- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (79 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (76 opinii)
2500 kontenerów ruszy na Gdańsk
Spotkanie na temat poprawy ruchu drogowego w Trójmieście, w kontekście dynamicznie rozwijającego się portu, wojewoda pomorski zorganizował... wczoraj.
- Do Portu Północnego biegnie jedynie pojedyncza nitka torów, a budowa mostu dwutorowego nad Martwą Wisłą i drugiej nitki torów zrealizowana zostanie dopiero do 2013 roku - mówi Kazimierz Normant, dyrektor wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. - Musimy zakończyć budowę autostrady A-1, Południowej Obwodnicy Gdańska z Trasą Sucharskiego oraz Trasy Kwiatkowskiego. Trzeba zbudować pasy włączenia i wyłączenia, wysepki, azyle na przejściach pieszych, kładki piesze i tunele. Trzeba także poprawić oznakowanie poziome i pionowe.
Jak uspokaja Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych, miasto zrealizuje wszystkie inwestycje do 2011 roku.
- Proszę wziąć pod uwagę, że dzisiejszy układ drogowy jest bardzo mocno zniekształcony zmianami organizacji ruchu i remontami. Wiele problemów ma charakter czasowy - mówi, z-ca prezydenta Gdańska. - Prace obejmą zarówno drobne remonty, jak i priorytetowe dla miasta inwestycje, czyli właśnie Obwodnicę Południową, trasę Sucharskiego, ul. Słowackiego i trasę W-Z. Dodatkowo pracujemy nad inteligentnym systemem sterownia ruchu, którego łączny koszt wyniesie ponad 200 mln zł.
Jednak nie wszyscy uczestnicy spotkania zachowali spokój.
- O uruchomieniu terminalu wiemy już od dawna i tym bardziej ubolewam, że to spotkanie nie miało miejsca cztery lata wcześniej - mówi Magdalena Kołodziejczak, wójt gminy Pruszcz Gdański. - Trasa Przejazdowo - Pruszcz jest szczelnie zabudowana ponad stuletnimi budynkami, nie ma chodników, zatok, autobusy z dziećmi zatrzymują się na pasach ruchu. Mowy nie ma, żeby tamtędy przejeżdżała taka liczba tirów.
Według Mariana Świtka, wiceprezesa Portu Gdańsk, rozwiązaniem na upłynnienie ruchu drogowego i wzrost bezpieczeństwa jest wyznaczenie godzin, w których tiry będą mogły opuszczać port kontenerowy.
- Proszę zauważyć, że między godziną 23 a 5 nad ranem nie ma żadnych obciążeń komunikacyjnych - mówi Marian Świtek. Jego propozycję zgodził się rozważyć prezes D.C.T. Gdańsk S.A.
|
Opinie (71) 10 zablokowanych
-
2007-05-16 23:13
VIVAT ADAMOWICZ, VIVAT RADA MIEJSKA !!!
Jedyna nadzieja, że kontenerowiec odpłynie z kontenerami tam skąd przypłynął. Inaczej utkną one w korku w centrum Gdańska, które tradcyjnie gości u siebie cały ruch towarowy (w tym ładunki niebezpieczne takie jak chlor) i osobowy Trójmiasta i innych miast. Słyszałem, że szybka rozwózka parti kilku tysięcy kontenrów, które będą przypływać każdym statkiem nie będzie większym problemem, gdyż Paweł Adamowicz (najczęściej spotykana twarz na lotnisku w Rębiechowie) będzie kierował ruchem. Tymczasowo, rolę obwodnicy będzie sprawowała ulica Długa w Gdańsku.
- 0 0
-
2007-05-17 02:36
POMNIKI WESTERPLATE
1.Pomnik Obroncow Westerplate 2.Terminal Zborzowy 3.Terminal Promowy 4.Terminal Kontenerowy. Dopuki nie bedzi po czym odjechac beda to tylko POMNIKI
- 0 0
-
2007-05-17 10:07
ku pamięci
pan Adamowicz Obwodnicę Południową obiecywał ukończenie w którym roku ?
Aż takiej skerozy nie mam.
ale słowami to wytrzeć..- 0 0
-
2007-05-17 11:35
DTC
jeśli ma być tak ogromny przeładunek kontenerów to ciekawy jestem czy służby ratownicze portu tj.straz ochrony portu , straż graniczna, portowa straż pożatna jest odpowiednio przygotowana i posiada odpowiedni sprzęt ratowniczy. Wiadomo ze w tych kontenerach mogą sie znajdować cuda i cudeńka
- 0 0
-
2007-05-17 14:37
I znajdują, amunicja idzie innymi "drogami" :)
- 0 0
-
2007-05-17 18:36
kazimierz normant
i jego wysepki na kartuskiej.
- 0 0
-
2007-05-17 18:48
a kolej??
a o kolejach to nikt nie pomyślał bo po co? na tory te wszystkie tiroloty i miasto będzie odciążone
- 0 0
-
2007-05-17 21:18
DCT
Pozdrowienia dla "kwadrata z DCT buhahahah"
- 0 0
-
2007-05-17 21:58
dct
za miesiąc na dct będą zawijać spore wielkości statki cma-cgm. Bezpośrednie połączenie z HK. Raz w tygodniu. TT=ok. 23dni. Fracht morski parę stów poniżej stawek msc i w dodatku szybki i niezawodny serwis. 2500TEU? no problem.
A zaraz po nich maersk, apl, hapag i evergreen.
Zgadnijcie czy to moje pomysły, czy to fakt "autentyczny" :-D- 0 0
-
2007-05-18 20:47
a może by ich po prostu nie wpuszczać? Wójt gminy Pruszcz powinien wydać zakaz i koniec. rogatki pobudować w Pruszczu, wierze strzelnicze, ogłosić gminę Pruszcz i okolice księstwem, wprowadzić paszporty. W pale się nie mieści że można dopuszczać do pały 2500 kontenerów dziennie czyli 104 samochody na godzinę czyli 1,7 woza na minutę, co sekunda przejedzie 0.02 woza, czyli powiedzmy 15 metrów zestaw, w ciągu sekundy mijać nas będzie jakiś 40 cm żelastwa a jeszcze od 23 do 5 rano, ja cie, co godzina 416 wozów, 7 wozów na minutę itd.
słyszałem że goryl jest wyżej rozwiniętym stworzeniem od człowieka; tworzy zdrowe społeczności i nie niszczy przyrody- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.