• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo 2.0 wciąż bez umowy. Termin wydłużono o 60 dni

Maciej Korolczuk
10 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Choć oferty w przetargu na Mevo 2.0 poznaliśmy w lipcu, to Obszarowi Metropolitalnemu wciąż nie udało się podpisać umowy z nowym operatorem. Choć oferty w przetargu na Mevo 2.0 poznaliśmy w lipcu, to Obszarowi Metropolitalnemu wciąż nie udało się podpisać umowy z nowym operatorem.

10 listopada minęło już 107 dni od otwarcia ofert na ponowne uruchomienie roweru metropolitalnego Mevo, a Obszar OMGGS wciąż nie wybrał najkorzystniejszej oferty i nie podpisał umowy z operatorem. Pierwotnie gminy miały na to 90 dni od dnia otwarcia kopert z ofertami. - Czas związania ofertami został zgodnie z prawem i za zgodą oferentów przedłużony o kolejne 60 dni - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.



Czy czekasz na ponowne uruchomienie Mevo?

Pod koniec października minęły już dwa lata, odkąd rowery Mevo zniknęły z trójmiejskich i pomorskich ulic. I choć już w dniu rozwiązania umowy z operatorem przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego zapowiadali, że ponowne uruchomienie - tym razem już roweru Mevo 2.0 - nastąpi tak szybko, jak to tylko możliwe, to po dwóch latach wciąż nie znamy daty powrotu elektrycznych jednośladów.

Przypomnijmy:

  • W styczniu 2021 r. Obszar Metropolitalny po wielomiesięcznych konsultacjach z mieszkańcami, ekspertami i operatorami (w tzw. dialogu konkurencyjnym) wystosował zaproszenie do składania ofert.
  • W lutym dotychczasowy operator, spółka Nextbike Polska, złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, co wydłużyło termin składania ofert.
  • W efekcie w marcu Obszar unieważnił zaproszenie do składania ofert.
  • Kolejne postępowanie ogłoszono w maju i podobnie jak trzy miesiące wcześniej - Nextbike znów odwołał się do KIO.
  • Do lipcowego otwarcia kopert z ofertami Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zmieniła się jeszcze kilkukrotnie.


Ostatecznie w lipcu otwarto koperty z dwiema ofertami. Pierwsza - niższa - opiewająca na 159 mln zł wpłynęła od spółki City Bike Global. Drugą - już znacząco przekraczającą zakładany budżet - złożyło konsorcjum BikeU i Freebike, oczekując od Obszaru 365 mln zł. Gminy na realizację inwestycji przewidziały 107 mln zł.

Na wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy z nowym operator Obszar miał 90 dni. Termin ten minął pod koniec października.

- Projekt jest nowatorski i bardzo skomplikowany, a przepisy prawa zamówień publicznych bardzo precyzyjne, dlatego sprawdzamy oferty bardzo skrupulatnie i zgodnie z procedurami określonymi przez ustawę. Czas związania ofertami został zgodnie z prawem i za zgodą oferentów przedłużony o kolejne 60 dni - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Obecnie oferty są sprawdzane pod względem formalnym i merytorycznym, w tym co do zaoferowanej ceny, zgodnie z wytycznymi wynikającymi z prawa zamówień publicznych. Wszystkie wymienione procedury są czasochłonne, ale przewidujemy, że postępowanie zostanie rozstrzygnięte do końca tego roku.
Termin związania umową został wydłużony o kolejne 60 dni. Termin związania umową został wydłużony o kolejne 60 dni.

Różnicę pokryją wpływy z abonamentów i reklam



Poza samym podpisaniem umowy inną - nie mniej istotną - kwestią pozostaje znaczna różnica między zakładanym budżetem a najniższą ofertą. Wynosi ona aż 52 mln zł.

W jaki sposób gminy mają zamiar pokryć tę kwotę?

- W ramach czynności związanych z otwarciem ofert wskazaliśmy, że na sfinansowanie zamówienia w części podstawowej zamawiający zabezpieczył kwotę 107 487 162,00 zł brutto, przy czym podana kwota nie zawierała przychodów z abonamentów czy sprzedaży powierzchni reklamowej, które - inaczej niż w poprzedniej umowie - będą teraz trafiać na konto OMGGS. Do tego należy doliczyć kwotę, jaką OMGGS otrzyma z tytułu zwrotu podatku VAT - tłumaczy Mongird.
Mevo 2.0 ma się składać z ponad 4 tys. rowerów. Trzy tysiące z nich będzie elektryczne. Mevo 2.0 ma się składać z ponad 4 tys. rowerów. Trzy tysiące z nich będzie elektryczne.

Ponad 4 tys. rowerów, miesięczny abonament 29 zł



Nowa umowa ma zostać podpisana na 7,5 roku. Nowe Mevo będzie składało się z minimum 4099 rowerów, w tym 3099 będą to rowery ze wspomaganiem elektrycznym i 1000 rowerów tradycyjnych.

Ponadto Mevo 2.0 to także 717 stacji rowerowych i abonament miesięczny w wysokości 29,99 zł.

Zasięg ma objąć 16 gmin: dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo. W każdej z gmin będą punkty ładowania baterii oraz możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią.

Miejsca

Opinie (177) 6 zablokowanych

  • Nowatorski projekt??? Toż to inne miasta daaaawno mają!;)

    • 1 1

  • Bez mevo

    Zycie pokazało że można żyć bez mevo.Jako rowerzysta jestem przeciw wydawaniu moich podatków na coś co jest przeciw ekologii.
    Tony wegla na prąd do akumulatorów i smartfonow obslugujacych mevo.Bajonskie sumy za utylizavje akumulatorow.Beczki benzyny do aut obslugujacych mevo. I to jest ekologiczny pojazd ??? No i grube d..py
    Moje stanowcze nie

    • 4 1

  • Prokuratura już rozliczyła abonamenty?

    • 6 1

  • Ktoś wie co z tymi rowerami się dzieje ?

    Gdy będzie zawarta nowa umowa to te rowery będą dalej wykorzystane czy będą nowe?

    • 3 1

  • bajery - rowery

    Czy wreszcie kogoś (dla przykładu) wyrzucą dyscyplinarnie z posady w UM za to niedołęstwo?

    • 4 1

  • Co sie stanie, jeśli te przychody z reklam i abonamentu nie wyniosą 52 brakujące miliony, tylko np. 15 mln, bo popyt będzie mniejszy? Czy to oznacza, że wtedy OMGGS dopłaci wykonawcy z własnej kieszeni? Dlaczego to jest takie niejasne?

    • 2 1

  • Po co jest ten Miś ?

    Otóż to, nikt nie wie po co , więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. ... I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, i co się wtedy zrobi? - Protokół zniszczenia

    • 3 1

  • Mevo Miś Metropolitany

    100 mln za bzdurne wizje. Przykład totalnej niekompetencji i nieudolności. Metropolia się marzy a rowerów nie potrafią kupić. Pajacyki.

    • 3 1

  • Prowincjonalna łapówkarska wies

    • 1 1

  • Płaci podatnik więc będą debatować, myśleć, układać, rozwiązywać, pomagać itd a kasa płynie he, he.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum