• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Patryk Szczerba
23 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (128)
Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym.

Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.




Czy planowane inwestycje zostaną zrealizowane do końca tej dekady

Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden



Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:

  • węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  • węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.

  • Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 1 - wariant 2.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.

Droga Czerwona: więcej informacji Droga Czerwona: więcej informacji

Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?



To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego.


Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.



Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji

Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie



Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.



Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.

Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca



- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.

Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:

  • wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
  • wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
  • uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Tak, jasne

    Będziemy rozwijać inwestycje, które mają być bezpośrednią konkurencją dla niemieckich portów. Już to widzę oczyma wyobraźni.

    • 9 4

  • Ładne fantasmagorie panie gryzon

    By żylo sie lepiej, tobie, wam...

    • 7 2

  • Cła i podatki można płacić

    w niemczech lub Holandii- tam są piękne porty w których towar płynący z Chin do PL powinien być oclony. Programy socjalne utrzymamy z kredytów zagranicznych:)
    Elektrownia atomowa??- Są we Francji nam wystarczy prąd z niemieckich wiatraków - może nie tani ale lubię jak sąsiad zarabia łatwą kaskę.

    • 7 9

  • Przed wyborami obiecanki cacanki.

    • 9 2

  • Taaa, suuuupper!!!!

    I wszystko to ma łączyć się z już i tak nie wydolną obwodnicą. :))))

    • 11 1

  • Chyba 2.6 mld, a nie mln

    Chyba 2.6 mld, a nie mln za wykonanie drogi

    • 1 6

  • Co to jest?

    Samorządność to jak najbardziej partyjny byt, tyle że lokalny. Im się już dawno nie chce i nie ma znaczenia czy partyjni, czy bezpartyjni,

    • 4 0

  • Dzialania um gdynia

    Jak zawsze przed wyborami drogi się budują pisze się żałosne maile do nauczycieli jak urząd chciałby im płacić ale nie mógł do tej pory mimo że jest dysponentem środków .Czas skończyć z ta wladza

    • 12 1

  • Widać że zbliża się kampania

    Znów ogłupianie ludzi pustymi obietnicami

    • 9 2

  • ;)

    A jak tam się ma obwodnica Witomina??

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane