- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (87 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
2500 kontenerów ruszy na Gdańsk
Spotkanie na temat poprawy ruchu drogowego w Trójmieście, w kontekście dynamicznie rozwijającego się portu, wojewoda pomorski zorganizował... wczoraj.
- Do Portu Północnego biegnie jedynie pojedyncza nitka torów, a budowa mostu dwutorowego nad Martwą Wisłą i drugiej nitki torów zrealizowana zostanie dopiero do 2013 roku - mówi Kazimierz Normant, dyrektor wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. - Musimy zakończyć budowę autostrady A-1, Południowej Obwodnicy Gdańska z Trasą Sucharskiego oraz Trasy Kwiatkowskiego. Trzeba zbudować pasy włączenia i wyłączenia, wysepki, azyle na przejściach pieszych, kładki piesze i tunele. Trzeba także poprawić oznakowanie poziome i pionowe.
Jak uspokaja Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych, miasto zrealizuje wszystkie inwestycje do 2011 roku.
- Proszę wziąć pod uwagę, że dzisiejszy układ drogowy jest bardzo mocno zniekształcony zmianami organizacji ruchu i remontami. Wiele problemów ma charakter czasowy - mówi, z-ca prezydenta Gdańska. - Prace obejmą zarówno drobne remonty, jak i priorytetowe dla miasta inwestycje, czyli właśnie Obwodnicę Południową, trasę Sucharskiego, ul. Słowackiego i trasę W-Z. Dodatkowo pracujemy nad inteligentnym systemem sterownia ruchu, którego łączny koszt wyniesie ponad 200 mln zł.
Jednak nie wszyscy uczestnicy spotkania zachowali spokój.
- O uruchomieniu terminalu wiemy już od dawna i tym bardziej ubolewam, że to spotkanie nie miało miejsca cztery lata wcześniej - mówi Magdalena Kołodziejczak, wójt gminy Pruszcz Gdański. - Trasa Przejazdowo - Pruszcz jest szczelnie zabudowana ponad stuletnimi budynkami, nie ma chodników, zatok, autobusy z dziećmi zatrzymują się na pasach ruchu. Mowy nie ma, żeby tamtędy przejeżdżała taka liczba tirów.
Według Mariana Świtka, wiceprezesa Portu Gdańsk, rozwiązaniem na upłynnienie ruchu drogowego i wzrost bezpieczeństwa jest wyznaczenie godzin, w których tiry będą mogły opuszczać port kontenerowy.
- Proszę zauważyć, że między godziną 23 a 5 nad ranem nie ma żadnych obciążeń komunikacyjnych - mówi Marian Świtek. Jego propozycję zgodził się rozważyć prezes D.C.T. Gdańsk S.A.
|
Opinie (71) 10 zablokowanych
-
2007-05-16 08:18
w latach ' kolej budowano kolej SKM po wiochach
a efektem tego jest "Truj-mniasto", i "małe Trójmiasto",
osadnictwo przy kolei, dostępność, i ceny nieruchomości napędziły rozwój wiosek przy torach SKM.
Czas na gorne tarasy i wioski.- 0 0
-
2007-05-16 08:27
DAreck
Ha, urzędasy tylko MYŚLĄ o przebudowie tego węzła. Będzie jak z mostem na Słowackiego - od X lat (w X wstaw odpowiednią liczbę) nic się nie dzieje a wokół rośnie zabudowa skutecznie utruniająca przyszłe prace.
Najprościej by było postawić (około 2 lata) nowy most KOLEJOWY i przepchać te wszystkie kontenery gdzieś za miasto - jeden pociąg to 40 tirów. Ale PKP na to leje, bo tam liczą się tylko pensyjki prezesów a Adamowiczowi to leje, bo to PKP i on udaje, że nic w tej sprawie nie może zrobić.- 0 0
-
2007-05-16 08:40
Tiry w Śródmieściu Gdańska
Docelowo, to gdańska baza kontenerowa ma przepustowość 500 tyś.kontenerów/rok.Panie Nietupski,z choinki się Pan urwał? Co to za rozpoznanie problemów komunikacyjnych Gdańska? To, że trochę modernizujecie drogi poprawiając przede wszystkim ich nawierzchnie za unijną ciężką kasę nie dowodzi, że wzrośnie ilość dróg w Gdańsku-Śródmieściu. Wręcz przeciwnie. Gdy tiry dociążą ul.Podwale Przedmiejskie, to nie wytrzymają tego nie tylko fragmenty murów obronnych ale także kamieniczki przy Ogarne czy bud.Wojewódzkiego Urzędu Pracy.Bloki osiedla Stare Przedmieście już pękają.Trzeba będzie ewakuować ABW i policję. Nieposłuszeństwo obywatelskie pokazać przez blokadę węzeła Okopowa i procesować się z miastem.
- 0 0
-
2007-05-16 08:45
Wiedziałem, że tak będzie
Budowę odpowiedniego kawałka trasy Sucharskiego należało rozpocząć z chwilą rozpoczęcia budowy terminalu a nie dopiero teraz kiedy za parę tygodni TIRy ruszą na Gdańsk. To pokazuje niekompetencję i brak wyobraźni a może również brak koordynacji we władzach Gdańska. Udzielają zgody i cieszą się z nowej inwestycji a dopiero później zaczynają myśleć o skutkach - tak jest w tym przypadku. Proces inwestycyjny w sektorze publicznym jest o wiele wolniejszy niż w sektorze prywatnym - stąd również bierze się nienadążanie inwestycji infrastrukturalnych za inwestycjami przemysłowymi.
- 0 0
-
2007-05-16 08:51
Ten cały Romuald z ramki poniżej textu powinien skończyć na celi z pedofilami!!
Gdańsk rozkopany już ponad rok - co to ma k.....a być??????
- 0 0
-
2007-05-16 08:57
Pan Nietupski okazał się najbardziej niekompetentny
podczas awarii wiaduktu na Zaspie,
tylko tyle,- 0 0
-
2007-05-16 09:00
No cóż GAZOPORT został źle przygotowany przez władze miasta, więc zniszczyło sie przyrode nadmorska, nic nie zrobiona z podjeta wcześniej uchwała przez RM o przystapieniu do GAMBITU(polepszeniu bezpieczenstwa na drogach). A małpuje sie i podbiera inwestycje od lat sprawdzone w Gdyni - transport kontenerowy.
Tylko jak zwykle w Gdansku zapomina sie o konsekwencjach dla drog i mieszkańców z uwagi na brak bocznicy kolejowej.
A o to pięć największych portów kontenerowych na Bałtyku
1 Petersburg > 1,45
2 Göteborg > 0,82
3 Gdynia > 0,46
4 Kotka > 0,45
5 Aarhus > 0,43 gallux, tu masz źródło: Actia Forum- 0 0
-
2007-05-16 09:30
Kolejna duża inwestycja w Gdańsku
Cała strefa przy lotnisku, park technologiczny i ta jedna z największych inwestycji w Polsce.
Dobrze że gazoport jest w Świnoujściu, taka inwestycja nie zatrudnia prawie nikogo a zagrożenie i przepisy bezpieczeństwa tylko utrudniają rozwój.- 0 0
-
2007-05-16 09:36
tiry w centrum to rozwój miasta!
Miasto otacza ochroną dziury w ziemi w centrum, rozpoznaje problemy komunikacyjne, a do przyszłego milenium wszystko zostanie rozwiązane!!!
- 0 0
-
2007-05-16 09:44
Przed budową mostu wantowego był pomysł na budowę mostu kolejowo-drogowego, niestety, po wyburzeniu Szkoły Podstawowej na Przeróbce, pomysł zarzucono.
Całe szczęście Świtek pomyślał nieco będąc Prezesem Portu Gdańsk i chociaż wybudowano most wantowy, nie widzę, aby ta ilość konteneró miała poruszać się po tej prowizorce w postaci Mostu Siennickiego.
DCT ma bocznicę kolejową w postaci 2 torów o długości 600m, to ekstremalne miniumum, ale i tak da się tam upakować jednorazowo po 60 wagonów czyli min. 60 kontenerów 40 stopowych na typowych polskich wagonach. Problem będzie z transportem tego dalej.
Do transportu/wymiany z terminalami w Gdyni i GTK w Gdańsku z powodzeniem można wykorzystać tanie barki, zastanawia mnie, czy ktoś o tym pomyślał. Już dzisiaj jest spory ruch kontenerowy pomiędzy Gdynią a Gdańskiem, czasem nawet potrafi się pojawić specjalny pociąg, ale tylko czasem...
Zastanawia mnie również ten optymizm w szacowanej ilości kontenerów, to, że otwarto nowy terminal nie oznacza chyba, że nagle wzrośnie potrzeba na tak duże przeładunki, Gdynia ma dwa terminale i 3 w budowie, Gdańsk jeden.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.