• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

67 do 0. Zmieniając ruch na ul. Piramowicza wylano dziecko z kąpielą

Szymon Zięba
25 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Pomiar ruchu w okolicy Piramowicza i Hallera (10 min.)

Film z lewej strony pokazuje skrzyżowanie przy Operze Bałtyckiej i auta skręcające z Hallera w al. Zwycięstwa w kierunku Wrzeszcza. Film z prawej strony pokazuje skrzyżowanie al. Zwycięstwa z ul. Piramowicza.

Zamiast poprawy bezpieczeństwa są auta jadące pod prąd, a zamiast większego komfortu na drodze - jeszcze większe korki niż zwykle. Kierowcy narzekają na odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka i podkreślają, że rozwiązanie mocno utrudniło im życie. Z naszych obserwacji wynika, że przy natężonym ruchu, przez 10 minut żaden z kierowców nie skorzystał z nowego objazdu, natomiast trzy auta pojechały pod prąd.



Czy zmiana organizacji ruchu na ul. Piramowicza poprawiła bezpieczeństwo?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Co więcej część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę Piramowicza pod prąd.

Potwierdzają to dwa nagrania. Pierwsze wykonaliśmy na skrzyżowaniu al. Hallera i al. Zwycięstwa na wysokości Opery Bałtyckiej. Drugie przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Piramowicza.

Przez 10 minut naszego "pomiaru ruchu" ze skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej w al. Zwycięstwa wjechało 67 samochodów. Przed zmianą organizacji ruchu, zapewne większość z nich, o ile nie wszystkie, nie wjeżdżałyby na to skrzyżowanie, bo pojechałyby ul. Piramowicza.

W tym samym czasie w zorganizowaną "na nowo" ul. Piramowicza nie wjechało żadne auto jadące al. Zwycięstwa. Natomiast kierowcy trzech pojazdów zignorowali nowe znaki i pojechali tą ulicą pod prąd, stwarzając tym samym zagrożenie na drodze, tym większe, że w obecnej sytuacji zarówno piesi, jak i rowerzyści mogą się po prostu nie spodziewać nadjeżdżającego "z góry" samochodu.

Skoro nie reorganizacja ruchu, to jakie rozwiązanie?



Warto przypomnieć, że zmiany w organizacji ruchu we wspomnianej okolicy wprowadzono m.in. dlatego, że na skrzyżowaniu ul. Piramowicza z al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów przez kierowców, włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa.

Być może jednak warto, by miejscy urzędnicy wsłuchali się w głos kierowców i rozwiązania drogowego kłopotu poszukali w innym, mniej "inwazyjnym" - z punktu widzenia organizacji ruchu drogowego - miejscu.

Pomysły podsuwają sami kierowcy, którzy sygnalizowali nam problem po zmianach wprowadzonych przez drogowców:

- Problem z dzwonami na al. Hallera - właśnie na odcinku między Operą Bałtycką a wiaduktem - również wydawał się nie do rozwiązania. Jakoś nikomu nie przyszło wówczas do głowy wprowadzenie tu ruchu jednokierunkowego. Problem rozwiązywano etapami - najpierw montaż garbów, potem zwężenie ruchu z dwóch pasów do jednego pasa, wreszcie opcja atomowa, czyli kamera - i wreszcie udało się zażegnać kłopot. Może w przypadku Piramowicza warto skorzystać z tych doświadczeń, a nie wylewać dziecko z kąpielą?

Samochód jadący pod prąd, ul. Piramowicza



Opinie (768) ponad 20 zablokowanych

  • Dobra zmiana !

    • 8 4

  • Odkąd nastała pani Ola skończyły się przemyślane decyzje (4)

    Gdańsk się skończył.
    Adamowicz wybudował tunel, wiele dróg. Unowocześnił transport publiczny.

    Pani Ola ma jakiś program?
    Rozdawania serduszek na fejsbuczku nie zaliczam do programu.

    • 18 13

    • (2)

      z Twojej wypowiedzi wylewa się jakiś problem z kobietami... problemy z mamą?

      • 5 6

      • (1)

        Dudelkiewicz się nie nadaje

        • 3 4

        • Bo w Gdańsku jest potrzebny dobry gospodarz. Nie kiepski polityk.

          • 2 2

    • Wybudował wiele dróg. I jaki jest efekt? Czy miasto się odkorkowało?

      Czy może doskonale rozwinęły się Kaszuby za obwodnicą i Żuławy, a mieszkańcy Gdańska stoją w korkach i są zalewani wodą z hektarów parkingów?

      • 3 3

  • Lokalne uliczki nie służą do tranzytu.

    Zmiana nie jest idealna (część Piramowicza powinna kierować do Hallera a cześć do Al. Zwycięstwa) ale i tak jest lepiej - nie ma "tranzytu". Nie do tego służą małe uliczki by sobie skracać drogę.

    • 11 13

  • tak to wygląda w tym kraju. Że kogoś to jeszcze dziwi ? (2)

    • 6 6

    • Raczej w tym mieście.

      • 1 3

    • to wyprowadz sie na Bialorus

      • 0 3

  • Tak bardzo dobra decyzja bo szkodnikom z blachosmrodów trzeba zycie utrudniac a nie ułatwiac!! (12)

    Tak się robi w każdym kraju Europy zachodniej!!I to właśnie poprawia bezpieczeństwo pieszych i innych .To tez jednocześnie doskonały przykład jak wielu jest unas piratów drogowych !!

    • 8 24

    • Bo (4)

      Europa Zachodnia się cofa w rozwoju niestety....

      • 4 5

      • chyba tylko w twojej wyobraźni (3)

        • 1 1

        • Niestety (2)

          Cofa się w realu.

          • 1 1

          • Ty idziesz do przodu ? Nie ośmieszaj się. (1)

            • 0 1

            • Nie idę.

              Ja jadę.

              • 0 0

    • Na zachodzie rozwijano drogi i komunikację. (2)

      Tam si3 ogranicza zmiany z lat 1990-2010. U nas nie ma co ograniczać bo drogi są z lat 1945-1960 gdzie raz na jakiś czas przejeżdżała Syrenka czy Trabant. Ale widzę, że pielęgnujesz swoją fobię do motoryzacji zamiast poddać się terapii.

      • 6 3

      • Tunel, Havla, Armii Krajowej to drogi z lat (1)

        60 ?

        Weź się stary nie kompromituj.

        • 1 2

        • Armii Krajowej

          akurat jest, w tej formie w jakiej została zbudowana, nieporozumieniem. Tunel z ograniczeniem do 70km/h i beznadziejnie krótkimi pasami zjazdowymi wjazdowymi też nie ma większego sensu, zaś Havla - a gdzie to prowadzi? droga ta póki co nie ma ani sensu (bo po co komu dwujezdniowa "autostrada" ze skrzyżowaniami) ani celu (jest donikąd i kończy się potencjalnym korkiem).

          • 0 0

    • kierofczyki sami sobie najbardziej utrudniają ruch (3)

      niektórzy zaczynają to kumać i wybierają inne sposoby poruszania się po mieście, a miasto próbuje im to ułatwić: brawo ZDiZ

      • 2 3

      • Mam propozycję: (2)

        Niech wszyscy kierowcy wraz z rodzinami i samochodami wyprowadzą się z Gdańska, a w mieście niech pozostaną tylko piesi i rowery/ped**arze (pedalaże?) - niech cały transport kołowy zniknie z miasta. Wtedy byśmy zobaczyli (oj chciałbym to zobaczyć) jak szybko taki Gdańsk by umarł... Chcecie zrobić z Gdańska pola uprawne - proszę bardzo!
        My zmotoryzowani indywidualiści (inaczej normalni ludzie) sobie założymy nowe miasto, gdzie będzie można poruszać się czym się będzie chciało (nawet piechota lub rowerem)! Ciekawe, gdzie będzie się lepiej żyło?

        • 2 3

        • Ty masz czelność nazywać się normalnym (1)

          człowiekiem bo masz samochód, a ludzi podróżujących "zbiorkomem" nienormalnymi ?

          Idź się lecz człowieku na głowę.

          Zatem tacy jak ty mogą zniknąć z Gdańska ze swymi szrotami.

          Tylko nie myśl, że ruch samochodowy zniknie.

          Nie zniknie, bo ja z auta korzystam, ale nie mam tak durnych poglądów jak ty.

          Kierowcy karetek, straży pożarnej, kurierów i innych samochodów użyteczności publicznej mieliby może wtedy trochę luzu, jakby z dróg zniknęło ok. 10 % aut pieniaczy takich jak ty.

          • 2 2

          • Nazywam się normalnym

            nie dlatego że mam samochód, a dlatego że jestem indywidualistą (kłopoty ze zrozumieniem tekstu pisanego prozą użytkową?!)

            Skoro ja jestem taki...hm...nie wiem jaki wg ciebie w sumie, bo bełkoczesz bez sensu.... to powiedz mi Faszysto, dlaczego i jakim prawem, chcesz zmuszać jednych by rezygnowali z samochodów kosztem drugich, którym prawo do samochodu chcesz zachować?

            • 0 0

  • Miasto jest dla ludzi nie dla blachosmrodów wpijcie sobie to w te puste łby (6)

    • 6 26

    • A samochody (3)

      jeżdżą bez ludzi w środku?
      W samochodach zauważ jeżdżą tak samo mieszkańcy (a do tego dochodzi transport dóbr i usług dla wszystkich).
      Chcesz skasować ruch zmotoryzowany... ok, ale od tej chwili będziesz na piechotę po truskawki w sezonie zasuwać na Kaszuby co rano?

      • 9 2

      • Cicho, daj spokój, to wariatk (2)

        Nienawidzi wszystkiego, co ma silnik i koła.

        • 8 2

        • to ze trolu jestes obecny zawsze musisz sie chwalic głupotą to nic nowego tramwaj (1)

          matole ma silnik i koła,wszystko co jeździ poza rowerami ma silnik i koła hulajnogi eletryczne tez .ale jak każdy bezmózgowiec musisz chwalić się głupotą.

          • 1 6

          • Juz juz

            Wez tabletki, wdech wydech

            • 2 0

    • dyskusja z matołami nie ma sensu ,wiec matoły transport prywatny to 90% ruchu w miescie (1)

      a transport towarów to 10 % ruchu.Zmiany jakie musza i będą wprowadzane w Polsce wcześniej czy później identycznie jak w krajach zachodnich. Róznica ze tam tez protestowali tacy jak wy ale 20 lat wcześniej.Ale to nic dziwnego ze roszczeniowcvy którzy wcześniej mieli wszystkich gdzies nadal maja i teraz się plują .Zatruwacie ludzi spalinami i dlatego musicie być wyeliminowani.

      • 2 9

      • Odezwał się

        Faszysta.
        To chyba pod paragraf podpada.
        Żeby Ciebie kiedyś ktoś nie wyeliminował za takie teksty!

        • 2 2

  • To droga osiedlowa a nie tranzyt!!! (1)

    Dzwony to jedno a wiekszosc tu osob zapomina, ze ta droga nigdy nie miala byc tranzytem! Ruch zostal wyprowadzony na przystosowane do tego drogi - ja tu nie widzę problemu. W cywilizowanych krajach ruch samochodowy jest prowadzony na okolo - jedziesz wygodnie samochodem, niepotrzebne skroty przez osiedle mieszkaniowe. A jadacym pod prad - mandaty.

    • 8 8

    • Niczym sie nie rozni od Do Studzienki.

      • 0 0

  • Bardzo dobra decyzja urzędników

    Czekam na kolejne które poprawiają jakość życia mieszkańców Wrzeszcza.

    • 8 11

  • (3)

    Wystarczyło trochę spowolnić ruch rowerowy i odsunąć DDR wzdłuż Zwycięstwa w głąb Piramowicza (ostry skręt) lub zrobienie garbów (jak na nadmorskiej DDR) lub postawienie barierek przed przejazdem przez Piramowicza i postawić znak ograniczenia prędkości lub stopu, aby rowerzyści wreszcie zwolnili i się obejrzeli że nic z Piramowicza nie nadjeżdża. Inna sprawa to kierowcy stający tam dosyć często na samym DDR, bo niestety nie mieszczą się w tej mikro przestrzeni pomiędzy Zwycięstwa a DDR.

    • 8 10

    • bawo

      swietne rozwiązanie, wystarczy tylko w twojej wypowiedzi zastąpić słowo "rower" i pochodne słowem "samochód"

      • 7 4

    • jestes swietnym przykładem ze test na logiczne rozumowanie powinien byc obowiazkowy na kursie na prawo jazdy

      wtedy by się okazało ze 80% kierowców nie otrzymało by prawa jazdy.Srednia predkosc rowerzysty to 15km/h ,ale on chce spowolnic rowerzystów by taki pirat drogowy jak on mógł szalec setka po miescie !!

      • 6 1

    • Wlasnie skoro to ma byc droga dla rowerow, to trzeba bylo odsunac ja z chodnika w strone jezdni.

      Tylko wówczas koniecznie bylyby inwestycje, zmiana konstrukcji itd., a przecież wystarczy kreować rzeczywistość stawianiem dowolnych znakow.

      • 0 1

  • Miasto realizuje ideologię

    Jeśli nie zgadza się ona z rzeczywistością. Tym gorzej dla rzeczywistości

    • 9 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane