• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiasto w Budowie. Officer, który odmieni wygląd Gdyni

Ewa Budnik
28 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Officer powstaje w jednej z najbardziej reprezentacyjnych lokalizacji Gdyni.

W cyklu Trójmiasto w Budowie odwiedzamy z kamerą kolejną inwestycję, której zakończenie odmieni oblicze miasta. Tym razem jest to biurowiec Officer w Gdyni. Powstaje on na Wzgórzu św. Maksymiliana, obok siedziby urzędu miasta, pomiędzy ulicami Władysława IV, Piłsudskiego i ŚwiętojańskąMapka. Poprzednio gościliśmy na budowie Montowni na terenach postoczniowych w Gdańsku.



Podobają ci się zmiany w okolicach urzędu miejskiego w Gdyni (park Centralny, nowe biurowce)?

Historia budowy biurowca w tym miejscu jest dość długa jak na taki stosunkowo niewielki budynek.

Firma Panorama Development działkę na Wzgórzu św. Maksymiliana kupiła od miasta we wrześniu 2014 r. Za grunt o powierzchni 1079 m kw. firma zapłaciła wtedy 3 mln 550 tys. zł.

Projekt biurowca, który miał stanąć w eksponowanym miejscu Gdyni, wyłoniony został w 2016 r. w drodze zamkniętego konkursu architektonicznego. Zwyciężyło go gdyńskie Studio Kwadrat. Projekt, już po konkursie, został dostosowany do wymogów planu miejscowego, który wymaga stosowania w nowych budynkach powstających w tym obszarze nawiązań architektonicznych do tradycji modernistycznych.

Przygotowania do budowy rozpoczęły się w styczniu 2018 r. Wtedy teren został ogrodzony, przystąpiono do żmudnego porządkowania instalacji ukrytych w ziemi (kanalizacja deszczowa, gazociąg, wodociąg itd.).

Czytaj także: Historia rozbudowy węzła Wzgórze

Prace pełną parą ruszyły w lutym 2019 r., jednak zostały wstrzymane ze względu na kolejne protesty sąsiednich wspólnot mieszkaniowych obawiających się zniszczeń ich budynków wynikających z procesu budowlanego.

Ostatecznie mury pną się do góry od początku 2021 r. Budowa zostanie zakończona na przełomie 2022 i 2023 r.

Sąsiedni budynek bez zarysowań



- W czasie prac nie doszło do absolutnie żadnych niepokojących sytuacji - mówi Robert Mazurek, kierownik budowy Officera. - Budynek sąsiedni był inwentaryzowany przed rozpoczęciem budowy, po zakończeniu prac ziemnych oraz będzie inwentaryzowany po zakończeniu budowy. Do tej pory nie pojawiło się żadne spękanie.
Aby zapewnić bezpieczeństwo budowy, całość wykopu została ostatecznie wykonana w obudowie z pali wierconych CFA. Nie natrafiono w tym czasie na żadne niespodzianki, bo w czasie przekładania instalacji podziemnych grunt został przekopany na wiele metrów w głąb.

Atrakcyjne widoki z tarasów



Budynek będzie miał sześć kondygnacji nadziemnych, w tym najwyższa z nich będzie nieco cofnięta w stosunku do zasadniczej elewacji. Tutaj z biur będzie można wyjść na dwa tarasy: jeden od strony Świętojańskiej, skąd rozciąga się widok na tę ulicę i zatokę, oraz drugi, mniejszy, od strony ul. Władysława IV - z widokiem na lasy otaczające Gdynię.

Całkowita powierzchnia budynku to niecałe 6,2 tys. m kw., a użytkowa ok. 5,2 tys. m kw. Na piętrach od 1 do 5 najemcy będą mogli wynająć po 500 m kw. Budynek ma wysokość 20,69 m.

W centralnej części parteru znajdzie się lobby wejściowe oraz w sumie trzy lokale usługowe.

Pod budynkiem powstała dwukondygnacyjna hala garażowa w której zaparkować będzie mogło 40 aut oraz infrastruktura dla rowerzystów. Parking będzie dostępny tylko dla użytkowników biurowca - duża liczba miejsc ogólnodostępnych powstaje w budowanej właśnie hali garażowej pod parkiem Centralnym.

  • Zaplanowana subtelna iluminacja elewacji spowoduje, że wieczorami budynek oglądany pod różnym kątem będzie wyglądał nieco inaczej.
  • Lobby wejściowe będzie miało wysokość dwóch kondygnacji.
  • Lobby wejściowe będzie miało wysokość dwóch kondygnacji.
  • Lobby wejściowe będzie miało wysokość dwóch kondygnacji.
  • Okładzina na elewacji ma grubość zaledwie 3 mm, ale ponieważ jest wykonana ze spieku kwarcowego jej trwałość jest wysoka.
- Architektonicznie budynek nawiązuje do modernizmu gdyńskiego z lat 20. Dlatego też jest on wyokrąglony od strony zbiegu ulic Władysława IV i Piłsudskiego. Trudno było dobrać odpowiednią okładzinę do wykończenia tej części elewacji, zdecydowano się na tzw. płyty laminam, czyli spieki kwarcowe - wyjaśnia Robert Mazurek.
Dla porównania: tym samym rodzajem okładziny elewacyjnej wykończony jest plac Unii przy ul. Władysława IV. "Od podwórka" elewacje Officera wykończone są tynkiem mineralnym i farbą silikatową.

Elewacja udekorowana będzie również subtelnym oświetleniem LED umieszczonym w otworach okiennych, dzięki czemu wieczorami budynek widziany z różnych stron będzie miał nieco inny wygląd.

15 drzew i 15 m kw. krzewów



Przed samym budynkiem powstanie chodnik, wzdłuż niego pas zieleni z krzewami i ławeczkami, a dalej prowadząca środkiem parkingu droga. Po obu jej stronach zaplanowano 12 miejsc postojowych prostopadłych do biurowca i ul. Piłsudskiego. Przy samej Piłsudskiego prowadził będzie chodnik oraz ścieżka rowerowa.

Łącznie w tym miejscu nasadzonych zostanie 15 drzew. Będą to oliwniki wąskolistne, które dorastają maksymalnie do 5-8 metrów. Towarzyszyło im będzie 15 m kw. nasadzeń z cisów pospolitych.

W sąsiedztwie budynku powstanie także duży stojak na rowery ze stacją do serwisowania rowerów.

Inwestorem biurowca są spółki Officer oraz Panorama Development, a generalnym wykonawcą Allcon Budownictwo. Obiekt jest certyfikowany w systemie BREEAM.

Inwestycje

Officer

Officer

Panorama Development i Allcon

Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana, al.Piłsudskiego 11 Mapa

zakończona
Realizacja

Opinie (184) 7 zablokowanych

  • A parking?!?!?! (1)

    Ja rozumiem, że budynki się buduje, ale nie rozumiem dlaczego nie buduje się parkingów...... Dlaczego auta traktuje się jak zło wcielone?! Nie ma u nas tak dobrej komunikacji "miejskiej" aby eliminować auta aż tak. Jak mam jechać do Gdyni, to na samą myśl już mi się nie chce.. czy Gdynia na tym zawsze zyskuje? Otóż nie! Bo nie każda podróż autem to wyście na zakupy czy kawusie ! Są też inne sprawy zawodowe. A nawet, na kawę też mi się nie chce jechac, ani na obiad. A Gdynię uważam za fajne miasto, mam do niej duży sentyment.

    • 19 8

    • Liczby miejsc do parkowania samochodów w centrum nie powinno się zwiększać

      By nie zwiększać stopnia zakorkowania ulic na dojazdach do niego. Substytutem dojazdu auta nie jest wyłącznie dojazd komunikacją miejską: jest jeszcze SKM, chodzenie pieszo i inne niezmotoryzowane alternatywy lub ich kombinacje.

      • 1 0

  • Jak ciemno na ulicy w tym miejscu (3)

    Ten cholerny betonowy kloc odebrał całe światło. To już nie jest arogancja, to jakaś choroba psychiczna z tym betonowaniem miasta. A ludzie dalej klaszczą grupie trzymającej władzę i wygląda na to, że nic się nie zmieni bo coraz więcej napływowych, zachwyconych plażą i rybkami, a coraz mniej rodowitych mieszkańców.

    • 23 14

    • (2)

      I żeby chociaż tam były mieszkania, a nie całe centrum biurowcami obstawione. No chore. Te wszystkie biurowce powinny być za torami.

      • 6 6

      • A i tak pracy nima.

        • 1 4

      • Przecież to jest za torami.

        Jak patrzysz z drugiej strony torów.

        • 4 1

  • już widzę kolejki chętnych na wynajem biur (1)

    kto chciałby tam pracować skoro nie ma miejsc parkingowych (40 miejsc to nic, zarząd na dzień dobry zabierze z 10) a polityka Szczurka jest jaka jest?

    założymy się że w rok nie zapełnią połowy??

    • 15 10

    • a wieszk od kogo minusy od patodeweloperki

      • 2 2

  • Ok budynek może się podobać, ale wybudowanie go w sposób, który wyglada jakby otaczał sąsiednią kamienice jest niespójnym estetycznym koszmarem. Na tak małej przestrzeni masz kwadratową kamienice z narosłym wokół nowoczesnym biurowcem i małym domkiem, wszystko odsłonięte z każdej strony żeby piesi mogli podziwiać tą choatyczną eklektyke..

    • 21 1

  • Jaka zmiana?

    Gdynia prawie od ćwierćwiecza ma gryzonia twarz i śmiem twierdzić, że tak szybko nie da się tego faktu zmienić...

    • 17 1

  • Business city...

    Tak się zastanawiam jakim to centrum business-owym jest Gdynia, że się buduje kolejne biurowce, które jak się okazuje stoją puste, zagracając tym samym fajne miejscówki. Ale skoro Gdynia ma w planie ograniczyć ilość, gości w centrum miasta, co już widać jak się centrum wyludnia, to pomyślnie udaje się to zrealizować. P.S.artykul super na zasadzie przekonania obywatela, że to super pomysł i nikt nic lepszego by nie wymyślił.

    • 18 1

  • tym klocem z betonu zatkali szlak powietrza wietrzącego miasto.

    • 19 4

  • Niby Gdynia....

    Walczy z motoryzacja w centrum miasta, tymczasem w niedalekiej odległości powstają dwa duże biurowce, mające wpływy na zwiększenie ilości spalin, ale........miasto słynie z hipokryzji..
    Współczuję mieszkańcom, którzy przez okno będą mogli oglądać pracowników owego biurowca,,

    • 18 2

  • prawda

    Proponuję prześwietlić ciche udziały biednie zarabiających włodarzy wałek na walku. Ktoś jednak się rozprol polanka Redłowska wstrzymana na chwilę

    • 14 2

  • Śmiechu warte.

    Widzicie, co może odmienić oblicze Gdyni? Nie wyremontowane ulice i chodniki, ale
    coś od dewelopera wybudowane w pobliżu ratusza.

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Co W Trawie Piszczy?

269 - 947 zł
konferencja
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
33200 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23350 zł/m2
Gdynia Orłowo
23300 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
20950 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
20850 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
31050 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
19650 zł/m2
Sopot Górny Sopot
17500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
17000 zł/m2
Gdańsk Brzeźno
16500 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane