- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (495 opinii)
- 2 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (69 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (43 opinie)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (71 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (345 opinii)
- 6 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (233 opinie)
129 mln zł za modernizację 21 SKM-ek
Modernizacją 21 kolejek SKM zajmie się najprawdopodobniej konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole oraz Skoda. Zażądało za wykonanie tej inwestycji niespełna 129 mln zł, znacznie mniej od innych firm biorących udział w przetargu.
Ogłoszono kolejny, wystartowało w nim trzech oferentów.
Konsorcjum firm: Tabor Szynowy Opole S.A. oraz Skoda Polska sp. z.o.o. chce za modernizację kolejek 128 mln 866 tys. zł.
Konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk
Mazowiecki S.A. oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. chce 141 mln 523 tys. zł.
Z kolei oferta złożona przez Newag S.A. opiewa aż na 174 mln 611 tys. zł.
- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln 218 tys. zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zwycięzca przetargu będzie miał 14 miesięcy - od momentu podpisania umowy - na zmodernizowanie 21 kolejek SKM.
Miejsca
Opinie (186) 2 zablokowane
-
2012-03-06 20:32
Najdalej w tydzień menele i dresy
z Arki i Lechii doprowadzą zmodernizowane składy do stanu obecnego
- 4 0
-
2012-03-06 21:06
co z kasą która zostanie? (4)
SKM przygotowała ponad 139 baniek na ten remoncik...Skoda i Opole chcą 128... więc zostaje 10 mln zł... może SKM za te 10 baniek dokupi jeden nowy skład?
Inna sprawa to szkoda, ze Skoda nie startowała w poprzednim przetargu... wtedy oferty były za duże i przez to na EURO nie będzie nowo/starych kolejek... i znów przyjdzie nam czekać prawie rok na nowo stare ciuchcie- 1 0
-
2012-03-06 21:17
To mogłoby wystarczyć... (3)
... co najwyżej na częściową modernizację dodatkowych dwóch jednostek. Albo pełną modernizację jednej i odmalowanie drugiej.
- 0 2
-
2012-03-06 21:56
wypowiadasz się, a się nie znasz :) (2)
Można by podłączyć się pod zamówienie innego przewoźnika (np. Pomorskie PR) i kupić takie cudo jak pod linkiem który kosztuje 10 mln zł... czyli tyle ile zostanie po tym przetargu :)
- 0 0
-
2012-03-07 08:50
Pod jakim linkiem? (1)
- 0 0
-
2012-03-07 16:03
zapomniałem :(
zapomniałem, ze tu nie można linkować :)
wpisz sobie w wyszukiwarce Acatus dla Koleji Mazowiskich... mieli różne wersje najtańszy był za 10 mln, a najdroższy za 13 mln zł...przy czym tam jest klima, dwie toalety itp. rzeczy których SKM nie używa co obniżyłoby cenę- 0 0
-
2012-03-06 21:17
wszystko po kosztach stadiony, autostrady, ekspresówki, tory a teraz skm-ki.
czy jedynym kryterium wyłonienia zwycięzcy przetargu zawsze jest cena ?? potem sa cyrki ze trzeba poprawiac, wybierac nowe firmy co dokoncza inwestycje - jednym slowem polska
- 2 0
-
2012-03-06 21:25
............! (1)
u mnie zero zaufania do złomu...kolejkowego czy dalekobieżnego...teraz wychodzi w jakim stanie jest cała klej...samobójstwo wsiadać i jeszcze płacić słono...wolę rower...dzidostwo wielkie te kolejki..smród prl-owski czuć...kolej powinna dopłacać tym co korzystają z jej usług!!!!!!!
- 1 0
-
2012-03-07 03:51
wszędzie możesz trafić na kogoś nieodpowiedzialnego
DR może CI nie przestawić zwrotnicy, kierowca z przeciwległego pasa wjechać na czołówkę, panowie w turbanach porwać samolot, właściciel pieska kopnąć w koło. Każdy środek transportu ma słabe punkty.
- 1 0
-
2012-03-06 21:29
LIPA (1)
NIEMA SENSU REMONT STARYCH SKŁADÓW ETZ .
TO JEST LIPA I NABIJANIE KASY INNYM . CZ KTOŚ TU MYŚLI LOGICZNIE !
DLACZEGO W INNYCH MIASTACH ODCHODZI SIĘ OD MODERNIZACJI I ZAKUPUJE NOWE SKŁADY? BO TO NIEMA SENSU KOŃCZY SIĘ 2 LETNIA GWARANCJA I SIĘ SYPIĄ TAK JAK SKM KA LIPA NA KOŁACH !!!- 2 0
-
2012-03-07 08:51
W jakich innych miastach?
Gdzie w Polsce jeszcze funkcjonuje kolej aglomeracyjna z własnym taborem i własną infrastrukturą?
- 0 0
-
2012-03-06 21:51
co za bzdura (2)
ostatnio widziałem jak stara kobieta ledwo była w stanie wysiąść w sopocie i zrobić 1-metrowy krok w kierunku peronu. Bez pomocy to by w dziurę wpadła między peronem a kolejką. Teraz będą dalej te same składy. Żenada to SKM, ale co zrobić, nie ma żadnej konkurencji.
- 3 1
-
2012-03-07 00:33
Nauczy się wsiadać przez pierwsze drzwi pierwszego wagonu. Nawet jeśli ktoś z pasażerów jej odmówi pomocy
to na pewno ocali ją kierownik.
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2012-03-06 22:08
hehehehe (1)
I tak wiele podzespołów dla Opola będzie naprawiał ZNTKiM w Gdańsku!
- 0 0
-
2012-03-06 23:39
Ciekawe
To źle czy dobrze ?
- 0 0
-
2012-03-06 22:09
miały być nowe składy a będzie zmodernizowane dziadostwo
uznano, ze Trójmiasto jest tyle warte
- 1 0
-
2012-03-06 22:20
Czy ktoś wie czy 128 milionów brutto czy netto
- 0 0
-
2012-03-06 22:23
Gdyby tak porownać choćby koszty prądu (2)
ponoszone przez skm i wliczone w bilety...ciekawe ile prądu pobierają te złomy a ile normalne pociągi wyprodukowane w obecnych czasach?
- 3 0
-
2012-03-07 03:55
ELF - ca. 2 MW, EN57 AKM (czyli zmodernizowane) - 1MW
przed modernizacją "kible" ciągną około 600 kW, jednak mają żałosne przyspieszenie.
- 0 0
-
2012-03-07 08:52
Własnie po to jest modernizacja...
...zeby pobierały mniej pradu
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.