• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

67 do 0. Zmieniając ruch na ul. Piramowicza wylano dziecko z kąpielą

Szymon Zięba
25 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Pomiar ruchu w okolicy Piramowicza i Hallera (10 min.)

Film z lewej strony pokazuje skrzyżowanie przy Operze Bałtyckiej i auta skręcające z Hallera w al. Zwycięstwa w kierunku Wrzeszcza. Film z prawej strony pokazuje skrzyżowanie al. Zwycięstwa z ul. Piramowicza.

Zamiast poprawy bezpieczeństwa są auta jadące pod prąd, a zamiast większego komfortu na drodze - jeszcze większe korki niż zwykle. Kierowcy narzekają na odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka i podkreślają, że rozwiązanie mocno utrudniło im życie. Z naszych obserwacji wynika, że przy natężonym ruchu, przez 10 minut żaden z kierowców nie skorzystał z nowego objazdu, natomiast trzy auta pojechały pod prąd.



Czy zmiana organizacji ruchu na ul. Piramowicza poprawiła bezpieczeństwo?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Co więcej część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę Piramowicza pod prąd.

Potwierdzają to dwa nagrania. Pierwsze wykonaliśmy na skrzyżowaniu al. Hallera i al. Zwycięstwa na wysokości Opery Bałtyckiej. Drugie przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Piramowicza.

Przez 10 minut naszego "pomiaru ruchu" ze skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej w al. Zwycięstwa wjechało 67 samochodów. Przed zmianą organizacji ruchu, zapewne większość z nich, o ile nie wszystkie, nie wjeżdżałyby na to skrzyżowanie, bo pojechałyby ul. Piramowicza.

W tym samym czasie w zorganizowaną "na nowo" ul. Piramowicza nie wjechało żadne auto jadące al. Zwycięstwa. Natomiast kierowcy trzech pojazdów zignorowali nowe znaki i pojechali tą ulicą pod prąd, stwarzając tym samym zagrożenie na drodze, tym większe, że w obecnej sytuacji zarówno piesi, jak i rowerzyści mogą się po prostu nie spodziewać nadjeżdżającego "z góry" samochodu.

Skoro nie reorganizacja ruchu, to jakie rozwiązanie?



Warto przypomnieć, że zmiany w organizacji ruchu we wspomnianej okolicy wprowadzono m.in. dlatego, że na skrzyżowaniu ul. Piramowicza z al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów przez kierowców, włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa.

Być może jednak warto, by miejscy urzędnicy wsłuchali się w głos kierowców i rozwiązania drogowego kłopotu poszukali w innym, mniej "inwazyjnym" - z punktu widzenia organizacji ruchu drogowego - miejscu.

Pomysły podsuwają sami kierowcy, którzy sygnalizowali nam problem po zmianach wprowadzonych przez drogowców:

- Problem z dzwonami na al. Hallera - właśnie na odcinku między Operą Bałtycką a wiaduktem - również wydawał się nie do rozwiązania. Jakoś nikomu nie przyszło wówczas do głowy wprowadzenie tu ruchu jednokierunkowego. Problem rozwiązywano etapami - najpierw montaż garbów, potem zwężenie ruchu z dwóch pasów do jednego pasa, wreszcie opcja atomowa, czyli kamera - i wreszcie udało się zażegnać kłopot. Może w przypadku Piramowicza warto skorzystać z tych doświadczeń, a nie wylewać dziecko z kąpielą?

Samochód jadący pod prąd, ul. Piramowicza



Opinie (768) ponad 20 zablokowanych

  • Niebywały i**otyzm... (2)

    Jak można wpaść na taki pomysł? Fakt jest taki że wyjazd ze Piramowicza na Zwycięstwa nie jest mistrzowski, nie da się bezpiecznie wyjechać nie blokując przejazdu rowerowego. Zamiast zmiany organizacji wystarczyło spowolnić na tym odcinku rowerzystów i tyle.

    • 11 6

    • ja myślę (1)

      że żeby zapobiegać gwałtom, należy nakazać wszystkim kobietom nosić pasy cnoty. Żeby zapobiegać okradaniu małych sklepów, np. każda żabka powinna obsługiwać wszystkich tylko przez małe okienko, jak stacje benzynowe w nocy. Itd. A, w tym przypadku kierowcy, niech biegają jak pijana małpa z maczetą, niech na nich wszyscy uważają.

      • 3 1

      • Zrozum, ze nie da sie w niektorych miejscach zrobic idealnie, bo czasem ciezko przesunac budynek itp

        Chcesz korzystac z infrastruktury rowerowej, w porzadku, ale nie jestes w zaden sposob uprzywilejowany, inni ludzie nie musza myslec tak jak Ty, a przynajmniej tak powinno byc.

        • 0 0

  • Wycofać tę id!otyczną decyzję!!!

    • 14 4

  • a rowerzysta to święta krowa postawić im znaki zwolnij takie rozumowanie to może na każdym skrzyżowaniu zrobić to samo co na Piramowicza bo są potrącenia ruszyć szarymi komórkami na Hallera jest wyjazd z ogródków działkowych i tam potrafili rozwiazać problem a nie zamykać ulicę tylko dlatego że rowerzyści mają wszystko w d*pie

    • 12 7

  • xxx

    Bezmyślna decyzja, czy sprawca zostanie ukarany?

    • 11 5

  • Eftyp

    Zwolnic to inzynierie natychmiast wstretna baba won na kase do biedry

    • 15 5

  • Trep

    Panie kochany tam siedza same nieuki po ukladach a studia za kase ta izynier jest tego dobitnym okazem

    • 8 4

  • Władze miasta!

    Przecież władze miasta, za nic maja mieszkańców. To dla nich tylko większa gra SIM City.

    • 9 4

  • 77% w tej chwili ankietowanych nie potrafi włączyć mózgu. (1)

    To, że jest bezpieczniej dla pieszych i rowerzystów to jest fakt. To, że będzie mniej potrąceń, wymuszeń i urazów to też jest fakt. To, że teraz idzie i jedzie się (rowerem) szybciej i wygodniej też nie podlega dyskusji.

    Jedyne pytanie warte rozważenia jest takie, czy te wszystkie niewątpliwe usprawnienia są warte zmniejszonego komfortu kierowców i większych korków. Jeśli nie widzisz w ogóle, co dała ta zmiana to twój pogląd na te zmianę jest bezwartościowy. Zrozum o co chodzi i potem oceń, czy warto. Tak to jest tylko bicie piany ze swojego siedzenia bez spoglądania na innych.

    • 8 13

    • Najbezpieczniej będzie jak urzędasy cały ruch w mieście wstrzymają.

      • 2 1

  • Pewnie określony urzędnik zamieszkał ostatnio w TYM rejonie i zależało mu na ograniczeniu ruchu w tym miejscu.żadna tam poprawa organizacji ruchu,widać jak ta poprawa w tej chwili wyglada

    • 7 2

  • Głupio zmienione rondo przy Auchan na Szczęśliwej w Gdańsku

    ... też broniono rękami i nogami (linie ciągłe niepozwalające na normalny zjazd) aż w końcu wycofano się z bzdurnych rozwiązań. Oby tutaj też w końcu tak się stało.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane