- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (494 opinie)
- 2 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (67 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (42 opinie)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (70 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (345 opinii)
- 6 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (233 opinie)
129 mln zł za modernizację 21 SKM-ek
Modernizacją 21 kolejek SKM zajmie się najprawdopodobniej konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole oraz Skoda. Zażądało za wykonanie tej inwestycji niespełna 129 mln zł, znacznie mniej od innych firm biorących udział w przetargu.
Ogłoszono kolejny, wystartowało w nim trzech oferentów.
Konsorcjum firm: Tabor Szynowy Opole S.A. oraz Skoda Polska sp. z.o.o. chce za modernizację kolejek 128 mln 866 tys. zł.
Konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk
Mazowiecki S.A. oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. chce 141 mln 523 tys. zł.
Z kolei oferta złożona przez Newag S.A. opiewa aż na 174 mln 611 tys. zł.
- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln 218 tys. zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zwycięzca przetargu będzie miał 14 miesięcy - od momentu podpisania umowy - na zmodernizowanie 21 kolejek SKM.
Miejsca
Opinie (186) 2 zablokowane
-
2012-03-06 18:43
stan kolejek w Bukareszcie jest lepszy bo tam się sprowadza używki z francji , są w lepszym stanie nisz te po modernizacji pochodzą głównie z lat 90. Czego tego się nie robi w skm .
- 1 1
-
2012-03-06 18:56
Nie mozna bylo kupic z panstw UE jakis uzywek? (1)
Kupic 12 używek, korzystać do tego ze starych SKM, kilka sprzedac gdzies w Polsce, kupic kolejna uzywke i tak w kolo. Z czasem moglby byc naprawde fajny tabor. Mniejsze zuzycie pradu, lepszy komfort itd
- 1 2
-
2012-03-06 19:05
A gdzie w UE...
...jest kolej aglomeracyjna zasilana prądem stałym o napięciu 3000 V?
Podpowiadam: raczej nigdzie. Zakup taich używek oznaczałby konieczność daleko idącej modyfikacji, zapewne równie drogiej jak modernizacja tych nasych składów. Tylko, ze te "nasze" składy SKM po prostu ma swoje, a kupując używki doszedłby koszt tego zakupu.- 2 0
-
2012-03-06 19:28
Ręce opadaja jak czyta się komentarze. Ludzie co wam w życiu nie wyszło że portal Trójmiasto służy do wyładowywania waszych frustracji?
- 3 1
-
2012-03-06 19:47
Słyszał ktoś o ZMĘCZENIU MATERIAŁU !!!! (1)
Te kolejki są starsze niż ustawa przewiduje. Zmodernizują złomy i dopiero po następnym wypadku (twu-twu) pójdą po rozum do głowy i będą wymieniać na nowe? Chytry i biedny jak chce zaoszczędzić to ZAWSZE dwa razy traci.
- 4 3
-
2012-03-06 20:27
Po jakim następnym?
A kiedy był ten pierwszy wypadek kolejowy spowodowany... zmęczeniem materiału ? Jaka ustawa przewiduje maksymalny wiek wagonów i określa go na przedział 20 - 30 lat?
- 1 0
-
2012-03-06 20:04
A może (1)
A może któryś z was najpierw przeczytałby co jest przedmiotem przetargu, jaki zakres modernizacji ma zostać wykonany,a potem zacznie pisać o wymienieniu jedynie kilku śrubek i tulejek oraz obdarciu ze rdzy?
Pleciecie to co wam do łba strzeli,a nie macie pojęcia co będzie zrobione, po przeczytaniu dokładniej co ma być wykonane w ramach modernizacji taboru, uważam że nie ma po co wydawać pieniędzy na nowy tabor.
Szkoda tylko że z takim opóźnieniem, ta cała inwestycja zostanie wykonana.- 4 0
-
2012-03-06 23:56
Niestety za dużo wymagasz. Większość przeczyta tytuł, ewentualnie ze 2 pierwsze zdania i już wszystko wie. Jak widzisz kilka osób rozumie tutaj sens modernizacji, a reszta wylewa swoje frustracje nie mając pojęcia o temacie, w którym się wypowiadają. Na szczęście Ci pieniacze "wszechwiedzący" nie decydują o niczym, co najwyżej czy mają iść do klopa, bo tak to już dawno takie SKM byłoby bankrutem, albo nikt by tym nie jeździł.
- 3 0
-
2012-03-06 20:04
Podłogi!
Przypominam ze produkowane 80 lat temu niemieckie składy miały podłogę na poziomie peronów - może po 100 latach i kilkudziesięciu modernizacjach się tego doczekamy. W takich prostych sprawach najlepiej wychodzi debilizm tego narodu - perony modernizują, składy modernizują - nie potrafią tego ani tego zrobić dobrze...
- 7 1
-
2012-03-06 20:04
Czy karoseria będzie taka sama ?
bo remonty silników elektrycznych są b.drogie !
- 1 1
-
2012-03-06 20:19
Nie wiem...
Nie wiem który raz już zapowiadają modernizację składów, ale zdaje się, że w okresie samych wakacji czytałem dwa artykuły o zbliżonej doń treści...
- 2 0
-
2012-03-06 20:19
śmiech na sali koń by sie uśmiał mój ojciec jeździł tymi kolejkami do pracy całe życie a teraz ten złom ma być remontowany -szok
Niedawno jechałem taka modernizowaną kolejką dziwi się nie zamykały i staliśmy w Gdyni dobre 20 minut :)
stan tych kolejek jest opłakany .
chyba czas pomyśleć i zakupić nowe a nie remontować stare złomy .- 3 0
-
2012-03-06 20:27
Haha
Newag - spółka w której udziały ma przekręciarz tzw. senator Kogut
radiomaryjny piewca, czyściciel sutanny- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.