- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (494 opinie)
- 2 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (68 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (42 opinie)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (70 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (345 opinii)
- 6 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (233 opinie)
129 mln zł za modernizację 21 SKM-ek
Modernizacją 21 kolejek SKM zajmie się najprawdopodobniej konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole oraz Skoda. Zażądało za wykonanie tej inwestycji niespełna 129 mln zł, znacznie mniej od innych firm biorących udział w przetargu.
Ogłoszono kolejny, wystartowało w nim trzech oferentów.
Konsorcjum firm: Tabor Szynowy Opole S.A. oraz Skoda Polska sp. z.o.o. chce za modernizację kolejek 128 mln 866 tys. zł.
Konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk
Mazowiecki S.A. oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. chce 141 mln 523 tys. zł.
Z kolei oferta złożona przez Newag S.A. opiewa aż na 174 mln 611 tys. zł.
- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln 218 tys. zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zwycięzca przetargu będzie miał 14 miesięcy - od momentu podpisania umowy - na zmodernizowanie 21 kolejek SKM.
Miejsca
Opinie (186) 2 zablokowane
-
2012-03-06 17:30
CIENKO
Taki port rocznie wydaje więcej na swoje inwestycje portowe niż SKM pozbierała na wieloletnią modernizację swoich kaszlaków.
- 6 0
-
2012-03-06 17:34
Przy okazji modernizacji (3)
Niech zmodernizują zarząd SKM. Kolejki ciągle się spóźniają. Na niektórych przystankach, np. Sopot Kamienny Potok (nie tak dawno odnowiony), brak jakiejkowiek informacji o opóźnieniach. Na dworcu Gdańsk Główny migające strzałki w przejściu podziemnym i tablica na peronie pokazują często niewłaściwy peron, z którego odjedzie następny pociąg. Sieć trakcyjna się sypie. A zarząd odnawia perony. Dobrze, że chociaż wzięli się w końcu za pociągi. Tylko proszę o siedzenia bez stymulacji prostaty.
- 16 0
-
2012-03-06 18:05
ciekawe gdzie odnawia te perony, bo Wrzeszcz straszy już za dnia nawet (1)
w nocy to nie wspomnę
- 1 2
-
2012-03-06 18:36
To może zajrzyj na inne przystanki oprócz Wrzeszcza.
To zobaczysz, gdzie są odnawiane.
Stacja we Wrzeszczu będzie przebudowana kompleksowo w całości, więc jaki jest sens remontu jednego peronu na chwilę przedtem?- 0 1
-
2012-03-06 20:18
Najbardziej nie rozumiem spóźnionych kolejek z Gdańska na stacji Politechnika
...przecież to druga stacja od Gdanska Głównego! A prawie każda kolejka ma tam 2 minutowe spóźnienie...
- 4 0
-
2012-03-06 17:36
czyli mniej miejsc siedzących = 2 zamiast 3 składów by wiecej bydła upchać
- 3 0
-
2012-03-06 17:36
nie chce tych siedzeń wciskających siew zad!!
- 6 0
-
2012-03-06 17:52
Wszyscy widzę chcą nowych kolejek ale mam pytanie. (2)
Czy wy wszyscy mieszkacie w nowych domach, mieszkaniach i jeździcie nowymi samochodami? Hę?
- 4 4
-
2012-03-06 18:06
tak
- 2 1
-
2012-03-06 18:45
Oczywiście
ze tak. Trzeba iść do przodu, a nie stać w miejscu.
- 0 0
-
2012-03-06 18:13
ten remont to..... (1)
...tak jak by ubrac stara babe w ciuszki malolatki ....... szmelc pozostanie szmelcem
- 6 2
-
2012-03-06 18:23
hahaha
jakie porównanie :) Stara baba w ciuchach małolaty to jeszcze gorsza sprawa niż remont SKM. PS: precz z czerwonymi spodniami ! precz z modą ! Kobiety coraz mniej sexy:( i precz z tymi okularami w grubych czarnych oprawkach !! WIOCHA
- 0 0
-
2012-03-06 18:17
139 mln? (2)
Za te pieniądze można kupić co najmniej 7 nowoczesnych ezt :/
Pieniądze utopione w guanie.- 6 0
-
2012-03-06 18:22
ile by wytrzymało te 7 EZT...
...zastępując 21 starych? Czyli mieszcząc trzykrotnie więcej pasażerów?
- 0 3
-
2012-03-06 19:44
maksymalnie 4. Chyba, że któryś ze złomów.
- 0 0
-
2012-03-06 18:20
spoko (1)
wyremontowane składy jeszcze się potoczą ale na boga niech to jest ostatnia modernizacja , czas inwestować i się rozwijać a nie cofać w lata 80 bo to co jest po tej modernizacji widziałem we Francji ale w latach 80. czyli 30 lat temu!!!!!!!!!!!!!
- 3 1
-
2012-03-07 03:46
w przypadku większości "kibli" jest to pierwsza
nie liczę wymiany wadliwych układów przetwornic zasilana oświetlenia. Po modernie niestety nie przybędzie drzwi, ale lepsze przyspieszenie pozwoli wydłużyć postój na stacji o kilka sekund, co trochę skompensuje te braki.
- 0 0
-
2012-03-06 18:21
zlom remontuja i dalej jest zlomem taka to polska kolej do d*py jest i bedzie
- 4 0
-
2012-03-06 18:35
liftingi (1)
zmodernizować z 5 sztuk i kupić 5 nowych . a nie pchać kasę w nie ekonomiczny, energochłonny, zbutwiały sprzęt. W Warszawie wymienili całe pudła w etz parę lat temu a teraz wymieniają silniki bo są nieekonomiczne . A w Trójmieście robi się liftingi czy tu jest sens? w Warszawie to zrozumieli i nie inwestują w remonty tylko kupują nowe. TU TEGO NIE rozumieją a za parę lat wyciągną wnioski i będą wymieniać szroty!!!!!!!!!! podwójnie topić kasę , i mieć powody do podwyżek, bo trzeba inwestować w tabor bo jest energochłonny a prąd idzie do góry , bzdety ...........
- 12 0
-
2012-03-06 18:39
Zdaje się...
...że tu wlaśnie chodzi o wymianę całej techniki, a nie tylko lifting.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.