• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

129 mln zł za modernizację 21 SKM-ek

piw
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Jedna ze zmodernizowanych już wcześniej kolejek SKM. Jedna ze zmodernizowanych już wcześniej kolejek SKM.

Modernizacją 21 kolejek SKM zajmie się najprawdopodobniej konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole oraz Skoda. Zażądało za wykonanie tej inwestycji niespełna 129 mln zł, znacznie mniej od innych firm biorących udział w przetargu.



Co jest dla ciebie ważniejsze, komfort podróży czy częstotliwość jazdy kolejek?

To już drugie podejście SKM do modernizacji swojego taboru. Pierwotnie 21 kolejek miało zostać odnowionych jeszcze przed Euro 2012. W lutym ubiegłego roku rozstrzygnięto pierwszy przetarg w tej sprawie, wygrała go firma Newag. Wszystko miało kosztować 139 mln zł, ale prace nigdy się nie rozpoczęły, bo SKM za późno pozyskało środki na wkład własny w inwestycję i przetarg trzeba było unieważnić.

Ogłoszono kolejny, wystartowało w nim trzech oferentów.

Konsorcjum firm: Tabor Szynowy Opole S.A. oraz Skoda Polska sp. z.o.o. chce za modernizację kolejek 128 mln 866 tys. zł.

Konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk
Mazowiecki S.A.
oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. chce 141 mln 523 tys. zł.

Z kolei oferta złożona przez Newag S.A. opiewa aż na 174 mln 611 tys. zł.

- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln 218 tys. zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięzca przetargu będzie miał 14 miesięcy - od momentu podpisania umowy - na zmodernizowanie 21 kolejek SKM.
piw

Miejsca

Opinie (186) 2 zablokowane

  • stan kolejek w Bukareszcie jest lepszy bo tam się sprowadza używki z francji , są w lepszym stanie nisz te po modernizacji pochodzą głównie z lat 90. Czego tego się nie robi w skm .

    • 1 1

  • Nie mozna bylo kupic z panstw UE jakis uzywek? (1)

    Kupic 12 używek, korzystać do tego ze starych SKM, kilka sprzedac gdzies w Polsce, kupic kolejna uzywke i tak w kolo. Z czasem moglby byc naprawde fajny tabor. Mniejsze zuzycie pradu, lepszy komfort itd

    • 1 2

    • A gdzie w UE...

      ...jest kolej aglomeracyjna zasilana prądem stałym o napięciu 3000 V?

      Podpowiadam: raczej nigdzie. Zakup taich używek oznaczałby konieczność daleko idącej modyfikacji, zapewne równie drogiej jak modernizacja tych nasych składów. Tylko, ze te "nasze" składy SKM po prostu ma swoje, a kupując używki doszedłby koszt tego zakupu.

      • 2 0

  • Ręce opadaja jak czyta się komentarze. Ludzie co wam w życiu nie wyszło że portal Trójmiasto służy do wyładowywania waszych frustracji?

    • 3 1

  • Słyszał ktoś o ZMĘCZENIU MATERIAŁU !!!! (1)

    Te kolejki są starsze niż ustawa przewiduje. Zmodernizują złomy i dopiero po następnym wypadku (twu-twu) pójdą po rozum do głowy i będą wymieniać na nowe? Chytry i biedny jak chce zaoszczędzić to ZAWSZE dwa razy traci.

    • 4 3

    • Po jakim następnym?

      A kiedy był ten pierwszy wypadek kolejowy spowodowany... zmęczeniem materiału ? Jaka ustawa przewiduje maksymalny wiek wagonów i określa go na przedział 20 - 30 lat?

      • 1 0

  • A może (1)

    A może któryś z was najpierw przeczytałby co jest przedmiotem przetargu, jaki zakres modernizacji ma zostać wykonany,a potem zacznie pisać o wymienieniu jedynie kilku śrubek i tulejek oraz obdarciu ze rdzy?
    Pleciecie to co wam do łba strzeli,a nie macie pojęcia co będzie zrobione, po przeczytaniu dokładniej co ma być wykonane w ramach modernizacji taboru, uważam że nie ma po co wydawać pieniędzy na nowy tabor.
    Szkoda tylko że z takim opóźnieniem, ta cała inwestycja zostanie wykonana.

    • 4 0

    • Niestety za dużo wymagasz. Większość przeczyta tytuł, ewentualnie ze 2 pierwsze zdania i już wszystko wie. Jak widzisz kilka osób rozumie tutaj sens modernizacji, a reszta wylewa swoje frustracje nie mając pojęcia o temacie, w którym się wypowiadają. Na szczęście Ci pieniacze "wszechwiedzący" nie decydują o niczym, co najwyżej czy mają iść do klopa, bo tak to już dawno takie SKM byłoby bankrutem, albo nikt by tym nie jeździł.

      • 3 0

  • Podłogi!

    Przypominam ze produkowane 80 lat temu niemieckie składy miały podłogę na poziomie peronów - może po 100 latach i kilkudziesięciu modernizacjach się tego doczekamy. W takich prostych sprawach najlepiej wychodzi debilizm tego narodu - perony modernizują, składy modernizują - nie potrafią tego ani tego zrobić dobrze...

    • 7 1

  • Czy karoseria będzie taka sama ?

    bo remonty silników elektrycznych są b.drogie !

    • 1 1

  • Nie wiem...

    Nie wiem który raz już zapowiadają modernizację składów, ale zdaje się, że w okresie samych wakacji czytałem dwa artykuły o zbliżonej doń treści...

    • 2 0

  • śmiech na sali koń by sie uśmiał mój ojciec jeździł tymi kolejkami do pracy całe życie a teraz ten złom ma być remontowany -szok
    Niedawno jechałem taka modernizowaną kolejką dziwi się nie zamykały i staliśmy w Gdyni dobre 20 minut :)
    stan tych kolejek jest opłakany .
    chyba czas pomyśleć i zakupić nowe a nie remontować stare złomy .

    • 3 0

  • Haha

    Newag - spółka w której udziały ma przekręciarz tzw. senator Kogut
    radiomaryjny piewca, czyściciel sutanny

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane