• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

129 mln zł za modernizację 21 SKM-ek

piw
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Jedna ze zmodernizowanych już wcześniej kolejek SKM. Jedna ze zmodernizowanych już wcześniej kolejek SKM.

Modernizacją 21 kolejek SKM zajmie się najprawdopodobniej konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole oraz Skoda. Zażądało za wykonanie tej inwestycji niespełna 129 mln zł, znacznie mniej od innych firm biorących udział w przetargu.



Co jest dla ciebie ważniejsze, komfort podróży czy częstotliwość jazdy kolejek?

To już drugie podejście SKM do modernizacji swojego taboru. Pierwotnie 21 kolejek miało zostać odnowionych jeszcze przed Euro 2012. W lutym ubiegłego roku rozstrzygnięto pierwszy przetarg w tej sprawie, wygrała go firma Newag. Wszystko miało kosztować 139 mln zł, ale prace nigdy się nie rozpoczęły, bo SKM za późno pozyskało środki na wkład własny w inwestycję i przetarg trzeba było unieważnić.

Ogłoszono kolejny, wystartowało w nim trzech oferentów.

Konsorcjum firm: Tabor Szynowy Opole S.A. oraz Skoda Polska sp. z.o.o. chce za modernizację kolejek 128 mln 866 tys. zł.

Konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk
Mazowiecki S.A.
oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. chce 141 mln 523 tys. zł.

Z kolei oferta złożona przez Newag S.A. opiewa aż na 174 mln 611 tys. zł.

- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln 218 tys. zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięzca przetargu będzie miał 14 miesięcy - od momentu podpisania umowy - na zmodernizowanie 21 kolejek SKM.
piw

Miejsca

Opinie (186) 2 zablokowane

  • Najdalej w tydzień menele i dresy

    z Arki i Lechii doprowadzą zmodernizowane składy do stanu obecnego

    • 4 0

  • co z kasą która zostanie? (4)

    SKM przygotowała ponad 139 baniek na ten remoncik...Skoda i Opole chcą 128... więc zostaje 10 mln zł... może SKM za te 10 baniek dokupi jeden nowy skład?

    Inna sprawa to szkoda, ze Skoda nie startowała w poprzednim przetargu... wtedy oferty były za duże i przez to na EURO nie będzie nowo/starych kolejek... i znów przyjdzie nam czekać prawie rok na nowo stare ciuchcie

    • 1 0

    • To mogłoby wystarczyć... (3)

      ... co najwyżej na częściową modernizację dodatkowych dwóch jednostek. Albo pełną modernizację jednej i odmalowanie drugiej.

      • 0 2

      • wypowiadasz się, a się nie znasz :) (2)

        Można by podłączyć się pod zamówienie innego przewoźnika (np. Pomorskie PR) i kupić takie cudo jak pod linkiem który kosztuje 10 mln zł... czyli tyle ile zostanie po tym przetargu :)

        • 0 0

        • Pod jakim linkiem? (1)

          • 0 0

          • zapomniałem :(

            zapomniałem, ze tu nie można linkować :)
            wpisz sobie w wyszukiwarce Acatus dla Koleji Mazowiskich... mieli różne wersje najtańszy był za 10 mln, a najdroższy za 13 mln zł...przy czym tam jest klima, dwie toalety itp. rzeczy których SKM nie używa co obniżyłoby cenę

            • 0 0

  • wszystko po kosztach stadiony, autostrady, ekspresówki, tory a teraz skm-ki.

    czy jedynym kryterium wyłonienia zwycięzcy przetargu zawsze jest cena ?? potem sa cyrki ze trzeba poprawiac, wybierac nowe firmy co dokoncza inwestycje - jednym slowem polska

    • 2 0

  • ............! (1)

    u mnie zero zaufania do złomu...kolejkowego czy dalekobieżnego...teraz wychodzi w jakim stanie jest cała klej...samobójstwo wsiadać i jeszcze płacić słono...wolę rower...dzidostwo wielkie te kolejki..smród prl-owski czuć...kolej powinna dopłacać tym co korzystają z jej usług!!!!!!!

    • 1 0

    • wszędzie możesz trafić na kogoś nieodpowiedzialnego

      DR może CI nie przestawić zwrotnicy, kierowca z przeciwległego pasa wjechać na czołówkę, panowie w turbanach porwać samolot, właściciel pieska kopnąć w koło. Każdy środek transportu ma słabe punkty.

      • 1 0

  • LIPA (1)

    NIEMA SENSU REMONT STARYCH SKŁADÓW ETZ .

    TO JEST LIPA I NABIJANIE KASY INNYM . CZ KTOŚ TU MYŚLI LOGICZNIE !
    DLACZEGO W INNYCH MIASTACH ODCHODZI SIĘ OD MODERNIZACJI I ZAKUPUJE NOWE SKŁADY? BO TO NIEMA SENSU KOŃCZY SIĘ 2 LETNIA GWARANCJA I SIĘ SYPIĄ TAK JAK SKM KA LIPA NA KOŁACH !!!

    • 2 0

    • W jakich innych miastach?

      Gdzie w Polsce jeszcze funkcjonuje kolej aglomeracyjna z własnym taborem i własną infrastrukturą?

      • 0 0

  • co za bzdura (2)

    ostatnio widziałem jak stara kobieta ledwo była w stanie wysiąść w sopocie i zrobić 1-metrowy krok w kierunku peronu. Bez pomocy to by w dziurę wpadła między peronem a kolejką. Teraz będą dalej te same składy. Żenada to SKM, ale co zrobić, nie ma żadnej konkurencji.

    • 3 1

    • Nauczy się wsiadać przez pierwsze drzwi pierwszego wagonu. Nawet jeśli ktoś z pasażerów jej odmówi pomocy

      to na pewno ocali ją kierownik.

      • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • hehehehe (1)

    I tak wiele podzespołów dla Opola będzie naprawiał ZNTKiM w Gdańsku!

    • 0 0

    • Ciekawe

      To źle czy dobrze ?

      • 0 0

  • miały być nowe składy a będzie zmodernizowane dziadostwo

    uznano, ze Trójmiasto jest tyle warte

    • 1 0

  • Czy ktoś wie czy 128 milionów brutto czy netto

    • 0 0

  • Gdyby tak porownać choćby koszty prądu (2)

    ponoszone przez skm i wliczone w bilety...ciekawe ile prądu pobierają te złomy a ile normalne pociągi wyprodukowane w obecnych czasach?

    • 3 0

    • ELF - ca. 2 MW, EN57 AKM (czyli zmodernizowane) - 1MW

      przed modernizacją "kible" ciągną około 600 kW, jednak mają żałosne przyspieszenie.

      • 0 0

    • Własnie po to jest modernizacja...

      ...zeby pobierały mniej pradu

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane