• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2500 kontenerów ruszy na Gdańsk

Magdalena Szałachowska
16 maja 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Już za dwa tygodnie z portu kontenerowego w Gdańsku wyruszą pierwsze tiry... Już za dwa tygodnie z portu kontenerowego w Gdańsku wyruszą pierwsze tiry...
... czy Gdańsk wytrzyma to obciążenie - zastanawiają się władze województwa. ... czy Gdańsk wytrzyma to obciążenie - zastanawiają się władze województwa.
Pierwszego czerwca, czyli za dwa tygodnie, otwarty zostanie nowy Terminal Kontenerowy D.C.T. w Porcie Gdańskim. Docelowo na drogi Trójmiasta w kierunku dróg nr 1, 6, 7 i planowanej w przyszłości autostrady A-1 wyjedzie dziennie 2,5 tys. kontenerów.

Spotkanie na temat poprawy ruchu drogowego w Trójmieście, w kontekście dynamicznie rozwijającego się portu, wojewoda pomorski zorganizował... wczoraj.

- Do Portu Północnego biegnie jedynie pojedyncza nitka torów, a budowa mostu dwutorowego nad Martwą Wisłą i drugiej nitki torów zrealizowana zostanie dopiero do 2013 roku - mówi Kazimierz Normant, dyrektor wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. - Musimy zakończyć budowę autostrady A-1, Południowej Obwodnicy Gdańska z Trasą Sucharskiego oraz Trasy Kwiatkowskiego. Trzeba zbudować pasy włączenia i wyłączenia, wysepki, azyle na przejściach pieszych, kładki piesze i tunele. Trzeba także poprawić oznakowanie poziome i pionowe.

Jak uspokaja Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych, miasto zrealizuje wszystkie inwestycje do 2011 roku.

- Proszę wziąć pod uwagę, że dzisiejszy układ drogowy jest bardzo mocno zniekształcony zmianami organizacji ruchu i remontami. Wiele problemów ma charakter czasowy - mówi, z-ca prezydenta Gdańska. - Prace obejmą zarówno drobne remonty, jak i priorytetowe dla miasta inwestycje, czyli właśnie Obwodnicę Południową, trasę Sucharskiego, ul. Słowackiego i trasę W-Z. Dodatkowo pracujemy nad inteligentnym systemem sterownia ruchu, którego łączny koszt wyniesie ponad 200 mln zł.

Jednak nie wszyscy uczestnicy spotkania zachowali spokój.

- O uruchomieniu terminalu wiemy już od dawna i tym bardziej ubolewam, że to spotkanie nie miało miejsca cztery lata wcześniej - mówi Magdalena Kołodziejczak, wójt gminy Pruszcz Gdański. - Trasa Przejazdowo - Pruszcz jest szczelnie zabudowana ponad stuletnimi budynkami, nie ma chodników, zatok, autobusy z dziećmi zatrzymują się na pasach ruchu. Mowy nie ma, żeby tamtędy przejeżdżała taka liczba tirów.

Według Mariana Świtka, wiceprezesa Portu Gdańsk, rozwiązaniem na upłynnienie ruchu drogowego i wzrost bezpieczeństwa jest wyznaczenie godzin, w których tiry będą mogły opuszczać port kontenerowy.

- Proszę zauważyć, że między godziną 23 a 5 nad ranem nie ma żadnych obciążeń komunikacyjnych - mówi Marian Świtek. Jego propozycję zgodził się rozważyć prezes D.C.T. Gdańsk S.A.
Remonty idą pełną parą

Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku

- Gdańsk ma w pełni rozpoznane problemy komunikacyjne. Ruch tramwajowy na ul. Podwale Grodzkie przywrócimy już na przełomie maja i czerwca. W pierwszych dwóch tygodniach czerwca otworzymy także ruch na skrzyżowaniu Huciska. W tym roku oddamy ul. Marynarki Polskiej oraz zakończymy remont trasy W-Z od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej. Szykujemy również koncepcję przebudowy wiaduktu Biskupia Górka oraz węzła Śródmieście, obejmującego nie tylko węzeł Unii Europejskiej, ale również ul. Okopową, odcinek Armii Krajowej i ul. 3-Maja. Do 2012 roku planujemy przebudowę ul. Jana z Kolna, na której docelowo mają się znaleźć cztery pasy ruchu. W przygotowaniach znajduje się także projekt Nowej Wałowej. To trudna inwestycja, gdyż przecina komunikację wewnętrzną Stoczni Gdańskiej.

Opinie (71) 10 zablokowanych

  • apel do dziennikarzy

    Panowie dziennikarze, potrzebne jest śledztwo dziennikarskie. Ci decdenci, co podpisali te szaleńcze kontrakty na remonty dróg w Gdańsku, powinni stanąć przed sądem, i to w trybie przyspieszonym. Za przerzucanie kosztów moralnych, ale i ekonomicznych na biednych kierowców i zwykłych obywateli miasta. Cos podobnego nigdzie indziej nie byłoby chyba możliwe: za pieniądze unijne płaci się jakimś nieudolnym firmom wykonawczym, którzy rozkopali Gdańsk w stu miejscach i pracują w żółwim tempie. To przypomina sabotaż. Może to sprawka jakiegoś obcego mocarstwa. Białoruś? Pytanie: KTO NA TYM ZAROBIŁ NA LEWO? Bo o jakiej tu mówić gospodarności, panowie! Może doradcy Wojewody, a może Prezydenta, po cichu reprezentują jakiś narkobiznes???

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane