- 1 Dostał 5 mandatów naraz (54 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (26 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (281 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (115 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (196 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (41 opinii)
67 do 0. Zmieniając ruch na ul. Piramowicza wylano dziecko z kąpielą
Pomiar ruchu w okolicy Piramowicza i Hallera (10 min.)
Film z lewej strony pokazuje skrzyżowanie przy Operze Bałtyckiej i auta skręcające z Hallera w al. Zwycięstwa w kierunku Wrzeszcza. Film z prawej strony pokazuje skrzyżowanie al. Zwycięstwa z ul. Piramowicza.
Zamiast poprawy bezpieczeństwa są auta jadące pod prąd, a zamiast większego komfortu na drodze - jeszcze większe korki niż zwykle. Kierowcy narzekają na odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza i podkreślają, że rozwiązanie mocno utrudniło im życie. Z naszych obserwacji wynika, że przy natężonym ruchu, przez 10 minut żaden z kierowców nie skorzystał z nowego objazdu, natomiast trzy auta pojechały pod prąd.
Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Co więcej część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę Piramowicza pod prąd.
Potwierdzają to dwa nagrania. Pierwsze wykonaliśmy na skrzyżowaniu al. Hallera i al. Zwycięstwa na wysokości Opery Bałtyckiej. Drugie przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Piramowicza.
Przez 10 minut naszego "pomiaru ruchu" ze skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej w al. Zwycięstwa wjechało 67 samochodów. Przed zmianą organizacji ruchu, zapewne większość z nich, o ile nie wszystkie, nie wjeżdżałyby na to skrzyżowanie, bo pojechałyby ul. Piramowicza.
W tym samym czasie w zorganizowaną "na nowo" ul. Piramowicza nie wjechało żadne auto jadące al. Zwycięstwa. Natomiast kierowcy trzech pojazdów zignorowali nowe znaki i pojechali tą ulicą pod prąd, stwarzając tym samym zagrożenie na drodze, tym większe, że w obecnej sytuacji zarówno piesi, jak i rowerzyści mogą się po prostu nie spodziewać nadjeżdżającego "z góry" samochodu.
Skoro nie reorganizacja ruchu, to jakie rozwiązanie?
Warto przypomnieć, że zmiany w organizacji ruchu we wspomnianej okolicy wprowadzono m.in. dlatego, że na skrzyżowaniu ul. Piramowicza z al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów przez kierowców, włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa.
Być może jednak warto, by miejscy urzędnicy wsłuchali się w głos kierowców i rozwiązania drogowego kłopotu poszukali w innym, mniej "inwazyjnym" - z punktu widzenia organizacji ruchu drogowego - miejscu.
Pomysły podsuwają sami kierowcy, którzy sygnalizowali nam problem po zmianach wprowadzonych przez drogowców:
- Problem z dzwonami na al. Hallera - właśnie na odcinku między Operą Bałtycką a wiaduktem - również wydawał się nie do rozwiązania. Jakoś nikomu nie przyszło wówczas do głowy wprowadzenie tu ruchu jednokierunkowego. Problem rozwiązywano etapami - najpierw montaż garbów, potem zwężenie ruchu z dwóch pasów do jednego pasa, wreszcie opcja atomowa, czyli kamera - i wreszcie udało się zażegnać kłopot. Może w przypadku Piramowicza warto skorzystać z tych doświadczeń, a nie wylewać dziecko z kąpielą?
Samochód jadący pod prąd, ul. Piramowicza
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – sprzedam samochód - Trójmiasto i okolice
Opinie (768) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-25 08:55
bardzo dobra zmiana ! dosc juz korkowania dolnego tarasu przez tanie domeczki z poludnia i innych kartuz co w stoczni pracuja :) , na poludniu sobie szlabany stawiaja a tutaj pod oknami by chcieli jezdzic ! dosc i tyle, na komunikacje won.
- 10 12
-
2020-08-25 08:55
... (1)
Ale to nie urzędnicy tylko jednoosobowo "miłościwie nam panujący " Grzelak. Nie ma o niczym zielonego pojęcia A zabiera się za tematy, na których zna się jak meduza na wrotkach...
- 16 5
-
2020-08-25 09:24
Myślę, że meduza ma większe pojęcie o wrotkach.
Gdy masz odpowiedniego tatusia nie musisz mieć pojęcia.
- 1 1
-
2020-08-25 09:04
artukuł tendencyjny (10)
po trojmiescie spiedziewałem się czegoś mądrzejszego, i bardziej wyważonego,, promowania zrównoważonego transportu, edukowania, tłumaczenia czemu takie zmiany, a tymczasem dość tendencyjna krytyka, być może pan redaktor akurat tamtendy jeździ samochodem i nadepnięto mu na odcisk
- 20 17
-
2020-08-25 09:10
Słowo klucz zrównoważony transport (5)
W Trójmieście nie ma komunikacji miejskiej.
Jest jej proteza.
Poprawa komunikacji to etap pierwszy.
Na razie jest zrównoważony niedorozwój- 2 7
-
2020-08-25 09:13
(4)
no od czegos trzeba zaczac.., nie wiem jak komunikacja - nie korzystam, uzywam roweru i samochodu, odpowiednio wybierając z tych 2 rzeczy nigdy nie stoje w żadnych korkach
- 5 1
-
2020-08-25 09:15
Nie każdy może jezdzić rowerem (3)
- 1 6
-
2020-08-25 09:28
nie każdy ale dużo więcej niż kiedyś - obecnie jest tak szeroka oferta na rowery elektryczne, na ktorych pojedzie nawet emeryt z chorymi nogami, przyczepki do wozenia dzieci itp.
Koszt wypasonego elektryka przy koszcie zakupu i utrzymania byle szrota to jak za darmo.- 4 4
-
2020-08-25 12:24
każdy bywa pieszym
dlatego warto kwestionować prawo kierowców do parkowania na chodnikach
- 5 4
-
2020-08-25 16:52
Nie każdy może jeździć samochodem.
- 3 0
-
2020-08-25 10:02
tendencyjne to jest to co piszesz
autostrada dla rowerów to jest dobry kierunek ?
we mnie właśnie tam wjechał rower
może dla rowerów by się tam przydał znak stopu ?
pieszy- 3 7
-
2020-08-25 11:09
tendencyjne, bo tobie nie odpowiada? (1)
może tamtędy jeździsz rowerem i ktoś nadepnął ci na odcisk
- 2 3
-
2020-08-25 11:19
tendecyjne bo jednostronne dosc, nie są policzone rowery które jezdzily tędy przed zmianą i po , nie jest sprawdzone ile stało, a ile obecnie stoi się na najbliżyszch swiatłach na skrzyżowaniu z Miszewskiego itd..
artykuł co najwyżej dowodzi, że należałoby wogóle zaślepić Piramowicza ponieważ prawie nikt tam nie skęca, natomiast ruch w drugą stronę jest niebezpieczny- 5 3
-
2020-08-26 06:19
Nie ma jednego biletu, tramwaje się rozkręcają, dojazd dłużej niż autem w korku (i drożej)... co tunpromować?
- 0 0
-
2020-08-25 09:05
Zaorać wszystkie ulice w Gdańsku i posiać sławne gdańskie łąki kwietne
Będzie bezpiecznie, zdrowo i pachnąco..
Już widzę oczyma duszy takie obrazki jak pisemek świadków Jehowy...- 7 2
-
2020-08-25 09:08
Z punktu widzenia kierowców
Poprawa bezpieczeństwa w tym miejscu była prowadzona etapami, stopniowo. Tyle że najnowszego etapu nie można olać tak jak się olewało wcześniejsze :-)
- 4 6
-
2020-08-25 09:14
widać ,że koncepcja miasta jako byt samoistny to chory pomysł
zabrońmy samochodów bo ruch, zabrońmy rowerów bo agresywni w obcisłych, hulajnóg i pieszych bo bezpieczeństwo, w zaorać najlepiej.
- 7 2
-
2020-08-25 09:15
Urzedasy z zdiz
Brawo!
- 1 4
-
2020-08-25 09:20
Na obwodnicy zamkniemy ruch i zrobimy całoroczny jarmark (1)
A w tunelu zamiast smrodzących aut uprawę pieczarek.
A przy operze zrobimy stajnię dla koni - okazyjnie kupionych z Janowa i jak znowu trakcja będzie zerwana to uruchomimy tramwaje konne.
Jeszcze mam wiele świetnych pomysłów, które wdrożę bo i tak mnie wybierzecie znowu kochani gdańszczanie i gdańszczanki.- 9 3
-
2020-08-25 09:29
I dobrze, byłoby to korzystne. chyba że ktoś musi wieźć się samochodem bo mu się tak wydaje że tak musi.
- 1 2
-
2020-08-25 09:21
Przyjeżdżam tam codziennie na rowerze (1)
i w końcu nie czuję obawy o własne życie tak jak do tej pory
To było jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w Gdańsku
Brawo ZDiZ za mądra i odważną decyzję- 14 22
-
2020-08-25 09:47
lepiej jeszcze trochę uważaj na jadących pod prąd
- 5 0
-
2020-08-25 09:22
Tak jak zwężenie do dwóch pasów w Oliwie (2)
Wymusza wiele niebezpiecznych zdarzeń drogowych. Mam nadzieję że zaraz to zlikwidują...
- 10 9
-
2020-08-25 09:43
Oczywiście, że zlikwidujemy
Zostanie jeden.
- 9 0
-
2020-08-25 22:23
ja czekam na to samo na grunwaldzkiej od jaśkowej do traktu
chodnik to nie parking
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.