- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (432 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (125 opinii)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
W grudniu przyszłego roku pierwsi pasażerowie pojadą tramwajem ze Śródmieścia Gdańska na Chełm. Kurs potrwa nieco ponad 5 minut. Wczoraj podpisano umowę z konsorcjum, które wybuduje nową trasę tramwajową.
Zanim jednak mieszkańcy Chełmu dojadą do swoich domów bez stania w korkach, Konsorcjum Chełm, złożone z firm z Poznania, Łodzi, Krakowa, Gdańska i Gdyni będzie musiało położyć ok. 5,8 km pojedynczego toru, czyli ok. 640 szyn. Na trasie liczącej prawie 3 km powstaną cztery przystanki - na wysokości ul. Pohulanka, Odrzańskiej, Chałubińskiego i Witosa. Wyremontowane zostaną schody prowadzące z kładek dla pieszych na przystanki, a na każdym z nich zamontowana zostanie winda dla osób niepełnosprawnych.
Za wszystko to, oraz modernizację trzech skrzyżowań na trasie tramwaju, budowę pętli za skrzyżowaniem al. Sikorskiego z ul. Witosa oraz budowę całej trakcji miasto zapłaci ok. 60 mln zł.
Kiedy na al. Armii Krajowej pojawią się robotnicy? - Dopiero pod koniec października. Do tego czasu musimy stworzyć projekt techniczny i uzyskać pozwolenia budowlane - tłumaczy Tomasz Sweklej, prezes firmy Torpol, która jest liderem Konsorcjum Chełm.
Zarówno on, jak i wszyscy miejscy urzędnicy odpowiedzialni za tę budowę - inwestorem zastępczym jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - zgodnie twierdzą, że budowa linii zostanie zakończona 30 listopada 2007 r. - Inwestycję współfinansuje Unia Europejska, która wymaga byśmy jej pieniądze wydali do końca przyszłego roku. - podkreślają.
Tramwaje będą mogły wyjechać na trasę na Chełm zaraz po zakończeniu prac montażowych. Do obsługi tej trasy trzeba było kupić zupełnie nowe pojazdy, które zostaną dostarczone pod koniec budowy linii. - Stanowiące większość gdańskiego taboru wozy 105N nie dałyby rady tam podjechać, więc ZKM zamówił trzy bombardiery, które będą jeździć na Chełm - mówi Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Dodaje także, że te tramwaje będą musiały jeździć na krótkich liniach, by zapewnić stałą obsługę trasy. - Będą robiły pętlę albo wokół Śródmieścia, albo też wokół Opery.
Gdy ruszy nowa linia zmianie ulegną trasy autobusów jeżdżących ze Śródmieścia na Chełm al. Armii Krajowej. ZTM liczy, że gdy autobusy znikną z zakorkowanej ulicy, zmniejszą się korki w tej części trasy W-Z.
|
Opinie (174) 3 zablokowane
-
2006-08-10 05:58
Duma Gdańska
TW Bolek,Abp Stella Maris,Delegat.Świętoszki-ha,ha,ha!
- 0 0
-
2006-08-10 07:04
antoś skończ wpierw jedną linię mądralo
- 0 0
-
2006-08-10 07:25
w końcu!!!!!!!!!!!!
w końcu jakaś przyjazna decyzja dla ludzi mieszkających w tej części miasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2006-08-10 07:36
Idą wybory to pomysłami miasto sypie jak z rękawa. Zobaczę ten tramwaj to uwierzę.
- 0 0
-
2006-08-10 07:49
Ilona..
brawo za spostrzegawczość.
- 0 0
-
2006-08-10 08:04
105N
Brawa dla tego pana co stwierdził, że 105N bez prądu nie mają hamulców ROTFL. To ja do tego dorzuce windy, które, jak zabraknie prądu to spadają ......
- 0 0
-
2006-08-10 08:06
Bardzo to krzepiące... ale
Wszystko super wygląda, mimo że to wybory, to już niech zaczną budować te tramwaje na Chełm, Morenę i pociągną na Orunię, bo przecież tam też ludzie mieszkają, czyż nie?
Martwi mnie tylko jeszcze jedna sprawa. Skoro się remontuje torowiska w Gdańsku, gdzie przecież nie ma wszędzie szerokich arterii, to można było skopiować rozwiązanie z Amsterdamu, gdzie na torowisku, układa się płyty betonowe, w taki sposób, żeby tam mogły jeździć również autobusy.
W czasie korków, autobus wykorzystuje wolny pas tramwaju i nie blokuje ruchu samochodowego...
a tak mamy w centrum kilka metrów nie do końca wykorzystanego pasa po którym biegną tory...
Poza tym, rzeczywiście winszuję tej inwestycji...- 0 0
-
2006-08-10 08:10
A może na lotnisko?
Wczoraj jechałem autobusem na lotnisko i był straszny korek. Ludzie bali się że nie zdążą na samolot. Pozatym z centrum Wrzeszcza jadzie się Słowackiego do niedźwiednika 30 min, a to zaledwie 3 km. Może tam ktoś pomyśli o tramwaju? Przecież lotnisko rozrasta się w ogromnym tempie!
- 0 0
-
2006-08-10 08:14
Ossaka bardzo dobry pomysl, ale jak widac po remoncie blednika nie pomyslano i skopiowano stare rozwiazanie, bedzie na nastepne wybory jak znalazl, po co odrazu myslec.
Tymbardziej ze kilka lat temu bylo o tym mowione ze tak ma byc. W Polsce w kilku miastach tak jest i funkcjonuje to dobrze.- 0 0
-
2006-08-10 08:17
JW
Proste ale skuteczne rozwiązanie z torami tramwajowymi połączonymi z jezdnią dla autobusów z powodzeniem stosują Szwedzi np w Geteborgu ale u nas to pewnie byłby problem z ułożeniem bezkolizyjnego rozkładu jazdy...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.