• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

129 mln zł za modernizację 21 SKM-ek

piw
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Jedna ze zmodernizowanych już wcześniej kolejek SKM. Jedna ze zmodernizowanych już wcześniej kolejek SKM.

Modernizacją 21 kolejek SKM zajmie się najprawdopodobniej konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole oraz Skoda. Zażądało za wykonanie tej inwestycji niespełna 129 mln zł, znacznie mniej od innych firm biorących udział w przetargu.



Co jest dla ciebie ważniejsze, komfort podróży czy częstotliwość jazdy kolejek?

To już drugie podejście SKM do modernizacji swojego taboru. Pierwotnie 21 kolejek miało zostać odnowionych jeszcze przed Euro 2012. W lutym ubiegłego roku rozstrzygnięto pierwszy przetarg w tej sprawie, wygrała go firma Newag. Wszystko miało kosztować 139 mln zł, ale prace nigdy się nie rozpoczęły, bo SKM za późno pozyskało środki na wkład własny w inwestycję i przetarg trzeba było unieważnić.

Ogłoszono kolejny, wystartowało w nim trzech oferentów.

Konsorcjum firm: Tabor Szynowy Opole S.A. oraz Skoda Polska sp. z.o.o. chce za modernizację kolejek 128 mln 866 tys. zł.

Konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk
Mazowiecki S.A.
oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. chce 141 mln 523 tys. zł.

Z kolei oferta złożona przez Newag S.A. opiewa aż na 174 mln 611 tys. zł.

- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln 218 tys. zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięzca przetargu będzie miał 14 miesięcy - od momentu podpisania umowy - na zmodernizowanie 21 kolejek SKM.
piw

Miejsca

Opinie (186) 2 zablokowane

  • CIENKO

    Taki port rocznie wydaje więcej na swoje inwestycje portowe niż SKM pozbierała na wieloletnią modernizację swoich kaszlaków.

    • 6 0

  • Przy okazji modernizacji (3)

    Niech zmodernizują zarząd SKM. Kolejki ciągle się spóźniają. Na niektórych przystankach, np. Sopot Kamienny Potok (nie tak dawno odnowiony), brak jakiejkowiek informacji o opóźnieniach. Na dworcu Gdańsk Główny migające strzałki w przejściu podziemnym i tablica na peronie pokazują często niewłaściwy peron, z którego odjedzie następny pociąg. Sieć trakcyjna się sypie. A zarząd odnawia perony. Dobrze, że chociaż wzięli się w końcu za pociągi. Tylko proszę o siedzenia bez stymulacji prostaty.

    • 16 0

    • ciekawe gdzie odnawia te perony, bo Wrzeszcz straszy już za dnia nawet (1)

      w nocy to nie wspomnę

      • 1 2

      • To może zajrzyj na inne przystanki oprócz Wrzeszcza.

        To zobaczysz, gdzie są odnawiane.

        Stacja we Wrzeszczu będzie przebudowana kompleksowo w całości, więc jaki jest sens remontu jednego peronu na chwilę przedtem?

        • 0 1

    • Najbardziej nie rozumiem spóźnionych kolejek z Gdańska na stacji Politechnika

      ...przecież to druga stacja od Gdanska Głównego! A prawie każda kolejka ma tam 2 minutowe spóźnienie...

      • 4 0

  • czyli mniej miejsc siedzących = 2 zamiast 3 składów by wiecej bydła upchać

    • 3 0

  • nie chce tych siedzeń wciskających siew zad!!

    • 6 0

  • Wszyscy widzę chcą nowych kolejek ale mam pytanie. (2)

    Czy wy wszyscy mieszkacie w nowych domach, mieszkaniach i jeździcie nowymi samochodami? Hę?

    • 4 4

    • tak

      • 2 1

    • Oczywiście

      ze tak. Trzeba iść do przodu, a nie stać w miejscu.

      • 0 0

  • ten remont to..... (1)

    ...tak jak by ubrac stara babe w ciuszki malolatki ....... szmelc pozostanie szmelcem

    • 6 2

    • hahaha

      jakie porównanie :) Stara baba w ciuchach małolaty to jeszcze gorsza sprawa niż remont SKM. PS: precz z czerwonymi spodniami ! precz z modą ! Kobiety coraz mniej sexy:( i precz z tymi okularami w grubych czarnych oprawkach !! WIOCHA

      • 0 0

  • 139 mln? (2)

    Za te pieniądze można kupić co najmniej 7 nowoczesnych ezt :/

    Pieniądze utopione w guanie.

    • 6 0

    • ile by wytrzymało te 7 EZT...

      ...zastępując 21 starych? Czyli mieszcząc trzykrotnie więcej pasażerów?

      • 0 3

    • maksymalnie 4. Chyba, że któryś ze złomów.

      • 0 0

  • spoko (1)

    wyremontowane składy jeszcze się potoczą ale na boga niech to jest ostatnia modernizacja , czas inwestować i się rozwijać a nie cofać w lata 80 bo to co jest po tej modernizacji widziałem we Francji ale w latach 80. czyli 30 lat temu!!!!!!!!!!!!!

    • 3 1

    • w przypadku większości "kibli" jest to pierwsza

      nie liczę wymiany wadliwych układów przetwornic zasilana oświetlenia. Po modernie niestety nie przybędzie drzwi, ale lepsze przyspieszenie pozwoli wydłużyć postój na stacji o kilka sekund, co trochę skompensuje te braki.

      • 0 0

  • zlom remontuja i dalej jest zlomem taka to polska kolej do d*py jest i bedzie

    • 4 0

  • liftingi (1)

    zmodernizować z 5 sztuk i kupić 5 nowych . a nie pchać kasę w nie ekonomiczny, energochłonny, zbutwiały sprzęt. W Warszawie wymienili całe pudła w etz parę lat temu a teraz wymieniają silniki bo są nieekonomiczne . A w Trójmieście robi się liftingi czy tu jest sens? w Warszawie to zrozumieli i nie inwestują w remonty tylko kupują nowe. TU TEGO NIE rozumieją a za parę lat wyciągną wnioski i będą wymieniać szroty!!!!!!!!!! podwójnie topić kasę , i mieć powody do podwyżek, bo trzeba inwestować w tabor bo jest energochłonny a prąd idzie do góry , bzdety ...........

    • 12 0

    • Zdaje się...

      ...że tu wlaśnie chodzi o wymianę całej techniki, a nie tylko lifting.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane