• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1 mln zł za projekty remontów trzech przystanków SKM

Michał Brancewicz
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 08:59 (7 stycznia 2019)
Zdjęcie peronu SKM Grabówek z 2013 roku. Od tego czasu niewiele się w tym miejscu zmieniło. Zdjęcie peronu SKM Grabówek z 2013 roku. Od tego czasu niewiele się w tym miejscu zmieniło.

Dwie firmy zgłosiły się do przetargu na opracowanie projektów modernizacji trzech peronów SKM w Gdyni: na Grabówku zobacz na mapie Gdyni, Leszczynkach zobacz na mapie Gdyni i w Orłowie zobacz na mapie Gdyni. Oferta jednego z wykonawców, na łączną kwotę ponad 1 mln zł, mieści się w budżecie, a druga przekracza 3 mln zł i znacznie go przewyższa. Dokumentacja powstanie maksymalnie w ciągu roku.



AKTUALIZACJA, 7 stycznia 2019
SKM unieważniła przetarg. Firma, która złożyła korzystniejszą ofertę mieszczącą się w budżecie, nie wpłaciła wadium, a oferta drugiej była zbyt wysoka.


Jak powinny wyglądać przystanki SKM?

Wymienione przystanki należą do najbardziej zaniedbanych na całej trasie SKM i są zarazem jednymi z ostatnich, które czekają na modernizację. Wystarczy wspomnieć, że peron na Grabówku powstał w 1952 roku, w Orłowie rok później, a na Leszczynkach w 1973 roku. Oczywiście w międzyczasie przechodziły one mniejsze lub większe prace modernizacyjne.

SKM właśnie wykonała pierwszy krok w kierunku ich gruntownego remontu. Jest nim otwarcie kopert w przetargu na wykonanie projektów przebudowy każdego przystanku. Oferty złożyły dwie firmy.

Transprojekt Gdański za wykonanie projektu i nadzór inwestorski zażyczył sobie w sumie ponad 3,2 mln zł (Leszczynki 906 tys., Grabówek 933 tys. i Orłowo 1,39 mln zł). Z kolei Multiconsult Polska z Warszawy chce te same prace wykonać za 1,06 mln zł (odpowiednio 309 tys. zł, 309 tys. zł i 442 tys. zł).

Spółka SKM ma przeznaczone na ten cel 1,3 mln zł, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w budżecie.

Pasażerów idących na peron SKM Leszczynki wita stary szyld. Pasażerów idących na peron SKM Leszczynki wita stary szyld.
W przypadku Grabówka i Leszczynek prace projektowe potrwają 12 miesięcy, a Orłowa o miesiąc krócej.

Zakres prac projektowych w przypadku wszystkich trzech jest podobny i obejmuje:

  • nowy peron o długości ok. 200 metrów i wysokości 96 cm
  • nową wiatę przykrywającą jak największą część peronu
  • wymianę torów w obrębie peronu
  • modernizację przejścia podziemnego
  • montaż 24 kamer monitoringu, czterech wyświetlaczy LED, dwóch dwustronnych zegarów, czterech automatów biletowych i sześciu kasowników, dwóch słupków SOS/INFO.

Jest też kilka różnic w poszczególnych projektach.

W przypadku Grabówka nie przewiduje się budowy windy, a jedynie pochylnię w miejsce schodów. Winda będzie za to na Leszczynkach i w Orłowie. Na Grabówku likwidacji ulegnie również zadaszenie nad schodami i poczekalnią oraz dwukondygnacyjny budynek techniczno-socjalny. Zaprojektowane zostanie wyjście z przejścia podziemnego od strony ul. Zakręt do Oksywia oraz nowe przejście podziemne pod torem nr 502, poprowadzone od granicy terenu kolejowego od strony ul. Morskiej.

W projekcie dla SKM Leszczynki projektant musi przewidzieć wyburzenie istniejącego zadaszenia nad schodami oraz obiektów handlowych zlokalizowanych bezpośrednio przy wejściu i istniejącej kasy biletowej.

W przypadku Orłowa zaprojektowane zostaną też nowe rozjazdy.

Warto wspomnieć, że w maju 2019 roku ruszy remont peronu SKM w Redłowie. Obecnie trwają prace projektowe. Przystanek w nowej odsłonie zostanie udostępniony pasażerom w marcu 2020 roku.

W kolejce na remont, poza Grabówkiem, Leszczynkami i Orłowem, czekają jeszcze perony Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia.

Opinie (134) 3 zablokowane

  • (1)

    na Grabowku kolo Lidla ma powstac osiedle hm..

    • 5 1

    • Dlatego robią przejście..

      • 0 0

  • Projekty

    Tyle kosztuja, ja za projekt magazynu zapłaciłem ok 200tys, jeśli mówimy o projekcie od zera jest możliwość wydania kwoty 1mln na 3 projekty. Takie są ceny.

    • 3 2

  • (1)

    Bo nie da się sftrezować nawierzchni i wyrównać krawężników. Za mało odpowiednie firmy szwagrów zarobią.

    • 2 3

    • To nie budowa drogi. Pomyliło Ci się

      • 1 0

  • Przyjemniej

    Będzie się przyjemniej stało jak się SKM spozni

    • 2 0

  • Za milion, to ja bym też ze szwagrem narysował

    • 0 2

  • doją jak mogą bo milion to sam remont powinen kosztować a nie trochę papieru

    i standardowy skopiowany projekt

    • 1 1

  • Kor

    I tak zrobi je 1 wysoko opłacany pracownik.
    Taki co zarabia 4 000. Mc .
    Troszkę firmie kaski z miliona zostanie :)

    • 0 0

  • ciekawe - w przyszłym roku w Trójmieście będą dwa remonty kolejowe

    jeden w Głównym przy torach dalekobieżnych a drugi w Redłowie - SKM, ciężko będzie uzasadnić opóźnienia skoro prawie na całej trasie SKM remontów brak - zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce

    • 0 0

  • 2025 jak nic można stawiać

    projekt może 2019, przetarg na wykonawstwo 2020, rozstrzygnięcie 2021, start remontu 2022 który potrwa jak w Cisowej

    • 1 0

  • Złodzieje

    No i już wiemy czemu zlikwidowano bilety kwartalne. Trzeba będzie wydać więcej na miesięczne, bo remonty są do zrobienia. Remonty, które będą sie ciągnąć rok dłużej niż zakładano, a do Weja będą przez nie jeździć 2 pociągi na godzinę. Brawo SKM!!! BRAWO!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane