- 1 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 2 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (103 opinie)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Więcej wolnych mieszkań na wynajem, ceny spadają
Ceny najmu długoterminowego w ostatnich latach, szczególnie po wybuchu wojny, wzrosły nawet o 30-40 proc. W tym roku wynajmujący chcieli je utrzymać. Efekt jest taki, że wiele lokali stoi pustych. Eksperci rynkowi twierdzą, że ceny najmu zostały urealnione do możliwości klientów, ale dużych spadków nie należy się spodziewać.
- Rynek najmu a kredyt 2 proc., mniej obcokrajowców i wysokie stawki czynszu z poprzednich lat
- Ceny najmu nie spadną znacząco, ale też nie wrócą do tych wysokich
- Wynajem mieszkań w Trójmieście przez prywatnych właścicieli: "wynajmujemy bez problemów"
- Perspektywa najemcy, czyli druga strona medalu
W Serwisie Ogłoszeniowym Trojmiasto.pl można znaleźć ponad 2,8 tys. mieszkań czekających na najemców długoterminowych. Rok temu na rynku było ich mniej. W niektórych przypadkach nawet o ok. 20 proc. - widać to w tabelach wydanego przez Trojmiasto.pl raportu Barometr Cen Nieruchomości za III kw. 2023 r.
Z czego to wynika?
Rynek najmu a kredyt 2 proc., mniej obcokrajowców i wysokie stawki czynszu z poprzednich lat
Przyczyn jest jednak znacznie więcej. Jedną z nich jest kredyt 2 proc., który sprawił, że przed wieloma osobami znów otworzyła się furtka dająca możliwość zakupu własnego lokum. Wykorzystując program rządowy, swoje mieszkania nabyło ponad 37 tys. Polaków.
- Co ciekawe, w tym roku można było nabyć mieszkanie z bardzo krótkim terminem odbioru lub już gotowe, czekające na swojego klienta. W poprzednich latach tego typu mieszkań praktycznie na rynku nie było, bo deweloperzy sprzedawali mieszkania na etapie budowy lub jeszcze jako "dziurę w ziemi" - zauważa Kamil Estrop.
Nowe Inwestycje Mieszkaniowe. Listopad 2023
- Druga sprawa to uchodźcy z Ukrainy, których jest mniej, a w zeszłym roku napędzali rynek - dodaje Jarosław Chruścicki, właściciel firmy Chruścicki Nieruchomości.
Warto też wspomnieć, że na rynku od kilku lat pojawia się coraz więcej budynków będących prywatnymi akademikami. Wzrost liczby ofert w tym sektorze przekierował część studentów, którzy przenieśli się tam z segmentu tańszych mieszkań posezonowych.
- Kawalerki zawsze schodziły od ręki, a w tym sezonie walczę o najemców od lipca. Właśnie wracam z podpisania umowy. Jeszcze w 2022 r. wynajmowały się bez problemu za 1 800 zł, a teraz z wielkim trudem za 1 400-1 500 zł - przyznaje Jarosław Chruścicki.
Barometr Cen. Co wynika z raportu Trojmiasto.pl na temat nieruchomości?
Ceny najmu nie spadną znacząco, ale też nie wrócą do tych wysokich
To wszystko sprawiło, że liczba mieszkań na rynku się skumulowała. Część z nich, która powinna wynająć się już we wrześniu lub październiku, została wynajęta dopiero teraz. A inne nadal czekają.
- Kiedy właściciele zrozumieli, że nie osiągną zaplanowanych zysków, zaczęli stopniowo obniżać ceny. Dopiero wtedy duża grupa najemców zdecydowała się na wynajem. Wyjątek stanowią domy oraz wyjątkowe apartamenty, których jest mało na rynku i ich ceny nadal pozostają wysokie - dodaje Estrop. - Nie ma natomiast szans, żeby ceny najmu zaczęły wyraźnie spadać. Nie ma też powrotu do cen wynajmu sprzed roku czy dwóch, choć ogólny wzrost cen nieruchomości ciągnie do góry również sektor wynajmu.
Barometr Cen Nieruchomości. Jak wygląda rynek po III kw.?
Wynajem mieszkań w Trójmieście przez prywatnych właścicieli: "wynajmujemy bez problemów"
Swoje zapatrywanie na rynek wynajmu mają też prywatne osoby, które oferują lokale na mniejszą skalę, często pojedyncze.
- Sopot, Przymorze, Zaspa - te lokalizacje wynajmowane są chętnie, na długi termin i w dobrej cenie. Od połowy października do końca kwietnia 2-pokojowe mieszkanie z miejscem postojowym można wynająć za 3 tys. zł miesięcznie - wyjawia pani Dorota. - Po tym czasie tylko krótki termin. I tak co roku.
Pani Diana, która wynajmuje w całym domu pojedyncze pokoje już od paru lat, zwróciła uwagę na ciekawy aspekt.
- Odkąd jest większa liczba mieszkańców z zagranicy, problem z wynajmem zniknął. Jak ktoś się wyprowadzi, to za chwilę ktoś nowy przychodzi - opowiada pani Diana - I tak jak z liczbą chętnych nie ma problemu, tak nie zawsze przekłada się to na pieniądze. Zdarzają się dosyć często problemy z płatnościami i zaleganie z opłatami. W ogóle nie było różnicy u nas z wynajmem po sezonie letnim niż we wcześniejszych latach, bo jest więcej chętnych, ale niestety problemy też są większe.
Wynajmujący o swoich gościach: prezenty i parówki w czajniku
Jedni wynajmują od ręki, inni muszą uzbroić się w cierpliwość.
- Mam małe, dwupokojowe mieszkanie, 32 m kw., w Gdyni i od 1 listopada bez problemu wynajęłam - cieszy się pani Aneta. - Ale kolega ma na Suchym Dworze i próbuje już od 3 miesięcy i lipa, nie może wynająć. Wiadomo, wiele zależy od lokalizacji i ceny.
Perspektywa najemcy, czyli druga strona medalu
Spójrzmy na rynek najmu też od drugiej strony, oczyma pana Mateusza, który szuka mieszkania od września.
- Niestety, ale cena versus standard to obecnie dwie totalnie niepowiązane ze sobą sprawy. Mieszkań jest sporo, ale ceny są naprawdę wysokie. Mieszkania reklamowane jako "wysoki standard" to tak naprawdę Ikea - żali się Mateusz. - Mimo że mieszkanie nie jest jakieś ekstra, to właściciele wymagają wysokiej kaucji, czynszu "idealnie pokrywającego kredyt", czyli minimum 2200 zł, a to i tak supercena, braku zwierząt, braku dzieci, najlepiej osób, które nie palą, nie imprezują, tylko pracują. Oczywiście dodatkowo trzeba jeszcze doliczyć opłaty, czyli robi się jakieś 3 tys. zł na miesiąc. Na ten moment w Trójmieście jest trudno znaleźć kawalerkę, a jak nawet jakąś znajdziesz, to często bardziej opłaca się dwupokojowe. I najczęściej znajdziesz dopisek "umowa od września lub października do czerwca".
Miejsca
Opinie (338) ponad 10 zablokowanych
-
2023-12-03 13:16
Opinia wyróżniona
Tzw prognosci (22)
Od x lat prognozują załamanie na rynku mieszkań, pewnie kiedyś się doczekają, pamiętam jak w2017 roku kupowałem w centrum Gdańska po 6-8 k, i mądrzy mówili nie kupuj, cena spadnie, za dużo mieszkań itd, nigdy nie miałem dziury w najmie, obecną cena za mkw to 15-22 k w zależności od miejscowki
- 122 19
-
2023-12-04 11:14
Ale wiesz, że skumulowana inflacja od 2017 roku to 50%? (1)
Niemożliwe, że centrum Gdańska było po 6-8k, nawet wtedy było bliżej 10 tys., no chyba że dla ciebie Gdańsk centrum to Morena. Biorąc pod uwagę inflację i wzrost średniej płacy w gospodarce, obecnie za m2 mieszkania płaci się mniej podobny odsetek średniej płacy co wtedy. Oczywiście, że ceny nie spadną (właśnie przez inflację), ale wzrost wartości w złotówkach nie oznacza, że cokolwiek zyskujesz.
- 5 4
-
2023-12-05 00:47
Zyskuje czy nie
Kapitał zainwestował w coś co mu pracuje. Coś co może spieniężyć. Więc i tak wychodzi in plus.
- 1 2
-
2023-12-04 11:06
(2)
No ja niestety jestem prognostą. Czekałem na spadki od mDM, a zostałem z ręką w nocniku.
- 1 1
-
2023-12-05 01:04
Nie martw sìę. Rynek to sinusoida. Już widać przegrzanie. (1)
- 1 2
-
2023-12-05 09:30
jeszcze chwila, jeszcze momencik XD
- 0 2
-
2023-12-04 10:37
Dokładnie
W czasie covidu rynek miał się załamać. Ceny na kilka miesięcy stanęły w miejscu a później znowu do góry. To samo jak wybuchła wojna i skoczyła inflacja
- 5 2
-
2023-12-04 06:38
Ceny wynajmu spadły tak jak kredyty
Wzrosną jak koszt kredytów pójdzie do góry
- 2 6
-
2023-12-03 22:09
(3)
Masz rację, też zbieram kawalerki od 2007 roku i słucham jak to rynek padnie. Nawet teraz kupuję za 400 tys. I co z tego że drogo, jak i tak się wynajmie, da więcej niż na lokacie a i zabezpieczy pieniądze przed inflacją. Widzę że coraz więcej osób nawet nie myśli o kupnie własnego mieszkania - chyba zamierzają dożywotnio wynajmować. W 2007 jak zaczynałem to ludzie mieszkali u mnie rok, dwa a potem kupowali własne.
- 17 2
-
2023-12-04 06:40
To trend (2)
Kredyt 2 procent wywinduje ceny do nieosiągalnych poziomów dla normalnych pracowników. Vateusz wypełnia plan niemieckich polityków
- 13 8
-
2023-12-04 13:21
Ciesz się .Tusk przysięgał że zrobi kredyty na 0% (1)
- 8 3
-
2023-12-04 15:21
Paranoje się leczy.
- 4 1
-
2023-12-03 15:34
(3)
Chyba pomyliłeś lata, w 2017 roku za 7,5 tys sprzedawałem na Morenie w wielkiej płycie
- 9 12
-
2023-12-04 11:04
Mon (1)
Pozdrawiam, 2017rok 50m2 za 269tys zł na morenie
- 4 0
-
2023-12-04 13:33
Początek 2017 - 252 tys. za 43 m2 od dewelopera na Morenie, teraz jest warte dwa razy tyle
- 5 0
-
2023-12-04 10:27
chyba obajtkowi
ja do generalnego remontu na Morenie, 78m2 kupiłem za 405k PLN w marcu 2018.
- 4 3
-
2023-12-03 14:53
(6)
To wystaw za te 15k/m2. Ofertowe to sobie można dawać i 30k/m2. Tylko będzie stało 10lat w ogłoszeniach.
- 21 39
-
2023-12-03 20:21
Sprawdź ceny (1)
Wszystko schodzi na pniu po 12 k za metr
- 21 3
-
2023-12-04 22:35
Na słonecznej morenie kupię cokolwiek, już są po 20k za metr. I schodzi po godzinie od ogłoszenia. Skupuje wszytko jak leci, taniej nie będzie , kupujta , kupujta.
- 1 1
-
2023-12-03 15:26
(3)
Za 15k/m2 jeśli to faktycznie w centrum to sprzeda w tydzień.
- 51 6
-
2023-12-04 17:02
W 24h (2)
- 7 1
-
2023-12-05 07:08
Już sprzedał ;-) (1)
- 4 0
-
2023-12-05 09:28
jeszcze o tym nie wie :)
- 2 0
-
2023-12-03 10:39
Opinia wyróżniona
Nadpodaż mieszkań na rynku kiedyś w jońcu musi doprowadzić do załamania rynku (21)
Nie da się budować w nieskończoność nie burząc tego co jest (aczkokwiek moim zdaniem lobby deweloperskie nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa w temacie konieczności wyburzania wielkiej płyty). W Gdańsku mamy tysiące pustostanów. Klasa średnia 40+ ma przynajmniej 2 nieruchomości.
Te wszystkie programy typu BK2% i inne zapomogi to tylko odracza zapaść na rynku ale przed zapaścią nie uchronią.
Tylko miliony migrantòw mogą uchronić rynek przed weryfikacją.- 61 121
-
2023-12-04 11:46
Rynek uchroni ZAKAZ wynajmu Krótkookresowego! (1)
Nie moze byc tak by Całe budynki stały miesiącami puste chodź mogły by być wynajmowane!
A obywatele mieli by gdzie żyć, zakładać rodziny i... Zatrzymać zatrważający ubytek Demograficzny!
Albo Hotel albo Mieszkanie!
Taki najem to kosztem życia Sąsiadów którym pluje się w Twarz i nie daje spokojnie żyć!
Jakoś w Barcelonie i Berlinie dalo się zwrócić miasto mieszkańcom to i u nas się da!!!- 17 6
-
2023-12-05 20:01
no i berlinie za kawalerke się płaci 800 -1000 euro :-)
- 0 0
-
2023-12-04 06:19
Słowo o wielkiej płycie; otóż domki z silikatu z pewnością nie dożyją wieku wielkiej płyty !!
- 10 6
-
2023-12-03 20:18
Co za bzdury
Wynajmuje 5 lat nigdy nie stało puste i co rok podnoszę najem
- 16 6
-
2023-12-03 14:03
ki (2)
kiedyś tak ale w największych miastach zawsze będzie drogo i coraż drożej bo trend napływu ludność z mniejszych miast do miast wojewódzkich jest stały. Ceny najpierw się zatrzymają a potem spadną w powiatowych pipidówach
- 21 4
-
2023-12-04 17:01
Trend się zmienia (1)
Ludzie którzy dorobili się solidnych pieniędzy nie chcą i nie muszą mieszkać w dużym mieście.
Zostawiają tylko mieszkania na wynajem i dla zysku, a sami wyprowadzają się do spokojniejszych miejsc.- 11 3
-
2023-12-05 09:37
i wracaja po roku czy dwoch :)
- 2 1
-
2023-12-03 12:13
ja jestem 40+ (7)
mam 5 nieruchomości. Niedługo kupię kolejną. Nikt mi nie wmówi, ze to zły biznes.
- 24 16
-
2023-12-04 20:13
5kawalerek na przeniesciach kosztuje tyle co
1dno ponad 100mkw w centrum.
Wiec jakby nie wiadomo co tam masz.- 2 0
-
2023-12-03 14:22
Popieram, jestem 50+ i mam 9. (5)
- 23 3
-
2023-12-05 01:09
Jeden w sejmie na K. ma 11.
- 0 0
-
2023-12-04 10:48
Jestem 60+ i nie mam tylu mieszkań (1)
Nie narzekam na brak zajęć
- 8 0
-
2023-12-05 01:10
Za to świętty spokój. Też cenny.
- 2 0
-
2023-12-03 14:35
A ja mam 18 lat i mam 187 mieszkań (1)
- 47 6
-
2023-12-03 15:23
masz, ale dlatego, że ja na ciebie zapisałem młody
- 52 4
-
2023-12-03 11:39
Bose Antki
Nievprzyjada tu z kasa tylko po zasilki.
- 33 4
-
2023-12-03 10:43
Jeszcze (4)
Muszą ci migranci przyjechać z pieniędzmi. No chyba że ktoś im zasponsoruje wynajem.
- 40 8
-
2023-12-04 22:44
Mylisz się (1)
Mylisz się. Kawalerkę zajmie 10 arabow I bedzie fla każdego bardzo tanio.
- 2 0
-
2023-12-05 01:07
Tak robili przybysze z Dalekiego Wschodu 30 lat temu.
- 1 0
-
2023-12-04 15:22
Stać ich na wizy od Wawrzyka po 5tys dolarów, to stać ich na wynajem.
- 5 5
-
2023-12-04 10:46
Migramci mają ręce do pracy
Migranci kasę zarobią na miejscu, w Polsce
- 5 9
-
2023-12-03 10:37
Trzeba (33)
Trzeba w miarę dobrze zarabiać żeby pozwolić sobie na wynajem kawalerki. Niby w Trójmieście można znaleźć pracę jeśli się ma dobre wykształcenie ale jeśli zabraknie z wypłaty na wynajem to co pozostaje ? Wyjazd z kraju albo jakiś...klasztor chyba.
- 29 5
-
2023-12-03 11:11
Opinia wyróżniona
Wykształcenie ? (19)
Akurat wykształcenie nie ma niewiele do tego czy będziesz miał dobrą robotę czy nie, to już nie te czasy.
Łeb na karku, pracowitość, sumienność, uczciwość, kreatywność- 191 18
-
2023-12-05 07:59
Wolę być w elicie osób wykształconych, nawet jeżeli mam niższą dniówkę.
- 1 0
-
2023-12-04 10:53
Wykształcenie, to podstawa dobrej pracy i dużego wynagrodzenia (2)
Szczęściu w uzyskaniu dobrze płatnego zajęcia trzeba pomóc odpowiednim dyplomem
- 6 4
-
2023-12-05 01:28
Często tak się zdarza, ale zdarza również, że tak się nie jest. (1)
- 1 2
-
2023-12-05 20:35
.. zdarza się również, że tak nie jest, ale znacznie rzadziej
- 0 0
-
2023-12-04 09:54
A co za kreatywność ma nieuk? (1)
Ja do mojej firmy, gdzie dobrze płacę, przyjmuję wykształconych. Przynajmniej szybko się uczą!
- 2 11
-
2023-12-05 08:02
Mądry pracodawca tak myśli.
- 2 0
-
2023-12-03 18:55
(1)
pracowitość... nie zawsze się opłaca, czasami większa premie maja Ci co śmiali się z żartów szefa niż Ci co zasuwali z robota
- 42 4
-
2023-12-04 10:20
Napisz od nowa !
- 0 11
-
2023-12-03 17:43
(3)
Zależy jakie)
Skończ medycynę to poziom pensji zależy tylko od tego ile chcesz czasu przeznaczyć na pracę.
Za normę godzin na miesiąc też oczywscie wyzyjesz.
Oczywiście kilka lat do specjalizacji się będzie trudniej.
Ja niestety byłem za głupi i za leniwy i nie poszedłem na medycynę)- 9 10
-
2023-12-05 08:01
Tak, cześć medyków obecnie to businessmani.
Niestety!!!!
- 0 0
-
2023-12-03 23:13
I dobrze (1)
Bo za kilka lat sztuczna inteligencja wykosi medyków
- 11 21
-
2023-12-05 01:26
Miejmy nadzieję, ze nie wykosi.
- 1 0
-
2023-12-03 16:17
(6)
Porobli wyższe szkoły itd. Nawet inżyniera z zarządzania można zrobić:) i jeszcze online :>
- 21 4
-
2023-12-05 01:23
Tylko te szkoły już skończyły działalność albo kończą.
- 0 0
-
2023-12-03 17:13
(4)
Kończyłem PG w 2000 roku i też go dawali na zarządzaniu tam.
- 14 2
-
2023-12-04 10:19
(3)
A uczyli jeszcze , poprawnie pisać na tej PG ?
- 3 3
-
2023-12-05 01:25
Poprawne pisanie już przestaje się liczyć. (1)
- 0 0
-
2023-12-05 08:37
nie nakarmie dzieciakow poprawnym pisaniem
- 0 0
-
2023-12-04 19:14
Tak
Skupiali się na interpunkcji.- 2 1
-
2023-12-03 12:14
Jakąś dekadę temu zarabiałem 4k (12)
Mieszkanie razem z opłatami 1,5k. Ten rok - zarobki 8k, niby fajnie, jestem dwa razy bogatszy jednak koszty mieszkania to około 5,5k - tak jak kiedyś nawet nie patrzyłem na ceny tak teraz nos w gazetkach promocyjnych a i tak często trzeba było dokładać z oszczędności.
Wyjechaliśmy więc do Polski B - bo po co męczyć się w Trójmieście skoro iMieszkanie razem z opłatami 1,5k. Ten rok - zarobki 8k, niby fajnie, jestem dwa razy bogatszy jednak koszty mieszkania to około 5,5k - tak jak kiedyś nawet nie patrzyłem na ceny tak teraz nos w gazetkach promocyjnych a i tak często trzeba było dokładać z oszczędności.
Wyjechaliśmy więc do Polski B - bo po co męczyć się w Trójmieście skoro i tak mamy być biedni? I na 100% już nie wrócimy.
Trend jest taki, że zastąpią nas imigranci na piętrowych łóżkach a życie w metropoliach stanie się koszmarem.- 50 15
-
2023-12-05 01:16
Mieszkania tańsze, ale codzienne utrzymanie chyba droższe? I dojazdy.
- 2 0
-
2023-12-04 15:52
A gdzie ty tyle zarabiasz ?
- 1 1
-
2023-12-04 10:15
(3)
Ale Olsztyn jak kiedyś pisałeś ,że tam mieszkasz to dziura ! Co tam robić ! To że mieszkanie ,tam tańsze , to nie znaczy że lepiej się żyje .
- 10 5
-
2023-12-04 12:47
(2)
Czym się różni Gdynia, poza dostępem do morza od Olsztyna, który w zamian ma jeziora? Sopot i Gdańsk, to też jakaś metropolia? Jak trochę dorośniesz, dojrzejesz ( co nie jest pewne) zrozumiesz, że życie to nie tylko ciągła impreza.
- 12 13
-
2023-12-05 01:21
3m zalicza zjazd po równi pochyłej. Prowincja rośnie. (1)
- 1 2
-
2023-12-05 10:25
Gdynia już stała się wsią.
- 1 0
-
2023-12-03 12:52
(5)
5.5k za wynajem to mieszkanie 75-85mkw, albo w jakimś realnie wysokim standardzie, nawet dekadę temu za 1.5k nic takiego się nie dało wynająć, ja dekadę temu wynajmowałem standard śmietnik w nowym budownictwie na ujeścisku po środku niczego, 34mkw, to płaciłem 1600zł, plus woda i prąd, teraz wynajmuję w Sopocie 50mkw w standardzie wyższym niż bym
5.5k za wynajem to mieszkanie 75-85mkw, albo w jakimś realnie wysokim standardzie, nawet dekadę temu za 1.5k nic takiego się nie dało wynająć, ja dekadę temu wynajmowałem standard śmietnik w nowym budownictwie na ujeścisku po środku niczego, 34mkw, to płaciłem 1600zł, plus woda i prąd, teraz wynajmuję w Sopocie 50mkw w standardzie wyższym niż bym zrobił dla siebie za 2300zł plus opłaty, 3200zł jeszcze mi się nie udało przekroczyć za całość, a i lokalizacja i standard i jakość życia nieporównywalnie wyższa.
- 12 16
-
2023-12-05 10:24
Ja wynajmowałem of 2015 do 2019 dwa pokoje w Gdyni Redłowie przy PKP i płaciłem 1,5 k.
jeszcze dodam, że w tej cenie miałem parking w hali garażowej. Takeż przepłacałeś. Trzeba czytać dokładnie oferty, szukać, szukać i jeszcze raz szukać.
- 0 1
-
2023-12-04 10:18
(1)
To bardzo ciekawe ? Jak płacisz komuś 3200 zł co miesiąc na wynajem , to brak ci mózgu ! Można wziąć kredyt , i płacić 2000 tys co miesiąc ! Tylko trzeba myśleć !
- 2 27
-
2023-12-04 10:37
A to na swoim się rachunków nie płaci że piszesz że 3200zł komuś? A po drugie jak chcesz mieć nawet te 2000zł raty za mieszkanie w Sopocie, to w którym teraz mieszkam to wartość rynkowa około 800 tysięcy zł, to nawet raty na 0% na 30 lat by wyszły większe, a takich kredytów siłą rzeczy nigdy nie będzie.
- 16 1
-
2023-12-03 14:56
Po kryzysie 07-08 było pełno mieszkań (1)
po frankowiczach lub drugiej fali emigracji. Mieszkałem wtedy w centrum Wrzeszcza, najgorsze rudery były za śmieszne pieniądze.
- 3 11
-
2023-12-04 10:16
Wiaty śmietnikowe się nie liczą.
- 8 1
Wszystkie opinie
-
2023-12-03 10:03
(2)
Proszę nie usuwać. Moim zdaniem od kilka ładnych lat była nie uzasadniona nagonka na nieruchomości. Zakłamanie pełne bylo/jest. Gdy pisano, że brak mieszkań to sprawdziłem pobieżnie i... Heh. Wynajem rósł? Tylko by nagobic kupujących pod wynajem... A tymczasem mieszkań było...
- 13 14
-
2023-12-03 10:15
Wszystko zależy od lokalizacji .Mieszkań na wynajem np.blisko uczelni w dobrej cenie możesz szukać w nieskończoność. Inni przerzucą się na wynajem krótkoterminowy i też ważna jest lokalizacja !
- 3 4
-
2023-12-04 22:36
Nie wolno pisać z nienawiścią
I to cię uchroniło
- 0 0
-
2023-12-03 10:21
Liderami w liczbie mieszkann są obecnie POlitycy jak sie okazuje teraz udostępnili oświadczenia majątkowe!! (9)
Ale najbardziej smieszne jst to ze Donald nawet niema gdzie mieszkac biedak .Milioner ten jest bezdomny bo wszystko co kupił przepisał na zone!!
- 46 27
-
2023-12-03 10:37
Tak jak Dr Szczurek,bidulek))
- 4 4
-
2023-12-03 10:38
Trochę sie pogubiłeś (3)
To Mati przepisał dopiero co i to nie na żonę, a syna
- 17 9
-
2023-12-03 10:42
(2)
To na kogo przepisało Słońce Peru?
- 8 8
-
2023-12-03 10:50
(1)
Na nikogo .Jak większość w Polsce ma współwłasność !
- 8 7
-
2023-12-03 13:05
No skąd! Przecież już kilka lat temu przepisał nieruchomości na żonę. To nie jest żaden zarzut, po prostu stwierdzam fakt.
- 8 4
-
2023-12-03 10:49
(2)
Chyba pomyliłeś osoby ! Masz na myśli Morawieckiego !!!
- 11 10
-
2023-12-03 19:05
To jest oficjalna wiadomosc (1)
Donald przepisał majątek na żonę. Dlatego w tym temacie się nie wyrywa
- 3 2
-
2023-12-04 10:20
Zupełnie jak Moradziecki, Zero, Sasin..
- 4 2
-
2023-12-04 10:21
Liderem jest Daniel z Pcimia, a właściwie to był, bo przepisał na 12-letniego syna.
- 3 1
-
2023-12-03 10:30
(16)
Pan Mateusz żali się, że tzw. wysoki standard to IKEA a następnie, żali się, że jest drogo bo czynsz najmu plus opłaty to 3 tys. zł. Wymaga wysokiego standardu a narzeka, że 3 tys. to dużo.
- 48 23
-
2023-12-03 10:44
To jedno
Druga sprawa, że jakbyś tam zrobił luksusowo to i tak to rozwalą albo ukradną- 37 7
-
2023-12-03 11:28
Ma rację (1)
Żali się bo wprowadzacie w błąd pisząc, że wysoki standard a w rzczywistości jest to tzw standrad ekonomiczny.
Jak ktoś szuka podwyższonego standardu to szkoda czasu na takie ogłoszenia.- 21 0
-
2023-12-03 15:13
Bo jak oczekuje wysokiego standardu to musi 4k na najem dać i z 10k kaucji
- 16 1
-
2023-12-03 11:47
(7)
Bo za 3 tys. znajdzie bieda-wyposażenie. Tak, to jest drogo. Drugim problemem jest oczekiwanie, że przyjdzie dobry i płacący zawsze bez problemu lokator, który w dodatku będzie cicho i spokojnie. Niestety, jak taki człowiek usłyszy, że wiosną i tak będzie musiał szukać nowego lokum, to po prostu pójdzie dalej. Jakoś na wynajmie krótkoterminowym nagle wszystkie wady typu hałas, palenie, chlanie i rzyganie w mieszkaniu właścicielom przestają przeszkadzać... Jeśli szukam lokalu do wynajmu długoterminowego, to w zasadzie zawsze oczekuję, że będzie to minimum rok, z możliwością przedłużenia. Nie od października do kwietnia albo czerwca. Nie mam czasu na szukanie mieszkania w sezonie okołowakacyjnym, tak to już jest z lokatorami, którzy zawsze płacą.
- 30 1
-
2023-12-03 21:33
Najem krótkoterminowy w przypadku mojego mieszkania to ponad 600 zł na rękę dziennie. (6)
W sezonie ( lipiec i sierpień ) sprzedałem wszystkie dni. Robiłem wszystko sam to znaczy ustalałem ceny, kontaktowałem się z gośćmi, sprzątałem i( żadnych pośredników) .Dzieki temu koszty miałem najniższe z możliwych , największy koszt to podatki, które płacę. Wymagało to ode mnie dużego wysiłku i 100% dyspozycyjności. Teraz mieszkanie jest wynajęte namdlugi termin do końca czerwca. Chętnie zgodzę się żeby moi najemcy nie wyprowadzali się na okres letni jeżeli będą w stanie zapłacić miesiesiecznie minimum 12 k w tym okresie .
- 2 16
-
2023-12-03 21:37
sprzątaczka, recepcjonistka, pomywaczka dyspozycyjna 24/7 (1)
za 600 zł dziennie, marny interes
- 6 7
-
2023-12-04 10:26
600 x 30 dni i masz 18 tysięcy ! Raczej Nie marnie !
- 5 1
-
2023-12-03 22:11
(3)
Heh, nikt Ci nie zapłaci takich pieniędzy za miesiąc. To jest coś za coś. Chcesz zarobić dużo w okresie letnim, i ja to rozumiem. Ale w ten sposób pozbawiasz się najstabilniejszej i najbardziej pożądanej grupy najemców w normalnych mieszkaniach (pomijam jakieś luksusy oraz patologię typu zagrzybiona suterena), czyli ludzi, którzy mają niezłą pracę w Trójmieście przez okrągły rok i niezłe zarobki. Większość z nich nie imprezuje w mieszkaniach, sąsiedzi zadowoleni (a gwarantuję Ci, że nie są zadowoleni z najmu krótkoterminowego, miałem nad sobą takie mieszkanie, nie da się tak żyć), drobne naprawy we własnym zakresie, pieniądze zawsze na czas. Mają dwa oczekiwania: chcą mieć święty spokój oraz nie chcą co roku szukać mieszkania na okres wakacyjny. Dla mnie mieszkanie, które muszę opuścić w czerwcu, to mieszkanie, którym nie jestem zainteresowany. Mam wtedy pracy pod korek i nie mam czasu na pierdoły typu szukanie nowego lokum. I wielu moich zarobionych znajomych ma podobnie. Twój wybór.
- 17 0
-
2023-12-03 22:31
Jest tak jak mówisz z tym , że moje mieszkanie jest położone na starym mieście w Gdańsku w nowej inwestycji. (2)
Tam stałych mieszkańców jest bardzo mało, a ci którzy tam mieszkają doskonale zdają sobie sprawę z tego, że w sezonie letnim większość lokatorów to turyści . Krótko mówiąc problemów z sąsiadami nie mam żadnych.Widocznie są w stanie zaakceptować takie niedogodności bo sami pracują w branży turystycznej i mają do pracy 5 minut pieszo ( na przyklad kierownictwo hoteli czy restauracji),.Tak j ak powiedziałeś to mój wybór, na razie różnica w dochodach jest na tyle duża i fakt ,że jestem w stanie obyć się bez pośredników, którzy drastycznie zmniejszają rentowność, że nie mam się nad czym zastanawiać.
- 3 9
-
2023-12-03 22:42
(1)
OK, to rozumiem, mieszkania na starym mieście w Gdańsku i tak stały lokator nie będzie chciał wziąć na cały rok, bo tam się latem nie da żyć. W takim razie powodzenia, ale nie zazdroszczę użerania się z turystami.
- 5 0
-
2023-12-04 13:27
A nie da się żyć, bo pozwolono by miastem rządzili turyści.
- 4 0
-
2023-12-03 12:58
I ma rację (2)
Patologia, która jak rak zjada ten rynek to chciwość wynajmujących i jawne kłamstwa w ogłoszeniach. Nie bez winy jest tu uwolnienie zawodu pośrednika nieruchomości. A tam liczy się maksymalizowanie zysków wszelkimi metodami. Kłamstwa co do skomunikowania lokalizacji są tak powszechne, że już nikt na to nie zwraca uwagi, a moim zdaniem przydałby się serwis który by coś takiego moderował i banował takie ogłoszenia, bez zwrotu pieniędzy za ogłoszenie. A co do standardu, zdążało mi się w ostatnich latach oglądać mieszkania na wynajem (zwłaszcza od znanego pośrednika z obłuża) gdzie nie szło wejść do lokalu, taki smród, a cena nie odbiegała od średniej rynkowej, zamiast być jej ułamkiem (dosłownie) i do tego kaucja (za co?). I kolejna racja w tym standardzie z Ikei (papieru) jest taka, jak horrendalnie kaucję za ten szajs, gdzie przy najmniejszym stopniu zużycia, o zwrocie kaucji zapomnij.
Ale to jest Bolzga, dosłownie, bo jak nazwać to, że nie jesteś w stanie jako singiel nic wynająć w mieście gdzie pracujesz i się rozwijasz. Ceny są koszmarne w Trójmieście. Gdy na zachodzie wynajmujesz mieszkanko z opłatami za tydzień pracy. Tu są winni właściciele biznesu na kredyt, bo jak im stopy rosną, to nie dołożą do biznesu, a gdzie ryzyko biznesowe - przerzucone na najemcę. A on przecież żadnych zysków z takiego biznesu nie czerpie...- 15 6
-
2023-12-03 20:24
To kup i mieszkaj u siebie (1)
Nie marudź
- 9 10
-
2023-12-04 13:33
Kupiłby, gdyby pożal się Boże inwestorzy zaczęli inwestować w prawdziwy biznes a nie miejsca do życia.
Macie pieniądze i żadnej wiedzy o inwestycjach. Nic nie rozwijacie dzięki waszym pieniądzom, tylko pozbawiacie dachu nad głową przede wszystkim młode pokolenie , które powinno zakładać rodziny i rodzić dzieci. Przez wasz pociąg do kasy za wszelką cenę za 20 lat nie będziemy mieli pracowników. Co wtedy zrobimy? Zaprosimy uchodźców, zapłacimy im więcej niż dzisiaj Polakom. Wasze działania są krótkowzroczne i egoistyczne a rząd na to patrzy i nic z tym nie robi.
- 4 0
-
2023-12-04 12:39
(1)
W punkt. Niech spróbuje urządzić kawalerkę choćby w tej ikei, to szybko zweryfikuje poglądy, jak za najprostszą szafę zapłaci 2 tys
- 6 1
-
2023-12-07 12:10
To może warto mówić prawdę
I nie pisać standard premium a ikea/ekonomiczny? To nie kwestia cen, a jak pisałem wyżej - mówienia prawdy przez sprzedawcę - w sumie takie kłamstwa/praktyki powinny być mocniej penalizowane i pod lupą uokik.
- 0 0
-
2023-12-03 10:32
(7)
Bańka powoli pęka.
- 27 37
-
2023-12-03 10:45
(2)
Od 15 lat o tym tutaj czytam
Zdążyłem w tym czasie wybudować i spłacić dom oraz kupić kawalerkę.- 26 7
-
2023-12-03 14:51
Tak tak Jasiu (1)
Jutro na 6 do pracy w kombinezon niebieski wskoczysz na 8 godz
- 5 5
-
2023-12-03 15:13
Może i tak.
Ale to ja nadal będę wydawać ci polecenia sluzbowe.- 8 1
-
2023-12-03 12:19
bzdura. ceny nieruchomości rosną to i najem będzie rósł.
- 14 5
-
2023-12-03 16:03
Tak, pęka. Zamiast 600k, mieszkanie kupisz za 560k. (1)
Albo zamiast 2,6k za wynajem, zaplacisz 2,4k. Modelowy krach.
- 17 3
-
2023-12-03 20:27
6,% do góry za 1 m 2
Zatem jaka obniżka
- 1 0
-
2023-12-03 20:25
Tobie pęknie
Ale chyba żyłka pierdząca ..... bo cena za metr 6% w górę więc wynajem również
- 3 0
-
2023-12-03 10:37
(5)
Jak wprowadzi Donald POdatek od drugiego mieszkania ceny najmu padną.
- 20 35
-
2023-12-03 10:44
Nie wprowadzi, bo co najmniej 90% członków PO ma więcej, niż jedną nieruchomość.
- 23 5
-
2023-12-03 12:20
To będzie tylko drożej! nikt na tym nie zyska.
ani wynajmujący ani najemca
- 12 2
-
2023-12-03 20:27
Ci na głowę padło
Swen cze Sen...
- 1 0
-
2023-12-04 10:41
Raczej pójdą do góry bo będą musieli pokryć ten podatek
- 0 2
-
2023-12-05 08:47
nawet lewica by na to nie glosowala bo lewicowi poslowie maja po kilka mieszkan
- 1 0
-
2023-12-03 10:37
Trzeba (33)
Trzeba w miarę dobrze zarabiać żeby pozwolić sobie na wynajem kawalerki. Niby w Trójmieście można znaleźć pracę jeśli się ma dobre wykształcenie ale jeśli zabraknie z wypłaty na wynajem to co pozostaje ? Wyjazd z kraju albo jakiś...klasztor chyba.
- 29 5
-
2023-12-03 11:11
Opinia wyróżniona
Wykształcenie ? (19)
Akurat wykształcenie nie ma niewiele do tego czy będziesz miał dobrą robotę czy nie, to już nie te czasy.
Łeb na karku, pracowitość, sumienność, uczciwość, kreatywność- 191 18
-
2023-12-03 16:17
(6)
Porobli wyższe szkoły itd. Nawet inżyniera z zarządzania można zrobić:) i jeszcze online :>
- 21 4
-
2023-12-03 17:13
(4)
Kończyłem PG w 2000 roku i też go dawali na zarządzaniu tam.
- 14 2
-
2023-12-04 10:19
(3)
A uczyli jeszcze , poprawnie pisać na tej PG ?
- 3 3
-
2023-12-04 19:14
Tak
Skupiali się na interpunkcji.- 2 1
-
2023-12-05 01:25
Poprawne pisanie już przestaje się liczyć. (1)
- 0 0
-
2023-12-05 08:37
nie nakarmie dzieciakow poprawnym pisaniem
- 0 0
-
2023-12-05 01:23
Tylko te szkoły już skończyły działalność albo kończą.
- 0 0
-
2023-12-03 17:43
(3)
Zależy jakie)
Skończ medycynę to poziom pensji zależy tylko od tego ile chcesz czasu przeznaczyć na pracę.
Za normę godzin na miesiąc też oczywscie wyzyjesz.
Oczywiście kilka lat do specjalizacji się będzie trudniej.
Ja niestety byłem za głupi i za leniwy i nie poszedłem na medycynę)- 9 10
-
2023-12-03 23:13
I dobrze (1)
Bo za kilka lat sztuczna inteligencja wykosi medyków
- 11 21
-
2023-12-05 01:26
Miejmy nadzieję, ze nie wykosi.
- 1 0
-
2023-12-05 08:01
Tak, cześć medyków obecnie to businessmani.
Niestety!!!!
- 0 0
-
2023-12-03 18:55
(1)
pracowitość... nie zawsze się opłaca, czasami większa premie maja Ci co śmiali się z żartów szefa niż Ci co zasuwali z robota
- 42 4
-
2023-12-04 10:20
Napisz od nowa !
- 0 11
-
2023-12-04 09:54
A co za kreatywność ma nieuk? (1)
Ja do mojej firmy, gdzie dobrze płacę, przyjmuję wykształconych. Przynajmniej szybko się uczą!
- 2 11
-
2023-12-05 08:02
Mądry pracodawca tak myśli.
- 2 0
-
2023-12-04 10:53
Wykształcenie, to podstawa dobrej pracy i dużego wynagrodzenia (2)
Szczęściu w uzyskaniu dobrze płatnego zajęcia trzeba pomóc odpowiednim dyplomem
- 6 4
-
2023-12-05 01:28
Często tak się zdarza, ale zdarza również, że tak się nie jest. (1)
- 1 2
-
2023-12-05 20:35
.. zdarza się również, że tak nie jest, ale znacznie rzadziej
- 0 0
-
2023-12-05 07:59
Wolę być w elicie osób wykształconych, nawet jeżeli mam niższą dniówkę.
- 1 0
-
2023-12-03 12:14
Jakąś dekadę temu zarabiałem 4k (12)
Mieszkanie razem z opłatami 1,5k. Ten rok - zarobki 8k, niby fajnie, jestem dwa razy bogatszy jednak koszty mieszkania to około 5,5k - tak jak kiedyś nawet nie patrzyłem na ceny tak teraz nos w gazetkach promocyjnych a i tak często trzeba było dokładać z oszczędności.
Wyjechaliśmy więc do Polski B - bo po co męczyć się w Trójmieście skoro i tak mamy być biedni? I na 100% już nie wrócimy.
Trend jest taki, że zastąpią nas imigranci na piętrowych łóżkach a życie w metropoliach stanie się koszmarem.- 50 15
-
2023-12-03 12:52
(5)
5.5k za wynajem to mieszkanie 75-85mkw, albo w jakimś realnie wysokim standardzie, nawet dekadę temu za 1.5k nic takiego się nie dało wynająć, ja dekadę temu wynajmowałem standard śmietnik w nowym budownictwie na ujeścisku po środku niczego, 34mkw, to płaciłem 1600zł, plus woda i prąd, teraz wynajmuję w Sopocie 50mkw w standardzie wyższym niż bym zrobił dla siebie za 2300zł plus opłaty, 3200zł jeszcze mi się nie udało przekroczyć za całość, a i lokalizacja i standard i jakość życia nieporównywalnie wyższa.
- 12 16
-
2023-12-03 14:56
Po kryzysie 07-08 było pełno mieszkań (1)
po frankowiczach lub drugiej fali emigracji. Mieszkałem wtedy w centrum Wrzeszcza, najgorsze rudery były za śmieszne pieniądze.
- 3 11
-
2023-12-04 10:16
Wiaty śmietnikowe się nie liczą.
- 8 1
-
2023-12-04 10:18
(1)
To bardzo ciekawe ? Jak płacisz komuś 3200 zł co miesiąc na wynajem , to brak ci mózgu ! Można wziąć kredyt , i płacić 2000 tys co miesiąc ! Tylko trzeba myśleć !
- 2 27
-
2023-12-04 10:37
A to na swoim się rachunków nie płaci że piszesz że 3200zł komuś? A po drugie jak chcesz mieć nawet te 2000zł raty za mieszkanie w Sopocie, to w którym teraz mieszkam to wartość rynkowa około 800 tysięcy zł, to nawet raty na 0% na 30 lat by wyszły większe, a takich kredytów siłą rzeczy nigdy nie będzie.
- 16 1
-
2023-12-05 10:24
Ja wynajmowałem of 2015 do 2019 dwa pokoje w Gdyni Redłowie przy PKP i płaciłem 1,5 k.
jeszcze dodam, że w tej cenie miałem parking w hali garażowej. Takeż przepłacałeś. Trzeba czytać dokładnie oferty, szukać, szukać i jeszcze raz szukać.
- 0 1
-
2023-12-04 10:15
(3)
Ale Olsztyn jak kiedyś pisałeś ,że tam mieszkasz to dziura ! Co tam robić ! To że mieszkanie ,tam tańsze , to nie znaczy że lepiej się żyje .
- 10 5
-
2023-12-04 12:47
(2)
Czym się różni Gdynia, poza dostępem do morza od Olsztyna, który w zamian ma jeziora? Sopot i Gdańsk, to też jakaś metropolia? Jak trochę dorośniesz, dojrzejesz ( co nie jest pewne) zrozumiesz, że życie to nie tylko ciągła impreza.
- 12 13
-
2023-12-05 01:21
3m zalicza zjazd po równi pochyłej. Prowincja rośnie. (1)
- 1 2
-
2023-12-05 10:25
Gdynia już stała się wsią.
- 1 0
-
2023-12-04 15:52
A gdzie ty tyle zarabiasz ?
- 1 1
-
2023-12-05 01:16
Mieszkania tańsze, ale codzienne utrzymanie chyba droższe? I dojazdy.
- 2 0
-
2023-12-03 10:39
Opinia wyróżniona
Nadpodaż mieszkań na rynku kiedyś w jońcu musi doprowadzić do załamania rynku (21)
Nie da się budować w nieskończoność nie burząc tego co jest (aczkokwiek moim zdaniem lobby deweloperskie nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa w temacie konieczności wyburzania wielkiej płyty). W Gdańsku mamy tysiące pustostanów. Klasa średnia 40+ ma przynajmniej 2 nieruchomości.
Te wszystkie programy typu BK2% i inne zapomogi to tylko odracza zapaść na rynku ale przed zapaścią nie uchronią.
Tylko miliony migrantòw mogą uchronić rynek przed weryfikacją.- 61 121
-
2023-12-03 10:43
Jeszcze (4)
Muszą ci migranci przyjechać z pieniędzmi. No chyba że ktoś im zasponsoruje wynajem.
- 40 8
-
2023-12-04 10:46
Migramci mają ręce do pracy
Migranci kasę zarobią na miejscu, w Polsce
- 5 9
-
2023-12-04 15:22
Stać ich na wizy od Wawrzyka po 5tys dolarów, to stać ich na wynajem.
- 5 5
-
2023-12-04 22:44
Mylisz się (1)
Mylisz się. Kawalerkę zajmie 10 arabow I bedzie fla każdego bardzo tanio.
- 2 0
-
2023-12-05 01:07
Tak robili przybysze z Dalekiego Wschodu 30 lat temu.
- 1 0
-
2023-12-03 11:39
Bose Antki
Nievprzyjada tu z kasa tylko po zasilki.
- 33 4
-
2023-12-03 12:13
ja jestem 40+ (7)
mam 5 nieruchomości. Niedługo kupię kolejną. Nikt mi nie wmówi, ze to zły biznes.
- 24 16
-
2023-12-03 14:22
Popieram, jestem 50+ i mam 9. (5)
- 23 3
-
2023-12-03 14:35
A ja mam 18 lat i mam 187 mieszkań (1)
- 47 6
-
2023-12-03 15:23
masz, ale dlatego, że ja na ciebie zapisałem młody
- 52 4
-
2023-12-04 10:48
Jestem 60+ i nie mam tylu mieszkań (1)
Nie narzekam na brak zajęć
- 8 0
-
2023-12-05 01:10
Za to świętty spokój. Też cenny.
- 2 0
-
2023-12-05 01:09
Jeden w sejmie na K. ma 11.
- 0 0
-
2023-12-04 20:13
5kawalerek na przeniesciach kosztuje tyle co
1dno ponad 100mkw w centrum.
Wiec jakby nie wiadomo co tam masz.- 2 0
-
2023-12-03 14:03
ki (2)
kiedyś tak ale w największych miastach zawsze będzie drogo i coraż drożej bo trend napływu ludność z mniejszych miast do miast wojewódzkich jest stały. Ceny najpierw się zatrzymają a potem spadną w powiatowych pipidówach
- 21 4
-
2023-12-04 17:01
Trend się zmienia (1)
Ludzie którzy dorobili się solidnych pieniędzy nie chcą i nie muszą mieszkać w dużym mieście.
Zostawiają tylko mieszkania na wynajem i dla zysku, a sami wyprowadzają się do spokojniejszych miejsc.- 11 3
-
2023-12-05 09:37
i wracaja po roku czy dwoch :)
- 2 1
-
2023-12-03 20:18
Co za bzdury
Wynajmuje 5 lat nigdy nie stało puste i co rok podnoszę najem
- 16 6
-
2023-12-04 06:19
Słowo o wielkiej płycie; otóż domki z silikatu z pewnością nie dożyją wieku wielkiej płyty !!
- 10 6
-
2023-12-04 11:46
Rynek uchroni ZAKAZ wynajmu Krótkookresowego! (1)
Nie moze byc tak by Całe budynki stały miesiącami puste chodź mogły by być wynajmowane!
A obywatele mieli by gdzie żyć, zakładać rodziny i... Zatrzymać zatrważający ubytek Demograficzny!
Albo Hotel albo Mieszkanie!
Taki najem to kosztem życia Sąsiadów którym pluje się w Twarz i nie daje spokojnie żyć!
Jakoś w Barcelonie i Berlinie dalo się zwrócić miasto mieszkańcom to i u nas się da!!!- 17 6
-
2023-12-05 20:01
no i berlinie za kawalerke się płaci 800 -1000 euro :-)
- 0 0
-
2023-12-03 10:45
za 10 lat mieszkania beda dostepne od miasta praktycznie od reki tak jak jest teraz w Holandii czy w Niemczech (41)
szkoda pieniedzy na mieszkanie
- 16 60
-
2023-12-03 10:48
(1)
Tez tak uważam. Specjalnie na ganiali na kupno bo wiedzieli, że Polska zacznie się m.in kurczyc. Ci co powynajmiwali Warmii przez parę lat później sami tam będą musieli mieszkać.
- 3 6
-
2023-12-03 10:52
Tak będzie
Dzięki za dogłębną analizę- 8 4
-
2023-12-03 10:52
(8)
Super
Z pewnością tak będzie
Czekaj dalej u mamy, w końcu co to jest 10 lat w życiu czlowieka- 23 6
-
2023-12-03 11:03
dostalem mieszkanie po Babci na Ujescisku (7)
po Mamie dostanie moj brat na Oruni Gornej
- 4 1
-
2023-12-03 11:18
(5)
No i jesteś typowym lamusem co w CV może wpisać w rubryce osiągnięcia: po babci.
- 21 13
-
2023-12-03 19:57
Ty możesz wpisać (4)
że jesteś niewolnikiem banku.
- 9 6
-
2023-12-03 20:01
(2)
No nie mogę bo kupiłem za gotówkę. Mądry inaczej jak ty nie wpadnie na taką możliwość.
- 3 4
-
2023-12-03 20:17
Tak tak jasne (1)
A jutro jest boże ciało
- 5 3
-
2023-12-04 09:47
Jak to ciężko uwierzyć, że ktoś może być bardziej zaradny niż ty czyż nie ? Jak to negatywnie wpływa na twoją psychikę. Ja to rozumiem bo zaobserwowałem to u moich niby przyjaciół, którzy kiedy zrozumieli, że mam lepiej niż oni to kontakty się urwały. I licz dalej naiwnie, że to coś zmieni w twoim życiu.
- 2 2
-
2023-12-04 10:34
Ale za własne zarobione pieniądze ! Nie czekam na spadek i śmierć najbliższych ! Pracuję sam na swoje M
- 2 1
-
2023-12-03 20:29
No i.....?
Więc,.....musiałeś czekać pewnie 50 lat
- 1 0
-
2023-12-03 11:00
jak mozna brac kredyt na 30 lat (21)
masakra jak mozna zyc z petla na szyi praktycznie przez cale zycie
- 19 12
-
2023-12-03 11:36
Gdyby
Gdyby ci Gierek nie wybudował to byś inaczej śpiewał i głupot nie pisał.
- 19 5
-
2023-12-03 12:22
jak można żyć z matką do 60. to jest dopiero pytanie (7)
a kredyt na 30lat można spłacić w 5lat. lepiej na tym wyjdziesz niż wynajmować. dorośniesz zrozumiesz
- 22 6
-
2023-12-03 12:36
dzieciaku z babka w nosie (6)
kredyt na 30 lat splacic w 5 lat no prosze jak fantazja
- 13 7
-
2023-12-03 13:29
To zależy (5)
Jeśli osiądziesz na laurach to bez szans, ale jeśli będziesz się rozwijać, podwyższać kwalifikacje i z czasem zmieniać pracę na coraz lepiej płatną, to masz realną szansę spłacić szybciej. Pewnie nie w 5,może bardziej w 15, ale to już i tak całkiem nie najgorsza perspektywa.
- 10 2
-
2023-12-03 17:30
(3)
Tak, tak. Ciągle rozwijać, podwyższać kwalifikacje, ciągle zmieniać pracę na coraz lepiej płatną. Ciągle w pracy.
Bieg za kasą jak korposzczur.
Szybkie wypalenie, depresja i psychotropy gwarantowane. Do emerytury tak nie dożyjecie.
Nowe mieszkanie, nowe auto, fotki z wakacji na insta by się pochwalić w korpo.
Pieniądze to nie wszystko.- 20 1
-
2023-12-03 18:49
(1)
Fajne zdjęcie ktoś dziś wrzucił na Linkedina.
Gość w gajerku biegnie i goni plik dolarów na sznurku.
Sznurek przymocowany do czegoś na kształt wygiętej wędki, przymocowanej do pasa na jego plecach.
A przed tym biegnącym za plikiem dolarów... wykopany grób i krzyż wbity w ziemię.
Ku refleksji.- 8 1
-
2023-12-04 10:37
No i ? Lepiej mieć kasę ,niż jej nie mieć ! Bez kasy ,jesteś śmieciem !
- 2 4
-
2023-12-04 10:36
Ale bez kasy jesteś nikim ! Nawet w sklepie ,bułki ci nie dadzą bez kasy !Więc nie pisz bzdur i zabierz się do uczciwej pracy !
- 4 3
-
2023-12-04 17:19
Ja spłaciłem w 16 lat
Kredyt zaciągnięty w 2007 i spłacony całkowicie w tym roku. Teoretycznie mógłbym szybciej to zrobić, ale w tym czasie kupiłem za gotówkę dwa nowe samochody w 2012 i 2019, których wartość wyniosła tylko i kapitał hipoteki do spłaty. A jestem zwykłym elektrykiem na JDG.
- 0 2
-
2023-12-03 13:23
To ja zapytam (10)
Jak można wiecznie żyć na wynajmie, płacąc dużo za coś, co nigdy nie będzie twoje, z narzuconą stylistyką i wyposażeniem, z ciągłą perspektywą podwyżki kosztów za wynajem i możliwością wypowiedzenia i konieczności znalezienia w krótkim czasie nowego lokum? Dziękuję, mnie życie nomada nie pasuje. Mając 32 lata wziąłem kredyt na 20 lat. Teraz mam 52 - właśnie powinienem kończyć go spłacać, ale zrobiłem to już dawno i od lat mieszkam u siebie. I darujcie sobie teksty, że 20 lat temu ceny były inne. Były inne, ale zarobki też. Przez pierwsze lata żyłem na styk (chociaż kupiłem 2 pokoje, a nie pałac), ale patrząc z perspektywy czasu absolutnie nie żałuję podjętej wówczas decyzji. Jest też kwestia życia na emeryturze. Jestem na swoim i na opłaty na pewno mi wystarczy, natomiast nie wiem jak przyszli emeryci wyobrażają sobie za emeryturę nadal wynajmować mieszkanie i jeszcze jakoś przeżyć. To jest praktycznie niewykonalne.
- 24 5
-
2023-12-03 14:40
(1)
Prawda,ale trzeba też wziąśc pod uwage swoje lata ,że człowiek się starzeje i mogą pojawić się poważne choroby,które mogą pochłonąć też sporą częśc emerytury - jesli się do niej dożyje. Ja uważam,że emeryt z bardzo wysoką emeryturą da sobie sam rade na swoim bez partnera, gorzej jeśli będzie miał małą emeryturę i bedzie żył na swoim w pojedynkę.Ja uważam ,że nadchodzące czasy dla przyszłych emerytów za 5,10.... lat nie będą łatwe.
- 9 1
-
2023-12-03 20:00
Za 5 czy 10 lat nie będzie łatwo
Ale za 30 to dopiero będzie bal
- 4 0
-
2023-12-03 14:49
Ktoś tobie wmówił ze trzeba kupić (4)
Pamiętaj póki co to mieszkania jest banku do ostaniej raty
- 5 6
-
2023-12-03 15:15
(2)
Nie do końca tak jest...
Dlatego z taką wiedzą i umiejętnościami czytania ze zrozumieniem zakup mieszkania ci nie grozi.- 8 1
-
2023-12-03 16:16
Nie grozi bo mam mieszkanie (1)
Ale ty masz tego świadomość ze nie masz nic wszystko co masz to kupione to na kredyt i pewnie pracujesz gdzieś w korporacji sloiku z Braniewa
- 6 7
-
2023-12-04 10:42
Dlaczego wyzywasz mnie od słoików ! Czy to ci naprawdę przeszkadza trollu ! To że mieszkasz w falowcu , nie upoważnia Cię do takiego komentarza ! Tak jestem korpszczurem , zarabiam bardzo dobrze , wziąłem kredyt , i mam plan spłacić go w 10 lat !
- 3 2
-
2023-12-04 11:11
Ale po ostatniej racie jest moje....
Moje raty skończą się za 25 lat, a opłaty za najem kiedy? W dniu śmierci?
- 2 1
-
2023-12-03 21:15
Ta możliwość wypowiedzenia wcale nie jest taka oczywista. Umowę na czas określony bez podania przyczyny można rozwiązać tylko, jeśli w tej umowie pojawił się stosowny zapis. Zazwyczaj jest to zgoda obu stron na miesięczny termin wypowiedzenia. Jeśli takiego zapisu nie ma, a lokator nie narusza innych punktów umowy, to jest ona ważna do końca jej trwania.
- 1 2
-
2023-12-03 21:15
Najem jest dobry dla ludzi zamożnych (1)
w każdym innym wypadku to smutna konieczność. Oczywiście można sobie wyobrazić jakiś stabilny kraj, wysokie zarobki, duża podaż tanich mieszkań - ale takiego nie ma, wszędzie te same problemy: akumulacja kapitału, postępujące rozwarstwienie społeczne, hong-kongizacja - na końcu drogi czeka nas korporacjonizm idealny: jeden lub kilku właścicieli ma wszystkie mieszkania i dyktują ceny a w kurnikach stłoczony prekariat bez szans na dorobienie się czegokolwiek, gdyż za średnią pensję nie kupisz nawet jednej setnej metra (w Hong Kongu to jest w tej chwili jakieś 0,2 metra, w Gdańsku jakieś pół metra, więc jest jeszcze długa droga przed nami).
- 5 1
-
2023-12-04 10:43
Ludzie zamożni biorą kredyty , albo kupują mieszkania , domy za gotówkę ! Taka prawda !
- 3 0
-
2023-12-04 11:09
A opłata za wynajęcie to nie pętla?
Różnica będzie za 30 lat - kredytobiorcom pętla się skończy, a wynajmującym nie.
Pytanie co skończy się pierwsze - pętla czy dochody?- 5 1
-
2023-12-03 11:07
??? ciekawa teoria. Podobno już brakuje mieszkań dla doktorów i inżynierów z Afryki
a ty liczysz, ze znajdziesz na wolnum rynku ?
- 8 1
-
2023-12-03 13:10
Taaak, na pewno
Nie ma to jak myślenie życzeniowe :))
- 2 1
-
2023-12-03 15:14
Hahahahahahahahah (1)
- 1 0
-
2023-12-03 16:13
Hahahahahahha
Dobre buhahahahahah
- 1 0
-
2023-12-03 20:28
Weź leki
Dobrze radzę
- 2 0
-
2023-12-03 22:53
W holandii nie mozna znaleźć (1)
Mieszkania. Pracy w bród ale nie ma się gdzie zatrzymać.
- 4 1
-
2023-12-04 10:47
Kompletne bzdury ! Pracowałem w Holandii 4 lata na taśmie w zakładzie ! Praca ciężka ,cały dzień , życie drogie jak cholera , język tragiczny i wynajem kosmos . W końcu wynająłem mieszkanie na barce , trochę tańsze . Ale miałem już dość tej Nieprzyjazdnej cuczoziemcom Holandii . Wróciłem do kraju , i żyję spokojnie na swoim M .
- 2 1
-
2023-12-04 10:31
Ha ha ha mieszkania dostępne od miasta ! Dobre ! A skąd miasto ,weźmie pieniądze na budowę ! I nawet jak zbudują 5 klocków , to kolejka na 20 lat ! Dziękuję , wolę pracować , odkładać i wziąć kredyt , i mieć na własność !
- 2 0
-
2023-12-03 11:05
Teraz donek sprowadzi inżynierów i doktorów (2)
przesortowanych w niemczech, a jak bedzie za mało, to sprowadzi z Afryki. Wystarczy, że zburzy zaporę na granicy z Białorusią i zrobi ją na granicy z niemcami. Będziecie mieli najemców w h.... Jak nie będą mieli pieniędzy, to albo opodatkuje właścicieli nieruchomości, albo oddacie za darmo.
- 43 29
-
2023-12-04 10:52
Inzynierowie i doktorzy nie chis byc w Polsce ida tylko tranzytem. Za maly socjal do pracy musieli by isc a nie po to jada do Europy zeby pracowac, zimno szaro ponuro i jeszcze moga zostac pobici itd
- 6 0
-
2023-12-04 11:03
Jeśli chodzi o inżynierów z Azji i Afryki to już PiS na przysłał przesortowanych.
Wszyscy zdali egzamin z liczenia do 4000 tys USD.
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.