- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (418 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
1 mln zł za projekty remontów trzech przystanków SKM
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat)
aktualizacja: godz. 08:59
(7 stycznia 2019)
Dwie firmy zgłosiły się do przetargu na opracowanie projektów modernizacji trzech peronów SKM w Gdyni: na Grabówku , Leszczynkach
i w Orłowie
. Oferta jednego z wykonawców, na łączną kwotę ponad 1 mln zł, mieści się w budżecie, a druga przekracza 3 mln zł i znacznie go przewyższa. Dokumentacja powstanie maksymalnie w ciągu roku.
AKTUALIZACJA, 7 stycznia 2019
SKM unieważniła przetarg. Firma, która złożyła korzystniejszą ofertę mieszczącą się w budżecie, nie wpłaciła wadium, a oferta drugiej była zbyt wysoka.
SKM właśnie wykonała pierwszy krok w kierunku ich gruntownego remontu. Jest nim otwarcie kopert w przetargu na wykonanie projektów przebudowy każdego przystanku. Oferty złożyły dwie firmy.
Transprojekt Gdański za wykonanie projektu i nadzór inwestorski zażyczył sobie w sumie ponad 3,2 mln zł (Leszczynki 906 tys., Grabówek 933 tys. i Orłowo 1,39 mln zł). Z kolei Multiconsult Polska z Warszawy chce te same prace wykonać za 1,06 mln zł (odpowiednio 309 tys. zł, 309 tys. zł i 442 tys. zł).
Spółka SKM ma przeznaczone na ten cel 1,3 mln zł, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w budżecie.
W przypadku Grabówka i Leszczynek prace projektowe potrwają 12 miesięcy, a Orłowa o miesiąc krócej.
Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:
- nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
- nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
- wymianę torów w obrębie peronu
- modernizację przejścia podziemnego
- montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO.
Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.
W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Winda będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.
W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych zlokalizowanych bezpośrednio przy wejściu i istniejącej kasy biletowej.
W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy.
Warto wspomnieć, że w maju 2019 roku ruszy remont peronu SKM w Redłowie. Obecnie trwają prace projektowe. Przystanek w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom w marcu 2020 roku.
W kolejce na remont, poza Grabówkiem, Leszczynkami i Orłowem, czekają jeszcze perony Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.
Opinie (134) 3 zablokowane
-
2018-12-12 17:18
Będzie grubo
Wezmą bańkę i wymaluja je na jakiś ładny kolor i będzie gruba modernizacja
- 1 0
-
2018-12-15 20:09
SKM do pracy !
Bańka na projekt jest , ale na odśnieżenie w piątek stacji Gdańsk stocznia zabrakło !!
BRAWO!!!!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.