• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2500 kontenerów ruszy na Gdańsk

Magdalena Szałachowska
16 maja 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Już za dwa tygodnie z portu kontenerowego w Gdańsku wyruszą pierwsze tiry... Już za dwa tygodnie z portu kontenerowego w Gdańsku wyruszą pierwsze tiry...
... czy Gdańsk wytrzyma to obciążenie - zastanawiają się władze województwa. ... czy Gdańsk wytrzyma to obciążenie - zastanawiają się władze województwa.
Pierwszego czerwca, czyli za dwa tygodnie, otwarty zostanie nowy Terminal Kontenerowy D.C.T. w Porcie Gdańskim. Docelowo na drogi Trójmiasta w kierunku dróg nr 1, 6, 7 i planowanej w przyszłości autostrady A-1 wyjedzie dziennie 2,5 tys. kontenerów.

Spotkanie na temat poprawy ruchu drogowego w Trójmieście, w kontekście dynamicznie rozwijającego się portu, wojewoda pomorski zorganizował... wczoraj.

- Do Portu Północnego biegnie jedynie pojedyncza nitka torów, a budowa mostu dwutorowego nad Martwą Wisłą i drugiej nitki torów zrealizowana zostanie dopiero do 2013 roku - mówi Kazimierz Normant, dyrektor wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. - Musimy zakończyć budowę autostrady A-1, Południowej Obwodnicy Gdańska z Trasą Sucharskiego oraz Trasy Kwiatkowskiego. Trzeba zbudować pasy włączenia i wyłączenia, wysepki, azyle na przejściach pieszych, kładki piesze i tunele. Trzeba także poprawić oznakowanie poziome i pionowe.

Jak uspokaja Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych, miasto zrealizuje wszystkie inwestycje do 2011 roku.

- Proszę wziąć pod uwagę, że dzisiejszy układ drogowy jest bardzo mocno zniekształcony zmianami organizacji ruchu i remontami. Wiele problemów ma charakter czasowy - mówi, z-ca prezydenta Gdańska. - Prace obejmą zarówno drobne remonty, jak i priorytetowe dla miasta inwestycje, czyli właśnie Obwodnicę Południową, trasę Sucharskiego, ul. Słowackiego i trasę W-Z. Dodatkowo pracujemy nad inteligentnym systemem sterownia ruchu, którego łączny koszt wyniesie ponad 200 mln zł.

Jednak nie wszyscy uczestnicy spotkania zachowali spokój.

- O uruchomieniu terminalu wiemy już od dawna i tym bardziej ubolewam, że to spotkanie nie miało miejsca cztery lata wcześniej - mówi Magdalena Kołodziejczak, wójt gminy Pruszcz Gdański. - Trasa Przejazdowo - Pruszcz jest szczelnie zabudowana ponad stuletnimi budynkami, nie ma chodników, zatok, autobusy z dziećmi zatrzymują się na pasach ruchu. Mowy nie ma, żeby tamtędy przejeżdżała taka liczba tirów.

Według Mariana Świtka, wiceprezesa Portu Gdańsk, rozwiązaniem na upłynnienie ruchu drogowego i wzrost bezpieczeństwa jest wyznaczenie godzin, w których tiry będą mogły opuszczać port kontenerowy.

- Proszę zauważyć, że między godziną 23 a 5 nad ranem nie ma żadnych obciążeń komunikacyjnych - mówi Marian Świtek. Jego propozycję zgodził się rozważyć prezes D.C.T. Gdańsk S.A.
Remonty idą pełną parą

Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku

- Gdańsk ma w pełni rozpoznane problemy komunikacyjne. Ruch tramwajowy na ul. Podwale Grodzkie przywrócimy już na przełomie maja i czerwca. W pierwszych dwóch tygodniach czerwca otworzymy także ruch na skrzyżowaniu Huciska. W tym roku oddamy ul. Marynarki Polskiej oraz zakończymy remont trasy W-Z od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej. Szykujemy również koncepcję przebudowy wiaduktu Biskupia Górka oraz węzła Śródmieście, obejmującego nie tylko węzeł Unii Europejskiej, ale również ul. Okopową, odcinek Armii Krajowej i ul. 3-Maja. Do 2012 roku planujemy przebudowę ul. Jana z Kolna, na której docelowo mają się znaleźć cztery pasy ruchu. W przygotowaniach znajduje się także projekt Nowej Wałowej. To trudna inwestycja, gdyż przecina komunikację wewnętrzną Stoczni Gdańskiej.

Opinie (71) 10 zablokowanych

  • tylko zawężać ulice i TIR-y postawić w koru

    np Kartuska, Bema, Błędnik, Hucisko, ., a gdy korek bedzie od UE do Gdańska, to po dachach TIR-ów bedzie mozna przejść do cywilizacji

    • 0 0

  • Nie jesteśmy "młodsi" od Czech, czy byłego NRD"

    Tymczasem tam drogi i cała infrastruktura z nimi związana jest o niebo bardziej rozwinięta. A nasza demokracja nie jest juz małą dziewczynką, ma ponad 17 lat, zaraz będzie pełnoletnia. I czym się zajmuję? Teczkami i ściganiem urojonych agentów, pustosłowiem i samouwielbieniem, wręczaniem medali, budowaniem wiejskich dworców bez przyszłości. I tak ciągle coś, co ekiopa, to wiele gadania i żadnych efektów. A aktualnie to już zupełne nieroby siedzą na stołkach i wdzięczą się przed kryształowymi lustrami zamiast po prostu wziąć się do roboty. Miłego dnia

    • 0 0

  • 7 samochodów na minute
    co 9 sekund żżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżżż aż sie chałupa trzesie
    i tak od 23 do 5 rano...

    • 0 0

  • ul. Sucharskiego nie da sie już jechać nawet rowerem, a co dopiero kupa samochodów z kontenerami.

    • 0 0

  • Kto im odprawi

    Kto Im odprawi 2500 TIR-ów, skoro służby kontrolne, poza UC nie są przygotowane, do pracy na terminalu???

    • 0 0

  • TIRY na TORY !!!

    • 0 0

  • hmmmmm

    nie rozumie tego jak mozna skierowac cala bande tirow na miasto.
    to sie w glowie nie miesci. nawet gdy beda w nocy jechac to beda budzic spiacych mieszkancow. czy nie mozna bylo wraz z rozpoczeciem budowy terminalu wybudowac odpowiednie trasy przejazdu?????????????
    tyle ulic trzeba teraz zmodernizowac i to w srodku miasta.
    nie lepiej bylo w innym miejscu wybudowac terminal tak aby mial jak najkrotsze polaczenie z obwodnica???????????

    • 0 0

  • Gdańszczanka

    Tak, mogli, oczywiście sporo taniej, wykopać kanał do obwodnicy przez np. Sopot zaras obok Grandu i tam wybudować terminal :)

    • 0 0

  • Tiaaaa

    .. Bez komentarza,.... choc nie zloze serdeczne zyczenia spokojnej nocy, grubego portfela na remonty domow i zakup klimatyzacji, na otwarcie okna nie ma co liczyc, szanujmy nasze uszy... dla wszystkich mieszkajacych w okolicy trasu przejazdow szanownych TIR-ow.

    • 0 0

  • "Pełną parą " !!!

    szczególnie widać to na zdjeciu :)
    Taki remont w krajach europejskich wykonuje się w kilkanaście tygodni, robotnicy pracują 24h na dobę a koszt i tak jest ten sam.
    Tylko w tym naszym zaścianku prace trwają latami, niska jakość wykonania w połączeniu z długimi terminami realizacji inwestycji powodują że po zakończeniu budowy można śmiało zaczynać remont tego co się właśnie skończyło.

    Ani dróg, ani mostów, brak tunelów.... mieszkamy na zadupiu !!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane