Buspas, miejsca postojowe i drogi rowerowe kosztem zbędnych pasów
Kilometrowy buspas, nowa droga rowerowa albo więcej miejsc postojowych to efekty planowanych zwężeń kilkupasmowych dróg w Trójmieście. W najbliższym czasie zmiany czekają kierowców m.in. na Trakcie św. Wojciecha, Armii Krajowej
i al. Hallera
.
W ten sposób od 2020 r. zwężono w Oliwie odcinek al. Grunwaldzkiej
Jedną ze zmian było też odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza
Rozwiązanie powodujące wzrost bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przy jednoczesnym zachowaniu płynności ruchu dla kierowców na tyle sprawdziło się w praktyce, że podobne działania gdańscy drogowcy wcielali w życie w kolejnych latach.
Tak było na Marynarki Polskiej
Niedawno zmieniła się także organizacja ruchu na al. Hallera w kierunku Brzeźna. Remont nawierzchni wykorzystano tam do zmiany układu i geometrii jezdni. I tutaj też kierowcy zamiast dwoma pasami jadą teraz jednym pasem, a na drugim pojawiły się miejsca postojowe.
Planowane zmiany na Hallera, Trakcie św. Wojciecha i Armii Krajowej
Podobne rozwiązania mające na celu uspokojenie ruchu i bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni planowane są także na jezdni w kierunku Wrzeszcza. Po modernizacji odcinka między Czarnym Dworem a Kościuszki kierowcy pojadą tam także po jednym pasie. W zamian zyskają nową nawierzchnię i dodatkowe miejsca postojowe. Z kolei uspokojenie ruchu poprawi na tym odcinku bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
Zmiany czekają też Trakt św. Wojciecha. Do zwężenia przewidziany jest dwupasmowy odcinek między Gościnną a Sandomierską, gdzie powstanie wydzielony buspas. Po realizacji tego zadania pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska z Oruni czy Pruszcza pojadą tam dedykowanym pasem na odcinku 1 km.
W planach gdańskich drogowców jest też zwężenie Armii Krajowej w kierunku Chełmu. Trasa W-Z z trzech pasów zostanie zwężona do dwóch, a z odzyskanej przestrzeni użytek zrobią - podobnie jak na Jana z Kolna - rowerzyści.
Zmiany także w Gdyni
Podobne zmiany wprowadzają w życie także drogowcy w Gdyni. Jesienią reorganizację ruchu przeprowadzono na al. Legionów
Drogę rowerową kosztem jednego z pasów - choć nie bez kontrowersji - otwarto jesienią także na ul. Jana z Kolna
Miasta zmieniają się na rzecz pieszych (25 opinii)
Opinie (873) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-26 17:23
Buspas i DDR w jezdni rozumiem
Zabierania pasa na rzecz parkingu na Hallera nie rozumiem. Wszyscy (mieszkańcy) zrzuciliśmy się na parking dla działkowców? To jest słabe.
- 16 2
-
2023-01-26 17:24
(1)
Czyli na hallera prezent dla dewelopera kosztem jednego pasa ? Milusio.
- 20 1
-
2023-01-27 01:18
oczywiscie. zeby pisal w folderze ze kameralna atmosfera i 500zl drozej na metrze sprzedal wszystkim sie pod gore zrobi
- 2 0
-
2023-01-26 17:29
Ludzie pogoncie tych szkodników! Ile mozna znosic tych cyrkow z naszych podatkow (2)
Wywalic ich na wyborach
- 29 2
-
2023-01-26 20:03
"Ludzie pogońcie tych szkodników" A Ty co będziesz robił? Pitolił dalej w necie? Idź i ich pogoń.
- 2 1
-
2023-01-27 14:46
no właśnie: dlaczego nadal przeznaczają wpływy podatkowe na realizację przewymiarowanej infrastruktury drogowej
zamiast poważnie zająć się wdrażaniem inwestycji poprawiających komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów?
- 0 0
-
2023-01-26 17:29
(3)
Słuszny kierunek zmian. Tylko zawężanie tych pseudo autostrad pozwoli na spowolnienie ruchu. Dodatkowo należy wprowadzić wszędzie ograniczenia prędkości do 50 km. Oczywiście z pozyskanych pasów należy robić buspasy lub ścieżki rowerowe. Oby zmiany zostały wprowadzone jak najszybciej.
- 4 33
-
2023-01-26 23:10
Najlepiej wszyscy kupmy sobie helikoptery i będziemy dojeżdżać
- 0 2
-
2023-01-27 01:18
(1)
ile masz za komentarz dotacji z jakiegos bieda NGO finansowanego z UE i Sorosow za demolowanie nam zycia? 50 gr czy mniej?
- 3 2
-
2023-01-27 14:47
jakość życia demoluje najskuteczniej nadmiar samochodów
samochód największą zawalidrogą dla innych samochodów
- 2 1
-
2023-01-26 17:32
Zbyt szeroki drogi (1)
Zbyt szerokie drogi, kto wymyśla takie i**otyzmy.
- 22 4
-
2023-01-26 22:17
Sama się ośmieszasz. Ulica Wita Stwosza miała dwie jezdnie po 2 pasy ruchu - ulica od zawsze ze słabym ruchem
samochodów. To równoległa Polanki miała dużo większy ruch.
I jak widać są za szerokie - nie same jezdnie, ale też pasy. Ty nawet nie wiesz, że za komuny prawe pasy miały i były szersze dla dużego ruchu ciężarówek, gdzie z ich powodu w latach 70 w Gdańsku i Sopocie wprowadzono na głównych ulicach zakazy ruchu rowerzystów.
Za ciężarówkami w Trójmieście mają tęsknić kierowcy osobówek ?- 2 2
-
2023-01-26 17:34
Buspas miejsca postojowe ... (2)
Dalej głosujcie na PO-paprańców i komunę. Będzie coraz drożej i gorzej. W magistracie siedzą ludzie chorzy, z naszych podatków oni żyją. Kto o zdrowych zmysłach jeździ na rowerze wśród spalin, jak to się robi we Wrzeszczu. Miasto ma się rozwijać a nie zwijać.
- 17 4
-
2023-01-27 14:49
kto o zdrowych zmysłach jeździ samochodem wśród spalin, jak się to robi w całym mieście na głównych arteriach? (1)
powietrze wewnątrz samochodu jest z reguły bardziej zanieczyszczone niż powietrze znajdujące się na zewnątrz samochodu, ale skąd Kasia ma o tym wiedzieć?
- 0 0
-
2023-01-27 14:52
to kłamstwo. spaliny z samohodów trafiają tylko do płuc rowerzystów i czasem pieszych, ale nigdy do płuc innych kierowców :-)
- 1 0
-
2023-01-26 17:38
(6)
Ja przepraszam, ale zwężenienie na Hallera nie jest udanym przykładem. To jest wręcz karykatura drogi. Stworzono jakiś slalom-serpentynę. Nie wiadomo o co chodzi, gdzie parking, gdzie droga, ostre skręty, jest to bardzo niebezpieczne. Wystarczyło tę drogę wyremontować i ewentualnie dać spowalniacze w postaci, np. fotoradaru dla wariatów. ale nie. ktoś w urzędzie musiał się wykazać. Od strony Gdańska do ul. Kościuszki jedzie się normalnie, później zwężenie, a następnie wjeżdzamy na autostradę Płażyńskiego. Paranoja. Czy Płażyńskiego też zamierza miasto zwęzić? Swoją drogą.. czy redakcji nie wstyd wrzucać zdjęć zapiaszczonej ul. Hallera jako 'udanego' przykładu drogi? Niech miasto tam najpierw wyśle oczyszczarkę, a później fotografa jak chce się chwalić swoimi pomysłami..
- 35 5
-
2023-01-26 17:49
Miasto nie może stawiać fotoradarow (2)
A droga uniemożliwiająca szybka jazdę to najlepsze co może być
- 4 6
-
2023-01-26 23:14
poproszę o zestawienie liczny śmiertelnych wypadków tam bo ta mowa trawa zaczyna wk..rwiać
- 3 1
-
2023-01-27 10:38
mądrzejści od nas już dawno wpadli na to, że jak chce się dopuścić 30k/m to nie stawia się zakazów, fotoradarów ani policji tylko buduje się drogę tak, żeby 30km/h było prędkością naturalną. wąsko, kręta droga, wcale nie dobra widoczność, zwężenia jezdni pozornie bez powodu - to zwyczajnie działa
- 1 3
-
2023-01-26 18:35
(2)
Na Hallera wszystko jest czytelne i bezpieczne przy przepisowej prędkości a płynnie jedzie się nawet gdy się ją nieco przekroczy. Ruch jest tam znacznie mniejszy niż na Płażyńskiego więc jeden pas w zupełności wystarcza.
Jak prowadzenie samochodu robi się dla Ciebie za trudne to może czas już z niego zrezygnować.- 3 11
-
2023-01-26 23:14
(1)
id..ci mogą zrezygnować z bycia urzędnikami i meblowania nam życia wedle swojego zj..bania mózgowego
- 4 1
-
2023-01-27 14:50
wielu ludzi mogłoby zrezygnować z samochodu i meblowania innym życia wedle swojej ograniczonej wyobraźni
- 0 2
-
2023-01-26 17:47
zen (1)
i**otyczne pomysły będą tylko korki i wypadki
- 19 3
-
2023-01-27 14:51
uspokojenie ruchu redukuje liczbę i uciążliwość wypadków i kolizji
- 0 1
-
2023-01-26 17:53
Tylko wybory mogą odebrać władzę osobom, które mają takie szkodliwe pomysły. (4)
- 23 5
-
2023-01-26 22:19
Na co liczysz naiwniaku ? Że twój PiS wygra ? Że co zaglosuję na Kacperka ? Po moim trupie. (3)
- 3 3
-
2023-01-26 23:04
Ja mogę zagłosować na twojego kandydata, jeżeli będzie rozsądnie rządził.
Zauważ, że te bezmyślne pomysły zaczęły się pod rządami prezydent Dulkiewicz. Wcześniej gdy rządził prezydent Adamowicz czegoś takiego nie było.
- 4 2
-
2023-01-27 14:52
to są dobre pomysły (1)
Coraz więcej mieszkańców rozumie bezsens tworzenia miasta podporządkowanego ruchowi samochodów
- 1 1
-
2023-01-27 14:55
szczególnie że to nie jest działanie na oślep - jesteśmy kilka dekad za bardziej rozwiniętymi społeczeństwami w tej kwestii. Wystarczy zobaczyć podobne miasta które kilka dekad temu też miały plany rozbudowy głównie pod samochody i zobaczyć co się tam stało później i gdzie są teraz. podreślam: tego nie trzeba rozumieć ale można dokładnie zobaczć co będzie dalej.
- 0 1
-
2023-01-26 17:56
(3)
Na 3 maja przy dworcu PKS wytyczono pas rowerowy. Ilu rowerzystów tam jeździ? Ani jeden, bo obok jest normalna ścieżka rowerowa, która jest bezpieczniejsza.
- 24 6
-
2023-01-26 22:23
NIkt z instytucji znajdujących się w budynkach w okolicy nie zamówił niczego z żarcia np. z Glovo ? (2)
A kurierzy Glovo to na czym jeżdżą ?
Ta normalna ścieżka rowerowa, a właściciwie droga rowerowa ma charakter jedynie tranzytowy w stosunku do tej ulicy, bo nijak nie da rady z niej zjechać przez przecięcie torów tramwajowych. Ten odcinek 3 Maja jest krótki i dlatego więcej jedzie rowerzystów drogą za torami tramwajowymi.
A dla ciebie to nie wyobrażalne, że od czasu do czasu jakiś rowerzysta ma coś do załatwienia na ulicy 3 Maja.- 2 5
-
2023-01-27 01:16
(1)
to niech sie wlaczy do ruchu, ma prawo jechac ulica. nie trzeba bylo demolowac ukladu drogowego dla garstki zainteresowanych
- 3 2
-
2023-01-27 14:52
układ drogowy dzięki pasowi dla rowerów nie jest demolowany ale jest porządkowany
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.