• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

67 do 0. Zmieniając ruch na ul. Piramowicza wylano dziecko z kąpielą

Szymon Zięba
25 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Pomiar ruchu w okolicy Piramowicza i Hallera (10 min.)

Film z lewej strony pokazuje skrzyżowanie przy Operze Bałtyckiej i auta skręcające z Hallera w al. Zwycięstwa w kierunku Wrzeszcza. Film z prawej strony pokazuje skrzyżowanie al. Zwycięstwa z ul. Piramowicza.

Zamiast poprawy bezpieczeństwa są auta jadące pod prąd, a zamiast większego komfortu na drodze - jeszcze większe korki niż zwykle. Kierowcy narzekają na odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka i podkreślają, że rozwiązanie mocno utrudniło im życie. Z naszych obserwacji wynika, że przy natężonym ruchu, przez 10 minut żaden z kierowców nie skorzystał z nowego objazdu, natomiast trzy auta pojechały pod prąd.



Czy zmiana organizacji ruchu na ul. Piramowicza poprawiła bezpieczeństwo?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Co więcej część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę Piramowicza pod prąd.

Potwierdzają to dwa nagrania. Pierwsze wykonaliśmy na skrzyżowaniu al. Hallera i al. Zwycięstwa na wysokości Opery Bałtyckiej. Drugie przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Piramowicza.

Przez 10 minut naszego "pomiaru ruchu" ze skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej w al. Zwycięstwa wjechało 67 samochodów. Przed zmianą organizacji ruchu, zapewne większość z nich, o ile nie wszystkie, nie wjeżdżałyby na to skrzyżowanie, bo pojechałyby ul. Piramowicza.

W tym samym czasie w zorganizowaną "na nowo" ul. Piramowicza nie wjechało żadne auto jadące al. Zwycięstwa. Natomiast kierowcy trzech pojazdów zignorowali nowe znaki i pojechali tą ulicą pod prąd, stwarzając tym samym zagrożenie na drodze, tym większe, że w obecnej sytuacji zarówno piesi, jak i rowerzyści mogą się po prostu nie spodziewać nadjeżdżającego "z góry" samochodu.

Skoro nie reorganizacja ruchu, to jakie rozwiązanie?



Warto przypomnieć, że zmiany w organizacji ruchu we wspomnianej okolicy wprowadzono m.in. dlatego, że na skrzyżowaniu ul. Piramowicza z al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów przez kierowców, włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa.

Być może jednak warto, by miejscy urzędnicy wsłuchali się w głos kierowców i rozwiązania drogowego kłopotu poszukali w innym, mniej "inwazyjnym" - z punktu widzenia organizacji ruchu drogowego - miejscu.

Pomysły podsuwają sami kierowcy, którzy sygnalizowali nam problem po zmianach wprowadzonych przez drogowców:

- Problem z dzwonami na al. Hallera - właśnie na odcinku między Operą Bałtycką a wiaduktem - również wydawał się nie do rozwiązania. Jakoś nikomu nie przyszło wówczas do głowy wprowadzenie tu ruchu jednokierunkowego. Problem rozwiązywano etapami - najpierw montaż garbów, potem zwężenie ruchu z dwóch pasów do jednego pasa, wreszcie opcja atomowa, czyli kamera - i wreszcie udało się zażegnać kłopot. Może w przypadku Piramowicza warto skorzystać z tych doświadczeń, a nie wylewać dziecko z kąpielą?

Samochód jadący pod prąd, ul. Piramowicza



Opinie (768) ponad 20 zablokowanych

  • bardzo dobra zmiana ! dosc juz korkowania dolnego tarasu przez tanie domeczki z poludnia i innych kartuz co w stoczni pracuja :) , na poludniu sobie szlabany stawiaja a tutaj pod oknami by chcieli jezdzic ! dosc i tyle, na komunikacje won.

    • 10 12

  • ... (1)

    Ale to nie urzędnicy tylko jednoosobowo "miłościwie nam panujący " Grzelak. Nie ma o niczym zielonego pojęcia A zabiera się za tematy, na których zna się jak meduza na wrotkach...

    • 16 5

    • Myślę, że meduza ma większe pojęcie o wrotkach.

      Gdy masz odpowiedniego tatusia nie musisz mieć pojęcia.

      • 1 1

  • artukuł tendencyjny (10)

    po trojmiescie spiedziewałem się czegoś mądrzejszego, i bardziej wyważonego,, promowania zrównoważonego transportu, edukowania, tłumaczenia czemu takie zmiany, a tymczasem dość tendencyjna krytyka, być może pan redaktor akurat tamtendy jeździ samochodem i nadepnięto mu na odcisk

    • 20 17

    • Słowo klucz zrównoważony transport (5)

      W Trójmieście nie ma komunikacji miejskiej.
      Jest jej proteza.
      Poprawa komunikacji to etap pierwszy.
      Na razie jest zrównoważony niedorozwój

      • 2 7

      • (4)

        no od czegos trzeba zaczac.., nie wiem jak komunikacja - nie korzystam, uzywam roweru i samochodu, odpowiednio wybierając z tych 2 rzeczy nigdy nie stoje w żadnych korkach

        • 5 1

        • Nie każdy może jezdzić rowerem (3)

          • 1 6

          • nie każdy ale dużo więcej niż kiedyś - obecnie jest tak szeroka oferta na rowery elektryczne, na ktorych pojedzie nawet emeryt z chorymi nogami, przyczepki do wozenia dzieci itp.
            Koszt wypasonego elektryka przy koszcie zakupu i utrzymania byle szrota to jak za darmo.

            • 4 4

          • każdy bywa pieszym

            dlatego warto kwestionować prawo kierowców do parkowania na chodnikach

            • 5 4

          • Nie każdy może jeździć samochodem.

            • 3 0

    • tendencyjne to jest to co piszesz

      autostrada dla rowerów to jest dobry kierunek ?
      we mnie właśnie tam wjechał rower
      może dla rowerów by się tam przydał znak stopu ?

      pieszy

      • 3 7

    • tendencyjne, bo tobie nie odpowiada? (1)

      może tamtędy jeździsz rowerem i ktoś nadepnął ci na odcisk

      • 2 3

      • tendecyjne bo jednostronne dosc, nie są policzone rowery które jezdzily tędy przed zmianą i po , nie jest sprawdzone ile stało, a ile obecnie stoi się na najbliżyszch swiatłach na skrzyżowaniu z Miszewskiego itd..
        artykuł co najwyżej dowodzi, że należałoby wogóle zaślepić Piramowicza ponieważ prawie nikt tam nie skęca, natomiast ruch w drugą stronę jest niebezpieczny

        • 5 3

    • Nie ma jednego biletu, tramwaje się rozkręcają, dojazd dłużej niż autem w korku (i drożej)... co tunpromować?

      • 0 0

  • Zaorać wszystkie ulice w Gdańsku i posiać sławne gdańskie łąki kwietne

    Będzie bezpiecznie, zdrowo i pachnąco..
    Już widzę oczyma duszy takie obrazki jak pisemek świadków Jehowy...

    • 7 2

  • Z punktu widzenia kierowców

    Poprawa bezpieczeństwa w tym miejscu była prowadzona etapami, stopniowo. Tyle że najnowszego etapu nie można olać tak jak się olewało wcześniejsze :-)

    • 4 6

  • widać ,że koncepcja miasta jako byt samoistny to chory pomysł

    zabrońmy samochodów bo ruch, zabrońmy rowerów bo agresywni w obcisłych, hulajnóg i pieszych bo bezpieczeństwo, w zaorać najlepiej.

    • 7 2

  • Urzedasy z zdiz

    Brawo!

    • 1 4

  • Na obwodnicy zamkniemy ruch i zrobimy całoroczny jarmark (1)

    A w tunelu zamiast smrodzących aut uprawę pieczarek.
    A przy operze zrobimy stajnię dla koni - okazyjnie kupionych z Janowa i jak znowu trakcja będzie zerwana to uruchomimy tramwaje konne.

    Jeszcze mam wiele świetnych pomysłów, które wdrożę bo i tak mnie wybierzecie znowu kochani gdańszczanie i gdańszczanki.

    • 9 3

    • I dobrze, byłoby to korzystne. chyba że ktoś musi wieźć się samochodem bo mu się tak wydaje że tak musi.

      • 1 2

  • Przyjeżdżam tam codziennie na rowerze (1)

    i w końcu nie czuję obawy o własne życie tak jak do tej pory

    To było jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w Gdańsku

    Brawo ZDiZ za mądra i odważną decyzję

    • 14 22

    • lepiej jeszcze trochę uważaj na jadących pod prąd

      • 5 0

  • Tak jak zwężenie do dwóch pasów w Oliwie (2)

    Wymusza wiele niebezpiecznych zdarzeń drogowych. Mam nadzieję że zaraz to zlikwidują...

    • 10 9

    • Oczywiście, że zlikwidujemy

      Zostanie jeden.

      • 9 0

    • ja czekam na to samo na grunwaldzkiej od jaśkowej do traktu

      chodnik to nie parking

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane