- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (66 opinii)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (387 opinii)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (358 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (38 opinii)
- 6 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
2500 kontenerów ruszy na Gdańsk
Spotkanie na temat poprawy ruchu drogowego w Trójmieście, w kontekście dynamicznie rozwijającego się portu, wojewoda pomorski zorganizował... wczoraj.
- Do Portu Północnego biegnie jedynie pojedyncza nitka torów, a budowa mostu dwutorowego nad Martwą Wisłą i drugiej nitki torów zrealizowana zostanie dopiero do 2013 roku - mówi Kazimierz Normant, dyrektor wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. - Musimy zakończyć budowę autostrady A-1, Południowej Obwodnicy Gdańska z Trasą Sucharskiego oraz Trasy Kwiatkowskiego. Trzeba zbudować pasy włączenia i wyłączenia, wysepki, azyle na przejściach pieszych, kładki piesze i tunele. Trzeba także poprawić oznakowanie poziome i pionowe.
Jak uspokaja Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych, miasto zrealizuje wszystkie inwestycje do 2011 roku.
- Proszę wziąć pod uwagę, że dzisiejszy układ drogowy jest bardzo mocno zniekształcony zmianami organizacji ruchu i remontami. Wiele problemów ma charakter czasowy - mówi, z-ca prezydenta Gdańska. - Prace obejmą zarówno drobne remonty, jak i priorytetowe dla miasta inwestycje, czyli właśnie Obwodnicę Południową, trasę Sucharskiego, ul. Słowackiego i trasę W-Z. Dodatkowo pracujemy nad inteligentnym systemem sterownia ruchu, którego łączny koszt wyniesie ponad 200 mln zł.
Jednak nie wszyscy uczestnicy spotkania zachowali spokój.
- O uruchomieniu terminalu wiemy już od dawna i tym bardziej ubolewam, że to spotkanie nie miało miejsca cztery lata wcześniej - mówi Magdalena Kołodziejczak, wójt gminy Pruszcz Gdański. - Trasa Przejazdowo - Pruszcz jest szczelnie zabudowana ponad stuletnimi budynkami, nie ma chodników, zatok, autobusy z dziećmi zatrzymują się na pasach ruchu. Mowy nie ma, żeby tamtędy przejeżdżała taka liczba tirów.
Według Mariana Świtka, wiceprezesa Portu Gdańsk, rozwiązaniem na upłynnienie ruchu drogowego i wzrost bezpieczeństwa jest wyznaczenie godzin, w których tiry będą mogły opuszczać port kontenerowy.
- Proszę zauważyć, że między godziną 23 a 5 nad ranem nie ma żadnych obciążeń komunikacyjnych - mówi Marian Świtek. Jego propozycję zgodził się rozważyć prezes D.C.T. Gdańsk S.A.
|
Opinie (71) 10 zablokowanych
-
2007-05-16 11:02
tylko zawężać ulice i TIR-y postawić w koru
np Kartuska, Bema, Błędnik, Hucisko, ., a gdy korek bedzie od UE do Gdańska, to po dachach TIR-ów bedzie mozna przejść do cywilizacji
- 0 0
-
2007-05-16 11:19
Nie jesteśmy "młodsi" od Czech, czy byłego NRD"
Tymczasem tam drogi i cała infrastruktura z nimi związana jest o niebo bardziej rozwinięta. A nasza demokracja nie jest juz małą dziewczynką, ma ponad 17 lat, zaraz będzie pełnoletnia. I czym się zajmuję? Teczkami i ściganiem urojonych agentów, pustosłowiem i samouwielbieniem, wręczaniem medali, budowaniem wiejskich dworców bez przyszłości. I tak ciągle coś, co ekiopa, to wiele gadania i żadnych efektów. A aktualnie to już zupełne nieroby siedzą na stołkach i wdzięczą się przed kryształowymi lustrami zamiast po prostu wziąć się do roboty. Miłego dnia
- 0 0
-
2007-05-16 11:29
7 samochodów na minute
co 9 sekund żżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżż aż sie chałupa trzesie
i tak od 23 do 5 rano...- 0 0
-
2007-05-16 11:29
ul. Sucharskiego nie da sie już jechać nawet rowerem, a co dopiero kupa samochodów z kontenerami.
- 0 0
-
2007-05-16 11:39
Kto im odprawi
Kto Im odprawi 2500 TIR-ów, skoro służby kontrolne, poza UC nie są przygotowane, do pracy na terminalu???
- 0 0
-
2007-05-16 11:42
TIRY na TORY !!!
- 0 0
-
2007-05-16 11:50
hmmmmm
nie rozumie tego jak mozna skierowac cala bande tirow na miasto.
to sie w glowie nie miesci. nawet gdy beda w nocy jechac to beda budzic spiacych mieszkancow. czy nie mozna bylo wraz z rozpoczeciem budowy terminalu wybudowac odpowiednie trasy przejazdu?????????????
tyle ulic trzeba teraz zmodernizowac i to w srodku miasta.
nie lepiej bylo w innym miejscu wybudowac terminal tak aby mial jak najkrotsze polaczenie z obwodnica???????????- 0 0
-
2007-05-16 11:55
Gdańszczanka
Tak, mogli, oczywiście sporo taniej, wykopać kanał do obwodnicy przez np. Sopot zaras obok Grandu i tam wybudować terminal :)
- 0 0
-
2007-05-16 12:11
Tiaaaa
.. Bez komentarza,.... choc nie zloze serdeczne zyczenia spokojnej nocy, grubego portfela na remonty domow i zakup klimatyzacji, na otwarcie okna nie ma co liczyc, szanujmy nasze uszy... dla wszystkich mieszkajacych w okolicy trasu przejazdow szanownych TIR-ow.
- 0 0
-
2007-05-16 12:25
"Pełną parą " !!!
szczególnie widać to na zdjeciu :)
Taki remont w krajach europejskich wykonuje się w kilkanaście tygodni, robotnicy pracują 24h na dobę a koszt i tak jest ten sam.
Tylko w tym naszym zaścianku prace trwają latami, niska jakość wykonania w połączeniu z długimi terminami realizacji inwestycji powodują że po zakończeniu budowy można śmiało zaczynać remont tego co się właśnie skończyło.
Ani dróg, ani mostów, brak tunelów.... mieszkamy na zadupiu !!!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.