• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Patryk Szczerba
23 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (128)
Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym.

Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.




Czy planowane inwestycje zostaną zrealizowane do końca tej dekady

Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden



Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:

  • węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  • węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.

  • Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 1 - wariant 2.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.

Droga Czerwona: więcej informacji Droga Czerwona: więcej informacji

Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?



To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego.


Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.



Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji

Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie



Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.



Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.

Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca



- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.

Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:

  • wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
  • wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
  • uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Tylko trzymajcie szmatę daleko o tej inwestycji bo zrobi jeden pas i jeden bus-pas. Czyli zakorkowanie totalne.

    • 5 1

  • Port Zewnętrzny (1)

    Mam pewne pytania, zastrzeżenia.
    Czy Port zewnętrzny zniszczy widok z plaży gdyńskiej, może skwer i cała okolica rekreacyjno-turystyczna będzie wyglądać jak część portu?
    Co za widok, uczucie integracji z portem !?
    Hotele z widokiem na kontenery i suwnice super!
    Czy miasto i mieszkańcy powinni dostawać dożywotnie 2-3 procent z zysków Portu zewnętrznego na inwestycje w dzielnicach Gdyni, procentowo od ich mieszkańców?
    Czy możemy zapewnić czystość wód i plaż przy takiej ilości statków?
    Kierowcy, przewoźnicy przy takiej ilości będą jedynymi turystami może otworzyć ponownie lokale gastronomiczne na skwerku
    z parkingami TIR.?
    Rozumiem o tym że to przyniesie korzyści finansowe, polskie okno na świat!
    Ale Gdynia musi mieć jakiś charakter jako miasto!!!
    Mieszkańcy i hotelarnia musi mieć dostęp do rozrywki, gastronomi i morza, parkingów, rekreacji itd.
    Może było by lepiej przenieść promy z ul. Polskiej na Waszyngtona-stara Stocznia Nauta, Dalmor-niech turyści staną się częścią Gdyni i wydają walutę w centrum a nie w Gdańsku. Bo przy pływając do naszego miasta widzą węgiel, dźwigi, i będą jeszcze kontenery!
    Też bym nie wyszedł do miasta i szukał centrum rekreacji, w którym nie ma juz nic?
    Jak już przenieść ie Port zewnętrzny na ul. Polską od muzeum integracji w głąb?
    Lub na północ np:Lotnisko, plaża Babie Doły - torpedownia niech tam będzie koniec drogi czerwonej!? Szkoda naszego
    Centrum i spadku jakim nam po zostawiły pokolenia!!!
    Co wy na to?

    Pozdrawiam serdecznie
    mieszkaniec Gdyni.

    • 1 9

    • przenies "centrum" do Orlowa.

      To miasto wpycha sie na tereny portowe.

      Rozrywki mam ochote miec w dzielnicach a nie w potiomkinowskiej wiosce pod tytulem "centrum" budowanej dla chciwego biznesu gastro i taniej "turystyki". Oba te zjawiska ruguja z tego terenu mieszkancow i miejskie zycie, tworzac pusta "strefe smierci", zapelniona tlumem gawiedzi. Jej jedyna rola jest zostawienie kasy na niewybredme i tanie rozrywki. W tym Gdynia konkuruje z Sopotem i Wladyslawowem.

      Po to mam tracic dwie godziny zycia na dojazd do "centrum"??!

      "Centrum" mozesz tez przeniesc na Kepe Oksywska, niezaprzeczalnym walorem jest wysokosc. Mieszkania z takim widokiem sprzedadza sie za niebotyczne ceny. Bo dla portu tam klif jest duza przeszkoda.

      • 3 0

  • Za 2,6 mln zł?

    Mniej niż roczne pensje gwiazdorów TVP?

    • 3 1

  • Naprawdę sądzicie, że ta droga powstanie? Przecież to śmieszne miasto woli całymi latami sponsorować milionami złotych piłkarską patologię niż inwestować.

    • 8 1

  • Teraz wszyscy budują na zasadzie zaprojektuj i zbuduj a tu jak zwykle 2 lata i miliony zł na kolejny projekt... (1)

    • 4 0

    • na "czerwona" przeznaczono 6 lat...

      Wiec zdaza...

      • 0 0

  • No i proszę , można ? (8)

    i to za 2,6 mln złotych razem z estakadą , przypomnę że estakada dla rowerów nad torami na Obłużu którą nikt nie jeździ kosztowała 7 mln zł , powtórzę 7000000 zł

    • 16 25

    • Czytaj ze zrozumieniem 2.6mln to cena za sam projekt

      • 24 0

    • Projekt

      Tylko że tutaj zamówiony jest sam projekt a nie wykonanie tej drogi, do tego jeszcze daleka droga i koszty do końca nie znane.

      • 12 0

    • Rowerzysta

      Ja w sumie jedze 2x do roku XD

      • 0 1

    • Wyjazd z terminala węglowego jest przez przejazd kolejowy ul.Chrzanowskiego który jest często zablokowany składami kolejowymi więc przejazd będzie blokował całą drogę czerwoną trzeba wykonać objazd tirów przez port wewnątrz na ul Polska

      • 0 0

    • Wielokrotnie jezdzilem

      Oczywiście rowerem a nie samochodem.

      • 1 2

    • Ale jesteś naiwny ! Powstanie ? Prędzej Polak wyląduje na Marsie .

      • 0 1

    • Rzeczywiście ta estakada to porażka. Naprawdę nie można było nic bardziej sensownego wymiśleć? (1)

      Eshshshsh - urzędnik Gdyński to stan umysłu. Gdynia to miasto podupadłe.

      • 2 1

      • na dodatek estakada kończy sie tuż przed Kontenerową

        i lądujesz prosto na skrzyżowaniu ze światłami...

        • 1 0

  • Zjazd na ulice hutniczą (1)

    Jakoś na planach nigdzie nie widzę ( proszę poprawcie mnie jeśli się mylę) zjazdu z drogi czerwonej na ulicę Hutniczą? Jest to droga obszaru przemysłowego i sądzę że powinien być zjazd do niej z drogi czerwonej.

    • 8 0

    • nie przewiduje sie bezposredniego polaczenia

      Polaczenie z Hutnicza za posrednictwem Puckiej.

      Sprzedano tereny i nie ma gdzie tego zrobic.
      Odcinek przedluzajacy obwodnice na druga strone terenow kolejowych bedzie prawdopodobnie tunelem.

      Ogolnie, mocno nakombinowano a miasto nie panuje nad koncepcjami zagospodarowania i "faktami dokonanymi".

      • 2 0

  • Byr

    I to wszystko za 2,6 mln?

    • 2 0

  • projekt powstanie za 4 lata

    projekt powstanie za 4 lata, a budowa to na pewno nie za tego rządu... nie bądźcie naiwni, nie będzie pieniędzy na nic. Żadna wielka inwestycja infrastrukturalna nie powstanie w Polsce bo po co? jak jest u sąsiada z lewej strony

    • 3 2

  • Port w Gdyni jest zbędny. (1)

    Po co on, skoro jest w Gdańsku. Zaorać i zrobić osiedla mieszkaniowe.

    • 0 6

    • powiedz to Rosjanom...

      Mają port w Petersburgu a rozbudowują Bronka, Primorsk i Ust Uługa.

      Powiedz to Duńczykom, którzy podwajają "zalądowioną" powierzchnię pod nabrzeża i place składowe...
      Powiedz to Szwedom, którzy istniejący od czasów Wikingów port rzeczny w Gothenburg wyprowadzili na zewnątrz.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane