• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiasto w Budowie. Officer, który odmieni wygląd Gdyni

Ewa Budnik
28 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Officer powstaje w jednej z najbardziej reprezentacyjnych lokalizacji Gdyni.

W cyklu Trójmiasto w Budowie odwiedzamy z kamerą kolejną inwestycję, której zakończenie odmieni oblicze miasta. Tym razem jest to biurowiec Officer w Gdyni. Powstaje on na Wzgórzu św. Maksymiliana, obok siedziby urzędu miasta, pomiędzy ulicami Władysława IV, Piłsudskiego i ŚwiętojańskąMapka. Poprzednio gościliśmy na budowie Montowni na terenach postoczniowych w Gdańsku.



Podobają ci się zmiany w okolicach urzędu miejskiego w Gdyni (park Centralny, nowe biurowce)?

Historia budowy biurowca w tym miejscu jest dość długa jak na taki stosunkowo niewielki budynek.

Firma Panorama Development działkę na Wzgórzu św. Maksymiliana kupiła od miasta we wrześniu 2014 r. Za grunt o powierzchni 1079 m kw. firma zapłaciła wtedy 3 mln 550 tys. zł.

Projekt biurowca, który miał stanąć w eksponowanym miejscu Gdyni, wyłoniony został w 2016 r. w drodze zamkniętego konkursu architektonicznego. Zwyciężyło go gdyńskie Studio Kwadrat. Projekt, już po konkursie, został dostosowany do wymogów planu miejscowego, który wymaga stosowania w nowych budynkach powstających w tym obszarze nawiązań architektonicznych do tradycji modernistycznych.

Przygotowania do budowy rozpoczęły się w styczniu 2018 r. Wtedy teren został ogrodzony, przystąpiono do żmudnego porządkowania instalacji ukrytych w ziemi (kanalizacja deszczowa, gazociąg, wodociąg itd.).

Czytaj także: Historia rozbudowy węzła Wzgórze

Prace pełną parą ruszyły w lutym 2019 r., jednak zostały wstrzymane ze względu na kolejne protesty sąsiednich wspólnot mieszkaniowych obawiających się zniszczeń ich budynków wynikających z procesu budowlanego.

Ostatecznie mury pną się do góry od początku 2021 r. Budowa zostanie zakończona na przełomie 2022 i 2023 r.

Sąsiedni budynek bez zarysowań



- W czasie prac nie doszło do absolutnie żadnych niepokojących sytuacji - mówi Robert Mazurek, kierownik budowy Officera. - Budynek sąsiedni był inwentaryzowany przed rozpoczęciem budowy, po zakończeniu prac ziemnych oraz będzie inwentaryzowany po zakończeniu budowy. Do tej pory nie pojawiło się żadne spękanie.
Aby zapewnić bezpieczeństwo budowy, całość wykopu została ostatecznie wykonana w obudowie z pali wierconych CFA. Nie natrafiono w tym czasie na żadne niespodzianki, bo w czasie przekładania instalacji podziemnych grunt został przekopany na wiele metrów w głąb.

Atrakcyjne widoki z tarasów



Budynek będzie miał sześć kondygnacji nadziemnych, w tym najwyższa z nich będzie nieco cofnięta w stosunku do zasadniczej elewacji. Tutaj z biur będzie można wyjść na dwa tarasy: jeden od strony Świętojańskiej, skąd rozciąga się widok na tę ulicę i zatokę, oraz drugi, mniejszy, od strony ul. Władysława IV - z widokiem na lasy otaczające Gdynię.

Całkowita powierzchnia budynku to niecałe 6,2 tys. m kw., a użytkowa ok. 5,2 tys. m kw. Na piętrach od 1 do 5 najemcy będą mogli wynająć po 500 m kw. Budynek ma wysokość 20,69 m.

W centralnej części parteru znajdzie się lobby wejściowe oraz w sumie trzy lokale usługowe.

Pod budynkiem powstała dwukondygnacyjna hala garażowa w której zaparkować będzie mogło 40 aut oraz infrastruktura dla rowerzystów. Parking będzie dostępny tylko dla użytkowników biurowca - duża liczba miejsc ogólnodostępnych powstaje w budowanej właśnie hali garażowej pod parkiem Centralnym.

  • Zaplanowana subtelna iluminacja elewacji spowoduje, że wieczorami budynek oglądany pod różnym kątem będzie wyglądał nieco inaczej.
  • Lobby wejściowe będzie miało wysokość dwóch kondygnacji.
  • Lobby wejściowe będzie miało wysokość dwóch kondygnacji.
  • Lobby wejściowe będzie miało wysokość dwóch kondygnacji.
  • Okładzina na elewacji ma grubość zaledwie 3 mm, ale ponieważ jest wykonana ze spieku kwarcowego jej trwałość jest wysoka.
- Architektonicznie budynek nawiązuje do modernizmu gdyńskiego z lat 20. Dlatego też jest on wyokrąglony od strony zbiegu ulic Władysława IV i Piłsudskiego. Trudno było dobrać odpowiednią okładzinę do wykończenia tej części elewacji, zdecydowano się na tzw. płyty laminam, czyli spieki kwarcowe - wyjaśnia Robert Mazurek.
Dla porównania: tym samym rodzajem okładziny elewacyjnej wykończony jest plac Unii przy ul. Władysława IV. "Od podwórka" elewacje Officera wykończone są tynkiem mineralnym i farbą silikatową.

Elewacja udekorowana będzie również subtelnym oświetleniem LED umieszczonym w otworach okiennych, dzięki czemu wieczorami budynek widziany z różnych stron będzie miał nieco inny wygląd.

15 drzew i 15 m kw. krzewów



Przed samym budynkiem powstanie chodnik, wzdłuż niego pas zieleni z krzewami i ławeczkami, a dalej prowadząca środkiem parkingu droga. Po obu jej stronach zaplanowano 12 miejsc postojowych prostopadłych do biurowca i ul. Piłsudskiego. Przy samej Piłsudskiego prowadził będzie chodnik oraz ścieżka rowerowa.

Łącznie w tym miejscu nasadzonych zostanie 15 drzew. Będą to oliwniki wąskolistne, które dorastają maksymalnie do 5-8 metrów. Towarzyszyło im będzie 15 m kw. nasadzeń z cisów pospolitych.

W sąsiedztwie budynku powstanie także duży stojak na rowery ze stacją do serwisowania rowerów.

Inwestorem biurowca są spółki Officer oraz Panorama Development, a generalnym wykonawcą Allcon Budownictwo. Obiekt jest certyfikowany w systemie BREEAM.

Inwestycje

Officer

Officer

Panorama Development i Allcon

Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana, al.Piłsudskiego 11 Mapa

zakończona
Realizacja

Opinie (184) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Gdynia to Białoruś (5)

    • 37 42

    • (3)

      Wracaj na ścianę wschodnią! Nikt nikogo na siłę w mieście nie trzyma.

      • 18 10

      • (1)

        Gdzie ma wracać? Do Gdyni ?

        • 7 15

        • Raczej okolice Białegostoku.

          • 9 4

      • Szczurek i jego lewacka klika robi wszystko żeby jak najwięcej

        ludzi opuściło Gdynię i odnosi sukcesy, bo Gdynia jest jedynym miastem w Trójmieście, które się wyludnia

        • 0 0

    • Widocznie często tam bywasz

      Jak pojedziesz następnym razem to pozdrów Aleksandra.

      • 13 5

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Gdynia jest miastem modernistycznym i dzięki temu takie inwestycje dobrze wpasowują się w przestrzeń. Nie ma tam żadnych kamienic ani zabytków z XVII czy XVIII wieku. Proste i nowoczesne bryły pasują do tego miasta.

    • 60 30

    • Są takie zabytki a nawet o wiele starsze, nie w Śródmieściu

      • 13 2

    • "Proste bryły pasują..."

      ...do prostych umysłów...

      • 0 0

  • (9)

    A nie można polskiej nazwy?15 drzew nawet nie skomentuję...placu zabaw oczywiście brak.

    • 44 40

    • (2)

      Jak myślisz ile było wcześniej w tym miejscu drzew? Nie znasz okolicy nie wypowiadaj się!!!

      • 20 4

      • (1)

        Wcześniej to tam była stacja benzynowa CPN, jedyna w tej okolicy i pseudo park ze ścieżką na skróty do Świętojańskiej, a teraz będzie bieg z przeszkodami i parkometrem na środku.

        • 7 6

        • Nie mówiąc o postoju taxi.

          • 2 1

    • Treppner jan

      Oczywiście przed każdym biurowcem powinny być plac zabaw dla dzieci. Ludzie co jeszcze jesteście w stanie wymyśleć. A jaka zieleń tam była przecież śmierdząca stacja benzynowa stała

      • 12 3

    • (2)

      A grill? Wymyśl polską nazwę Twojego ulubionego zajęcia.

      • 4 1

      • ruszt gamoniu

        .

        • 2 0

      • I co czujesz się teraz taki amerykańsky? Jak mówisz officer?

        Zakompleksiony polakówu

        • 0 0

    • Przecież obok jest Park Centralny z mnóstwem placów zabaw...

      • 1 0

    • a po co tam plac zabaw???/

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (14)

    Ten teren kojarzy mi się ze stacją CPN i stojącą obok dystrybutorów "konewką" do robienia mieszanki do dwusuwów. Stare dzieje.

    • 159 1

    • Tak było. Ale malkontentów i tak nie brakuje.

      • 20 0

    • I kolejkami (10)

      przed nią! Podobnie jak przed tą na Kolibkach i Śląskiej.

      • 28 0

      • (4)

        Jeszcze była podobna stacja w Redłowie, gdzie obecnie jest Burger King.

        • 26 0

        • (3)

          I jeszcze Gdynia Kolibki na pasie zieleni między jezdniami.

          • 18 0

          • tam to się panowie z panami spotykali.,.. ciekawe, czy dalej jest lodziarnia za orłem?

            • 0 2

          • I jeszcze jeden CPN przy obecnym Sheratonie w Sopocie

            • 0 0

          • Tam kolejki po paliwo na kartki były najkrótsze, ale kolejka na lewym pasie ruchu zawsze była ryzykowna, choć samochodów było zdecydowanie mniej.

            • 0 0

      • Pamiętamy (3)

        Jak już mowa o stacjach CPN to kolejna była na Jana z Kolna przy dawnym domu towarowym i na 3 Maja róg Starowiejskiej.

        • 9 0

        • (1)

          W jakich latach?

          • 1 0

          • Oj Ciebie nie było na tym świecie

            • 4 0

        • ~~~~nie zapominajcie o tej na ul.Świętojańskiej !!!

          • 3 1

      • Fajnie było

        Przed tą stacją w latach 80-tych stałem w kolejce po paliwo do Malucha, której koniec był obok bramy do III lo. Kolejka do stacji na Śląskiej raz kończyła się niedaleko szkoły podstawowej nr 14.

        • 0 0

    • Ach jo.

      • 0 0

    • Mały warsztat

      Szybko można olej było wymienić

      • 0 0

  • Officer ? Czemu nie Skyscraper ? (8)

    A będzie miał dużo windowsów ?

    • 49 10

    • Będzie Microsoft i Linux.

      • 3 4

    • Windowsów będzie miał jak mrówków.

      • 10 2

    • (1)

      Officer pewno bo tam było najwięcej SBków i milicjantów na metr kwadratowy w trójmiejskim Perelu za dnia jak i w nocy.

      • 8 3

      • O to miejsce i dla Piotrowicza się znajdzie a może i dla Dudy. Tego od niby niezależnego związku zawodowego!

        • 2 1

    • Szczurscraper.

      • 7 4

    • (1)

      Zbuduj sam i nazwij jak chcesz!

      • 0 2

      • Moim kumplem nie jest szczur, więc...

        • 0 0

    • A czemu nie "Oficer"?!?!?!?!?!?!?!!

      • 3 0

  • Ta wizualizacja sugeruje generalny remont sąsiednich budynków. (2)

    Jest taki plan, czy pozostanie na nich odpadająca, pastelowa farba?

    • 37 6

    • Tak

      wszystkie budynki wyremontują za darmochę.

      • 8 1

    • Właściciele kamienic powinni zostać zobowiązani do dostosowania się remontem fasady do nowego biurowca.

      • 1 1

  • Pięknie się będzie prezentował ten biurowiec w Gdynia, prawie tak ładnie jak projektowane 2 wieże w stolicy :) (3)

    • 15 31

    • Prezentowal to sie byc moze bedzie ale stawianie biurowca w czasach gdy sporo firm przeszlo na prace zdalna wlasnie po to aby zaoszczedzic na wynajmie powierzchni brzmi troche dziwnie.

      • 9 6

    • E tam to był kapiszon lisa.

      • 2 3

    • Maliniak - wyborca PO bez życia, 24h na dobę wymyśla "żarty"

      z których tylko i wyłącznie on sam się śmieje patrząc w ekran...

      • 0 0

  • To TEN Robert Mazurek? (1)

    • 8 2

    • Tak, to ten Robert Mazurek kierownik budowy, a tamten Robert Mazurek jest kim innym.

      • 5 0

  • Czy dobrze rozumiem? 40 miejsc parkingowych? (23)

    Budynek będzie miał 5 pięter po 500 m2 i 40 miejsc parkingowych? Ile osób może pracować w takim biurowcu? Ok, niech niektórzy przyjeżdżają kolejką czy rowerami (już to widzę) a gdzie reszta będzie parkować? Albo interesanci z tych biurowców? Czy dobrze rozumiem, że deweloper, który zarobi na budynku zrobił 40 miejsc a resztę daje miasto w wybudowanym parkingu podziemnym, tak?

    • 107 15

    • (1)

      Miasto nic nie daje. Miasto wynajmuje. Czyli zle rozumiesz, jak zwykle.

      • 10 5

      • Jak zwykle?

        • 5 1

    • W każdym biurowcu jest ograniczona ilość miejsc parkingowych (8)

      z których korzysta szefowie firm, dla reszty pracowników miejsc parkingowych nie ma.

      • 15 4

      • w dobrze zarządzanych miastach krajów o wysokiej jakości życia (7)

        ludzie zamożni chodzą do pracy pieszo, dojeżdżają rowerami lub sprawną komunikacją publiczną. W źle zarządzanych miastach biednych krajów ludzie biedni gniotą się w busikach lub jeżdżą swoimi samochodami prywatnymi, zwykle nabytymi z "drugiej ręki". W promieniu 600-800 metrów od stacji szybkiej kolei miejskiej (naziemnej lub podziemnej) powstają miejsca pracy i inne cele codziennych podróży, a nieliczne miejsca do parkowania samochodów są płatne.

        • 13 11

        • no tak (5)

          może pójdę pieszo do pracy do Gdańska, albo rowerem, w sumie niedaleko, albo sprawną komunikacją miejską, dość drogą, w tłoku, marnując czas i nerwy.

          • 9 9

          • Kubusiu, popracuj wyobraźnią (4)

            Ten budynek jest w niewielkiej odległości od stacji Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana - na pewno nie przemęczysz się idąc do niego pieszo od tej stacji SKM - wyjdzie ci to na zdrowie. Sprawdź, w jakiej odległości od jakiejkolwiek stacji SKM mieszkasz - być może dojazd do niej rowerem zajmie ci mniej niż 10 minut (dostaniesz się do niej tam szybciej niż samochodem i to w przewidywalnym czasie - rower nie stoi w korkach). Tak czy inaczej poszerz wyobraźnię i zadbaj o siebie i o Twój budżet. Jazda z Gdańska do Gdyni pociągiem SKM nie wiąże się z przebywaniem w tłoku, w tym czasie będziesz się mógł zrelaksować, nie denerwując się na korki. Jeśli wydaje ci się, że samochodem dotrzesz do celu z Gdańska do Gdyni taniej niż wykupując bilet okresowy, to się mylisz.

            • 9 13

            • "Jazda z Gdańska do Gdyni pociągiem SKM nie wiąże się z przebywaniem w tłoku" chyba ocipiał (3)

              nigdy chyba nie jechał skm,,, dzbanu jeden

              • 10 4

              • Słoik i nowobogacki

                • 3 1

              • Do Gdyni z Wrzeszcza dojeżdżałem przez cztery lata. (1)

                Kolejnych kilkadziesiąt lat dojeżdżałem z Wrzeszcza do Sopotu prawie codziennie. Liczba pasażerów jeżdżących co rano w drugą stronę była zwykle większa. Warto zauważyć, że taniej jest zwiększyć długość składów SKM i zwiększyć częstotliwość połączeń niż próbować rozładować korki poszerzając ulice i budując dodatkowe miejsca do parkowania w wielopoziomowych lub podziemnych parkingach.

                • 0 2

              • może i taniej

                ale na pewno, nie łatwiej...
                Co pokazuje codzienność...

                • 1 0

        • Bajek się naoglądałeś, gamoniu

          Tak to może jest w Rosji

          • 0 0

    • I dlaczego nazwa po angielsku - officer? Nie może być polska oficer - głupia zresztą.

      • 12 7

    • A po co ci więcej miejsc? Lepiej skomunikowanego miejsca nie można sobie wyobrazić, dojazd dla gryzipiórków praktycznie z każdej strony prawie pod sam budynek.

      • 10 3

    • No przecież w całej Gdyni masz przy stacjach PKM Park & Ride (4)

      • 1 6

      • taa..... to ile mamy przystanków PKM w Gdyni? (2)

        • 4 1

        • (1)

          Karwiny, stadion, główna. 3

          • 2 0

          • i są tam

            parkingi?
            A nawet jeśli, to po co?
            Jaki pożytek z PKM?
            Aby do Gdańska pojechać?!

            • 3 2

      • płatne!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 1 0

    • Te powierzenie biurowe będą stały puste jak parku technologicznym. Wystarczy 40 miejsc. Praca on line mniej kosztów.

      • 3 2

    • mała ilość miejsc parkingowych to absurdalna polityka miasta a nie wina dewelopera

      • 3 2

    • mała ilość miejsc parkingowych (1)

      Mała ilość miejsc parkingowych to wina absurdalnej polityki miasta a nie dewelopera. W Gdyni ogranicza się ilość miejsc parkingowych sztucznie żeby utrudnić kierowcom wjechanie do miasta.

      • 2 3

      • i bardzo dobrze. Szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów w centrum

        to sposób na wydłużanie korków na dojazdach do niego . Bez sensu.

        • 1 3

    • Psychopatyczna polityka Szczurka i jego kliki, która opanowała Gdynię

      • 2 0

  • (9)

    Byłoby ciekawe dowiedzieć sie ile tych miejsc parkingowych przewidziano pod i przed budynkiem i na ile planowanych lokalu użytkowych. Jedna rzecz bardzo cenna. Otóz zoficjalniee przyznaje sie ze dla klientow biura przewiduje sie miejsca parkingowe w parkingu ogolnodostepnymi Parku Centralnego. Teraz staje sie jasne dla kogo Szczurek stawia te parkingi, Oczywiscie ze dla Boczka i budynku spólki Officer.Parking bedzie moze i ogolno dostępny ale miejsca zarezerwowane praktycznie dla budynkow. Biorac przewidywane zapotrzebownia parkingowe i mala ilosc miejsc oarkingowych zaplanowanych w tych budynkach Parking a Parku Centralny bedzie parkingiem uzupełniajaym w sposób staly miejsca parkingowe dla tych budynków. I stad taki pośpiech, bo jeden budynek juz stoi drugi jest zaawansowany a parkingu nie ma. Gratulacje Panie Szczurek, Mieszkancow i ich potrzeby ma Pan jak zwykle w d,..e, ale o deweloperow dba. Na marginesie ciekawe, czy Pan Boczek jak kiedyś obiecał udistępni parking pod swym budynkem w dni wolne od pracy mieszkancow Gdyni.

    • 67 3

    • (3)

      Ale ogolnie zdajesz sobie prawe, ze parking miejski za darmo nie jest, a i zaden w godzinach szczytu nie jest w 100% pelny wiec w czym jest problem? Narzekasz bo masz smutne zycie?

      • 4 13

      • (2)

        Tak, tylko ze ten parking mial zaspokajć potrzeby ogolne mieszkancow a nie pracwnikow biur i klientow. Doczytalem sie ze w budynku jest 4o miejsc parkingowych.i zadnych dla klientow biura .I to jest kpina. Teraz zacznie się wykupywanie przez biura miejsc parkingowych w parkingi Parku Centralnego. Znaczna czesc miejsc wykupia pracownicy biurowca AB i po parkingu. A zlkwidowany zostanie parking przy Urzedzie Miasta i ten urzedniczy przy byłym lodowisku . A gdzie miejsca dla innych kierowcow niz pracownicy tych biur i klienci.Dodajmy ze caly czas likwiduje sie miejsca parkingowe na ulicy i nie bedzie nawet gdzie postawic samochodu w centrum

        • 13 3

        • (1)

          Dlatego już przestałam jeździć do centrum. Małe sklepy upadną.

          • 4 1

          • uwalnianie ulic i placów w centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów

            zwiększa liczbę klientów i obroty sklepów położonych w tym rejonie miasta.

            • 1 3

    • to koniec szczurka i jego samorządności (1)

      • 5 3

      • oby...

        Ale to nie takie łatwe ani pewne...
        To bardzo trwała struktura, wytrenowana w przejmowaniu cudzej własności.
        Stara dobra szkoła "spółdzielczości mieszkaniowej", czerpać "jak na swoim" bez odpowiedzialności "za cudze".

        • 4 1

    • Deweloperzy rządzą miastem.

      W pełni zgadzam się, że zaprzyjaźnieni deweloperzy prezydenta Szczurka rządzą miastem. Nikt o tym nie mówi, ale ceny mieszkań w Gdyni poszły w rok ok 25% do góry (najwyższy wynik w Polsce). Ciekaw jestem ile jest to zasługą "hermetycznego środowiska deweloperskiego" w naszym mieście. To że takie środowisko istnieje to wiem od źródeł próbujących wejść na gdyński rynek nieruchomości.

      • 2 1

    • "hali garażowej pod parkiem Centralnym."

      Przecież w tych firmach "nie gasną światła"...
      I nie ma "dni wolnych od pracy..."

      Tak łatwo dać się nabrać "prawnikom" na "przesunięcia semantyczne"...

      • 2 1

    • Tak jawnie opisałeś urzędniczy wałek

      Aż cenzura forum nie wyłapała:))

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Co W Trawie Piszczy?

269 - 947 zł
konferencja
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
33200 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23350 zł/m2
Gdynia Orłowo
23300 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
20950 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
20850 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
31050 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
19650 zł/m2
Sopot Górny Sopot
17500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
17000 zł/m2
Gdańsk Brzeźno
16500 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane