- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (418 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
1 mln zł za projekty remontów trzech przystanków SKM
Dwie firmy zgłosiły się do przetargu na opracowanie projektów modernizacji trzech peronów SKM w Gdyni: na Grabówku , Leszczynkach
i w Orłowie
. Oferta jednego z wykonawców, na łączną kwotę ponad 1 mln zł, mieści się w budżecie, a druga przekracza 3 mln zł i znacznie go przewyższa. Dokumentacja powstanie maksymalnie w ciągu roku.
AKTUALIZACJA, 7 stycznia 2019
SKM unieważniła przetarg. Firma, która złożyła korzystniejszą ofertę mieszczącą się w budżecie, nie wpłaciła wadium, a oferta drugiej była zbyt wysoka.
SKM właśnie wykonała pierwszy krok w kierunku ich gruntownego remontu. Jest nim otwarcie kopert w przetargu na wykonanie projektów przebudowy każdego przystanku. Oferty złożyły dwie firmy.
Transprojekt Gdański za wykonanie projektu i nadzór inwestorski zażyczył sobie w sumie ponad 3,2 mln zł (Leszczynki 906 tys., Grabówek 933 tys. i Orłowo 1,39 mln zł). Z kolei Multiconsult Polska z Warszawy chce te same prace wykonać za 1,06 mln zł (odpowiednio 309 tys. zł, 309 tys. zł i 442 tys. zł).
Spółka SKM ma przeznaczone na ten cel 1,3 mln zł, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w budżecie.
W przypadku Grabówka i Leszczynek prace projektowe potrwają 12 miesięcy, a Orłowa o miesiąc krócej.
Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:
- nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
- nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
- wymianę torów w obrębie peronu
- modernizację przejścia podziemnego
- montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO.
Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.
W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Winda będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.
W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych zlokalizowanych bezpośrednio przy wejściu i istniejącej kasy biletowej.
W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy.
Warto wspomnieć, że w maju 2019 roku ruszy remont peronu SKM w Redłowie. Obecnie trwają prace projektowe. Przystanek w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom w marcu 2020 roku.
W kolejce na remont, poza Grabówkiem, Leszczynkami i Orłowem, czekają jeszcze perony Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.
Opinie (134) 3 zablokowane
-
2018-12-11 15:07
Lepiej wydać te pieniądze na kolej do Obłuża i Oksywia , mnie jest wszystko jedno jaki jest peron , dworzec , byle było gdzie przed deszczem się schować i wiatrem i żeby kursowały punktualnie pociągi
- 10 5
-
2018-12-11 15:07
hahaha Grabówek (2)
ten slams od lat bez zmian
nie pracuję na terenie Radmoru od 4 lat, a tam dalej ten sam syf, który kiedyś oglądałem:)
no i nie zapominajmy o tych nieużytkach, śmieciach i menelstwie wzdłuż torów
moja ulubiona scenka: 2 Sebiksów i jedna Andżelika z dzieciakiem w wózku piją sobie browarki na murku 20 metrów od torów, o 9 rano- 15 4
-
2018-12-11 17:00
i to jest piekne
mamy tak bogate i socjalne panstwo ze nasi wspaniali obywatele w koncu moga, zamiast kieratu i ciezkiej pracy, rozwijac swoje pasje i zyc pelnia zycia :) to wspaniale spoleczenstwo wreszcie na wzor panstw kolonialnych wykorzystujac nieokrzesane hordy ze wschodu moze spokojnie budowac swoj dobrobyt. by zylo sie lepiej! tak trzymac!
- 5 0
-
2018-12-11 18:13
Super SKM
Murku już nie ma bo powstaje płot
- 3 0
-
2018-12-11 15:25
Nowe przejście podziemne na SKM Grabówek?
Zaraz zaraz co ja czytam?:
"oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej."
Czyżby mieli stworzyć nowe przejście wychodzące prosto na parking koło Lidla? I już nie trzeba się będzie bać mandatów za przechodzenie po torach? No to była super wiadomość!- 17 1
-
2018-12-11 15:29
Orłowo powinno być wyremontowane najlepiej , w końcu to prestiżowa i luksusowa dzielnica i w tym typie (2)
powinien być przystanek SKM, proponuje marmur, granity i aluminium jako główne składniki i materiały składające się na przebudowa,żadnego polbruku czy tandety, Orłowo zasługuje na najlepsze rzeczy
- 7 6
-
2018-12-11 16:39
Kiedyś obiecali, przed remontem kładki, ze będzie zachowana biała stolarka, taka w stylu molo. I Guzik dotrzymali obietnicy. Walnęli czarne żelastwo i tyle.
- 0 0
-
2018-12-11 17:06
nonsens
zestawienie slow prestiz i SKM to naprawde awangardowe porownanie.... tego typu srodek transportu jest dobry dla holoty, ktora morduje sie w nim z byle powodu.... juz predzej przesiade sie na rower niz do tego bydlecego zbiorowego motlochu jakim jest SKM
- 1 3
-
2018-12-11 15:34
luz (1)
jak dorzucą jeszcze stocznie i przebudowę redlowa
- 2 1
-
2018-12-11 20:58
Redłowo już sie projektuje , przetarg rozstrzygnięty kilka miesięcy temu
- 1 0
-
2018-12-11 15:37
Skm
Mam gdzieś te perony niech w końcu wezmą się za tabor żeby było wygodniej podróżować A nie tabor 1973 czy 76 i 83 I te wieczne spóźnienia i niech jadą co 4 minuty między godziną 6-8 I 15-18 I będzie ok ale tak bedzie chyba jak zejdę na emeryturę za 25 lat.
- 11 5
-
2018-12-11 15:38
Ze szwagrem zrobilibyśmy taniej
10 tysi i będzie pan zadowolony. Pytanie na co idzie reszta tej kasy?
- 8 3
-
2018-12-11 15:57
Zostawić kasę i obiekty handlowe...
Komu one przeszkadzają? Należy się skupić nie tyle co na peronie ale też na parkingach wokół peronów i sklepach..
- 5 2
-
2018-12-11 15:58
(3)
Już mi się tych zapowiedzi nawet nie chce czytać, po co remont skoro później nikt nie dba o stan tych peronów?
Może ktoś z redakcji trójmiasto.pl przeszedłby się z aparatem na stosunkowo nowy/świeży przystanek SKM Śródmieście i zrobił krótki fotoreportaż o tym jak marnuje się publiczne środki? Stan tego peronu to jest dramat i i sprawia wrażenie jakby miał 15 lat. Ławki pordzewiałe i brudne, filary obdrapane, kostka powypaczana, woda stojąca w tunelu od strony ul. Toruńskiej itd itd. Dodatkowo porażający brak wyobraźni ludzi z SKM, którzy do dziś nie umieścili biletomatu od strony toruńskiej i żeby kupić bilet trzeba przejść cały peron aż do wejścia od okopowej.- 11 3
-
2018-12-11 21:10
pretensje do twijego szefa struka (1)
skieruj bezpośrednio malkontentny lemingu.
przecież od strony Toruńskijej urzędasy zmiasta nie odebrały jeszcze.- 1 1
-
2018-12-12 00:20
Tumanie, od strony toruńskiej chodzą tylko urzędnicy? Czy w twojej ciasnej głowie nie mieści się myśl, że służy ono również mieszkańcom Starego Przedmieścia i okolic? Przejście zresztą już dawno oddane do użytku.
- 0 0
-
2018-12-11 22:22
co chcesz peron istnieje od 2015 r.
a przejście Toruńska dopiero od kilku miesięcy nawet nie wiadomo czy oficjalne przecięcie wstęgi było, w tym tempie biletomat to za jakieś 10 lat będzie
- 1 0
-
2018-12-11 16:14
Cena szokująca (1)
kogoś mocno pos.....ło z wyceną.
- 5 4
-
2018-12-12 11:25
1 mln to dużo?
normalny to ty nie jesteś
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.