• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

67 do 0. Zmieniając ruch na ul. Piramowicza wylano dziecko z kąpielą

Szymon Zięba
25 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Pomiar ruchu w okolicy Piramowicza i Hallera (10 min.)

Film z lewej strony pokazuje skrzyżowanie przy Operze Bałtyckiej i auta skręcające z Hallera w al. Zwycięstwa w kierunku Wrzeszcza. Film z prawej strony pokazuje skrzyżowanie al. Zwycięstwa z ul. Piramowicza.

Zamiast poprawy bezpieczeństwa są auta jadące pod prąd, a zamiast większego komfortu na drodze - jeszcze większe korki niż zwykle. Kierowcy narzekają na odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka i podkreślają, że rozwiązanie mocno utrudniło im życie. Z naszych obserwacji wynika, że przy natężonym ruchu, przez 10 minut żaden z kierowców nie skorzystał z nowego objazdu, natomiast trzy auta pojechały pod prąd.



Czy zmiana organizacji ruchu na ul. Piramowicza poprawiła bezpieczeństwo?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Co więcej część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę Piramowicza pod prąd.

Potwierdzają to dwa nagrania. Pierwsze wykonaliśmy na skrzyżowaniu al. Hallera i al. Zwycięstwa na wysokości Opery Bałtyckiej. Drugie przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Piramowicza.

Przez 10 minut naszego "pomiaru ruchu" ze skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej w al. Zwycięstwa wjechało 67 samochodów. Przed zmianą organizacji ruchu, zapewne większość z nich, o ile nie wszystkie, nie wjeżdżałyby na to skrzyżowanie, bo pojechałyby ul. Piramowicza.

W tym samym czasie w zorganizowaną "na nowo" ul. Piramowicza nie wjechało żadne auto jadące al. Zwycięstwa. Natomiast kierowcy trzech pojazdów zignorowali nowe znaki i pojechali tą ulicą pod prąd, stwarzając tym samym zagrożenie na drodze, tym większe, że w obecnej sytuacji zarówno piesi, jak i rowerzyści mogą się po prostu nie spodziewać nadjeżdżającego "z góry" samochodu.

Skoro nie reorganizacja ruchu, to jakie rozwiązanie?



Warto przypomnieć, że zmiany w organizacji ruchu we wspomnianej okolicy wprowadzono m.in. dlatego, że na skrzyżowaniu ul. Piramowicza z al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów przez kierowców, włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa.

Być może jednak warto, by miejscy urzędnicy wsłuchali się w głos kierowców i rozwiązania drogowego kłopotu poszukali w innym, mniej "inwazyjnym" - z punktu widzenia organizacji ruchu drogowego - miejscu.

Pomysły podsuwają sami kierowcy, którzy sygnalizowali nam problem po zmianach wprowadzonych przez drogowców:

- Problem z dzwonami na al. Hallera - właśnie na odcinku między Operą Bałtycką a wiaduktem - również wydawał się nie do rozwiązania. Jakoś nikomu nie przyszło wówczas do głowy wprowadzenie tu ruchu jednokierunkowego. Problem rozwiązywano etapami - najpierw montaż garbów, potem zwężenie ruchu z dwóch pasów do jednego pasa, wreszcie opcja atomowa, czyli kamera - i wreszcie udało się zażegnać kłopot. Może w przypadku Piramowicza warto skorzystać z tych doświadczeń, a nie wylewać dziecko z kąpielą?

Samochód jadący pod prąd, ul. Piramowicza



Opinie (768) ponad 20 zablokowanych

  • Stop (1)

    Ścieżka rowerowa z jednej i drugiej strony znaki , stop , i problem rozwiązany

    • 9 8

    • dla kierowcow

      • 2 0

  • Jak zwykle obietywnie pro-samochodowy tekst i ankieta. Dno i 2 metry pseudodzienikarskiego mułu

    • 7 11

  • Barierki (2)

    a dlaczego jakiś czas temu zostały zdemontowane barierki wymuszające na rowerzystach zwolnienie przed tą drogą wyjeżdżająca na główną.??
    Chociaż kiedyś widziałem Kobietę, która nawet mimo ich, nie zwolniła wypierniczajac się konkretnie, zblokowana ;D hahaha..

    • 8 6

    • Sam sobie odpowiedziałeś - rowerzyści,

      i słusznie objadą barierkę chodnikiem.

      Zatem po co je montować.

      • 0 1

    • na główną to wjezdza kierowca nie rowerzysta

      • 0 0

  • ankieta (2)

    jak w ogóle można było dać odpowiedź, że rozwiązanie nie zwiększyło bezpieczeństwa, jak na pierwszy rzut oka widać, że bezpieczeństwo wzrosło dramatycznie.

    Sytuacja jest kompletnie bez porównania. Kiedyś dojazd do tego przejazdu to była loteria: widzi mnie? Nie widzi? Czy w ogóle patrzy? Czy się zatrzyma? Teraz można jechać bez duszy na ramieniu, swobodnie. A niby na rowerze i pieszo masz pierwszeństwo. Polski mental.

    • 6 12

    • Ankieta genialna (1)

      Odpowiadają w niej albo kierowcy stojący w korku (który rower znają z tv i pewnie nigdy wtym spornym miejscu nie przejeżdżali) albo rowerzyści którzy rzadko albo wcale tam nie stoją. Osoby znające sytuację z obu stron to margines :-)

      • 3 1

      • ankieta o trakcie konnym

        kiedyś była, jak miał być jego remont i ograniczenie tam prędkości do 30. Z ankiety wynikało, że 70% ludzi jeździ nie główną, 3 pasmową częścią alei, tylko traktem właśnie. Złoto:D A 1/3 pewnie i tak głosowała stojąc w korku na spacerowej, jak co dzień :D

        • 1 0

  • Przywrócić poprzednią organizację ruchu (4)

    Jestem rowerzystą i jeżdżę tamtędy dwa razy dziennie. Oznakowanie plus lustra zapewniały bezpieczeństwo rowerzystom. 99 procent kierowców zwracało uwagę na lustra i puszczali rowery. Tym bardziej zmiana bez sensu bo, skrót był znany i używany przez kierowców z miejscowych którzy zwracają uwagę na rowerzystów. Chcąc uniknąć fali głupich komentarzy piszę o normalnych kierowcach i normalnych rowerzystach.

    • 13 7

    • co trzeba miec w tym pustym dzbanie ,ze pirat drogowy z blachosmroda pisze ze jest rowerzystą (1)

      i ze on chce by było jak dawniej dla piratów drogowych udogodnienia.Albo pirat drogowy z blachoszrota podpisuje sie ze jeżdzi rowerem :)

      • 2 5

      • Jak trzeba być ograniczonym trolem żebym do dopuścić do mózgu sytuacji w której jeden człowiek używa zamiennie różnych pojazdów.

        • 4 1

    • Mądrą wypowiedż aż przyjemnie przeczytać !

      • 2 3

    • nie kłam. nie jezdzisz rowerem

      • 0 1

  • Roszczeniowym piratom drogowym nie podobają sie żadne zmiany które ich ograniczają!

    Buractwo w blachosmrodach jest szkodnikiem w tym mieście,a rowerzyści i piesi jego wybawieniem!!!
    W Trójmieście mamy najwięcej piratów drogowych potwierdzają to firmy ubezpieczeniowe dlatego mamy niestety najwyższe OC w Polsce!! Niestety ale tylko maks 20 % kierowców ma mózg pozostali są roszczeniowymi piratami drogowymi .A to dlatego ze są praktycznie bezkarni bo praktycznie nie są karani mandatami ,a wysokosc mandatu jest po prostu śmieszna stawki sa z przed 20 lat!!!

    • 6 10

  • Na tym przejściu odbywała się naturalna selekcja. Jak można nie zwolnić a wręcz przyspieszyć przed wjazdem na jezdnie?

    • 6 5

  • a wystarczyłoby zrobić tam światła (5)

    tak jak na wszystkich skrzyżowaniach na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej,
    i wszyscy byliby zadowoleni

    • 5 7

    • (4)

      koniecznie z zieloną strzałką żeby kierowcy mogli ją ignorować jak na każdym skrzyżowaniu.

      • 10 3

      • a może dla rowerzystów, wjeżdzających znienacka na przejścia nawet tam gdzie nie ma drogi rowerowej? (3)

        • 3 6

        • (2)

          tylko tyle potrafisz? należy karać każdego kto wymusza pierwszeństwo czy to kierowca czy rowerzysta. a teraz idź stań na skrzyżowaniu i zobacz kto robi to częściej i kto jest bardziej niebezpieczny

          • 5 2

          • w miejscach gdzie nie ma dróg rowerowych, zdecydowanie rowerzyści (1)

            codziennie jakiś prosto z chodnika (na którym nie ma prawa być) wpycha się pod koła na przejściu, a może by tak zsiadł i zgodnie z przepisami przeprowadził rowerek... ?

            • 3 5

            • jak tylko przeprowadzisz samochod...

              • 3 3

  • Władze miasta powinny już teraz zacząć promować informacje, że w mieście jest miejsce tylko dla Komunikacji Miejskiej! (1)

    I prywatna jazda autem będzie stopniowo ograniczana!!Inaczej nigdy nie dogonimy zachodu nawet za 50 lat.Taka będzie przyszłość,ale unas nadal co dziennie lawetami z Niemieckich złomowisk przywozi sie setki 20 letnich szrotów które potem zatruwają spalinami całe rodziny i tworza korki w miescie. Zapytajcie sie strażaków jak ich szlak trafia ze nie moga przejechać bo ta patologia w tych szrotach nie chce ustąpić miejsca apotem sie tłumacza ze nie słyszeli i nie wiedzieli identycznie z kartkami jest.

    • 3 12

    • Prywata ma być ograniczana ... Inaczej nigdy nie dogonimy zachodu nawet za 50 lat ... ta, w dążeniu do komunizmu.

      • 3 0

  • (1)

    obcisłogacie to nieudaczniki
    ostatnio jednemu pomogłem wylądować na glebie ale byl ubaw jak zryl nochalem w trawie

    • 7 6

    • Super !

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane