• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2500 kontenerów ruszy na Gdańsk

Magdalena Szałachowska
16 maja 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Już za dwa tygodnie z portu kontenerowego w Gdańsku wyruszą pierwsze tiry... Już za dwa tygodnie z portu kontenerowego w Gdańsku wyruszą pierwsze tiry...
... czy Gdańsk wytrzyma to obciążenie - zastanawiają się władze województwa. ... czy Gdańsk wytrzyma to obciążenie - zastanawiają się władze województwa.
Pierwszego czerwca, czyli za dwa tygodnie, otwarty zostanie nowy Terminal Kontenerowy D.C.T. w Porcie Gdańskim. Docelowo na drogi Trójmiasta w kierunku dróg nr 1, 6, 7 i planowanej w przyszłości autostrady A-1 wyjedzie dziennie 2,5 tys. kontenerów.

Spotkanie na temat poprawy ruchu drogowego w Trójmieście, w kontekście dynamicznie rozwijającego się portu, wojewoda pomorski zorganizował... wczoraj.

- Do Portu Północnego biegnie jedynie pojedyncza nitka torów, a budowa mostu dwutorowego nad Martwą Wisłą i drugiej nitki torów zrealizowana zostanie dopiero do 2013 roku - mówi Kazimierz Normant, dyrektor wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. - Musimy zakończyć budowę autostrady A-1, Południowej Obwodnicy Gdańska z Trasą Sucharskiego oraz Trasy Kwiatkowskiego. Trzeba zbudować pasy włączenia i wyłączenia, wysepki, azyle na przejściach pieszych, kładki piesze i tunele. Trzeba także poprawić oznakowanie poziome i pionowe.

Jak uspokaja Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych, miasto zrealizuje wszystkie inwestycje do 2011 roku.

- Proszę wziąć pod uwagę, że dzisiejszy układ drogowy jest bardzo mocno zniekształcony zmianami organizacji ruchu i remontami. Wiele problemów ma charakter czasowy - mówi, z-ca prezydenta Gdańska. - Prace obejmą zarówno drobne remonty, jak i priorytetowe dla miasta inwestycje, czyli właśnie Obwodnicę Południową, trasę Sucharskiego, ul. Słowackiego i trasę W-Z. Dodatkowo pracujemy nad inteligentnym systemem sterownia ruchu, którego łączny koszt wyniesie ponad 200 mln zł.

Jednak nie wszyscy uczestnicy spotkania zachowali spokój.

- O uruchomieniu terminalu wiemy już od dawna i tym bardziej ubolewam, że to spotkanie nie miało miejsca cztery lata wcześniej - mówi Magdalena Kołodziejczak, wójt gminy Pruszcz Gdański. - Trasa Przejazdowo - Pruszcz jest szczelnie zabudowana ponad stuletnimi budynkami, nie ma chodników, zatok, autobusy z dziećmi zatrzymują się na pasach ruchu. Mowy nie ma, żeby tamtędy przejeżdżała taka liczba tirów.

Według Mariana Świtka, wiceprezesa Portu Gdańsk, rozwiązaniem na upłynnienie ruchu drogowego i wzrost bezpieczeństwa jest wyznaczenie godzin, w których tiry będą mogły opuszczać port kontenerowy.

- Proszę zauważyć, że między godziną 23 a 5 nad ranem nie ma żadnych obciążeń komunikacyjnych - mówi Marian Świtek. Jego propozycję zgodził się rozważyć prezes D.C.T. Gdańsk S.A.
Remonty idą pełną parą

Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku

- Gdańsk ma w pełni rozpoznane problemy komunikacyjne. Ruch tramwajowy na ul. Podwale Grodzkie przywrócimy już na przełomie maja i czerwca. W pierwszych dwóch tygodniach czerwca otworzymy także ruch na skrzyżowaniu Huciska. W tym roku oddamy ul. Marynarki Polskiej oraz zakończymy remont trasy W-Z od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej. Szykujemy również koncepcję przebudowy wiaduktu Biskupia Górka oraz węzła Śródmieście, obejmującego nie tylko węzeł Unii Europejskiej, ale również ul. Okopową, odcinek Armii Krajowej i ul. 3-Maja. Do 2012 roku planujemy przebudowę ul. Jana z Kolna, na której docelowo mają się znaleźć cztery pasy ruchu. W przygotowaniach znajduje się także projekt Nowej Wałowej. To trudna inwestycja, gdyż przecina komunikację wewnętrzną Stoczni Gdańskiej.

Opinie (71) 10 zablokowanych

  • Typowo Polskie: zbudujmy port, stadion, centrum handlowe, osiedle,a potem zacznijmy się zastanawiac jak tam dojechać.

    • 0 0

  • Główkowania inwestorów.

    Jeśli sprawdzą się prognozy spedytora kontenerowego i terminal kontenerowy w Gdańsku zarośnie trawą, to niech mi ktoś wytłumaczy logikę inwestorów? Ni cholery z tych kalkulacji nie pojmuję. Tu nawet i litr nie pomoże.

    • 0 0

  • victoria

    może logika polega na liczeniu strat?
    na tym tez mozna dobrze zarobic. jak sie umie.

    • 0 0

  • Remonty idą pełną parą

    Prosze jeszcze o tlumaczenie - "Pełną Parą " - wydaje mi sie ze zółw chodzi szybciej.....

    • 0 0

  • głowkowania

    na poczatek mala auto-korekta. terminal, ktory stal w amsterdamie bezuzyteczny to ceres-paragon. Nowoczesny, glebokowodny, z 10 suwnicami post-panamax itd .. i nie nalezy on do Hutchinsona...
    do victorii : no wiesz, moze rzeczywiscie troche wyglada to bez sensu to cale inwestowanie w terminale, ale wiesz, to bardzo dynamicznie rozwijajaca sie branza. kto by sie spodziewal ze gdynski BCT bedzie robil dzis blisko milion TEU rocznie podczas kiedy byl projektowany w latach poznych 70-tych pod max. 300 tys. ..?? Ja nie mowie ze z tym DCT bedzie tak jak z ceres - paragonem na 150% , Ale tak sie TEZ moze zdarzyc... Pozyjemy, zobaczymy. Wiem dzis na pewno jedno : Ktokolwiek bedzie jego wlascicielem, to do momentu kiedy nie znajda duzego carriera, ktory bedzie chcial tam zawijac no to po prostu nic sie tam dziac nie bedzie. A taka decyzja rodzi sie u armatora w bolach kilka lat bo oznacza dla niego powazna reorganizacje calego schedulu ...
    I na koniec rozwiewam watpliwosci : Ja na prawde chce zeby ten terminal grzal pelna para!!, ogladam go z kazdej strony co tydzien, jest super nowoczesny, w dobrym miejscu, moze przyjmowac naprawde duze jednostki... i niech tak bedzie ze bedziemy hubem dla rosji, tylko niech to sie "madrzej" rodzi. na razie widze to srednio.
    jak ktos chce podyskutowac polecam sie na maila.

    • 0 0

  • heheh

    chociaż rozwinie się interes panien które są solą w koku pana Zawiszy-chodzi o te w miniówkach z dekoltem

    • 0 0

  • phi

    i co wyremontowali wszystkie dorgi tylko po to zeby tiry po nich jezdziły? ...banda kretynów...

    • 0 0

  • dawnych gazet czar

    panie Romualdzie ..
    może przeczyta pan sobie dawne gazety w których wyśmieweł potrzebeby budowy szybkich dróg wjazdowych z obwodnicy.
    ponad 35 lat twórczości i ani jednej drogi kwalifikowanej
    do centrum lub przejazdowej.
    Szczyt niekompetencji i bezmyślości.
    czas już.. czas
    malowac pasy.. razem z pozostałymi wladzami gdańska.
    tragedia która codziennie muszę znosic..

    • 0 0

  • to są kpiny

    Żeby nie było nie domówień - prawdopodobnie ten port pozytywnie wpłynie na gospodarkę w skali długofalowej ale brak przygotowania infrastruktury to jawne kpiny z mieszkańców Gdańska. Ja dzisiaj sterczałem 40 min na wjeździe do miasta od strony warszawy ponieważ banda ćwoków z różnych instytucji nie jest w stanie poradzić sobie od lat z jedynym w tej części świata 3 poziomowym KOLIZYJNYM skrzyżowaniem!! Co będzie jak pojawi sie na razie tylko jakieś 500 dodatkowych tirów dziennie?!! A pomysł żeby je wypuszczać od 23 do 5 rano to już jak sen wariata. To w nocy mieszkańcy Gdańska też nie będą mieli świętego spokoju? Ten kto mieszka blisko ulic wie doskonale jaki raban robi tir tłukący się po naszych dziurawych drogach. Gratulacje dla wszystkich myślących...DO ROBOTY URZEDASY!!! MYśLENIE NIE BOLI AZ TAK BARDZO....

    • 0 0

  • A kto tak spieprzyl kartuska?? co to za wysepki na srodku ulicy??

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane