- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (507 opinii)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (101 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (52 opinie)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (80 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (74 opinie)
- 6 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (378 opinii)
129 mln zł za modernizację 21 SKM-ek
Modernizacją 21 kolejek SKM zajmie się najprawdopodobniej konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole oraz Skoda. Zażądało za wykonanie tej inwestycji niespełna 129 mln zł, znacznie mniej od innych firm biorących udział w przetargu.
Ogłoszono kolejny, wystartowało w nim trzech oferentów.
Konsorcjum firm: Tabor Szynowy Opole S.A. oraz Skoda Polska sp. z.o.o. chce za modernizację kolejek 128 mln 866 tys. zł.
Konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk
Mazowiecki S.A. oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. chce 141 mln 523 tys. zł.
Z kolei oferta złożona przez Newag S.A. opiewa aż na 174 mln 611 tys. zł.
- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln 218 tys. zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zwycięzca przetargu będzie miał 14 miesięcy - od momentu podpisania umowy - na zmodernizowanie 21 kolejek SKM.
Miejsca
Opinie (186) 2 zablokowane
-
2012-03-06 23:46
co to za modernizacja w tak krótkim czasie?!
20 dni na modernizację 1 składu?!
no chyba że będą robić po kilka jednocześnie
ale już dziś skm jęczy że nie ma składów na podmiankę.
jak oddadzą do modernizacji 3 jednocześnie to będziemy tłoczyć się jak śledzie
no chyba że ściągną z powrotem te które wypożyczyli do Warszawy- 0 0
-
2012-03-07 05:16
zobaczymy zobaczymy
czy bedziemy wysiadac wsiadac czy wyskakiwac wskakiwac
- 1 0
-
2012-03-07 07:25
A co z EW-58
Pytam się!
- 1 0
-
2012-03-07 07:36
Pilnujcie dobrze bo kradną na potęgę.
Takiej fali korupcji i złodziejstwa jak za rządów PO i Tuska to w Polsce jeszcze nie było.
Wiadomo kasa niczyja płynie do Polski a chłopy-pany "lepkie ręce" płyną do PO całymi watachami. Tusk wie że jak nie nakradną to nic nie powstanie. Taka nacja.
Kiedyć to Julka Piterka chociaz udawała,że cos pilnuje- teaz to jiz nawet nie udają.- 1 2
-
2012-03-07 07:58
Żurlandia musi odejść!!!
skm by się w końcu też wzieło za tą żurlandię co siedzi na koncu kazdego pociagu , pije i pali różne używki i do tego wysławianie sie tych "Panów" też zostawia dużo do życzenia
- 5 0
-
2012-03-07 08:37
taniej może wyjśc drożej
Dlaczego chcą modernizować te złomy. Czy nie lepiej zainwestować i kupić nowe składy? Nowe składy będą służyć znacznie dłużej a ich koszt eksploatacji będzie znacznie niższy niż zmodernizowanych, np. bieżące naprawy oraz wydajność składu.
- 1 1
-
2012-03-07 08:40
Ludzie nowy ezt kosztuje ok 20 milionów , czyli za te pieniadze kupili by 7 pociagów
- 0 0
-
2012-03-07 10:59
W Wawie kupili sobie nowe, a Gdańszcznie będą jeździć odmalowanymi gratami !!!
Akurat zajmuję się zawodowo eksploatacją i gospodarką remontową. Odnawianie tak starych maszyn nie spowoduje żadnych oszczędności - jak się nie ma na większe inwestycje to bez sensu jest wydawać ogromnych kwot tylko po to żeby na EURO kolejki wyglądały ładniej. Należałoby wprowadzić raczej wieloletni plan wymiany taboru na nowy, o wyższej sprawności i ekologiczny. Taka decyzja powinna zostać zaopiniowana przez kilku niezależnych ekspertów od eksploatacji i remontów.
- 2 0
-
2012-03-07 11:38
cholera... ankieta miała wypaść inaczej!
- 0 0
-
2012-03-07 12:28
Skoro ta modernizacja taka opłacalna, to czemu w innych krajach też tak nie robią? (1)
Dlaczego inni przewoźnicy kupują nowe składy skoro te stare mają niby takie długie życie? I pewnie te wyprodukowane na zachodzie posłużyłyby jeszcze dłużej, jednak przewoźnicy ich nie tuningują... I nie chodzi tu o to, czy ich stać na nowe składy tylko o wydanie jak najmniejszych pieniędzy, nawet w bogatej firmie. W końcu każdy chętnie by zaoszczędził :)
- 0 1
-
2012-03-07 13:11
Alez oczywiscie, ze tak wlasnie robia...
... w tych innych krajach. Tam nikogo nie stac, zeby zlomowac tabor, ktory ma mniej niz 40 - 50 lat. Niekiedy eksploatacja trwa nawet 60- 70 lat jak w przypadku berlinskiej S-Bahn. I w tym okresie ten tabor jest powaznie modernizowany.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.