- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (87 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
2500 kontenerów ruszy na Gdańsk
Spotkanie na temat poprawy ruchu drogowego w Trójmieście, w kontekście dynamicznie rozwijającego się portu, wojewoda pomorski zorganizował... wczoraj.
- Do Portu Północnego biegnie jedynie pojedyncza nitka torów, a budowa mostu dwutorowego nad Martwą Wisłą i drugiej nitki torów zrealizowana zostanie dopiero do 2013 roku - mówi Kazimierz Normant, dyrektor wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. - Musimy zakończyć budowę autostrady A-1, Południowej Obwodnicy Gdańska z Trasą Sucharskiego oraz Trasy Kwiatkowskiego. Trzeba zbudować pasy włączenia i wyłączenia, wysepki, azyle na przejściach pieszych, kładki piesze i tunele. Trzeba także poprawić oznakowanie poziome i pionowe.
Jak uspokaja Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych, miasto zrealizuje wszystkie inwestycje do 2011 roku.
- Proszę wziąć pod uwagę, że dzisiejszy układ drogowy jest bardzo mocno zniekształcony zmianami organizacji ruchu i remontami. Wiele problemów ma charakter czasowy - mówi, z-ca prezydenta Gdańska. - Prace obejmą zarówno drobne remonty, jak i priorytetowe dla miasta inwestycje, czyli właśnie Obwodnicę Południową, trasę Sucharskiego, ul. Słowackiego i trasę W-Z. Dodatkowo pracujemy nad inteligentnym systemem sterownia ruchu, którego łączny koszt wyniesie ponad 200 mln zł.
Jednak nie wszyscy uczestnicy spotkania zachowali spokój.
- O uruchomieniu terminalu wiemy już od dawna i tym bardziej ubolewam, że to spotkanie nie miało miejsca cztery lata wcześniej - mówi Magdalena Kołodziejczak, wójt gminy Pruszcz Gdański. - Trasa Przejazdowo - Pruszcz jest szczelnie zabudowana ponad stuletnimi budynkami, nie ma chodników, zatok, autobusy z dziećmi zatrzymują się na pasach ruchu. Mowy nie ma, żeby tamtędy przejeżdżała taka liczba tirów.
Według Mariana Świtka, wiceprezesa Portu Gdańsk, rozwiązaniem na upłynnienie ruchu drogowego i wzrost bezpieczeństwa jest wyznaczenie godzin, w których tiry będą mogły opuszczać port kontenerowy.
- Proszę zauważyć, że między godziną 23 a 5 nad ranem nie ma żadnych obciążeń komunikacyjnych - mówi Marian Świtek. Jego propozycję zgodził się rozważyć prezes D.C.T. Gdańsk S.A.
|
Opinie (71) 10 zablokowanych
-
2007-05-16 12:25
mnich3001
ta lokalizacja nie wchodzi w gre:) podaj inna prosze:)
- 0 0
-
2007-05-16 12:30
pelna para
A czy ktos ostatnio przejechal sie ulica Kartuska??? i moze mi wytlumaczyc sens wysepek??.. rozumiem ze TIR-y mają i tamtędy mknąć...
- 0 0
-
2007-05-16 12:31
bez poł litra nie razbierosz...
- 0 0
-
2007-05-16 12:35
szydze, po prostu szydze...
dobrze że nie jestem rodowitym gdanszczaninem, bo bym się chyba powiesił mając takich krajanów... nawet najbardziej zapyziałem wiochy w naszym kraju szybciej budują infrastrukture niż Gdańsk ( najlepszy polew jest z IKARUSÓW- chyba juz nikt poza Wami ich nie używa).. niedługo dorównacie Warszawce pod względem kibla na drodze..- 0 0
-
2007-05-16 12:42
Szydze..
Proponuje zawitac do miasta Łodzi,i wrocic spowrotem do Gdańska... Podroz po Łodzi grozi wymiana zawieszenia a spacer po chodnikach polamaniem nóg tudziez utratą zycia bo moze cos na glowe spasc.. wiec spokojnie. Choc podobno ostanio UL. Wlókniarzy wyremontowali... Takze mozemy sie pocieszac... choc marne to pocieszenie.
Gallux .. proba z z % nie zdala egzaminu, chyba ze znasz jakies % o mocniejszym kopie.- 0 0
-
2007-05-16 12:44
ale bzdury.......
na razie ... to tam jeszcze zaden armator sie nie pojawil i nie oglosil ze bedzie TAM zawijac wiec nie ma obaw poki co obaw dla miasta ... I mysle sobie , wiele na to wskazuje, ze niepredko Gdansk stanie sie hubem dla mniejszych portow.. bo : konkurencja nie spi i wokolo powstaja jak grzyby po deszczu glebokowodne terminale ktore tez maja chrapke na kawalek „rosyjskiego tortu” .. ( polecam bardzo ciekawy artykul Macieja Borkowskiego w numerze 8 „Namiarow” ) bo : pod bokiem jest rozpedzona Gdynia ktora za niedlugo pyknie 1 mln TEU w roku .. bo : zeby mocno uderzyc trzeba miec mocny argument w reku jakim jest duzy, zawijajacy tam carrier wielkosci maerska, msc czy cma/cgm a tego argumentu w reku poki co DCT nie ma ... Ci ludzie, z calym szacunkiem, ( mialem okazje ich poznac osobiscie ) nie sa OPERATORAMI takich terminali na swiecie tylko grupa inwestorow, konsorcjum ktore posiada fundusze i je w cos pakuje .. Najprawdopodobniej scenariusz bedzie taki : 1 czerwca DCT z szumem oglosi ze terminal jest gotowy, moze przyjmowac statki itd. Za jakis czas, nastepnie, z mniejszym szumem DCT oglosi ze sprzedaja to wszystko OPERATOROWI , ktory tym rozni sie od inwestora ze wie na czym polega eksploatacja takiego miejsca. I po to tak naprawde wszystkojest. Nawet ta „etapowosc” calego przedsiewziecia na to wskazuje. Wlasnie 1 czerwca koczy sie pierwszy etap budowy, czyli dwie suwnice, pare RTG i kawalek placu skladowego. Na moj gust na 99% firma ktora po to sie zglosi bedzie Hutchison zeby miec w koncu w naszym rejonie godna swojej ze tak powiem „wielkosci” A ze Hutchison posiada juz skromny terminal w Gdyni GCT wiec prawdopodobnie odsprzeda go BCT czyli ICTSI i bedzie wilk syty i owca cala.
Wspomnicie moje slowa ale obawiam sie ze nawet po przejeciu przez jakas duza firme operatorska, poki co los terminala DCT bedzie niestety taki jak terminala Delta ( notabene tez Huthisona ) w Amsterdamie, ktory (zdaje sie w koncu) rozpoczal dzialalnosc a czekal na to pusty przez bite .... 5 lat! trawa rosla a wiatr hulal sobie i hulal ... tu nawet jego zdjecie : http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.422955,4.762573&spn=0.009199,0.019956&t=k&z=16&om=1
PS
Zreszta za kilka lat ( a mowi sie o tym juz troche ) byc moze to Hutchison przejmie ICTSI ( czyli m.in. gdynskie BCT ) bo ma na to wielka ochote od wielu lat i wcale sie nie zdziwie jak tak sie stanie, pozdrawiam,- 0 0
-
2007-05-16 12:45
szanowi, jak zwykle temat i jak zwykle dyskusja
o budowie wiedzieli wszyscy, o terminie zakończenia też, są kraje w tej części świat w których WIELE INWESTYCJI PROWADZI SIĘ RÓWNOLEGLE, np terminal lotniczy i drogi dojazdowe i np metro, nie da się ukryć że GDAŃSK wyróżnia się swoja specyfiką, to znaczy że zawsze jest czas, że zawsze da się załatwić jakoś tymczasowo itd...
szkoda naprawdę szkoda szanowni, to my wybraliśmy władzę w wyborach, w wyborach gdzie liczyła się TYLKO I WYŁĄCZNIE POLITYKA a nie umiejętności ludzkie, są ludzie któzy potrafia zorganizować projekty, zrealizować je sprawnie i usprawnić wiele rzeczy w tym mieście...
ale ci ludzie nie interesją sie polityką i nigdy nie dane im bedzie sprawdzić się w dziedzinach dla miasta.....
a wy szanowni, zanim znowu pójdziecie na wybory pomyślcie czy warto głosować na partię czy na człowieka.....- 0 0
-
2007-05-16 13:09
spedytor kontenerowy
To co piszesz ma sens, powiem Ci szczerze nie znam sie specjalnie na rynku spedycyjnym, choc widze jak upada C.HartwiG I.F.
Naiwnie myslałem, że Terminal Kontenerowy D.C.T. w Porcie Gdańskim jest takze operatorem sieciowym, a byc moze tez przyszłym zarzadca, ale jak jest tylko inwestorem, to masz całkowita racje.
Hutchison słyszałem jest takze zainteresowany portem na BAbich Dołach jak o najwiekszego Cargo.- 0 0
-
2007-05-16 13:26
Na Babich Dołach nie ma żadnego portu.
Pozdrawiam :-)- 0 0
-
2007-05-16 13:28
Chodzi mi o Port Lotniczy!!!!
No tyle to mozna sie domyslec, ludzie wiecej wyobraźni.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.