- 1 Dostał 5 mandatów naraz (54 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (26 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (281 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (115 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (196 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (41 opinii)
67 do 0. Zmieniając ruch na ul. Piramowicza wylano dziecko z kąpielą
Pomiar ruchu w okolicy Piramowicza i Hallera (10 min.)
Film z lewej strony pokazuje skrzyżowanie przy Operze Bałtyckiej i auta skręcające z Hallera w al. Zwycięstwa w kierunku Wrzeszcza. Film z prawej strony pokazuje skrzyżowanie al. Zwycięstwa z ul. Piramowicza.
Zamiast poprawy bezpieczeństwa są auta jadące pod prąd, a zamiast większego komfortu na drodze - jeszcze większe korki niż zwykle. Kierowcy narzekają na odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza i podkreślają, że rozwiązanie mocno utrudniło im życie. Z naszych obserwacji wynika, że przy natężonym ruchu, przez 10 minut żaden z kierowców nie skorzystał z nowego objazdu, natomiast trzy auta pojechały pod prąd.
Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Co więcej część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę Piramowicza pod prąd.
Potwierdzają to dwa nagrania. Pierwsze wykonaliśmy na skrzyżowaniu al. Hallera i al. Zwycięstwa na wysokości Opery Bałtyckiej. Drugie przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Piramowicza.
Przez 10 minut naszego "pomiaru ruchu" ze skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej w al. Zwycięstwa wjechało 67 samochodów. Przed zmianą organizacji ruchu, zapewne większość z nich, o ile nie wszystkie, nie wjeżdżałyby na to skrzyżowanie, bo pojechałyby ul. Piramowicza.
W tym samym czasie w zorganizowaną "na nowo" ul. Piramowicza nie wjechało żadne auto jadące al. Zwycięstwa. Natomiast kierowcy trzech pojazdów zignorowali nowe znaki i pojechali tą ulicą pod prąd, stwarzając tym samym zagrożenie na drodze, tym większe, że w obecnej sytuacji zarówno piesi, jak i rowerzyści mogą się po prostu nie spodziewać nadjeżdżającego "z góry" samochodu.
Skoro nie reorganizacja ruchu, to jakie rozwiązanie?
Warto przypomnieć, że zmiany w organizacji ruchu we wspomnianej okolicy wprowadzono m.in. dlatego, że na skrzyżowaniu ul. Piramowicza z al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów przez kierowców, włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa.
Być może jednak warto, by miejscy urzędnicy wsłuchali się w głos kierowców i rozwiązania drogowego kłopotu poszukali w innym, mniej "inwazyjnym" - z punktu widzenia organizacji ruchu drogowego - miejscu.
Pomysły podsuwają sami kierowcy, którzy sygnalizowali nam problem po zmianach wprowadzonych przez drogowców:
- Problem z dzwonami na al. Hallera - właśnie na odcinku między Operą Bałtycką a wiaduktem - również wydawał się nie do rozwiązania. Jakoś nikomu nie przyszło wówczas do głowy wprowadzenie tu ruchu jednokierunkowego. Problem rozwiązywano etapami - najpierw montaż garbów, potem zwężenie ruchu z dwóch pasów do jednego pasa, wreszcie opcja atomowa, czyli kamera - i wreszcie udało się zażegnać kłopot. Może w przypadku Piramowicza warto skorzystać z tych doświadczeń, a nie wylewać dziecko z kąpielą?
Samochód jadący pod prąd, ul. Piramowicza
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – sprzedam samochód - Trójmiasto i okolice
Opinie (768) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-25 08:39
Kretyńska reorganizacja
- 10 8
-
2020-08-25 08:40
Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie, co by tu jeszcze spie*rzyć...
- 12 7
-
2020-08-25 08:42
Extra
Bardzo mi się podoba co robią trójmiejscy dziennikarze!
- 5 6
-
2020-08-25 08:43
Dziękujemy za korki!!!
Zamiast postawić lustra itd., to oczywiście stworzono rozwiązanie które uprzykrza życie.
- 12 4
-
2020-08-25 08:43
Rowerzyści łamią przepisy (7)
Wszyscy są oburzeni zachowaniem 3 kierowców, natomiast na nagraniu ul. Piramowicza wyraźnie widać, że duża część rowerzystów nie jedzie drogą rowerową tylko 'ścina' sobie zakręt przejeżdżając chodnik i drogę obok żółtej barierki stwarzając zagrożenie w ruchu.
- 44 9
-
2020-08-25 09:27
Co za różnica gdzie jadą, kolor nawierzchni nie zmienia poziomu bezpieczeństwa, a wręcz je podnosi jeśli w łagodniejszy sposób zakręcają
- 7 6
-
2020-08-25 10:35
(3)
Bo i**ota tą szykane projektował. Jednoślad potrzebuje więcej miejsca na zakrecie niż jego szerokość. Tam zakrety nie są poszerzone i nie da się wyminąć z jadącym z naprzeciwka tak żeby ktoś nie musiał wyjechać poza pas.
- 6 4
-
2020-08-25 21:53
Alez da sie, wystarczy zwolnic :) (2)
W tym cala rzecz, ze miasto musialo to zrobic, zeby chronic uposledzonych Polakow na rowerkach.
- 2 3
-
2020-08-25 22:24
nawet przy 5kmh nie dasz rady sie wyminąć bez wjezdzania na chodnik (1)
nie zmyślaj jak nie wiesz
- 3 2
-
2020-08-26 13:01
To moze czas zmienic jednak srodek transportu, zanim komus krzywde zrobisz?
Ah, zapomniałem, jesteś przecież rowerzysta.
- 1 1
-
2020-08-25 10:50
Zupelnie jak kierowcy
- 4 2
-
2020-08-25 12:46
Niech każdy stanie przed lustrem
I powie z ręką na sercu: nigdy nie ściąłem zakrętu (nie najechałem linii ciągłej skręcając w lewo).
- 1 2
-
2020-08-25 08:45
Specjalizacja Gdanskich urzednikow (1)
to inwestycje mieszkaniowe i dobra wspolpraca z deweloperami. Niestety w kwestii drogowej sa jaroszami albo nawet gorzej (patrz. aleja Adamowicza)
- 14 5
-
2020-08-25 08:57
...
Ale to nie urzędnicy tylko jeden gamoń...
- 2 1
-
2020-08-25 08:48
A ja bym chciał wiedzieć... (2)
Kto personalnie wymyślił te nowy układ ruchu, kto wymyślił, kto zatwierdził i podpisał się pod tym.
Personalnie! Nie "urzędnicy","gzdiz", "miasto", tylko z imienia i nazwiska- 17 7
-
2020-08-25 09:28
(1)
A kto wymyślił samochód?
Miałby u mnie po prostu przerąbane do końca życia.- 3 6
-
2020-08-25 11:21
Ten sam co wymyślił autobus i karetkę. Obyś po wypadku na ośle do szpitala jechał i do pracy/szkoły z buta chodził bo jak nie to masz przerąbane.
- 5 1
-
2020-08-25 08:50
same pozytywy i dla kierowcow i rowerzystow
Ilość samochodów się nie zmieniła-może powstał korek na Hallera -ale za to nie ma go gdzie indziej - np. dalej na Grunwaldzkiej.
Rowerzysci i piesi sa bezpieczniejsi.
Wszyscy wygrali.- 9 15
-
2020-08-25 08:53
(2)
Sens tej zmiany jest bezdyskusyjnie dyskusyjne. Ale trzeba spojrzeć na problem szerzej. Całe miasto się zapycha. To nie jest kwestia jednej ulicy tutaj, czy jednej tam. Liczba mieszkańców lub ludzi w mieście pracujących stale rośnie, a większość ma przynajmniej jedno auto. Nie ma siły, żeby się to nie korkowało.
- 8 2
-
2020-08-25 09:30
Bo miasto ma infrastrukturę drogową z lat 60 ubiegłego wieku (1)
Nie budowano i nadal nie buduje się objazdów, dróg alternatywnych, przelotówek ale ogranicza przejazdy. Komunikację mamy taką, że dojazd z Chełma do Nowego Portu trwa dłużej niż z Wejherowa pociągiem. Dla mnie nie jest fziwne, że ludzie wybierają samochód.
- 4 5
-
2020-08-25 09:34
Z Chełma faktycznie, bo to w Lubelskim.
Z Chełmu nie powinno być aż tak tragicznie.
- 2 2
-
2020-08-25 08:54
Typowy urzędniczy kretynizm. (1)
Zasada "zróbmy coś, żeby wyglądało, że pracujemy". Ale bezmyślność level master. Gdzie kształcą się ci inżynierowie ruchu drogowego - korespondencyjnie u Rydzyka?
- 14 10
-
2020-08-25 09:36
ja wolalbym zapytać, gdzie kształcą się kierowcy?
Strach jechać rowerem drogą rowerową wzdłuż drogi jednokierunkowej, bo jadąc w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu samochodowego człowiek nieustannie naraża swoje zdrowie i życie (tylko jednostki za kółkiem wpadają przy włączaniu się do ruchu na pomysł, że poza tym, że samochody jadą z lewej, to od prawej pojawić się może na prawie rowerzysta albo i pieszy na chodniku).
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.