• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

67 do 0. Zmieniając ruch na ul. Piramowicza wylano dziecko z kąpielą

Szymon Zięba
25 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Pomiar ruchu w okolicy Piramowicza i Hallera (10 min.)

Film z lewej strony pokazuje skrzyżowanie przy Operze Bałtyckiej i auta skręcające z Hallera w al. Zwycięstwa w kierunku Wrzeszcza. Film z prawej strony pokazuje skrzyżowanie al. Zwycięstwa z ul. Piramowicza.

Zamiast poprawy bezpieczeństwa są auta jadące pod prąd, a zamiast większego komfortu na drodze - jeszcze większe korki niż zwykle. Kierowcy narzekają na odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka i podkreślają, że rozwiązanie mocno utrudniło im życie. Z naszych obserwacji wynika, że przy natężonym ruchu, przez 10 minut żaden z kierowców nie skorzystał z nowego objazdu, natomiast trzy auta pojechały pod prąd.



Czy zmiana organizacji ruchu na ul. Piramowicza poprawiła bezpieczeństwo?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Co więcej część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę Piramowicza pod prąd.

Potwierdzają to dwa nagrania. Pierwsze wykonaliśmy na skrzyżowaniu al. Hallera i al. Zwycięstwa na wysokości Opery Bałtyckiej. Drugie przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Piramowicza.

Przez 10 minut naszego "pomiaru ruchu" ze skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej w al. Zwycięstwa wjechało 67 samochodów. Przed zmianą organizacji ruchu, zapewne większość z nich, o ile nie wszystkie, nie wjeżdżałyby na to skrzyżowanie, bo pojechałyby ul. Piramowicza.

W tym samym czasie w zorganizowaną "na nowo" ul. Piramowicza nie wjechało żadne auto jadące al. Zwycięstwa. Natomiast kierowcy trzech pojazdów zignorowali nowe znaki i pojechali tą ulicą pod prąd, stwarzając tym samym zagrożenie na drodze, tym większe, że w obecnej sytuacji zarówno piesi, jak i rowerzyści mogą się po prostu nie spodziewać nadjeżdżającego "z góry" samochodu.

Skoro nie reorganizacja ruchu, to jakie rozwiązanie?



Warto przypomnieć, że zmiany w organizacji ruchu we wspomnianej okolicy wprowadzono m.in. dlatego, że na skrzyżowaniu ul. Piramowicza z al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów przez kierowców, włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa.

Być może jednak warto, by miejscy urzędnicy wsłuchali się w głos kierowców i rozwiązania drogowego kłopotu poszukali w innym, mniej "inwazyjnym" - z punktu widzenia organizacji ruchu drogowego - miejscu.

Pomysły podsuwają sami kierowcy, którzy sygnalizowali nam problem po zmianach wprowadzonych przez drogowców:

- Problem z dzwonami na al. Hallera - właśnie na odcinku między Operą Bałtycką a wiaduktem - również wydawał się nie do rozwiązania. Jakoś nikomu nie przyszło wówczas do głowy wprowadzenie tu ruchu jednokierunkowego. Problem rozwiązywano etapami - najpierw montaż garbów, potem zwężenie ruchu z dwóch pasów do jednego pasa, wreszcie opcja atomowa, czyli kamera - i wreszcie udało się zażegnać kłopot. Może w przypadku Piramowicza warto skorzystać z tych doświadczeń, a nie wylewać dziecko z kąpielą?

Samochód jadący pod prąd, ul. Piramowicza



Opinie (768) ponad 20 zablokowanych

  • nie jest bezpiecznie, bo kierowcy jeżdżą pod prąd, ewidentnie ignorując wyraźne oznakowanie?

    postawić na miesiąc fotorejestrator wykroczeń, naklepać mandatów, napisać kolejny artykuł na trojmiasto pl i zobaczymy, co się zmieni. Piramowicza to wręcz osiedlowa droga, która nie dosyć, że przecina ruchliwy przejazd rowerowy, to jeszcze przebiega koło szkoły. A przez lata służyła jako skrót od przelotówki. Absurd i naprawianie wybrakowanej siatki dróg niebezpiecznymi rozwiązaniami.

    • 8 3

  • Urzędnik do zwolnienia (2)

    Po co wprowadzać chaos i dezorganizacje dla czegoś co dobrze działało, wystarczy dać znak stop dla rowerzystów i barierki zwalniające dodatkowe lustra i nie było by żadnego problemu, wilk bylby syty i owca cała, ale nie lepiej wprowadzać kretyńskie rozwiązania.

    • 13 8

    • Chaos to był.

      • 2 2

    • a dlaczego rowerzyści mają mieć znak stop? bo kierowcy są tak bezczelni że nie ustępują pierwszeństwa?

      • 4 1

  • jakim cudem ponad 70 % to głosy (7)

    na "nie jest bezpieczniej", no wszystko można powiedziec o tej zmianie, rozumiem rozgoryczenie kierowców, no ale naprawde...cos nie tak z wami

    • 9 15

    • autkowicza uzależnipnego 100% od auta nie zrozuiesz

      dla większości posiadaczy aut odebrać im ich samochodową wolność :D to jak zakręcić wodę w domu, albo odciąć prąd.

      • 3 4

    • (3)

      Twoim zdaniem sytuacja gdy jeździ się pod prąd jest bezpieczniejsza niż ta gdy auta jechały tak samo ale zgodnie z przepisami?

      • 3 4

      • rozumiem, że należy dostosować znaki do jadących pod prąd? (2)

        hmmmm

        • 5 3

        • W tym przypadku tak

          • 1 3

        • Jak jeżdżą pod prąd znaczy że jest potrzebna tam droga.

          • 0 1

    • dla kierofczyka nie jest, a rowerzyści są w mniejszości

      • 0 0

    • bo to ameby umysłowe

      • 0 0

  • Ale co konkretnie proponujecie? Kamerę i karanie kierowców zajeżdżających drogę rowerzystom? (4)

    • 7 4

    • Wystarczy ograniczyć prędkość rowerów (2)

      Tak, aby skręcający kierowca mógł w porę dostrzec rowerzystę.

      • 2 6

      • z 5kmh do 3kmh ? :D (1)

        tam i tak sie wolno jedzie bo nie ma nawet jak sie wyminąć. wiekszość chodnikiem ścina. inaczej się nie da

        • 2 0

        • Jak to w ogole jest, ze ktos na tej niby drodze dla rowerow zrobil szykane?

          Nie gryzie Ci się to? Drogi rowerowe nie polegają na tym, ze się pomaze 2/3 chodnika na lososiowo i postawi znak. Zgodnie z polskim prawem ddr to droga lub jej część przeznaczona do ruchu rowerów, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi oraz oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

          • 0 1

    • Kamery połączone z karabinkiem 50mm

      • 0 0

  • Tytuł artykułu mistrz ;)

    Kto to wymyślił? :p

    • 7 0

  • kierowcy sami sobie zapracowali na takie zmany

    za dużo zdarzeń i niebezpiecznych sytuacji było na tym skrzyżowaniu. Wiele osób wpada na przejazdy kompletnie bez patrzenia się w obie strony, ważne tylko, żeby sprawdzić, cz z lewej auto w nas nie je b nie i można jechać, prawda?:) Wyniesienie przejazdy nie pomogło. Zbudowanie wysepki zwężającej wyjazd do jednego pasa nie pomogło. Dopiero wstawienie słupka na chodniku spowodowało, że kierowcy nie jechali podwójnym strumieniem, bo w/w wysepkę omijali chodnikiem. Jak tak się zachowujecie, to nie spodziewajcie się ułatwień.

    Jeśli miałaby tam wrócić poprzednia organizacja ruchu, to tylko, jeśli postawili by znak STOP dla aut i takie progi zwalniające, jak w parku handlowym na Matarni. Inaczej nie da się autkowiczów utemperować.

    I wiem, ze tam niewiele widać, bo też jeździłem tam autem całe życie, ale przed przejazdem się zatrzymujesz, jak nic nie widzisz. Tylko, że rowerzysta to nie skład z węglem na torach, więc myślenie się wyłącza, prawda?:)

    • 9 5

  • tak wlasnie Gdansk uciska kierowcow (1)

    A kierowcy przed wyborami pokażą coś nowego, fajnego i sie UM za przeproszeniem ze....

    • 8 8

    • nic nie pokażecie

      zagłosujesz znów na tych samych

      • 2 1

  • (1)

    Świetna teza tego artykułu: jeżdżą pod prąd, czyli trzeba pozwolić jeździć pod prąd. Wymuszali pierwszeństwo, czyli trzeba dać pierwszeństwo. A jak kradną, gwałcą i mordują?

    • 7 7

    • Te mądrala do roboty.

      Frezarki więcej stoją niż pracują, ale ty masz zawsze ,,tyyyle'' roboty co cwaniaczku? Nie jesteś niezastąpiony.

      • 1 0

  • ul. Piramowicza (9)

    nie była uliczką osiedlową, jak niektórzy urzędnicy uważają, a jednym z głównych ciągów łączących dolny taras, technikum z tradycjami Conradinum z Politechniką Gdańską. Decyzja o odwróceniu ruchu nie była decyzją przemyślaną, tym bardziej, że 100 m bliżej w stronę Opery jest jednokierunkowa uliczka Konarskiego, która również prowadzi w stronę Hallera. Poza kamerami, może by tak znaki ostrzegawcze na ścieżce rowerowej z napisem zwolnij! A może skorzystać z wzorców zachodnich i nie robić ścieżek dwukierunkowych tylko jednokierunkowe współgrające z ruchem samochodów?!

    • 17 9

    • Poczekaj poczekaj (7)

      Czemu rowerzyści mają zwalniać, skoro mają pierwszeństwo? Odwróćmy ten przykład - czy przed każdym zielonym światłem dla aut ma być też znak - zwolnij?

      • 5 6

      • Mają (5)

        zwalniać rowerzyści (bez względu czy mają pierwszeństwo czy nie), bo jak się zderzą z samochodem (lub z jakąkolwiek inną przeszkodą) to raczej marne maja szanse przeżycia...

        Podobnie jest z pieszym na pasach - co mu z tego że ma pierwszeństwo jak go ktoś rozjedzie... dlatego trzeba się rozglądać zanim się wejdzie na drogę, bo można zginąć...

        Tego wymaga rozsądek. No chyba że chodzi o to by rowerzystów zwolnic z obowiązku używania rozumu?

        • 5 4

        • Ty masz czelność to pisać ? Mały procent (2)

          pieszych to ludzie starzy, nierzadko z początkami demencji.

          A sentencja to takie schorzenie, że chory nie bardzo komu o co chodzi z tym przechodzeniem przez jezdnię.

          To wtedy ty jako kierowca masz zasr*ny obowiązek zachować ostrożność i w razie czego zatrzymać się przed przejściem, o czym zresztą prawią PRD.

          • 0 1

          • Nie masz zadnego obowiazku zatrzymac sie i przepuscic pieszego, a tym bardziej zasr*nego.

            • 1 0

          • I to jest właśnie problem!

            Każdy jest odpowiedzialny za siebie...nie za innych!
            Takie unormowania PRD własnie powodują problemy! Bo każdy się ogląda że to ten drugi zachowa ostrożność i go uratuje...co za durne myślenie! Można się porzygać od tego pizdowatego gadania...Słyszałeś o czymś takim jak zaradność, męstwo, siła, odwaga, odpowiedzialność, honor?!
            Życie jest niebezpieczne i ryzykowne... Poruszanie jest niebezpieczne i ryzykowne...i normalnym jest, ze jak się nie dba o siebie i nie uważa to się ginie... Jak się boisz podejmować takie ryzyko, to może nie wychodź z domu?
            Bo twoje wychodzenie z domu niestety owocuje tym, że żądasz by reszta ludzi pilnowała żeby ci się nic nie stało na drodze....

            • 0 0

        • a dlaczego kierowcy przy wymijaniu sie nie zwalniają? (1)

          dlaczego wyprzedzają?
          dlaczego nie zwalniają przed skrzyzowaniami?

          zdrowy rozsądek tego wymaga. zginiesz, zostaniesz kaleką albo zabijesz kogos to pojdziesz siedzieć.....myśl

          • 1 1

          • I tak się własnie dzieje.

            Jak ktoś spowoduje wypadek i komuś zrobi krzywdę, odpowiada za to. Nie zamyka się drogi, nie likwiduje samochodów, tylko osądza się i pociąga do odpowiedzialności sprawcę... proste, uczciwe, sprawiedliwe. Masz z tym problem? Ciekawe jaki?

            • 0 0

      • oczywiście

        że przed skrzyżowaniem jadąc autem zwalniam!!!!!

        • 2 0

    • rip piramowicza [*][*]

      to była główna arteria miasta, teraz to już tylko zawał

      • 0 1

  • (2)

    Brakuje policzonych rowerzystow jadacych w tym czasie

    • 13 1

    • 77 ;) (1)

      • 1 0

      • brawo

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane