• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2500 kontenerów ruszy na Gdańsk

Magdalena Szałachowska
16 maja 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Już za dwa tygodnie z portu kontenerowego w Gdańsku wyruszą pierwsze tiry... Już za dwa tygodnie z portu kontenerowego w Gdańsku wyruszą pierwsze tiry...
... czy Gdańsk wytrzyma to obciążenie - zastanawiają się władze województwa. ... czy Gdańsk wytrzyma to obciążenie - zastanawiają się władze województwa.
Pierwszego czerwca, czyli za dwa tygodnie, otwarty zostanie nowy Terminal Kontenerowy D.C.T. w Porcie Gdańskim. Docelowo na drogi Trójmiasta w kierunku dróg nr 1, 6, 7 i planowanej w przyszłości autostrady A-1 wyjedzie dziennie 2,5 tys. kontenerów.

Spotkanie na temat poprawy ruchu drogowego w Trójmieście, w kontekście dynamicznie rozwijającego się portu, wojewoda pomorski zorganizował... wczoraj.

- Do Portu Północnego biegnie jedynie pojedyncza nitka torów, a budowa mostu dwutorowego nad Martwą Wisłą i drugiej nitki torów zrealizowana zostanie dopiero do 2013 roku - mówi Kazimierz Normant, dyrektor wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. - Musimy zakończyć budowę autostrady A-1, Południowej Obwodnicy Gdańska z Trasą Sucharskiego oraz Trasy Kwiatkowskiego. Trzeba zbudować pasy włączenia i wyłączenia, wysepki, azyle na przejściach pieszych, kładki piesze i tunele. Trzeba także poprawić oznakowanie poziome i pionowe.

Jak uspokaja Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych, miasto zrealizuje wszystkie inwestycje do 2011 roku.

- Proszę wziąć pod uwagę, że dzisiejszy układ drogowy jest bardzo mocno zniekształcony zmianami organizacji ruchu i remontami. Wiele problemów ma charakter czasowy - mówi, z-ca prezydenta Gdańska. - Prace obejmą zarówno drobne remonty, jak i priorytetowe dla miasta inwestycje, czyli właśnie Obwodnicę Południową, trasę Sucharskiego, ul. Słowackiego i trasę W-Z. Dodatkowo pracujemy nad inteligentnym systemem sterownia ruchu, którego łączny koszt wyniesie ponad 200 mln zł.

Jednak nie wszyscy uczestnicy spotkania zachowali spokój.

- O uruchomieniu terminalu wiemy już od dawna i tym bardziej ubolewam, że to spotkanie nie miało miejsca cztery lata wcześniej - mówi Magdalena Kołodziejczak, wójt gminy Pruszcz Gdański. - Trasa Przejazdowo - Pruszcz jest szczelnie zabudowana ponad stuletnimi budynkami, nie ma chodników, zatok, autobusy z dziećmi zatrzymują się na pasach ruchu. Mowy nie ma, żeby tamtędy przejeżdżała taka liczba tirów.

Według Mariana Świtka, wiceprezesa Portu Gdańsk, rozwiązaniem na upłynnienie ruchu drogowego i wzrost bezpieczeństwa jest wyznaczenie godzin, w których tiry będą mogły opuszczać port kontenerowy.

- Proszę zauważyć, że między godziną 23 a 5 nad ranem nie ma żadnych obciążeń komunikacyjnych - mówi Marian Świtek. Jego propozycję zgodził się rozważyć prezes D.C.T. Gdańsk S.A.
Remonty idą pełną parą

Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku

- Gdańsk ma w pełni rozpoznane problemy komunikacyjne. Ruch tramwajowy na ul. Podwale Grodzkie przywrócimy już na przełomie maja i czerwca. W pierwszych dwóch tygodniach czerwca otworzymy także ruch na skrzyżowaniu Huciska. W tym roku oddamy ul. Marynarki Polskiej oraz zakończymy remont trasy W-Z od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej. Szykujemy również koncepcję przebudowy wiaduktu Biskupia Górka oraz węzła Śródmieście, obejmującego nie tylko węzeł Unii Europejskiej, ale również ul. Okopową, odcinek Armii Krajowej i ul. 3-Maja. Do 2012 roku planujemy przebudowę ul. Jana z Kolna, na której docelowo mają się znaleźć cztery pasy ruchu. W przygotowaniach znajduje się także projekt Nowej Wałowej. To trudna inwestycja, gdyż przecina komunikację wewnętrzną Stoczni Gdańskiej.

Opinie (71) 10 zablokowanych

  • znowu ręka w nocniku...

    o budowie terminala wiadomo było co najmniej od 1999 roku (takie istniały już plany przestrzenne) tak jak dokładny plan tunelu pod Martwą Wisłą. A teraz okazuje się, że jak zwykle brak przygotowania. No i dlaczego nikt za to personalnie nie odpowie!

    • 0 0

  • Najlepsze są matołki co twierdziły że most wantowy jest donikąd

    Teraz by dopiero ujadały jakby tego mostu nie było.

    no ale na świecie są wizjonerzy i są płaczliwi nieudacznicy.
    W związku z euro przyspieszy i trasa sucharskiego i obwodnica pd wraz z A1 to pełna infrastruktura dla tego portu.

    • 0 0

  • i tak też będzie z tym euro2012.Pani wójt ma rację.Powinny

    polecieć dymisje z cieplutkich posadek a prokuratura powinna odszukac pozostałych decydenckich orłów za beztroskę
    i sprowadzenie zagrożenia ludzi.Tak oto mamy kolejny Augustów/rospudę wyszykowaną przez decydenckich palantów

    • 0 0

  • Gallux debilu

    ruszyles kiedys swoj tylek poza trojmiasto??
    W zyciu pewnie ta trasa nie jechales, nie masz pojecia to po co pipszysz?
    Dla ciebie nie ma problemu bo jestes ignorantem i chrzanisz cos ze druga rozpuda bedzie.
    Czesc tych tirow pojedzie przez pruszcz, nie wyobrazam sobie tego szczegolnie popoludniu, kiedy korek do pruszcza ciagnie sie od sw wojciecha

    • 0 0

  • Cała praca na marne???

    I co teraz? Mam rozumieć, że wszystkie te remonty dróg, torowisk i skrzyżowań, wszystkie te niebotyczne korki, w których się męczymy mają pójść na marne? Czy to oznacza, że te nasze nowe drogi, na które tak czekamy, które kosztują nas tyle wyżeczeń, mają zostać rozjechane przez TIR-y? Przecież to absurd jest. Gdzie Ci ludzie mają mózgi? Jeśli w ogóle mają, bo z tego co czytam, to bardzo wątpliwe. Wyobrażacie sobie co będzie się działo kiedy obwodnicą prawym pasem będzie sunął niekończący się sznur TIR-ów, z których co chwila jakiś baran będzie zjeżdżał zniecierpliwiony na lewy pas, żeby w kilkukilometrowym wyścigu wyprzedzić paru swoich kumpli. Przeciaż ogólnie wiadomo, że jeśli chodzi o kierowców TIR-ów, to z wyobraźnią u nich krucho. Jeżdżą jak chcą i czują się bezkarni - mali ludkowie w wielkich puszkach. Jakie to niebezpieczeństwa stworzy na drogach?
    Ależ mamy nierozgarniętych decydentów. Jak widać nie tylko na samej górze, w rządzie mamy ignorantów nie skażonych inteligencją. Straszne i smutne...

    • 0 0

  • do kierowcy

    z obserwacji moich wynika, ze wszedzie-dajmy na to np. najblizsze niemcy, czechy itd.- jezdza tiry, wiec nie placz... oto cywilizacja...

    • 0 0

  • "z obserwacji moich wynika, ze wszedzie-dajmy na to np. najblizsze niemcy, czechy itd.- jezdza tiry, wiec nie placz... oto cywilizacja..."

    Ale nie wziąłeś pod uwagę jednej rzeczy. Te państwa, nawet Czechy mają ku temu warunki. Nie wiem, gdzie to zaobserwowałeś, ale gwarantuję Ci, że w żadnym z tych państw TIR-y nie "walą" przez środek miasta. Tam jest cała sieć autostrad, obwodnic itd... oto cywilizacja. Nie myl więc prawdziwej cywilizacji z prymitywnymi rowiązaniami naszej infrastruktury. Słaby z Ciebie obserwator...;)))

    • 0 0

  • OK, ale pamietajmy, ze my jestesmy mloda demokracja i dopiero zaczynamy budowac sie, a niemcy i reszta tez kiedys byla w tym

    miejscu co my! i nie zapominajmy o tym, bo na raz wszystkiego sie nie da. milego dnia

    • 0 0

  • MEDIA LUBIA WIERZYC W TO CO MOWIA

    pierw pomyslcie kto wam da 2500 kontenerow na dzien!!! sztucznie robicie zamieszanie ze cos sie dzieje a przez najblizszy miesiac przejedzie 10 kontenerow!!!

    • 0 0

  • dyr Romuald

    to wieczny dyrektor od czasu komuchów

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane