:43
Rzeczywiście ta estakada to porażka. Naprawdę nie można było nic bardziej sensownego wymiśleć? (1)
Eshshshsh - urzędnik Gdyński to stan umysłu. Gdynia to miasto podupadłe.
- 2 1
-
2024-01-24 11:33
na dodatek estakada kończy sie tuż przed Kontenerową
i lądujesz prosto na skrzyżowaniu ze światłami...
- 1 0
-
2024-01-24 08:04
Zjazd na ulice hutniczą (1)
Jakoś na planach nigdzie nie widzę ( proszę poprawcie mnie jeśli się mylę) zjazdu z drogi czerwonej na ulicę Hutniczą? Jest to droga obszaru przemysłowego i sądzę że powinien być zjazd do niej z drogi czerwonej.
- 8 0
-
2024-01-24 08:34
nie przewiduje sie bezposredniego polaczenia
Polaczenie z Hutnicza za posrednictwem Puckiej.
Sprzedano tereny i nie ma gdzie tego zrobic.
Odcinek przedluzajacy obwodnice na druga strone terenow kolejowych bedzie prawdopodobnie tunelem.
Ogolnie, mocno nakombinowano a miasto nie panuje nad koncepcjami zagospodarowania i "faktami dokonanymi".- 2 0
-
2024-01-24 08:36
Byr
I to wszystko za 2,6 mln?
- 2 0
-
2024-01-24 08:49
projekt powstanie za 4 lata
projekt powstanie za 4 lata, a budowa to na pewno nie za tego rządu... nie bądźcie naiwni, nie będzie pieniędzy na nic. Żadna wielka inwestycja infrastrukturalna nie powstanie w Polsce bo po co? jak jest u sąsiada z lewej strony
- 3 2
-
2024-01-24 09:12
Port w Gdyni jest zbędny. (1)
Po co on, skoro jest w Gdańsku. Zaorać i zrobić osiedla mieszkaniowe.
- 0 6
-
2024-01-24 11:55
powiedz to Rosjanom...
Mają port w Petersburgu a rozbudowują Bronka, Primorsk i Ust Uługa.
Powiedz to Duńczykom, którzy podwajają "zalądowioną" powierzchnię pod nabrzeża i place składowe...
Powiedz to Szwedom, którzy istniejący od czasów Wikingów port rzeczny w Gothenburg wyprowadzili na zewnątrz.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.